Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

COP26: Πέντε κορυφαίες βιομηχανίες αυτοκινήτου απέχουν από τους στόχους μείωσης των ρύπων

Το περασμένο καλοκαίρι, η Volkswagen είχε προσελκύσει την προσοχή του διεθνούς Τύπου με τη θετική αναθεώρηση των μακροπρόθεσμων στόχων κερδοφορίας στην στρατηγική μέχρι το 2030, βάσει της οποίας τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα καλύπτουν το ήμισυ των παγκόσμιων πωλήσεών της. Ενισχύθηκε, ως εκ τούτου, η πεποίθηση πως μπορούσε να συμφιλιωθεί η μάχη για την κλιματική αλλαγή με την επιχειρηματικότητα.

Όμως η αποχή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας από την κοινή δέσμευση κάποιων από τις ισχυρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, επενδυτών, κυβερνήσεων και περιφερειών για την κατάργηση των εκπομπών ρύπων από τα νέα οχήματα μέχρι το 2040 καταδεικνύει τις πρακτικές δυσκολίες στην υλοποίηση των στόχων της COP26.

Όσο αγαθές και αν είναι οι προθέσεις της 26ης Διάσκεψης του ΟΗΕ για το κλίμα, στην πράξη δεν συμμετέχουν όλοι στη λήψη των δύσκολων αποφάσεων. Όσοι συνυπογράφουν τη συγκεκριμένη συμφωνία δεσμεύονται, ουσιαστικά, για τον τερματισμό των πωλήσεων αυτοκινήτων που εκπέμπουν ρύπους σε «μεγάλες αγορές» μέχρι το 2035 και το 2040 σε παγκόσμια κλίμακα.

Εκτός πέντε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, Κίνα και ΗΠΑ

Παρά τις πιέσεις που έχει ασκήσει εδώ και μήνες η βρετανική κυβέρνηση, η οποία φιλοξενεί την COP26 στη Γλασκόβη, εκτός της Volkswagen δεν συμμετέχει, επίσης, η ιαπωνική Toyota, η συμμαχία Renault-Nissan, η Hyndai-Kia και η BMW. Δεν υπέγραψαν, επίσης, η Κίνα και οι ΗΠΑ που αντιπροσωπεύουν την πρώτη και δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων. Ούτε η Γερμανία και η Ιαπωνία.

Εν τούτοις υπήρξε μεγάλη συμμετοχή από μεγάλους δήμους και περιφέρειες όπως η Καλιφόρνια, η Νέα Υόρκη, η Ουάσινγκτον, το Ντάλας, το Σηάτλ, η Φλωρεντία, η Ρώμη, η Βόρεια Ιρλανδία και η Σκωτία. Την πρόκληση της κατάργησης των εκπομπών ρύπων από νέα οχήματα αποδέχεται επίσης το Σαν Πάολο της Βραζιλίας, το Μπουένος Άιρες της Αργεντινής, ο Καναδάς, η Χιλή μαζί με τις αυτοκινητοβιομηχανίες Ford, General Motors, Volvo και BYD Auto. Τον παρόν έδωσαν επίσης μεγάλοι μέτοχοι σε αυτοκινητοβιομηχανίες όπως και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα Aviva και Natwest.

Ανέφικτη η προθεσμία του 2040 για όλον τον κόσμο

Οι Volkswagen και Toyota τόνισαν πως η προθεσμία για το 2040 δεν αφήνει τα απαραίτητα χρονικά περιθώρια για αυτή την μετάβαση. Ειδικότερα, η Toyota, η οποία έχει καινοτομήσει προ ετών στα υβριδικά οχήματα, τόνισε πως δεν λαμβάνεται υπόψη η διαφορά της προόδου που σημειώνεται σε κάθε πλευρά του κόσμου προκειμένου να κυκλοφορούν αποκλειστικά οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η BMW ανακοίνωσε πως επικρατεί ακόμη μεγάλη αβεβαιότητα για να γίνει αυτή η ενεργειακή μετάβαση.

Η Volkswagen,  η οποία έχει δρομολογήσει την κατασκευή έξι εργοστασίων για την παραγωγή μπαταριών στην Ευρώπη μέχρι το 2030, υπογράμμισε πως μια επιταχυνόμενη στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα θα πρέπει να συντρέχει με την εξ ολοκλήρου μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αλλά σε αρκετά μέρη της Ασίας, της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής δεν πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις.

Από την άλλη πλευρά, η επιστημονική κοινότητα προειδοποιεί πως τα μέτρα που λαμβάνονται δεν επαρκούν για να συγκρατηθεί η άνοδος της θερμοκρασίας του πλανήτη στον 1,5 βαθμό Κελσίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!