Γ.Δ.
1251.29 +0,05%
ACAG
-1,37%
14.4
CENER
-0,50%
5.92
CNLCAP
+1,40%
7.25
DIMAND
-0,38%
12.95
TITC
-0,36%
16.46
ΑΑΑΚ
+5,82%
10
ΑΒΑΞ
+0,72%
1.126
ΑΒΕ
+0,37%
0.544
ΑΔΜΗΕ
-0,51%
1.948
ΑΚΡΙΤ
-1,26%
0.47
ΑΛΜΥ
+1,54%
2.63
ΑΛΦΑ
+0,26%
1.54
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.98
ΑΝΕΚ
-1,85%
0.212
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
-8,00%
0.276
ΑΡΑΙΓ
-0,20%
9.86
ΑΣΚΟ
-1,25%
2.37
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.86
ΑΤΕΚ
0,00%
0.308
ΑΤΡΑΣΤ
+0,82%
6.15
ΑΤΤ
-0,95%
12.52
ΑΤΤΙΚΑ
+0,39%
2.59
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,04%
5.85
ΒΙΟΚΑ
-0,43%
2.33
ΒΙΟΣΚ
+1,63%
0.748
ΒΙΟΤ
0,00%
0.22
ΒΙΣ
+7,39%
0.189
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,85%
14.26
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.22
ΔΕΗ
-0,40%
10.02
ΔΟΜΙΚ
-0,50%
0.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.33
ΕΒΡΟΦ
-2,20%
0.89
ΕΕΕ
-0,47%
27.71
ΕΚΤΕΡ
-0,29%
1.745
ΕΛΒΕ
0,00%
4.72
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+0,22%
0.46
ΕΛΙΝ
+0,42%
2.37
ΕΛΛ
+0,60%
16.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,42%
2.38
ΕΛΠΕ
0,00%
7.96
ΕΛΣΤΡ
+4,42%
3.07
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2.83
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΝΤΕΡ
0,00%
5.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
-0,37%
8.07
ΕΣΥΜΒ
+1,09%
0.74
ΕΤΕ
-0,20%
6.1
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.54
ΕΥΔΑΠ
-0,30%
6.73
ΕΥΡΩΒ
-0,66%
1.5145
ΕΧΑΕ
+2,79%
5.16
ΙΑΤΡ
+3,49%
1.63
ΙΚΤΙΝ
-0,18%
0.559
ΙΛΥΔΑ
+0,38%
1.33
ΙΝΚΑΤ
-0,53%
1.86
ΙΝΛΙΦ
-1,37%
3.61
ΙΝΛΟΤ
-1,67%
0.59
ΙΝΤΕΚ
+1,91%
5.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,36%
6.5
ΙΝΤΕΤ
+1,35%
1.13
ΙΝΤΚΑ
+0,93%
1.954
ΚΑΜΠ
0,00%
2.49
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-1,59%
1.24
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,20%
0.984
ΚΟΡΔΕ
+5,83%
0.654
ΚΟΥΑΛ
+0,57%
0.706
ΚΟΥΕΣ
+1,78%
6.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,74%
8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.74
ΚΥΡΙΟ
+3,92%
1.06
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.491
ΛΑΜΔΑ
+0,40%
6.295
ΛΑΜΨΑ
+0,85%
23.6
ΛΑΝΑΚ
+0,54%
0.93
ΛΕΒΚ
0,00%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.31
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.98
ΛΟΥΛΗ
-2,15%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.79
ΜΕΒΑ
-1,92%
4.08
ΜΕΝΤΙ
-3,20%
3.63
ΜΕΡΚΟ
+1,11%
36.4
ΜΙΓ
+0,20%
5
ΜΙΝ
+2,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,29%
23.6
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.67
ΜΟΤΟ
+2,23%
3.66
ΜΟΥΖΚ
+4,32%
0.725
ΜΠΕΛΑ
+0,76%
23.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,41%
2.42
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+0,81%
29.98
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.66
ΝΑΥΠ
0,00%
0.995
ΞΥΛΚ
-1,04%
0.285
ΞΥΛΠ
0,00%
0.356
ΟΛΘ
+0,41%
24.4
ΟΛΠ
+0,35%
20.05
ΟΛΥΜΠ
+5,33%
2.37
ΟΠΑΠ
-0,31%
15.95
ΟΤΕ
-1,00%
14.8
ΟΤΟΕΛ
-0,57%
14.08
ΠΑΙΡ
0,00%
1.08
ΠΑΠ
-0,85%
2.33
ΠΕΙΡ
+0,69%
2.93
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.54
ΠΛΑΘ
+6,18%
4.47
ΠΛΑΚΡ
-0,57%
17.5
ΠΡΔ
0,00%
0.55
ΠΡΕΜΙΑ
-1,24%
1.27
ΠΡΟΝΤΕΑ
+1,31%
7.75
ΠΡΟΦ
0,00%
4.05
ΡΕΒΟΙΛ
+1,97%
1.55
ΣΑΡ
+0,53%
7.64
ΣΑΡΑΝ
+8,81%
1.05
ΣΑΤΟΚ
-8,62%
0.0265
ΣΕΝΤΡ
+7,59%
0.312
ΣΙΔΜΑ
-0,37%
2.72
ΣΠΕΙΣ
-0,29%
6.98
ΣΠΙ
+0,93%
0.648
ΣΠΥΡ
+4,86%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+1,69%
20.5
ΤΖΚΑ
-0,97%
2.05
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.16
ΦΙΕΡ
-0,24%
0.413
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.7
ΦΡΙΓΟ
+0,78%
0.065
ΦΡΛΚ
-0,23%
4.42
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-4,85%
0.49
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Χαμόγελα για τους ναύλους σε bulk carriers και δεξαμενόπλοια

Ευοίωνες αναμένονται οι προοπτικές στην ναυλαγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων για το 2023. Όπως αναφέρουν ναυλομεσίτες, μετά από ένα αργό ξεκίνημα του έτους, η δραστηριότητα έχει αυξηθεί και τα πλοία capesize είναι σε ζήτηση.

Σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers παρά τις έντονες βροχοπτώσεις που καθυστέρησαν τη συγκομιδή σόγιας στη Βραζιλία, με τις εξαγωγές να είναι μειωμένες κατά 31% σε ετήσια βάση τους πρώτους 2 μήνες του 2023, οι εξαγωγές της χώρας αναμένεται να αυξηθούν απότομα τους επόμενους μήνες καθώς η Βραζιλία βρίσκεται σε καλό δρόμο για συγκομιδή ρεκόρ, προβλέποντας ότι η φετινή συγκομιδή σόγιας θα φτάσει τους 152,9 εκατομμύρια τόνους, αυξημένη κατά 21,8% σε σύγκριση με το 2022.

Η Κίνα επιστρέφει στο παιχνίδι

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, η Κίνα φαίνεται να επιστρέφει στο παιχνίδι παρά την ανακοίνωση για τον χαμηλότερο στόχο ανάπτυξης του ΑΕΠ εδώ και δεκαετίες. Κατά τους πρώτους 2 μήνες του 2023, οι εισαγωγές άνθρακα της Κίνας αυξήθηκαν κατά 71% σε 60,64 εκατομμύρια τόνους σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς οι εταιρείες κοινής ωφέλειας ανακατασκεύασαν τα αποθέματά τους για να ανταποκριθούν στις υψηλότερες απαιτήσεις μετά την εγκατάλειψη των πολιτικών μηδενικής Covid.

Από την πλευρά της η ναυλομεσιτική Intermodal τονίζει ότι η αγορά χύδην ξηρού φορτίου συνέχισε να κινείται θετικά, ενώ τα κέρδη του τομέα για τα πλοία capesize έχουν αυξηθεί κατά 46% την τελευταία εβδομάδα.

Ανοδικά και τα δεξαμενόπλοια

Την ίδια ώρα, ανοδικά κινείται και η αγορά των δεξαμενόπλοιων. Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι τα αυξημένα τόνο-μίλια που οδήγησαν σε ανάκαμψη των ναύλων των tanker μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου προκλήθηκαν από την ισχύ των ευρωπαϊκών κυρώσεων στα ρωσικά προϊόντα, είναι κάτι που θα διαρκέσει για πολύ.

Σύμφωνα με έρευνα της ναυλομεσιτικής Braemar, το νέο τοπίο στην αγορά των δεξαμενόπλοιων για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων μεταφοράς πετρελαίου θα μπορούσε να διαρκέσει αρκετά, μετά τα προβλήματα που προκλήθηκαν στις εμπορικές αλλαγές από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Όπως αναφέρει η Braemar, η απαγόρευση των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου από την ΕΕ ανάγκασε το μπλοκ των 27 χωρών της ΕΕ να αναζητήσει προμήθειες από πιο μακριά, με αποτέλεσμα η Γηραιά Ήπειρος να γίνει η μεγαλύτερη περιοχή εισαγωγών για το αμερικανικό αργό, από σχεδόν μηδενική που ήταν πριν από μερικά χρόνια.

Από την άλλη πλευρά η Μόσχα αναγκάστηκε να αναζητήσει άλλες πιο μακρινές αγορές για το πετρέλαιό της- που κάποτε κατευθυνόταν στην Ευρώπη-όπως η Κίνα, η Ινδία, η Τουρκία και η Βουλγαρία, που αποτελεί το μοναδικό μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης με ειδική άδεια εισαγωγής ρωσικού θαλάσσιου αργού.

Πηγές της αγοράς τονίζουν ότι η Ευρώπη αναμένεται να στηριχθεί περισσότερο στις ΗΠΑ, τη Μέση Ανατολή, και την Ασία για την κάλυψη των πρόσθετων αναγκών της σε προϊόντα.

Τα ρωσικά φορτία από την άλλη πλευρά είναι πιθανό να κατευθύνονται όλο και περισσότερο προς τη Λατινική Αμερική και τη Μέση Ανατολή, αυξάνοντας τα τονο-μίλια των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!