Γ.Δ.
1435.19 -0,93%
ACAG
-0,61%
6.56
CENER
-0,66%
7.52
CNLCAP
+13,67%
7.9
DIMAND
-0,72%
9.61
OPTIMA
-3,56%
10.28
TITC
-0,35%
28.1
ΑΑΑΚ
-0,71%
6.95
ΑΒΑΞ
-1,62%
1.46
ΑΒΕ
-5,47%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-1,35%
2.2
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.26
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-1,26%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,14%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+2,86%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
+2,50%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+3,12%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,09%
16.26
ΔΑΑ
-0,47%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.3
ΔΟΜΙΚ
+1,10%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-0,59%
1.68
ΕΕΕ
-0,14%
29.46
ΕΚΤΕΡ
+4,47%
4.56
ΕΛΒΕ
+1,23%
4.94
ΕΛΙΝ
-0,41%
2.4
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,12%
2.54
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.265
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.46
ΕΛΤΟΝ
-1,28%
1.844
ΕΛΧΑ
-2,36%
1.904
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+0,64%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.23
ΕΤΕ
-1,25%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,34%
1.99
ΕΧΑΕ
-0,78%
5.09
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.615
ΙΚΤΙΝ
-2,01%
0.438
ΙΛΥΔΑ
-2,81%
1.555
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-1,23%
1.126
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-0,78%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-1,56%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,28%
1.585
ΚΟΡΔΕ
-3,04%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-0,72%
1.37
ΚΟΥΕΣ
-1,25%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,90%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,10%
1.4
ΛΑΒΙ
-1,89%
0.83
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
-0,88%
1.13
ΛΕΒΚ
-0,57%
0.35
ΛΕΒΠ
-8,70%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-6,03%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-2,71%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,89%
3.985
ΜΙΝ
-0,77%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,49%
26.6
ΜΟΝΤΑ
+1,32%
3.06
ΜΟΤΟ
-0,67%
2.98
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,51%
37.72
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,23%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-2,61%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
-1,81%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,57%
0.883
ΟΤΕ
-0,42%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-1,24%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.921
ΠΕΤΡΟ
-0,70%
8.54
ΠΛΑΘ
-1,11%
3.995
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-1,33%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,06%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
-2,76%
1.585
ΣΑΡ
-2,53%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-1,98%
1.98
ΣΠΕΙΣ
+4,47%
7.94
ΣΠΙ
-2,70%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
18.1
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
+6,25%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,27%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+5,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
-1,26%
0.314
ΦΡΛΚ
-0,96%
4.135
ΧΑΙΔΕ
+4,48%
0.7

RightShip: Εγκαταλελειμμένα 247 πλοία με 3.262 μέλη πληρώματος

Στην «τύχη» τους σε διάφορες περιοχές ανά την υφήλιο βρίσκονταν στο τέλος Μαΐου, 247 πλοία με 3.262 απλήρωτα μέλη πληρώματος σύμφωνα με τα στοιχεία της RightShip. Άνθρωποι που καλούνται να διαβιώσουν σε συνθήκες πενίας, χωρίς την οικονομική δυνατότητα να επιστρέψουν στις χώρες τους και συχνά, με δικαστικές υποθέσεις (εναντίον των πλοιοκτητριών εταιρειών) που παραμένουν ανοιχτές για πάνω από μια δεκαετία.

Τα παραπάνω στοιχεία αποκάλυψε πριν από μερικές ημέρες η Rightship, με αφορμή τον εορτασμό της Διεθνούς Μέρα του Ναυτικού στις 25 Ιουνίου. Η Rightship είναι μια ψηφιακή ναυτιλία πλατφόρμα, η οποία ειδικεύεται στην παροχή συνδρομής σε ναυλωτές και πλοιοκτήτες, για την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών λειτουργίας και ασφαλώς την υιοθέτηση κανόνων ESG. «Οι αριθμοί προκαλούν κατάπληξη, παρότι στην πραγματικότητα, το πιθανότερο είναι ότι είναι ακόμα υψηλότεροι, καθώς υπάρχουν και πολλές περιπτώσεις εγκατάλειψης πλοίων, για τις οποίες δεν έχει γίνει καμία επίσημη καταγραφή», αναφέρει η RightShip.

Τα πλοία και τα πληρώματα εγκαταλείπονται είτε επειδή οι πλοιοκτήτες αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες, είτε επειδή κρίνουν ότι θα κερδίσουν περισσότερα με το να μην πληρώνουν δεδουλευμένα και υποχρεώσεις. Το φαινόμενο αυτό παρουσιάζεται συχνότερα σε πλοία μεγάλης ηλικίας, που βρίσκονται δηλαδή στο τέλος της «ζωής» τους. Σε πολλές περιπτώσεις, το ίδιο το πλοίο αξίζει λιγότερο από τις οφειλές προς το πλήρωμα, ή άλλους πιστωτές, με αποτέλεσμα η εταιρεία να επιλέγει την οδό της εγκατάλειψής του.

Οι ναυτικοί αποτελούν το πιο κρίσιμο κομμάτι της ναυτιλίας και της παγκόσμιας οικονομίας, αν αναλογιστεί κανείς ότι το 90% του παγκοσμίου εμπορίου διεξάγεται διά θαλάσσης. Σήμερα, υπολογίζεται ότι στην θάλασσα απασχολούνται 1,6 εκατ. άνθρωποι, εκ των οποίων οι 770.000 είναι αξιωματικοί και οι 870.000 μέλη πληρώματος. Τα στοιχεία που συγκέντρωσε η RightShip προέρχονται από την Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ILO) κι έχουν διασταυρωθεί με σειρά άλλων πηγών. Στο πλαίσιο αυτό, από τα 3.262 μέλη πληρώματος που βρίσκονται στην δυσάρεστη αυτή θέση, 724 προέρχονται από την Ινδία, 368 από την Ουκρανία , 318 από τις Φιλιππίνες, χώρες δηλαδή που κατεξοχήν τροφοδοτούν την εμπορική ναυτιλία.

Τα περισσότερα πλοία (26) είναι εγκαταλελειμμένα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ τα πιο πολλά φέρουν την σημαία του Παναμά. Ηλικιακά, τα πιο πολλά πλοία είναι ηλικίας από 26 έως 30 έτη, αλλά υπάρχουν και 32 πλοία που είναι ολοκαίνουρια, καθώς έχουν ναυπηγηθεί από το 2017 και μετά. Το πιο ανησυχητικό όμως στοιχείο της έρευνας είναι το πόσος χρόνος απαιτείται έως ότου επιλυθεί μια περίπτωση εγκατάλειψης. Από το 2004 και μετά, σε 30 περιπτώσεις πλοίων, η υπόθεση κράτησε πάνω από 10 χρόνια (αφορούν πάνω από 400 ναυτικούς), ενώ κατά μέσο όρο απαιτούνται επτά μήνες έως ότου οι ναυτικοί κατορθώσουν να επαναπατριστούν, ενώ υπάρχει και μια περίπτωση που χρειάστηκαν πάνω από τρία χρόνια. Σε περίπτωση, που μια υπόθεση τελεσιδικήσει υπέρ του πληρώματος, οι ναυτικοί πληρώνονται όλες τις οφειλές τους αναδρομικά κι επαναπατρίζονται στην χώρα τους.

Στο εύλογο ερώτημα, γιατί οι ναυτικοί δεν φεύγουν οι ίδιοι από το πλοίο, η απάντηση είναι ότι αν το πράξουν, διακινδυνεύουν το να μην πληρωθούν ποτέ, επομένως υποχρεώνονται να παραμείνουν, ώστε να εισπράξουν τα δεδουλευμένα τους. Ασφαλώς, η αβεβαιότητα και οι συνθήκες διαβίωσης έως ότου επιλυθεί το ζήτημα, αποτελούν ιδιαίτερες πηγές ανησυχίας τόσο για τους ίδιους, όσο και για τις οικογένειές τους. Πολύ συχνά, οι άνθρωποι αυτοί είναι οι αποκλειστικοί υπεύθυνοι για την φροντίδα των οικογενειών τους, επομένως το ζήτημα είναι και ανθρωπιστικό.

Σε κάθε περίπτωση, η RightShip αναφέρει ότι απαιτείται μια ευρεία συνεργασία όλων των ναυτιλιακών φορέων, ώστε να διασφαλίζονται τα δικαιώματα των ναυτικών. Πολλές φορές, οι ναυτιλιακές εταιρείες αδιαφορούν για τους ναυτικούς, επειδή απουσιάζει ο αυστηρός έλεγχος τήρησης των διεθνών κανόνων και συνθηκών που διέπουν την εμπορική ναυτιλία διεθνώς. Πράττουν δε τα δέοντα, μόνο όταν υποχρεωθούν είτε για λόγους οικονομικούς, είτε για λόγους νομικούς.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!