Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

ΤΑΙΠΕΔ: Άρση πολεοδομικών εμποδίων για την αξιοποίηση των λιμανιών

Τα λιμάνια της Σκιάθου και της Ζακύνθου περνούν στον έλεγχο του ΤΑΙΠΕΔ, ως Αρχής Σχεδιασμού Λιμένων. Παράλληλα έρχονται αλλαγές στον πολεοδομικό σχεδιασμό εντός των λιμενικών ζωνών, ενώ φαίνεται να προστίθενται ενδιαφερόμενοι για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Αναφορικά με την Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων, οι αποφάσεις για την προσθήκη σε αυτήν των λιμένων Σκιάθου και Ζακύνθου, θα ληφθούν μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Στη συνέχεια  τα δύο νησιωτικά λιμάνια θα περάσουν στο ΤΑΙΠΕΔ με στόχο το τελευταίο να βρει τη κατάλληλη φόρμουλα ανάπτυξης και βελτίωσης της λειτουργίας τους.

Σημειώνεται ότι με τους λιμένες Σκιάθου και Ζακύνθου, το ΤΑΙΠΕΔ ως Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων φτάνει τους 17 λιμένες σε όλη τη χώρα. Πρόκειται για:

  • Τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας του Πειραιά (ΟΛΠ) και της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).
  • Τους 10 μεγάλους περιφερειακούς λιμένες σε Πάτρα (ΟΛΠΑ), Αλεξανδρούπολη (ΟΛΑ), Ηγουμενίτσα (ΟΛΗΓ), Ραφήνα (ΟΛΡ), Βόλο (ΟΛΒ), Καβάλα (ΟΛΚ), Ηράκλειο (ΟΛΗ), Ελευσίνα (ΟΛΕ), Λαύριο (ΟΛΛ) και Κέρκυρα (ΟΛΚΕ) .
  • Τους λιμένες Κύμης, Μυτιλήνης και Χαλκίδας.

Σημειώνεται ότι στους πρώτους 12 προαναφερόμενους λιμένες, το ΤΑΙΠΕΔ έχει μετοχική συμμετοχή. Δεν συμμετέχει στους τρείς τελευταίους προαναφερόμενους λιμένες (Κύμης, Μυτιλήνης, Χαλκίδας), όπως επίσης και στους  λιμένες Σκιάθου και Ζακύνθου.

Η ένταξη ενός λιμένα στο ΤΑΙΠΕΔ ως Αρχής Σχεδιασμού Λιμένων, είναι συναπόφαση της τοπικής κοινωνίας (Δημοτική Αρχή), αλλά και του αρμόδιου υπουργείου Ναυτιλίας. Υπό αυτό το πρίσμα, η κίνηση να ενταχθούν τα λιμάνια στη νέα Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων, αποτελεί αναγνώριση του έργου που υλοποιεί το ΤΑΙΠΕΔ, ως φορέας ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών της χώρας.

Το ενδιαφέρον των μικρών λιμένων να ενταχθούν στη νέα Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων, άρχισε να αναζωπυρώνεται από τη στιγμή που το ΤΑΙΠΕΔ έρχεται να λύσει σημαντικά προβλήματα ανάπτυξης που αντιμετωπίζουν οι οργανισμοί διαχείρισης των λιμενικών εγκαταστάσεων. Για παράδειγμα οι πιο πολλοί, όπως έδειξε η περίπτωση του ΟΛΘ, χωροταξικά αποτελούν προεκτάσεις των αστικών ιστών που βρίσκονται, και πρακτικά μπαίνουν τεράστια εμπόδια στην ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών.

Για παράδειγμα, στον Λιμένα της Θεσσαλονίκης, υπάρχει ενδιαφερόμενος για την ανάπτυξη σιλό σιτηρών στον νέο προβλήτα 6 που θέλει να δημιουργήσει ο ΟΛΘ. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από τον πολεοδομικό σχεδιασμό της πόλης, ο οποίος μάλιστα φτάνει μέσα στις εγκαταστάσεις του λιμένα. Στην πράξη, με βάση το χωροταξικό σχέδιο της Θεσσαλονίκης, δεν μπορούσε καν να δημιουργηθεί ο προβλήτας 6.

Έτσι, στο αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να έρθει ρύθμιση στη Βουλή, η οποία θα εξαιρεί τις λιμενικές εγκαταστάσεις από το πολεοδομικό ιστό των πόλεων. Επίσης πολλοί οργανισμοί λιμένων δεν έχουν το μηχανισμό και την τεχνογνωσία άντλησης επενδυτικών κεφαλαίων από διάφορα χρηματοδοτικά εργαλεία ή/και προγράμματα. Γι’ αυτό, πολλοί προστρέχουν στο ΤΑΙΠΕΔ, ειδικά μετά τον προγραμματισμό έργων για τον λιμένα της Αλεξανδρούπολης. Ωστόσο, δεν είναι πάντα εύκολο αυτό να συμβαίνει, καθώς και το ΤΑΙΠΕΔ ως μηχανισμός έχει τους περιορισμούς του – κυρίως σε ανθρώπινους πόρους.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι άλλοι δύο φορείς/εταιρείες κοιτάνε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ως χρήστες. Πρόκειται για έναν κρατικό οργανισμό της Βουλγαρίας, αλλά και μια ισραηλινή εταιρεία logistics. Είναι η δεύτερη εταιρεία που ενδιαφέρεται για τη δημιουργία κέντρου logistics στο συγκεκριμένο λιμάνι. Μέχρι πρόσφατα, οι τρεις γνωστοί ενδιαφερόμενοι-χρήστες του λιμένα Αλεξανδρούπολης ήταν η Gastrade, η HIG και η Titan Cement, και οι οποίοι παραμένουν στην κούρσα της εγκατάστασης στο λιμάνι.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!