Γ.Δ.
1490.46 -0,08%
ACAG
+0,16%
6.14
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
-0,85%
9.3
OPTIMA
+0,69%
11.68
TITC
-0,97%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.89
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
+2,61%
1.71
ΑΝΔΡΟ
-1,75%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+2,63%
8.6
ΑΤΤ
-1,36%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,72%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,15%
16.4
ΔΑΑ
+0,07%
8.356
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,63%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,53%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
+0,12%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
4.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.645
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.5
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.43
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.876
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.08
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.375
ΕΤΕ
+1,29%
8.458
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.108
ΕΧΑΕ
-1,14%
5.19
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.186
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+3,89%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,17%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,38%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,22%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,82%
0.978
ΛΑΜΔΑ
-2,61%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+4,65%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+0,56%
0.36
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,62%
0.958
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,10%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-1,75%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
27.7
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.14
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
-6,25%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+6,09%
0.976
ΞΥΛΚ
-2,04%
0.288
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+9,09%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,92%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.79
ΟΠΑΠ
-1,54%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.937
ΟΤΕ
-0,49%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
-1,72%
1.14
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,36%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.68
ΣΑΡ
-1,58%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-0,52%
7.72
ΣΠΙ
+0,56%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,30%
18.16
ΤΖΚΑ
+2,50%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,92%
1.758
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,98%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Ναυτιλία: Υψηλοί ναύλοι στα δεξαμενόπλοια έως το τέλος του 2023

«Ούριο άνεμο» τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2023 προβλέπουν οι ειδικοί της ναυτιλίας για τα δεξαμενόπλοια. Η χαμηλή προσφορά τονάζ, λόγω του χαμηλού ρυθμού παραγγελιών νέων πλοίων, αναμένεται να αποβεί καθοριστικός παράγοντας, όπως επίσης και η αναδρομολόγηση ενός σημαντικού ποσοστού της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου, προς προορισμούς που βρίσκονται πιο μακριά, με αποτέλεσμα να αυξάνεται και η διάρκεια των ταξιδιών, άρα και το μεταφορικό κόστος.

Στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, ο ημερήσιος ναύλος για ένα δεξαμενόπλοιο της κλάσης VLCC, μεταφορικής ικανότητας 300.000 τόνων, «αναρριχήθηκε» στα 100.000 δολάρια/ημέρα, το υψηλότερο ποσό των τελευταίων δύο και πλέον ετών.

Ορισμένες κλάσεις πλοίων μάλιστα, σημείωσαν εβδομαδιαία άνοδο της τάξεως του 40%. Όπως τονίζουν επαγγελματίες του κλάδου, σε πολλές χώρες, τα αποθέματα αργού και διυλισμένων προϊόντων είναι ιδιαίτερα χαμηλά, γεγονός που ευνοεί την αύξηση της ζήτησης και των φορτίων.

Αύξηση των εισαγωγών αργού πετρελαίου από τα διυλιστήρια της Κίνας

Επίσης, στην εξέλιξη αυτή συνετέλεσε η αύξηση των εισαγωγών αργού πετρελαίου από τα διυλιστήρια της Κίνας. Στο τέλος Σεπτεμβρίου, η Κίνα επέτρεψε τις εξαγωγές 15 εκατ. τόνων νέων καυσίμων από τις μεγαλύτερες μονάδες διύλισης. Πρόκειται για το μεγαλύτερη «άνοιγμα» προς τις αγορές του εξωτερικού εδώ και αρκετούς μήνες, σε μια προσπάθεια να τονώσει την οικονομία της, μετά την έξαρση των κρουσμάτων του κορωνοϊού και την «ασθμαίνουσας» αγοράς ακινήτων.

Ως εκ τούτου, τα διυλιστήρια προχωρούν σε σημαντικές αγορές φορτίων αργού πετρελαίου, προκειμένου να παράξουν τα προϊόντα εκείνα, που προορίζονται για εξαγωγές. Την ίδια στιγμή, πολλοί πωλητές καυσίμων στην Ασία έχουν αυξήσει τις πωλήσεις ντίζελ προς την, «πεινασμένη» για καύσιμα, Ε.Ε.

Η έντονη αυτή κινητικότητα ευνοεί τον τομέα των δεξαμενόπλοιων, που ήδη επωφελείται από την αναδρομολόγηση των εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου προς άλλες αγορές, πιο μακριά από την Ευρώπη, όπως η Ασία, η Αφρική και η Νότια Αμερική. Το γεγονός μάλιστα, ότι αρκετοί πλοιοκτήτες είναι επιφυλακτικοί στο να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, καθιστά την προσφορά τονάζ ακόμα πιο δυσεύρετη, ευνοώντας την επίτευξη υψηλότερων ναύλων στην αγορά.

Σε πρόσφατη ανάλυσή της, η Moody’s κάνει λόγο για υψηλούς ναύλους για τα δεξαμενόπλοια, τουλάχιστον για τους επόμενους 12 μήνες. Ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης αναφέρει ότι η αύξηση του μεταφορικού έργου, ιδίως για τα δεξαμενόπλοια της κλάσης aframax και suezmax, που χρησιμοποιούνταν κατά κόρον για την μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου, έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων.

Την ίδια στιγμή, δεν προβλέπεται να «πέσουν στο νερό» πολλά νέα δεξαμενόπλοια, τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια, με δεδομένο ότι δεν έχουν υποβληθεί νέες παραγγελίες τα προηγούμενα χρόνια. Με δεδομένο λοιπόν ότι η ζήτηση δεν αναμένεται να καταγράψει μεγάλες απώλειες (αν και το μέγεθος και η διάρκεια της επικείμενης επιβράδυνσης της οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν άγνωστα), οι περισσότεροι συμφωνούν ότι οι επόμενοι μήνες, θα είναι θετικοί για τα δεξαμενόπλοια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!