Γ.Δ.
1457.74 +0,75%
ACAG
-0,51%
5.81
CENER
-0,31%
9.77
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+1,00%
9.09
NOVAL
+1,10%
2.75
OPTIMA
+3,06%
12.14
TITC
-1,59%
30.9
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,40%
1.406
ΑΒΕ
-1,08%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.245
ΑΚΡΙΤ
-0,53%
0.945
ΑΛΜΥ
+2,78%
2.955
ΑΛΦΑ
+1,00%
1.6745
ΑΝΔΡΟ
+1,87%
6.54
ΑΡΑΙΓ
+0,25%
11.84
ΑΣΚΟ
0,00%
2.78
ΑΣΤΑΚ
-0,55%
7.26
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.6
ΑΤΤ
-1,88%
13.05
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.59
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.9
ΒΙΟΚΑ
+1,27%
2.4
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.3
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,31%
1.615
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,34%
17.96
ΔΑΑ
-0,70%
7.94
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.4
ΔΕΗ
+1,42%
11.41
ΔΟΜΙΚ
-3,27%
3.4
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,55%
0.318
ΕΒΡΟΦ
+1,99%
1.54
ΕΕΕ
+0,49%
32.68
ΕΚΤΕΡ
+0,49%
4.12
ΕΛΒΕ
0,00%
5.45
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-0,36%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,77%
2.58
ΕΛΠΕ
-0,74%
7.405
ΕΛΣΤΡ
-1,28%
2.31
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.752
ΕΛΧΑ
+0,65%
1.848
ΕΝΤΕΡ
-0,12%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.29
ΕΤΕ
+3,17%
8.2
ΕΥΑΠΣ
-0,88%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+1,89%
2.159
ΕΧΑΕ
-0,52%
4.755
ΙΑΤΡ
+3,45%
1.8
ΙΚΤΙΝ
+0,51%
0.396
ΙΛΥΔΑ
-1,43%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+0,10%
4.985
ΙΝΛΙΦ
-0,78%
5.08
ΙΝΛΟΤ
+0,95%
1.27
ΙΝΤΕΚ
-1,00%
5.93
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,81%
2.44
ΙΝΤΕΤ
+2,02%
1.26
ΙΝΤΚΑ
-1,44%
3.42
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,33%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+0,33%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,40%
0.492
ΚΟΥΑΛ
+0,63%
1.268
ΚΟΥΕΣ
-0,96%
5.16
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,29%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
-0,85%
1.16
ΛΑΒΙ
0,00%
0.9
ΛΑΜΔΑ
+0,68%
7.35
ΛΑΜΨΑ
+1,69%
36.2
ΛΑΝΑΚ
-0,52%
0.96
ΛΕΒΚ
-6,37%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,71%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.852
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,15%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,66%
3.82
ΜΙΝ
+5,00%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,62%
22.7
ΜΟΝΤΑ
+0,57%
3.5
ΜΟΤΟ
-1,10%
2.7
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,12%
25.28
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,58%
3.49
ΜΠΡΙΚ
+1,03%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,10%
0.92
ΞΥΛΚ
-1,75%
0.28
ΞΥΛΠ
-3,29%
0.412
ΟΛΘ
-1,87%
21
ΟΛΠ
+0,74%
27.4
ΟΛΥΜΠ
-1,20%
2.47
ΟΠΑΠ
-0,32%
15.75
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.894
ΟΤΕ
+0,57%
14.18
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.62
ΠΑΙΡ
+5,77%
1.1
ΠΑΠ
0,00%
2.39
ΠΕΙΡ
+1,08%
3.851
ΠΕΤΡΟ
+3,49%
8.9
ΠΛΑΘ
+2,59%
3.955
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,35%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,75%
5.26
ΡΕΒΟΙΛ
-1,58%
1.87
ΣΑΡ
+1,08%
11.22
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.031
ΣΕΝΤΡ
+1,46%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+1,20%
1.68
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.94
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
-5,23%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.31
ΤΖΚΑ
+2,67%
1.54
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,86%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-0,91%
0.218
ΦΡΛΚ
+2,57%
3.99
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

LNG Carriers: Θεαματική αύξηση των ναύλων σε υψηλό 12μήνου

Στο υψηλότερο επίπεδο του τελευταίου 12μήνου βρίσκονται πλέον οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), καθώς η παγκόσμια ζήτηση έχει εκτιναχθεί και οι ναυλωτές προσπαθούν να εξασφαλίσουν πλοία μέσω της σποτ αγοράς. Έτσι, στην αγορά του Ατλαντικού Ωκεανού, οι ναύλοι για την μεταφορά 160.000 κυβικών μέτρων LNG αυξήθηκαν σε 100.000 δολάρια/ημέρα, στην Ασία το αντίστοιχο κόστος ανήλθε σε 85.000 δολάρια/ημέρα, ενώ ανάλογο είναι πλέον και το κόστος για φορτία ανατολικά της διώρυγας του Σουέζ.

Τα κόστη αυτά συνιστούν σημαντική αύξηση σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες. Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Poten & Partners, ο μέσος όρος του προηγούμενου 12μήνου διαμορφώνεται σε 49.000 δολάρια/ημέρα για τα φορτία προς την Ασία. Όπως αναφέρουν ναυτιλιακοί αναλυτές, η αυξημένη ζήτηση για LNG και η αποφυγή ρωσικών φορτίων αερίου από μεγάλη μερίδα εισαγωγέων, είχε ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση των συμβολαίων μακροχρόνιας ναύλωσης σημαντικού ποσοστού του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς LNG. Ουσιαστικά, οι ναυλωτές και οι εισαγωγείς θέλησαν να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν περισσότερα πλοία, προκειμένου να μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες τους. Αυτό όμως είχε ως αποτέλεσμα να περιοριστούν τα διαθέσιμα πλοία στην σποτ αγορά, προκειμένου να καλυφθούν π.χ. έκτακτες ανάγκες.

Εν τω μεταξύ, περαιτέρω επιπλοκές θα μπορούσαν να δημιουργηθούν στην αγορά LNG, λόγω της φωτιάς που ξέσπασε στον σταθμό επεξεργασίας LNG του Freeport του Τέξας, ο οποίος θα παραμείνει εκτός λειτουργίας τουλάχιστον μέχρι το τέλος Ιουνίου. Το Freeport είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος σταθμός LNG στις ΗΠΑ και ο έβδομος μεγαλύτερος παγκοσμίως, ενώ δραστηριοποιείται αποκλειστικά σε εξαγωγές LNG από τις ΗΠΑ προς διάφορους προορισμούς.

Από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και μετά, οι ΗΠΑ έχουν στρέψει το μεγαλύτερο μέρος των εξαγωγών LNG προς την Ευρώπη. Παρότι, η έλλειψη προσφοράς θα μπορούσε να πιέσει τους ναύλους προς τα κάτω, λόγω της απουσίας φορτίων από τον συγκεκριμένο σταθμό, εν τέλει κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Αντιθέτως μάλιστα, οι ναύλοι για πλοία LNG αυξήθηκαν έως και 30%, δείγμα της πολύ ισχυρής ζήτησης που καταγράφεται στην αγορά.

Κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν επενδύσει αρκετά δις δολάρια για την είσοδό τους στην αγορά της μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Έτσι, από τα 53 πλοία LNG που ανήκαν σε ελληνικά συμφέροντα το 2018, σήμερα, ο αντίστοιχος αριθμός έχει υπερδιπλασιαστεί σε 130 πλοία μεταφοράς LNG. Παράλληλα, σύμφωνα με την πρόσφατη ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, 1 στα 6 πλοία μεταφοράς LNG που ναυπηγούνται αυτή τη στιγμή παγκοσμίως, ανήκουν σε ελληνικά συμφέροντα. Ως εκ τούτου, αρκετές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες βρίσκονται σε θέση να επωφεληθούν από την άνοδο των ναύλων.

Οι αναλυτές της Poten & Partners εκτιμούν ότι οι υψηλοί ναύλοι για πλοία μεταφοράς LNG αναμένεται να συνεχιστούν και τους επόμενους μήνες, καθώς ο αριθμός των πλοίων που θα επιστρέψουν στην σποτ αγορά (καθώς θα λήγουν οι χρονοναυλώσεις τους) είναι σχετικά μικρός. Παράλληλα, η Ευρώπη αναμένεται να συνεχίσει την εντατική προσπάθεια αναπλήρωσης των αποθεμάτων της σε φυσικό αέριο εν όψει του επερχόμενου χειμώνα.

Σημειωτέον ότι ένας από τους λόγους που είναι ιδιαίτερα δύσκολη η αύξηση των φορτίων LNG διά της θαλάσσιας οδού, είναι οι περιορισμοί που προκύπτουν από το μέγεθος του σχετικού στόλου. Σήμερα, μόλις τέσσερα ναυπηγεία είναι σε θέση να ναυπηγήσουν νέα πλοία LNG, ενώ ιστορικά δεν έχουν ναυπηγηθεί περισσότερα από 50 τέτοια πλοία σε ετήσια βάση. Σήμερα, υπάρχουν 141 πλοία μεταφοράς LNG προς ναυπήγηση. Ωστόσο, 28 εξ αυτών συνδέονται με ρωσικά συμφέροντα, με αποτέλεσμα να μην προχωρά η κατασκευή τους, λόγω των κυρώσεων της διεθνούς κοινότητας. Σύμφωνα με την Lloyd’s Register, τα περισσότερα εξ αυτών πρόκειται να ακυρωθούν, εξέλιξη που ίσως απελευθερώσει ορισμένες θέσεις για την επιτάχυνση άλλων παραγγελιών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!