Γ.Δ.
1406.91 -2,19%
ACAG
-2,20%
5.77
CENER
-1,55%
8.91
CNLCAP
-1,33%
7.4
DIMAND
+0,49%
8.25
NOVAL
-1,97%
2.733
OPTIMA
-2,32%
11.78
TITC
-3,10%
29.7
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
-2,85%
1.434
ΑΒΕ
-2,44%
0.44
ΑΔΜΗΕ
-2,32%
2.105
ΑΚΡΙΤ
-16,67%
0.75
ΑΛΜΥ
-4,42%
2.7
ΑΛΦΑ
-4,79%
1.54
ΑΝΔΡΟ
-1,81%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-2,08%
11.3
ΑΣΚΟ
+1,14%
2.67
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.44
ΑΤΤ
-3,10%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
-2,13%
2.3
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,23%
6
ΒΙΟΚΑ
-4,40%
2.39
ΒΙΟΣΚ
-1,86%
1.32
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
-7,19%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-3,28%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-3,06%
1.425
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,36%
16.42
ΔΑΑ
-2,61%
7.9
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.62
ΔΕΗ
-3,37%
10.6
ΔΟΜΙΚ
-4,88%
3.9
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,44%
0.32
ΕΒΡΟΦ
-5,50%
1.46
ΕΕΕ
-0,75%
31.56
ΕΚΤΕΡ
-3,70%
4.17
ΕΛΒΕ
+4,00%
5.2
ΕΛΙΝ
-0,88%
2.25
ΕΛΛ
-1,80%
13.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,51%
2.33
ΕΛΠΕ
-2,78%
8.03
ΕΛΣΤΡ
-2,26%
2.16
ΕΛΤΟΝ
-4,15%
1.664
ΕΛΧΑ
-2,87%
1.83
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,49%
1.32
ΕΤΕ
-1,10%
7.89
ΕΥΑΠΣ
-0,64%
3.11
ΕΥΔΑΠ
-2,44%
5.6
ΕΥΡΩΒ
-4,70%
2.047
ΕΧΑΕ
-1,39%
4.98
ΙΑΤΡ
-6,42%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,72%
0.3575
ΙΛΥΔΑ
-2,96%
1.64
ΙΝΚΑΤ
-1,79%
4.94
ΙΝΛΙΦ
-1,88%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+0,54%
1.114
ΙΝΤΕΚ
-4,78%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.66
ΙΝΤΕΤ
-1,68%
1.17
ΙΝΤΚΑ
-0,90%
3.29
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,60%
332
ΚΕΚΡ
-3,42%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,27%
1.56
ΚΟΡΔΕ
-3,78%
0.483
ΚΟΥΑΛ
-5,17%
1.138
ΚΟΥΕΣ
-2,24%
5.24
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,78%
10.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+1,72%
1.185
ΛΑΒΙ
-1,00%
0.89
ΛΑΜΔΑ
-1,52%
6.5
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.8
ΛΑΝΑΚ
-0,52%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.292
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-1,46%
1.35
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.928
ΜΕΒΑ
-0,51%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-1,08%
2.75
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+0,26%
3.785
ΜΙΝ
-3,61%
0.48
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,87%
24.4
ΜΟΝΤΑ
+2,65%
3.48
ΜΟΤΟ
-3,11%
2.8
ΜΟΥΖΚ
-2,17%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-2,59%
25.62
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.4
ΜΠΡΙΚ
-2,13%
1.835
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
-2,01%
35.12
ΝΑΚΑΣ
-2,94%
2.64
ΝΑΥΠ
-2,49%
0.94
ΞΥΛΚ
-0,77%
0.258
ΞΥΛΠ
0,00%
0.494
ΟΛΘ
+1,43%
21.3
ΟΛΠ
-1,38%
25
ΟΛΥΜΠ
-2,76%
2.47
ΟΠΑΠ
-0,60%
14.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,08%
0.92
ΟΤΕ
-0,95%
13.55
ΟΤΟΕΛ
-1,21%
11.44
ΠΑΙΡ
+1,38%
1.1
ΠΑΠ
-1,61%
2.45
ΠΕΙΡ
-4,26%
3.6
ΠΕΤΡΟ
-3,34%
8.1
ΠΛΑΘ
-1,40%
3.86
ΠΛΑΚΡ
+2,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
-2,77%
1.124
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-3,26%
4.595
ΡΕΒΟΙΛ
-5,14%
1.57
ΣΑΡ
-1,61%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-3,43%
0.338
ΣΙΔΜΑ
-0,55%
1.82
ΣΠΕΙΣ
-2,68%
6.54
ΣΠΙ
-5,59%
0.642
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
-0,85%
18.6
ΤΖΚΑ
-1,05%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,78%
1.66
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-2,50%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-3,70%
0.208
ΦΡΛΚ
-3,23%
3.9
ΧΑΙΔΕ
-9,85%
0.595

Χαμόγελα για τους ναύλους σε bulk carriers και δεξαμενόπλοια

Ευοίωνες αναμένονται οι προοπτικές στην ναυλαγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων για το 2023. Όπως αναφέρουν ναυλομεσίτες, μετά από ένα αργό ξεκίνημα του έτους, η δραστηριότητα έχει αυξηθεί και τα πλοία capesize είναι σε ζήτηση.

Σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers παρά τις έντονες βροχοπτώσεις που καθυστέρησαν τη συγκομιδή σόγιας στη Βραζιλία, με τις εξαγωγές να είναι μειωμένες κατά 31% σε ετήσια βάση τους πρώτους 2 μήνες του 2023, οι εξαγωγές της χώρας αναμένεται να αυξηθούν απότομα τους επόμενους μήνες καθώς η Βραζιλία βρίσκεται σε καλό δρόμο για συγκομιδή ρεκόρ, προβλέποντας ότι η φετινή συγκομιδή σόγιας θα φτάσει τους 152,9 εκατομμύρια τόνους, αυξημένη κατά 21,8% σε σύγκριση με το 2022.

Η Κίνα επιστρέφει στο παιχνίδι

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, η Κίνα φαίνεται να επιστρέφει στο παιχνίδι παρά την ανακοίνωση για τον χαμηλότερο στόχο ανάπτυξης του ΑΕΠ εδώ και δεκαετίες. Κατά τους πρώτους 2 μήνες του 2023, οι εισαγωγές άνθρακα της Κίνας αυξήθηκαν κατά 71% σε 60,64 εκατομμύρια τόνους σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς οι εταιρείες κοινής ωφέλειας ανακατασκεύασαν τα αποθέματά τους για να ανταποκριθούν στις υψηλότερες απαιτήσεις μετά την εγκατάλειψη των πολιτικών μηδενικής Covid.

Από την πλευρά της η ναυλομεσιτική Intermodal τονίζει ότι η αγορά χύδην ξηρού φορτίου συνέχισε να κινείται θετικά, ενώ τα κέρδη του τομέα για τα πλοία capesize έχουν αυξηθεί κατά 46% την τελευταία εβδομάδα.

Ανοδικά και τα δεξαμενόπλοια

Την ίδια ώρα, ανοδικά κινείται και η αγορά των δεξαμενόπλοιων. Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι τα αυξημένα τόνο-μίλια που οδήγησαν σε ανάκαμψη των ναύλων των tanker μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου προκλήθηκαν από την ισχύ των ευρωπαϊκών κυρώσεων στα ρωσικά προϊόντα, είναι κάτι που θα διαρκέσει για πολύ.

Σύμφωνα με έρευνα της ναυλομεσιτικής Braemar, το νέο τοπίο στην αγορά των δεξαμενόπλοιων για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων μεταφοράς πετρελαίου θα μπορούσε να διαρκέσει αρκετά, μετά τα προβλήματα που προκλήθηκαν στις εμπορικές αλλαγές από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Όπως αναφέρει η Braemar, η απαγόρευση των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου από την ΕΕ ανάγκασε το μπλοκ των 27 χωρών της ΕΕ να αναζητήσει προμήθειες από πιο μακριά, με αποτέλεσμα η Γηραιά Ήπειρος να γίνει η μεγαλύτερη περιοχή εισαγωγών για το αμερικανικό αργό, από σχεδόν μηδενική που ήταν πριν από μερικά χρόνια.

Από την άλλη πλευρά η Μόσχα αναγκάστηκε να αναζητήσει άλλες πιο μακρινές αγορές για το πετρέλαιό της- που κάποτε κατευθυνόταν στην Ευρώπη-όπως η Κίνα, η Ινδία, η Τουρκία και η Βουλγαρία, που αποτελεί το μοναδικό μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης με ειδική άδεια εισαγωγής ρωσικού θαλάσσιου αργού.

Πηγές της αγοράς τονίζουν ότι η Ευρώπη αναμένεται να στηριχθεί περισσότερο στις ΗΠΑ, τη Μέση Ανατολή, και την Ασία για την κάλυψη των πρόσθετων αναγκών της σε προϊόντα.

Τα ρωσικά φορτία από την άλλη πλευρά είναι πιθανό να κατευθύνονται όλο και περισσότερο προς τη Λατινική Αμερική και τη Μέση Ανατολή, αυξάνοντας τα τονο-μίλια των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!