Γ.Δ.
1392.62 +0,84%
ACAG
-0,16%
6.36
CENER
+5,19%
7.3
CNLCAP
-0,74%
6.7
DIMAND
-0,72%
9.64
OPTIMA
-0,30%
9.97
TITC
+0,38%
26.5
ΑΑΑΚ
+0,73%
6.9
ΑΒΑΞ
+3,74%
1.442
ΑΒΕ
-1,65%
0.477
ΑΔΜΗΕ
+1,37%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-4,97%
0.86
ΑΛΜΥ
+1,17%
2.6
ΑΛΦΑ
+1,16%
1.568
ΑΝΔΡΟ
-1,17%
6.74
ΑΡΑΙΓ
+0,09%
11.78
ΑΣΚΟ
-1,53%
2.58
ΑΣΤΑΚ
+3,02%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,54%
7.48
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+4,88%
5.59
ΒΙΟΚΑ
+5,79%
2.74
ΒΙΟΣΚ
+1,30%
1.17
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
+6,03%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,12%
16.24
ΔΑΑ
-0,49%
8.18
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,28%
11.05
ΔΟΜΙΚ
+0,98%
4.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
+0,42%
28.42
ΕΚΤΕΡ
+3,99%
4.17
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,71%
2.38
ΕΛΛ
+0,35%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,60%
2.535
ΕΛΠΕ
+0,12%
8.2
ΕΛΣΤΡ
+0,84%
2.41
ΕΛΤΟΝ
+0,22%
1.864
ΕΛΧΑ
+3,83%
1.9
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-1,37%
9.38
ΕΣΥΜΒ
+1,66%
1.225
ΕΤΕ
+0,28%
7.094
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.18
ΕΥΔΑΠ
+1,97%
5.69
ΕΥΡΩΒ
+0,19%
1.834
ΕΧΑΕ
+1,21%
5.02
ΙΑΤΡ
+6,65%
1.685
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+5,30%
1.59
ΙΝΚΑΤ
+2,42%
5.08
ΙΝΛΙΦ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΟΤ
+0,74%
1.088
ΙΝΤΕΚ
+1,48%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
+0,42%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+3,68%
3.38
ΚΑΜΠ
+9,76%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,63%
1.59
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-0,33%
1.53
ΚΟΡΔΕ
+1,93%
0.528
ΚΟΥΑΛ
+7,30%
1.352
ΚΟΥΕΣ
+1,73%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,18%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,15%
1.425
ΛΑΒΙ
+0,86%
0.817
ΛΑΜΔΑ
+4,39%
6.9
ΛΑΜΨΑ
+1,89%
32.4
ΛΑΝΑΚ
+3,09%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,83%
1.07
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.84
ΜΕΝΤΙ
-3,06%
2.85
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+1,03%
3.91
ΜΙΝ
-4,20%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,23%
25.8
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.05
ΜΟΤΟ
+2,60%
2.96
ΜΟΥΖΚ
-0,67%
0.745
ΜΠΕΛΑ
+2,87%
27.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,56%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+1,15%
37.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,42%
0.964
ΞΥΛΚ
+3,86%
0.296
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,14%
0.328
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,30%
24.5
ΟΛΥΜΠ
-0,75%
2.63
ΟΠΑΠ
+1,73%
16.43
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.86
ΟΤΕ
-1,22%
13.81
ΟΤΟΕΛ
+0,74%
13.56
ΠΑΙΡ
-1,21%
1.225
ΠΑΠ
-0,38%
2.59
ΠΕΙΡ
+0,61%
3.78
ΠΕΤΡΟ
-1,19%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-2,60%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,71%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+8,17%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+1,97%
1.55
ΣΑΡ
+1,05%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,77%
0.371
ΣΙΔΜΑ
+2,46%
2.08
ΣΠΕΙΣ
+1,63%
7.46
ΣΠΙ
+5,85%
0.76
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,84%
18
ΤΖΚΑ
-1,24%
1.59
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,89%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+3,10%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-6,23%
0.346
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+2,26%
4.08
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Εμπορικές αλυσίδες μισθώνουν φορτηγά πλοία ενόψει Χριστουγέννων

Πρωτοφανείς καταστάσεις καταγράφονται στην ποντοπόρο ναυτιλία αυτήν την περίοδο, καθώς η προσπάθεια που καταβάλλεται για να καταπολεμηθεί η κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας, έχει φέρει στο προσκήνιο ακόμα και τα φορτηγά πλοία, τα οποία εμφανίζονται να κερδίζουν από αυτήν την συγκυρία. Ειδικότερα, στην απέλπιδα προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν απόθεμα ενόψει της εορταστικής περιόδου, εμπορικές αλυσίδες κολοσσοί, όπως οι αμερικανικές Walmart, Target, Home Depot, Dollar Tree και Costco έχουν αρχίσει να ναυλώνουν τα δικά τους.

Αντί όμως να χρησιμοποιούν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, προχωρούν σε ναυλώσεις φορτηγών πλοίων, τα οποία έχουν την ευελιξία να ξεφορτώσουν τα κοντέινερ που μεταφέρουν σε άλλα λιμάνια και άλλα σημεία, όπου παρατηρείται λιγότερη συμφόρηση. Πρόκειται για μία τάση, που δεν αποκλείεται να κάνει την εμφάνισή της και στη Γηραιά Ήπειρο, καθώς έχουν ήδη αρχίσει να παρατηρούνται τα πρώτα προβλήματα και σε ευρωπαϊκά λιμάνια. Μάλιστα, ήδη αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες που ειδικεύονται στις μεταφορές ξηρού χύδην φορτίου (που κατά κανόνα μεταφέρεται σε υπόγεια αμπάρια), προχωρούν σε εσπευσμένες μετατροπές κάποιων από τα φορτηγά τους πλοία, ώστε να μπορούν να φορτώσουν και κυρίως να ασφαλίσουν σε σταθερό σημείο, όσο το δυνατόν περισσότερα εμπορευματοκιβώτια. Μόλις λάβουν τις σχετικές πιστοποιήσεις αξιοποιούν τα εν λόγω πλοία για να τα ναυλώσουν σε μεγάλους ομίλους του λιανεμπορίου, που επείγονται για την παραλαβή εμπορευμάτων, από παιχνίδια και ηλεκτρονικές συσκευές, μέχρι ρούχα και παπούτσια, από χώρες, όπως η Κίνα, η Ινδονησία, το Βιετνάμ και η Μαλαισία.

Ασφαλώς, αυτή η συγκυρία δεν θα κρατήσει για πολύ, καθώς εκτιμάται ότι από τις αρχές του νέου έτους, δεν θα υπάρχει η ίδια επείγουσα ανάγκη. Ως εκ τούτου, το χρονικό περιθώριο για την εξασφάλιση αυτών των επιπλέον εσόδων είναι ιδιαίτερα στενό για τις ναυτιλιακές. Ωστόσο, το όφελος είναι σημαντικό, καθώς τα λειτουργικά έξοδα ενός φορτηγού πλοίου είναι σαφώς χαμηλότερα συγκριτικά με ένα σύγχρονο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Οι πρωτοβουλίες των ΗΠΑ

Αλλά και οι αλυσίδες είναι κερδισμένες, καθώς εξασφαλίζουν πολύτιμα αποθέματα σε συντομότερο χρονικό διάστημα. Αυτήν την περίοδο, μόνο στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς συνωστίζονται πάνω από 60 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, φορτωμένα με εμπορεύματα αξίας αρκετών δισεκατομμυρίων δολαρίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ σχεδιάζει πρωτοβουλίες, προκειμένου να επιτραπεί ακόμα και η 24ωρη λειτουργία στα λιμάνια «εισόδους» της χώρας, καθώς ακόμα αυτό δεν είναι εφικτό, λόγω των ισχυόντων κανονισμών. Μάλιστα, αναλυτές σημειώνουν ότι τουλάχιστον το 20-25% των προϊόντων που είναι σήμερα κολλημένα μέσα σε ένα πλοίο, δεν θα προλάβουν να βρεθούν στα ράφια των καταστημάτων για την επερχόμενη «Black Friday», που θα λάβει χώρα στις 26 Νοεμβρίου.

Έτσι, η αξιοποίηση των φορτηγών πλοίων για την έγκαιρη μεταφορά έστω κάποιων προϊόντων φαντάζει μία ρεαλιστική επιλογή για πολλές αλυσίδες. Ένα τέτοιο πλοίο, ναυλωμένο από την Walmart αφίχθη στο Λος Άντζελες στις 21 Αυγούστου. Αρχικά, «κόλλησε» στην ουρά έξω από το λιμάνι, αλλά σύντομα έφυγε από τους υπερπλήρεις σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων και μετακινήθηκε σε έναν άλλο κάβο, μόνο για φορτηγά πλοία, όπου και ξεφόρτωσε τελικά 10 ημέρες μετά στις 31 Αυγούστου. Παράλληλα, η Walmart επέλεξε για τη μεταφορά των προϊόντων, κοντέινερ μεγέθους 53 πόδων, που χρησιμοποιούνται σχεδόν αποκλειστικά από φορτηγά και τρένα εντός των ΗΠΑ. Με τον τρόπο αυτό ξεπέρασε και το πρόβλημα των ελλείψεων κοντέινερ 40 ποδών, που χρησιμοποιούνται από τα πλοία. Εκτός των παραπάνω, θα πρέπει να συνεκτιμηθεί και το γεγονός ότι οι αλυσίδες μπορούν να βρουν διαθέσιμα φορτηγά πλοία προς ναύλωση, κάτι που δεν ισχύει για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου ο διαθέσιμος χώρος είναι μικρός και διαθέσιμος μετά από αρκετές εβδομάδες, ενδεχομένως και σε δύο μήνες από σήμερα ή και περισσότερο!

Η τάση αυτή αναμένεται να κορυφωθεί τις επόμενες εβδομάδες, με τις αλυσίδες να στρέφονται στα φορτηγά πλοία για τη μεταφορά κυρίως των προϊόντων που είναι πιο δημοφιλή κατά την περίοδο των εορτών. Παιχνίδια, στολίδια, ρούχα, όπως πουλόβερ, διακοσμητικά και παπούτσια θα βρεθούν στο επίκεντρο των δρομολογίων αυτών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!