Γ.Δ.
1406.91 -2,19%
ACAG
-2,20%
5.77
CENER
-1,55%
8.91
CNLCAP
-1,33%
7.4
DIMAND
+0,49%
8.25
NOVAL
-1,97%
2.733
OPTIMA
-2,32%
11.78
TITC
-3,10%
29.7
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
-2,85%
1.434
ΑΒΕ
-2,44%
0.44
ΑΔΜΗΕ
-2,32%
2.105
ΑΚΡΙΤ
-16,67%
0.75
ΑΛΜΥ
-4,42%
2.7
ΑΛΦΑ
-4,79%
1.54
ΑΝΔΡΟ
-1,81%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-2,08%
11.3
ΑΣΚΟ
+1,14%
2.67
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.44
ΑΤΤ
-3,10%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
-2,13%
2.3
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,23%
6
ΒΙΟΚΑ
-4,40%
2.39
ΒΙΟΣΚ
-1,86%
1.32
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
-7,19%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-3,28%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-3,06%
1.425
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,36%
16.42
ΔΑΑ
-2,61%
7.9
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.62
ΔΕΗ
-3,37%
10.6
ΔΟΜΙΚ
-4,88%
3.9
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,44%
0.32
ΕΒΡΟΦ
-5,50%
1.46
ΕΕΕ
-0,75%
31.56
ΕΚΤΕΡ
-3,70%
4.17
ΕΛΒΕ
+4,00%
5.2
ΕΛΙΝ
-0,88%
2.25
ΕΛΛ
-1,80%
13.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,51%
2.33
ΕΛΠΕ
-2,78%
8.03
ΕΛΣΤΡ
-2,26%
2.16
ΕΛΤΟΝ
-4,15%
1.664
ΕΛΧΑ
-2,87%
1.83
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,49%
1.32
ΕΤΕ
-1,10%
7.89
ΕΥΑΠΣ
-0,64%
3.11
ΕΥΔΑΠ
-2,44%
5.6
ΕΥΡΩΒ
-4,70%
2.047
ΕΧΑΕ
-1,39%
4.98
ΙΑΤΡ
-6,42%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,72%
0.3575
ΙΛΥΔΑ
-2,96%
1.64
ΙΝΚΑΤ
-1,79%
4.94
ΙΝΛΙΦ
-1,88%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+0,54%
1.114
ΙΝΤΕΚ
-4,78%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.66
ΙΝΤΕΤ
-1,68%
1.17
ΙΝΤΚΑ
-0,90%
3.29
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,60%
332
ΚΕΚΡ
-3,42%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,27%
1.56
ΚΟΡΔΕ
-3,78%
0.483
ΚΟΥΑΛ
-5,17%
1.138
ΚΟΥΕΣ
-2,24%
5.24
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,78%
10.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+1,72%
1.185
ΛΑΒΙ
-1,00%
0.89
ΛΑΜΔΑ
-1,52%
6.5
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.8
ΛΑΝΑΚ
-0,52%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.292
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-1,46%
1.35
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.928
ΜΕΒΑ
-0,51%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-1,08%
2.75
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+0,26%
3.785
ΜΙΝ
-3,61%
0.48
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,87%
24.4
ΜΟΝΤΑ
+2,65%
3.48
ΜΟΤΟ
-3,11%
2.8
ΜΟΥΖΚ
-2,17%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-2,59%
25.62
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.4
ΜΠΡΙΚ
-2,13%
1.835
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
-2,01%
35.12
ΝΑΚΑΣ
-2,94%
2.64
ΝΑΥΠ
-2,49%
0.94
ΞΥΛΚ
-0,77%
0.258
ΞΥΛΠ
0,00%
0.494
ΟΛΘ
+1,43%
21.3
ΟΛΠ
-1,38%
25
ΟΛΥΜΠ
-2,76%
2.47
ΟΠΑΠ
-0,60%
14.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,08%
0.92
ΟΤΕ
-0,95%
13.55
ΟΤΟΕΛ
-1,21%
11.44
ΠΑΙΡ
+1,38%
1.1
ΠΑΠ
-1,61%
2.45
ΠΕΙΡ
-4,26%
3.6
ΠΕΤΡΟ
-3,34%
8.1
ΠΛΑΘ
-1,40%
3.86
ΠΛΑΚΡ
+2,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
-2,77%
1.124
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-3,26%
4.595
ΡΕΒΟΙΛ
-5,14%
1.57
ΣΑΡ
-1,61%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-3,43%
0.338
ΣΙΔΜΑ
-0,55%
1.82
ΣΠΕΙΣ
-2,68%
6.54
ΣΠΙ
-5,59%
0.642
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
-0,85%
18.6
ΤΖΚΑ
-1,05%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,78%
1.66
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-2,50%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-3,70%
0.208
ΦΡΛΚ
-3,23%
3.9
ΧΑΙΔΕ
-9,85%
0.595

Κρουαζιέρα: Επανασχεδιασμός των δρομολογίων λόγω πολέμου

Ο κλάδος της κρουαζιέρας προχωρά σε αναδιάταξη δρομολογίων, καθώς πολλές διεθνείς εταιρείες μετά την αναζωπύρωση της ισραηλινοπαλαιστινιακής σύγκρουσης, προχωρούν σε επανασχεδιασμό των δρομολογιών τους στην ανατολική Μεσόγειο.

Αρκετά κρουαζιερόπλοια προχωρούν σε αλλαγές των προσεγγίσεων, αποφεύγοντας για λόγους ασφαλείας των επιβατών τα ισραηλινά λιμάνια Χάιφα και Άσντοντ του Ισραήλ και καταπλέοντας σε προορισμούς της Κύπρου, της Τουρκίας, της Αιγύπτου και της Ελλάδας. Ήδη πολλοί ταξιδιώτες έχουν ενημερωθεί από τους τουριστικούς πράκτορες  για τις διακοπές και τις αλλαγές στα δρομολόγια.

Η  ελληνική εταιρεία κρουζιέρας Celestyal Cruises  σε ανακοίνωσή της ανέφερε ότι έως τέλος Νοεμβρίου 2023 αναστέλλει προσωρινά τις προσεγγίσεις της στο Ισραήλ ενώ θα παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις για όλες τις κρουαζιέρες της που αναχωρούν μετά από αυτή την ημερομηνία.

«Ευχόμαστε για την ασφάλεια όλων την ταχεία επιστροφή της ειρήνης στο Ισραήλ. Είμαστε συντονισμένοι με τις αρχές και η ασφάλεια, η προστασία και η άνεση των επιβατών μας παραμένει η ύψιστη προτεραιότητά μας. Κατόπιν συστάσεων των ομάδων μας εσωτερικά και των αρμόδιων αρχών, αποφασίσαμε να εξαιρέσουμε προσωρινά το Ισραήλ από το πρόγραμμα της κρουαζιέρας «Τρεις Ήπειροι», μέχρι το τέλος Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους» τόνισε ο  Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal, κ. Κρις Θεοφιλίδης.

Πρόσθεσε ότι  συνεργάτες της εταιρείας θα επικοινωνήσουν με όλους τους επιβάτες των οποίων η προγραμματισμένη τους κρουαζιέρα επηρεάζεται προκειμένου να τους ενημερώσουν σχετικά με τις διαφοροποιήσεις που προκύπτουν, καθώς και για όσα έχουν προβλεφθεί επιπροσθέτως για να διασφαλιστεί απρόσκοπτα η αναψυχή και η απόλαυση του ταξιδιού τους.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας πλοίαρχος Γιώργος Κουμπενάς δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις στην περιοχή του Ισραήλ ότι η κίνηση πολλών εταιρειών κρουαζιέρας να προχωρήσουν σε αλλαγή προσεγγίσεων είναι κάτι που  θα ωφελήσει αρχικά σε κάποιο βαθμό τη χώρα μας, καθώς πολλές εταιρείες θα επιλέξουν προσεγγίσεις σε Ελλάδα και Κύπρο.

Tόνισε, ωστόσο, ότι από του χρόνου, αν συνεχιστεί η εμπόλεμη κατάσταση στη Μέση Ανατολή, αυτό θα οδηγήσει αυτόματα τις περισσότερες εταιρείες να αποχωρήσουν από την ανατολική Μεσόγειο, επιλέγοντας περιοχές της δυτικής Μεσογείου και της Καραϊβικής.

Οι πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στο Ισραήλ και τον Λίβανο έχουν ήδη προειδοποιηθεί να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί μετά την αναζωπύρωση της ισραηλινο-παλαιστινιακής σύγκρουσης, καθώς η κατάσταση για τις εκδρομές των επιβατών σε αυτές τις περιοχές καθίσταται δύσκολη υπόθεση. Σύμφωνα με τον διευθυντή της Majestic Cruises και επίτιμο πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρο Κόντε,η βελτίωση των αφίξεων κρουαζιεροπλοίων στους  ελληνικούς προορισμούς αναμένεται να αυξηθεί  μέσα στο 2023. Τόνισε ότι περισσότερες ακυρώσεις προσεγγίσεων σε λιμάνια της Μέσης Ανατολής ευνοούν τα πλησιέστερα ελληνικά νησιά, αλλά και τον Πειραιά και μερικώς την Κύπρο.

Πρόσθεσε ότι οι προορισμοί που θα δεχτούν τις επιπλέον προσεγγίσεις είναι τα Δωδεκάνησα και τα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου, με την Ρόδο να δέχεται κυρίως τις περισσότερες αιτήσεις. Ο κ.Κόντες είπε ότι στους προορισμούς συγκαταλέγονται η Σαντορίνη, η Μύκονος  το Ηράκλειο αλλά και ο Πειραιάς, ο οποίος σε πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιείται ως homeport αντικαθιστώντας την προσέγγιση στο βασικότερο λιμάνι του Ισραήλ τη Haifa. Αναφερόμενος στις προβλέψεις για το 2023 για τον κλάδο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα είπε ότι αυτές αναμένεται να αναθεωρηθούν σε 4.940 αφίξεις και 5,24 εκατομμύρια επιβάτες, πλησιάζοντας ακόμα περισσότερο το έτος ρεκόρ του 2019 με 5,55 εκατομμύρια επιβάτες. Αρχικά είχαν προβλεφθεί για τη χώρα έως τέλος του 2023 στο σύνολο 4800 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων και 5,06 εκατομμύρια επιβάτες.

Ο διευθυντής της Majestic Cruises αναφέρει ότι ανάλογα με την έκταση των ταραχών στην εμπόλεμη περιοχή για τους επόμενους μήνες οι περισσότερες εταιρείες θα επανεκτιμήσουν αλλά και θα επαναπρογραμματίσουν τις μελλοντικές περιοχές στις οποίες θα εκτελεστούν κρουαζιέρες και ίσως έτσι να αναθεωρήσουν ριζικά τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου μέσα στα οποία θα συμπεριληφθούν και κάποια ελληνικά για το έτος 2024, με τα αντίστοιχα αρνητικά αποτελέσματα όπως έχει συμβεί και παλιότερα με την ίδια περιοχή.

Σημειώνεται ότι το λιμάνι της Χάιφα στο Ισραήλ είναι το μεγαλύτερο λιμάνι στο Ισραήλ τόσο από άποψη διακίνησης φορτίων όσο και εξυπηρέτησης επιβατικών και τουριστικών πλοίων.Ο επιβατικός τερματικός σταθμός του λιμανιού είναι ο μοναδικός στο Ισραήλ από τον οποίο αναχωρούν κρουαζιέρες διακοπών για την ευρύτερη Μεσόγειο.

Το λιμάνι λειτουργεί από την εταιρεία Haifa Port Company, η οποία δεσμεύεται να συνεχίσει να λειτουργεί ως μοχλός ανάπτυξης για την οικονομία του Ισραήλ. Το λιμάνι του ‘Ασντοντ βρίσκεται πολύ κοντά στη Λωρίδα της Γάζας.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες μέσων ενημέρωσης, οι ρουκέτες που εκτοξεύει η Χαμάς έχουν ακτίνα δράσης ακόμη και πέραν του ‘Ασντοντ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!