Γ.Δ.
1422.35 +0,34%
ACAG
-2,29%
6.4
CENER
+0,28%
7.15
CNLCAP
-0,67%
7.45
DIMAND
-0,40%
9.88
OPTIMA
+4,30%
8.24
TITC
0,00%
26.55
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
-1,37%
1.588
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.265
ΑΚΡΙΤ
-1,09%
0.91
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.69
ΑΛΦΑ
-1,09%
1.63
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
12.54
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.67
ΑΣΤΑΚ
+1,23%
8.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
-3,52%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,61%
5.51
ΒΙΟΚΑ
-0,38%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.245
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-0,84%
1.78
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.88
ΔΑΑ
-0,93%
8.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
+1,48%
11.63
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,55%
0.344
ΕΒΡΟΦ
+1,68%
1.82
ΕΕΕ
+0,44%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+0,25%
3.95
ΕΛΒΕ
+5,94%
5.35
ΕΛΙΝ
+0,38%
2.66
ΕΛΛ
+0,65%
15.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,38%
2.63
ΕΛΠΕ
-2,11%
8.34
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.55
ΕΛΤΟΝ
+1,00%
2.02
ΕΛΧΑ
-0,41%
1.962
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+1,05%
9.6
ΕΣΥΜΒ
+2,41%
1.275
ΕΤΕ
-1,14%
7.256
ΕΥΑΠΣ
+0,58%
3.46
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.97
ΕΥΡΩΒ
-0,34%
1.782
ΕΧΑΕ
+0,18%
5.46
ΙΑΤΡ
0,00%
1.745
ΙΚΤΙΝ
-0,79%
0.5
ΙΛΥΔΑ
-2,12%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.38
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.92
ΙΝΛΟΤ
+3,55%
1.168
ΙΝΤΕΚ
-0,95%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,27%
6.45
ΙΝΤΕΤ
-1,43%
1.38
ΙΝΤΚΑ
-0,41%
3.665
ΚΑΜΠ
-0,85%
2.33
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+2,29%
1.565
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.59
ΚΟΥΑΛ
-6,03%
1.325
ΚΟΥΕΣ
+1,20%
5.88
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,68%
11.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+9,00%
1.635
ΛΑΒΙ
+0,23%
0.886
ΛΑΜΔΑ
+0,37%
6.75
ΛΑΜΨΑ
+1,27%
32
ΛΑΝΑΚ
+1,90%
1.07
ΛΕΒΚ
+6,82%
0.376
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-0,65%
3.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
+0,78%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,40%
27.62
ΜΟΝΤΑ
-1,19%
3.32
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.08
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
+1,68%
26.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,60%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
-0,22%
35.76
ΝΑΚΑΣ
+2,94%
2.8
ΝΑΥΠ
+4,63%
1.13
ΞΥΛΚ
+0,30%
0.329
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,86%
28.8
ΟΛΥΜΠ
-2,40%
2.85
ΟΠΑΠ
+2,58%
16.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,24%
0.9
ΟΤΕ
+1,03%
13.67
ΟΤΟΕΛ
+0,30%
13.3
ΠΑΙΡ
0,00%
1.345
ΠΑΠ
+2,52%
2.44
ΠΕΙΡ
+1,15%
3.876
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
9.42
ΠΛΑΘ
-0,60%
4.15
ΠΛΑΚΡ
+3,29%
15.7
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,69%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,92%
4.41
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
+1,21%
11.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.43
ΣΙΔΜΑ
+1,46%
2.09
ΣΠΕΙΣ
+0,51%
7.94
ΣΠΙ
+15,63%
0.932
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+1,58%
18.02
ΤΖΚΑ
-4,87%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-1,55%
0.38
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+1,33%
0.304
ΦΡΛΚ
-0,35%
4.25
ΧΑΙΔΕ
-1,37%
0.72

Κρουαζιερόπλοια: Κύμα επενδύσεων – 61 νεότευκτα έως το 2028

Oι εταιρείες κρουαζιέρας πατάνε «γκάζι» σε επενδύσεις νεότευκτων κρουαζιεροπλοίων  μετά την επανάκαμψη του κλάδου που επλήγη σημαντικά από την πανδημία του κορονοϊού.

Όπως αναφέρει το τελευταίο βιβλίο παραγγελιών των κρουαζιερόπλοιων που παρουσιάζει ο εξειδικευμένος ιστότοπος Cruise Industry News, 61 νεότευκτα πλοία πρόκειται να δρομολογηθούν έως το 2028, με τη συνολική αξία τους να ξεπερνά τα 41 δισ. δολάρια (37,9 εκατ. ευρώ), ενώ συνολικά 139.345 θέσεις ελλιμενισμού θα προστεθούν στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας.

Το πρώτο τρίμηνο και δεύτερο τρίμηνο του 2023 παραδόθηκαν ήδη έξι κρουαζιερόπλοια ενώ έως το τέλος του έτους θα διανεμηθούν άλλα 13. Η συνολική αξία των πλοίων αγγίζει τα 10,7 δισ. δολ.

  • Το 2024 θα παραδοθούν επίσης 13 κρουαζιερόπλοια συνολικής αξίας 7,5 δισ. δολ.
  • το 2025 18 κρουαζιερόπλοια συνολικής αξίας 14 δισ. δολ.
  • το 2026 επτά πλοία συνολικής αξίας έναντι 4,7 δισ. δολ.
  • το 2027 έξι πλοία συνολικής αξίας 4,4 δισ. δολ. και
  • το 2028 τέσσερα πλοία συνολικής αξίας 2,7 δισ. δολ.

Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου της κρουαζιέρας ένα από τα σημαντικότερα σημεία του τρέχοντος βιβλίου παραγγελιών, είναι ο τομέας της πολυτελούς κρουαζιέρας που έχει έναν σημαντικό αριθμό πλοίων που έχουν προγραμματιστεί να κάνουν το ντεμπούτο τους τα επόμενα χρόνια. Με στόχο τη μείωση του λειτουργικού κόστους και την ευκολότερη είσπραξη των εσόδων, οι εταιρείες έχουν προχωρήσει σε παραγγελίες πλοίων, κυρίως μικρής ή μεγάλης χωρητικότητας ενώ ελάχιστες παραμένουν αυτές που είναι μεσαίου μεγέθους.

Σημαντικό μερίδιο της αγοράς αποκτά και ο τομέας της πολυτελούς κρουαζιέρας

Μεταξύ των νέων παικτών η Explora Journeys της MSC Cruises, που έχει παραγγείλει έξι πλοία 922 επιβατών, αλλά και η Orient Express, μια μάρκα του ξενοδοχειακού κολοσσού Accor, που εισέρχεται στην αγορά της κρουαζιέρας με δύο υπερπολυτελή ιστιοφόρα.

Εκτός από τις παραδοσιακές μάρκες, όπως η Silversea Cruises, η Viking Ocean και η Regent, ο κατάλογος περιλαμβάνει πλοία για αρκετές νεοεισερχόμενες εταιρείες.

Το μικρότερο, για παράδειγμα, κρουαζιερόπλοιο είναι το υπερπολυτελές σκάφος 100 φιλοξενούμενων του Project Sama, ενώ το μεγαλύτερο είναι το Icon of the Seas της Royal Caribbean International.

Το πλοίο των 250.000 τόνων βρίσκεται στο τελικό στάδιο της κατασκευής του στο Meyer Turku, στη Φινλανδία, ενώ πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο του στα τέλη του 2023 ως το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο που έχει κατασκευαστεί ποτέ στον κόσμο.

Ξεπερνώντας το Wonder of the Seas, το οποίο κατέχει τον σχετικό τίτλο από το 2022, το νέο πλοίο θα έχει χωρητικότητα για περισσότερους από 5.600 επιβάτες σε δίκλινα δωμάτια. Άλλα μεγάλα κρουαζιερόπλοια που πρόκειται να κάνουν σύντομα το ντεμπούτο τους είναι το Carnival Jubilee της Carnival Cruise Line με 5.400 θέσεις, το Utopia of the Seas της Royal Caribbean με 5.714 επιβάτες και το MSC World America της MSC Cruises με 5.400 επιβάτες.

Σε ευρωπαϊκές γιάρδες οι περισσότερες ναυπηγήσεις

Οι περισσότερες ναυπηγήσεις πλοίων θα γίνουν σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία όπως της ιταλικής Fincantieri, της γαλλικής Chantiers de l’Atlantique, της γερμανικής Meyer Werft, της φινλανδικής Meyer Turku, της πορτογαλικής West Sea και της κροατικής Brodosplit.

Σημειώνεται ότι η ιταλική ναυπηγική εταιρεία Fincantieri και η εταιρεία Princes Cruises της Carnival Corporation σηματοδότησαν ένα ορόσημο στην κατασκευή του νέου κρουαζιερόπλοιου με την ονομασία Sun Princess.

Το πλοίο δεν είναι μόνο το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα στην Ιταλία, αλλά είναι επίσης το πρώτο κρουαζιερόπλοιο με διπλό καύσιμο LNG που κατασκευάστηκε από την Fincantieri, ακολουθώντας το προβάδισμα των ανταγωνιστών Meyer Werft το 2018 και Chantiers de l’Atlantique που παρέδωσε το πρώτο κρουαζιερόπλοιο με καύσιμο LNG το 2022.

Το πλοίο θα ολοκληρωθεί πριν από την παράδοσή του στις αρχές του 2024 κατασκευάζεται με χωρητικότητα 4.000 κυβικών μέτρων υγροποιημένου φυσικού αερίου, η οποία θα παρέχει σχεδόν εννέα ημέρες πλεύσης.

Τα κινεζικά ναυπηγεία εισέρχονται επίσης στην αγορά με την κατασκευή δύο πλοίων 5.000 επιβατών για την τοπική μάρκα Adora Cruises.

Όπως έχει αναφέρει η CLIA Europe, περισσότερο από το 93% των κρουαζιερόπλοιων παγκοσμίως χτίζεται σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία και η κατασκευή του αντιπροσωπεύει περίπου το 80% του χαρτοφυλακίου των παραγγελιών τους.

Σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ανάκαμψη του κλάδου φέτος θα φθάσει το 111% της επιβατικής κίνησης του 2019, με 33 εκατ. επιβάτες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!