Γ.Δ.
1450.22 -0,33%
ACAG
+0,45%
6.63
CENER
+0,79%
7.63
CNLCAP
-4,24%
7.9
DIMAND
-0,94%
9.45
OPTIMA
-0,56%
10.62
TITC
+2,26%
29.45
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,13%
1.496
ΑΒΕ
+2,12%
0.481
ΑΔΜΗΕ
-0,23%
2.215
ΑΚΡΙΤ
+2,70%
0.95
ΑΛΜΥ
+3,57%
2.9
ΑΛΦΑ
-1,79%
1.6185
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+2,39%
12.43
ΑΣΚΟ
+2,31%
2.66
ΑΣΤΑΚ
-2,41%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
-0,90%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+4,17%
2.5
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,53%
5.7
ΒΙΟΚΑ
-1,12%
2.64
ΒΙΟΣΚ
-2,73%
1.245
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
+3,25%
2.54
ΓΕΒΚΑ
-1,49%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,09%
16.68
ΔΑΑ
+0,60%
8.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-1,13%
11.35
ΔΟΜΙΚ
-1,29%
4.6
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,41%
0.35
ΕΒΡΟΦ
+0,60%
1.685
ΕΕΕ
+0,33%
30.04
ΕΚΤΕΡ
-0,77%
4.515
ΕΛΒΕ
+1,21%
5
ΕΛΙΝ
+2,47%
2.49
ΕΛΛ
+0,70%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,72%
2.575
ΕΛΠΕ
-1,91%
8.215
ΕΛΣΤΡ
+1,23%
2.47
ΕΛΤΟΝ
+0,79%
1.794
ΕΛΧΑ
+0,93%
1.946
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.155
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+2,36%
1.3
ΕΤΕ
-1,32%
7.598
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,96%
1.9805
ΕΧΑΕ
-0,39%
5.16
ΙΑΤΡ
+1,55%
1.64
ΙΚΤΙΝ
+0,91%
0.444
ΙΛΥΔΑ
-3,49%
1.66
ΙΝΚΑΤ
+1,58%
5.13
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
5
ΙΝΛΟΤ
+1,59%
1.152
ΙΝΤΕΚ
+1,59%
6.39
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,35%
4.38
ΙΝΤΕΤ
-2,27%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+4,52%
3.7
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
344
ΚΕΚΡ
-0,95%
1.565
ΚΕΠΕΝ
+1,00%
2.02
ΚΛΜ
+1,26%
1.61
ΚΟΡΔΕ
+2,90%
0.568
ΚΟΥΑΛ
-1,13%
1.4
ΚΟΥΕΣ
-2,17%
5.87
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,37%
10.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.385
ΛΑΒΙ
-0,93%
0.852
ΛΑΜΔΑ
-1,87%
6.84
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-8,85%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.34
ΛΕΒΠ
-10,77%
0.348
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+3,52%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+0,99%
4.1
ΜΕΝΤΙ
-0,33%
2.99
ΜΕΡΚΟ
-1,30%
45.6
ΜΙΓ
-0,49%
4.05
ΜΙΝ
+0,79%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,58%
27.04
ΜΟΝΤΑ
+5,21%
3.23
ΜΟΤΟ
-0,17%
3.01
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,35%
28.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,51%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
-0,68%
37.74
ΝΑΚΑΣ
-3,42%
2.82
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
-0,35%
0.282
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.3
ΟΛΠ
-0,40%
24.65
ΟΛΥΜΠ
-1,38%
2.86
ΟΠΑΠ
-3,23%
15.89
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,56%
0.897
ΟΤΕ
+0,07%
14.35
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.78
ΠΑΙΡ
-1,23%
1.205
ΠΑΠ
+0,77%
2.63
ΠΕΙΡ
-1,06%
3.938
ΠΕΤΡΟ
-0,46%
8.58
ΠΛΑΘ
-0,98%
4.05
ΠΛΑΚΡ
+1,30%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,69%
1.15
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,54%
4.575
ΡΕΒΟΙΛ
+1,26%
1.61
ΣΑΡ
+1,53%
11.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+1,06%
0.383
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,28%
7.74
ΣΠΙ
+2,25%
0.726
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,71%
18.36
ΤΖΚΑ
0,00%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,70%
1.706
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-2,43%
0.362
ΦΛΕΞΟ
-4,17%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,73%
0.334
ΦΡΛΚ
+0,61%
4.095
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Ερυθρά Θάλασσα: Μείωση 30% στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα με τις επιθέσεις των Χούθι κατά εμπορικών πλοίων έχει φέρει τα πάνω κάτω στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων. Τα στοιχεία έκθεσης του ΔΝΤ είναι ενδεικτικά. Η μεταφορά διά θαλάσσης εμπορευματοκιβωτίων έχει μειωθεί κατά σχεδόν 30% σε ετήσια βάση. «Το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης στην Ερυθρά Θάλασσα αφορά τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, που μειώθηκε κατά σχεδόν 30%» ανέφερε ο Τζιχάντ Αζούρ, διευθυντής του τμήματος του ΔΝΤ που είναι αρμόδιο για τη Μέση Ανατολή και την Κεντρική Ασία, προσθέτοντας πως «η μείωση του εμπορίου επιταχύνθηκε στις αρχές του 2024», καθώς μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες ενεργοποίησαν την… ξεχασμένη «διαδρομή του Βάσκο ντε Γκάμα», επιλέγοντας να στείλουν τα πλοία τους γύρω από την Αφρική.

Σύμφωνα με την πλατφόρμα PortWatch του ΔΝΤ, ο όγκος των μεταφορών μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, η οποία συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο, υποχώρησε κατά 37% από την 1η ως τη 16η Ιανουαρίου σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

Συνεχίζονται οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα

Οι Χούθι, που ελέγχουν σχεδόν όλη τη βόρεια Υεμένη, έχουν εξαπολύσει πάνω από 35 επιθέσεις εναντίον πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν από τις 19 Νοεμβρίου, σύμφωνα με το αμερικανικό Πεντάγωνο, παρεμποδίζοντας τη ναυσιπλοΐα σε αυτήν την περιοχή καίριας σημασίας, απ’ όπου -υπό κανονικές συνθήκες- διέρχεται περί το 12% του παγκόσμιου εμπορίου.

Οι Χούθι, που ενισχύονται οικονομικά και στρατιωτικά από το Ιράν, ισχυρίζονται ότι εξαπολύουν επιθέσεις σε πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ, προκειμένου να δείξουν την «αλληλεγγύη» τους προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας.

Η παγκόσμια εμπορική ναυτιλία σε αχαρτογράφητα νερά

Ο διάπλους της Αφρικής έχει αυξήσει τα κόστη στα ναύλα και τα καύσιμα, καθιστώντας έτσι πολύ πιο χρονοβόρες και δαπανηρές τις θαλάσσιες μεταφορές. «Το επίπεδο της αβεβαιότητας είναι εξαιρετικά υψηλό και η εξέλιξη της κατάστασης θα κρίνει το εύρος της αλλαγής και της τροποποίησης του συστήματος του εμπορίου σε όρους όγκου, αλλά και σε όρους ανθεκτικότητας» συνέχισε ο Αζούρ.

Και διερωτήθηκε, απευθυνόμενος σε δημοσιογράφους: «Βρισκόμαστε στην παραμονή μείζονος αλλαγής των εμπορικών οδών, ή βλέπουμε κάτι προσωρινό εξαιτίας της αύξησης του κόστους και της επιδείνωσης του κόστους για την ασφάλεια;».

Παράλληλα, σημείωσε ότι ο αντίκτυπος του πολέμου του Ισραήλ με τη Χαμάς στη Γάζα είναι «τεράστιος», την ώρα που ΗΠΑ και Βρετανία συνεχίζουν τις αεροπορικές επιδρομές κατά θέσεων των Χούθι στην Υεμένη, σε μια προσπάθεια να σταματήσουν οι επιθέσεις κατά εμπορικών πλοίων. Οι ΗΠΑ, βασικός σύμμαχος του Ισραήλ, ανέπτυξαν πολεμικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα για την προστασία της εμπορικής ναυτιλίας, εξαπολύοντας -μαζί με τη Βρετανία- από τον περασμένο μήνα πλήγματα εναντίον των Χούθι.

Δραματική μείωση του ΑΕΠ στην Παλαιστίνη

Σύμφωνα με τα αναθεωρημένα συγκεντρωτικά στοιχεία του ΔΝΤ, το 2023 το ΑΕΠ στα παλαιστινιακά εδάφη (Λωρίδα της Γάζας και Δυτική Όχθη) συρρικνώθηκε κατά περίπου 6%.

«Προβλέπουμε πως η οικονομία θα συνεχίσει να συρρικνώνεται το 2024 αν δεν υπάρξει ταχεία λήξη των εχθροπραξιών και ανοικοδόμηση» πρόσθεσε ο Αζούρ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!