Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

Λιμένας Ηρακλείου: Η τελική συμφωνία με τον όμιλο Grimaldi

Την Τρίτη ή την Τετάρτη μετά τις ευρωεκλογές θα έρθει προς ψήφιση στην ελληνική Βουλή η σύμβαση αγοραπωλησίας του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ). Την κατάθεση του νομοσχεδίου θα κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και η ψήφισή του αναμένεται να ολοκληρωθεί, καλώς εχόντων των πραγμάτων, στις επόμενες 7-10 ημέρες που θ’ ακολουθήσουν. Με τον τρόπο αυτόν θα κλείσει άλλη μια σημαντική αποκρατικοποίηση στη χώρα μας.

Η διαδικασία κύρωσης της σύμβασης πώλησης του 67% του ΟΛΗ ήδη προαναγγέλθηκε από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, κατά την επίσκεψή του στα γραφεία του Οργανισμού στο τέλος της περασμένης εβδομάδας. Ο πρωθυπουργός εκθείασε τόσο τον επενδυτή (Grimaldi Group), όσο και τη συνεργασία που υπήρξε μεταξύ επενδυτή, ΤΑΙΠΕΔ και τοπικής κοινότητας.

«Θέλω να τονίσω πόσο μεγάλη σημασία αποδίδω στο γεγονός ότι αυτή η διαδικασία έγινε με τη σύμφωνη γνώμη τελικά της τοπικής κοινωνίας», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης, σημειώνοντας ότι οι όποιες αντιδράσεις ξεπεράστηκαν, και νομίζω ότι είναι ένδειξη ωριμότητας ότι πια αντιλαμβανόμαστε ότι αυτές οι συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα μπορούν να γίνουν με όρους που να είναι ωφέλιμοι και για το κράτος, τον τελικό ιδιοκτήτη των περιουσιακών στοιχείων, και για τον επενδυτή, αλλά και για τις τοπικές κοινωνίες».

Το σχέδιο νόμου που θα έλθει στη Βουλή, δεν θ’ αφορά μόνον τη σύμβαση αγοραπωλησίας του 67% των μετοχών του ΟΛΗ, αλλά και τη διευθέτησή μιας σειράς ζητημάτων που αφορούν και τις δραστηριότητες του λιμένα του Ηρακλείου. Η πιο σημαντική αφορά τη νέα τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα, που προκύπτει από την αποκρατικοποίησή του.

Προς την κατεύθυνση αυτήν θα προβλέπεται η δημιουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου που θα διαχειρίζεται τον εμπορικό λιμένα του Ηρακλείου, το αλιευτικό καταφύγιο που λειτουργεί στο ενετικό λιμάνι και φυσικά το σύνολο του ενετικού λιμένα, που έχει ιστορική αξία. Επίσης, στο λιμενικό ταμείο θα περάσουν ο λιμένας Λινοπεραμάτων, όπως επίσης και τα τρία αλιευτικά καταφύγια των Λούτρων, του Κερατόκαμπου και της Άρβης, που, παρ’ όλο που βρίσκονται στη νότια πλευρά της Κρήτης, ήταν στη διαχείριση του ΟΛΗ.

Το νέο δημοτικό λιμενικό ταμείο που θα προβλέπεται στο σχέδιο νόμου θα έχει κυρίως έσοδα από τον εμπορικό Λιμένα Ηρακλείου, ο οποίος, αν και έχει ακόμη σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, δεν ενδιέφερε ιδιαίτερα τον Όμιλο Grimaldi. Ο ιταλικός όμιλος μαζί με τη θυγατρική του, Μινωικές Γραμμές, ενδιαφέρεται αποκλειστικά για τις δραστηριότητες της ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας που υποστηρίζει ο λιμένας.

Εκεί βρίσκονται οι μεγαλύτερες προοπτικές, αφού τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κρήτη η τουριστική κίνηση διευρύνεται χρόνο με τον χρόνο, μήνα με τον μήνα. Πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έλαβε χώρα στο Ηράκλειο ο κατάπλους 253 κρουαζιερόπλοιων, που μετέφεραν στην πόλη  (και όχι μόνο) περί τους 368 χιλ. επιβάτες.

Και φέτος η κίνηση στους πρώτους πέντε μήνες είναι αυξημένη κατά 30% σε σχέση με πέρυσι. Στον λιμένα του Ηρακλείου ήδη «έπιασαν» 60 κρουαζιερόπλοια με περισσότερους από 80 χιλ. επιβάτες, ενώ για το υπόλοιπο του έτους έχουν προγραμματιστεί πάνω από 225 ελλιμενισμοί κρουαζιερόπολοιων.

Τα παραπάνω μεγέθη δείχνουν ότι ο λιμένας κρουαζιέρας φτάνει στα όριά του. Θα απαιτήσει νέες επενδύσεις, προκειμένου να καταφέρει να εξυπηρετήσει περισσότερους επιβάτες, οι οποίοι αν δεν υπάρξουν έκτακτα γεγονότα, πολύ σύντομα θα ξεπεράσουν το όριο των 500 χιλιάδων. Αυτό θεωρείται ότι είναι το σημερινό όριο εξυπηρέτησης από τον ΟΛΗ όσον αφορά τους επιβάτες κρουαζιέρας.

Το ίδιο ισχύει και για τον επιβατικό λιμένα που εξυπηρετεί την ακτοπλοΐα. Το λιμάνι έχει ικανότητα εξυπηρέτησης για 2,8 εκατ. επιβάτες και 500 χιλ. οχήματα ετησίως. Αν και απέχει ακόμη από τα προπανδημικά επίπεδα η ακτοπλοϊκή κίνηση, εντούτοις αυξάνει διαρκώς.

Το τίμημα που προσέφερε ο Όμιλος Grimaldi για το 67% του ΟΛΗ είναι 80 εκατ. ευρώ. Θεωρείται δε ένα αρκετά υψηλό τίμημα, με δεδομένο ότι το 2022 η εταιρεία είχε έσοδα 7,8 εκατ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη 3 εκατ. ευρώ. Αντιστοιχεί επομένως σε περίπου 10 φορές τα έσοδα και 26 φορές τα λειτουργικά κέρδη.

Διαβάστε επίσης:

Τι σημαίνει για τον ελληνικό τουρισμό η κατάρρευση του FTI

Korinthian Foods: Πρόσω ολοταχώς για εισαγωγή στο Χρηματιστήριο

Ποια είναι εμπόδια στην ανάπτυξη των πλωτών αιολικών πάρκων

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!