Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Η αναγέννηση της ναυπηγικής βιομηχανίας: Τα σχέδια των Προκοπίου, Ξενόκωστα

Το 2023 θα είναι μια σημαδιακή χρονιά για τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας. Μέσα στο α’ τρίμηνο του έτους αναμένεται να αποκτήσουν τον έλεγχο στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και στα Ναυπηγεία Ελευσίνας οι νέοι ιδιώτες επενδυτές. Πρόκειται για τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου και τον επιχειρηματία Πάνο Ξενόκωστα, οι οποίοι, έπειτα από πολύμηνες διεργασίες, έφτασε η ώρα να αναλάβουν τον έλεγχο των δύο ναυπηγείων, με τον πρώτο από τους δύο να αναλαμβάνει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τον δεύτερο τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Εκκρεμότητα υπάρχει μόνο για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Εκκρεμότητα υπάρχει μόνο για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, καθώς εκκρεμεί η δικαστική «σφραγίδα» στο σχέδιο εξυγίανσης που υπέβαλε ο στρατηγικός επενδυτής Onex. Ωστόσο, με δεδομένο ότι το 100% των πιστωτών των ναυπηγείων (τράπεζες, Ελληνικό Δημόσιο, εργαζόμενοι) έχουν συνυπογράψει το σχέδιο αυτό, θεωρείται απίθανο η Δικαιοσύνη να το απορρίψει. Γι’ αυτό, άλλωστε, ο στρατηγικός επενδυτής, Onex, πριν αναλάβει και τυπικά την εταιρεία, φρόντισε να καταβάλει Δώρο Χριστουγέννων, ύψους 1,2 εκατ. ευρώ, στο προσωπικό της εταιρείας.

Από την άλλη πλευρά, φαίνεται ότι ολοκληρώθηκε η τελευταία εκκρεμότητα για την παράδοση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον νέο επενδυτή. Πρόκειται για την καταβολή αποζημιώσεων στο σύνολο του προσωπικού από την πλευρά της Πολιτείας. Εκτιμάται, δε, ότι καταβλήθηκαν πάνω από 120 εκατ. ευρώ σε δεδουλευμένα αλλά και αποζημιώσεις απόλυσης.

Οι δύο ιδιώτες επενδυτές έχουν υποσχεθεί επενδύσεις άνω των 300 εκατ. ευρώ. Πιθανώς να ανέλθουν σε 500 εκατ. ευρώ. Η Onex για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας έχει ήδη εξασφαλίσει χρηματοδότηση 102 εκατ. δολ. (96 εκατ. ευρώ) από την κρατική αμερικανική επενδυτική τράπεζα DFC.

Το έργο της κατασκευής των κορβετών

Αν, μάλιστα, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας αναλάβουν και το έργο της κατασκευής των κορβετών για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού, εκτιμάται ότι θα επενδυθούν επιπλέον 50 εκατ. ευρώ από την πλευρά των Onex και Fincantieri, με βάση το μνημόνιο συνεργασίας που έχει συμφωνηθεί. Η εταιρεία, ακόμη, σκοπεύει να παράξει στα ναυπηγεία ανεμογεννήτριες, ενώ βασικός στόχος της θα είναι η ναυπήγηση νέων πλοίων και η ναυπηγοεπισκευή υφιστάμενων σκαφών.

Η Onex θα επιχειρήσει να επωφεληθεί από την επιβολή των νέων στόχων της ΕΕ και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) σχετικά με την ενεργειακή απόδοση των πλοίων. Οι στόχοι αυτοί αναμένεται να απαιτήσουν την αντικατάσταση μεγάλου αριθμού σκαφών ή/και εκτεταμένες παρεμβάσεις σε υφιστάμενα σκάφη. Και καθώς το Ναυπηγείο του Νεωρίου έχει υπερκαλύψει προ πολλού τη δυναμικότητά του, απαιτείται νέος ζωτικός χώρος επέκτασης των ναυπηγοεπισκευών της.

Από την άλλη πλευρά, σε τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ εκτιμάται η επένδυση του Ομίλου Προκοπίου στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Στόχος του θα είναι η δημιουργία ενός βιομηχανικού cluster παραγωγής σκαφών αναψυχής (κότερα), μονάδας παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος, ανεμογεννητριών, drones κ.λπ. Η εταιρεία προτίθεται να δημιουργήσει ένα πρότυπο ναυπηγείο, το οποίο, εκτός από νέα σκάφη, θα επενδύσει σε νέα προϊόντα με προηγμένα υλικά (ανθρακονήματα), για ναυπηγήσεις, για την κατασκευή drones, ανεμογεννητριών κ.λπ.

Επίσης, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά διεκδικούν μέσω της γαλλικής Naval την κατασκευή μέρους των κορβετών, εφόσον βεβαίως περιέλθει στη γαλλική εταιρεία το συγκεκριμένο συμβόλαιο. Ωστόσο, ο εφοπλιστής δεν βασίζεται σε αυτό και ο πρωταρχικός του στόχος είναι η δημιουργία ενός παγκόσμιας κλάσης ναυπηγείου, που θα καταστεί το μεγαλύτερο της Μεσογείου.

Σήμερα στα δύο ναυπηγεία, Ελευσίνας και Σκαραμαγκά, απασχολούνται περίπου 600 εργαζόμενοι, με δεδομένο ότι η εξυγίανση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά επέβαλε την απόλυση του συνόλου του προσωπικού (πάνω από 1.000 εργαζόμενοι). Μετά την είσοδο των δύο ιδιωτών επενδυτών, και σε ορίζοντα τριετίας, δεν αποκλείεται τα δύο ναυπηγεία να απασχολούν πάνω από 5.000 άτομα προσωπικό.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!