ΤΑΙΠΕΔ: Σε κόμβους κρουαζιέρας μετατρέπει τα λιμάνια Καβάλας, Κατάκολου, Πάτρας

Τερματικούς σταθμούς κρουαζιέρας σε τρεις λιμένες της χώρας θέλει να δημιουργήσει το ΤΑΙΠΕΔ. 1η Νοεμβρίου οι πρώτοι διαγωνισμοί 480.000 ευρώ

Το λιμάνι της Καβάλας © Eurokinissi

Τη διαδικασία αναβάθμισης τουλάχιστον τριών λιμένων της χώρας, μέσω της δημιουργίας τερματικών σταθμών κρουαζιέρας, ξεκίνησε to Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Το σχέδιο, αν και δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη, φαίνεται να «κοιτάζει» προς τους λιμένες της Καβάλας, του Κατάκολου (Ηλείας) και της Πάτρας.

Ήδη προκηρύχθηκαν οι διαγωνισμοί πρόσληψης νομικού, χρηματο-οικονομικού και τεχνικού συμβούλου, οι οποίοι θα συμβουλεύσουν το ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με το έργο αυτό. Οι διαγωνισμοί έχουν συνολικό προϋπολογισμό 480 χιλ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), θα διεξαχθούν την 1η Νοεμβρίου 2024 και η πρόσληψη των συμβούλων θα ολοκληρωθεί άμεσα, πριν από το τέλος του έτους.

Αμέσως μετά θα ξεκινήσει το pre-marketing της δράσης, από το οποίο θα εξαχθούν οι όροι δημιουργίας/εκμετάλλευσης των τερματικών σταθμών κρουαζιέρας στα τρία λιμάνια από ιδιώτες επενδυτές. Επίσης, από το premarketing θα εξαρτηθεί αν τα τρία λιμάνια θα αξιοποιηθούν όλα μαζί ή το καθένα ξεχωριστά ή ένας ενδιάμεσος συνδυασμός, π.χ. 2+1. Το τελευταίο τίθεται καθώς τα λιμάνια της Πάτρας και του Κατάκολου, που σήμερα είναι σε απόσταση δύο ωρών, αύριο, μετά και την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργου, η απόσταση αυτή θα μειωθεί πολύ. Έτσι, θα μπορούσε να υπάρξει μια συνδυασμένη αξιοποίηση από τον ίδιο επενδυτή.

Όποια απόφαση και να ισχύσει, στα τρία λιμάνια θα γίνει υπο-παραχώρηση για τη δημιουργία και εκμετάλλευση του τερματικού σταθμού. Η δημιουργία του τερματικού σταθμού αφορά τα λιμάνια Πάτρας και Καβάλας, όπου δεν υπάρχει τερματικός σταθμός κρουαζιέρας. Ωστόσο, θα μπορούσε να συμπεριληφθεί και ο τερματικός σταθμός του Κατάκολου, ο οποίος δεν συνιστά και κάποια αξιόλογη κατασκευή.

Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ η προσέλκυση επενδυτών για το άνοιγμα της κρουαζιέρας

Βασική επιδίωξη του ΤΑΙΠΕΔ με τις υποπαραχωρήσεις αυτές είναι η προσέλκυση επενδυτών, οι οποίοι θα μπορούσαν να ανοίξουν την αγορά της κρουαζιέρας, είτε φέρνοντας πλοία και επιβάτες, είτε διαμορφώνοντας το πλαίσιο συνεργασίας με την τοπική κοινότητα, ώστε να ανοίξει η αγορά. Αυτό δηλαδή που έγινε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης κατά τη δημαρχία Μπουτάρη.

Η κίνηση επίσης εντάσσεται στο πλαίσιο της ενίσχυσης της τουριστικής κίνησης της Δυτικής Ελλάδος και της Βορείου Ελλάδος, ενώ παράλληλα στόχο έχει να αποτρέψει και την υπερσυγκέντρωση της κρουαζιέρας στους ήδη γνωστούς προορισμούς, όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος, το Ηράκλειο κ.λπ.

Η Πάτρα και η Καβάλα επιλέχθηκαν γιατί διαθέτουν κοντά τους πολλά επισκέψιμα σημεία, όπως είναι οι Φίλιπποι, η Θάσος με τα λιμενάρια της, το Αρχαιολογικό Μουσείο Καβάλας, ο πύργος Achaia Claus, τα Καλάβρυτα, το Μοναστήρι Μεγ. Σπηλαίου κ.λπ. Το Κατάκολο έχει την Ολυμπία, την Πύλο, που φτάνουν και περισσεύουν για να φέρουν τουρίστες.

Σημειώνεται ότι για το λιμάνι της Πάτρας το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να κινήσει και τη διαδικασία υπο-παραχώρησης της μαρίνας που βρίσκεται στο δυτικό μέρος του λιμένα. Η μαρίνα σήμερα πρακτικά δεν λειτουργεί, αφού δεν παρέχει υπηρεσίες. Το μόνο που προσφέρει είναι ο ελλιμενισμός μερικών βαρκών ψαρέματος.

Τέλος, όλα τα παραπάνω δείχνουν και την αλλαγή στρατηγικής του ΤΑΙΠΕΔ. Οι πωλήσεις μετοχών οργανισμών λιμένων τελειώνουν στο Λαύριο και πλέον οι αξιοποιήσεις που θα ακολουθήσουν θα αφορούν κυρίως υπο-παραχωρήσεις δραστηριοτήτων.

Διαβάστε επίσης

Τραμπ: Τι θα συμβεί στις επιχειρήσεις του αν κερδίσει τις εκλογές

Πέντε dark, εορταστικά κοκτέιλ για να περάσετε το Halloween

ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Τα επόμενα βήματα μέχρι να “κλείσει” το deal με τη Masdar

ΟΛΘ
1.52%
33.30
ΑΣΤΑΚ
5.34%
7.50
ΞΥΛΠ
2.23%
0.37
ΜΠΕΛΑ
-0.90%
28.50
ΟΛΥΜΠ
-0.87%
2.29
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΚΟΥΕΣ
0.55%
7.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.89%
1.70
ΜΥΤΙΛ
-0.09%
43.90
ΑΤΡΑΣΤ
1.92%
8.50
ΚΡΙ
1.71%
17.86
ΡΕΒΟΙΛ
2.53%
1.62
ΠΛΑΘ
1.18%
3.87
ΑΤΤ
1.17%
0.78
ΦΛΕΞΟ
0.65%
7.80
CNLCAP
-1.52%
6.50
ΒΙΟΚΑ
2.75%
1.87
ΔΟΜΙΚ
-2.11%
1.86
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.95
AEM
-0.19%
4.21
ΟΡΙΛΙΝΑ
4.87%
0.82
ΣΠΙ
-0.75%
0.53
CENER
1.41%
9.32
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
-0.73%
2.05
ΜΠΤΚ
0.00%
0.51
ΕΛΤΟΝ
-1.69%
1.75
ΕΚΤΕΡ
1.21%
2.09
OPTIMA
5.65%
17.96
ΜΑΘΙΟ
-8.73%
0.58
EVRR
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
3.96%
2.68
ΙΛΥΔΑ
10.20%
2.70
ΕΤΕ
1.47%
10.35
ΠΑΙΡ
0.25%
0.81
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
1.16
ΙΝΛΟΤ
-0.56%
1.06
ΓΕΒΚΑ
-0.35%
1.44
ΕΛΧΑ
1.87%
2.18
ΕΛΠΕ
-0.84%
7.69
ΕΛΣΤΡ
-1.30%
2.27
ΠΕΤΡΟ
0.43%
9.42
ΛΑΝΑΚ
5.20%
0.91
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΕΥΔΑΠ
-1.70%
5.78
ΜΕΒΑ
5.85%
5.25
ΦΑΙΣ
-1.50%
3.61
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
2.13%
1.20
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.31%
19.36
ΑΤΕΚ
10.20%
1.08
ΕΛΙΝ
-0.90%
2.20
ΝΑΥΠ
-2.27%
0.69
ΣΑΡ
-2.00%
13.70
ΕΒΡΟΦ
0.25%
2.00
ΕΛΛ
0.36%
13.80
ΔΡΟΜΕ
0.32%
0.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.90
ΦΡΙΓΟ
-1.36%
0.29
BOCHGR
1.85%
6.60
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2.73%
1.28
ΟΠΑΠ
1.69%
20.40
ΒΙΟΤ
0.00%
0.21
ΠΡΕΜΙΑ
0.77%
1.31
ΒΙΟΣΚ
5.33%
1.68
ΙΚΤΙΝ
-0.58%
0.35
ΜΠΡΙΚ
-0.38%
2.63
ΑΛΜΥ
-1.78%
4.97
ΑΝΔΡΟ
0.30%
6.70
ΑΒΕ
-1.08%
0.46
ΣΕΝΤΡ
-1.23%
0.32
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
-0.33%
5.96
ΙΝΛΙΦ
-0.78%
5.12
ΕΛΒΕ
-0.99%
5.00
ΙΑΤΡ
-2.22%
1.77
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
-0.16%
6.27
ΙΝΤΕΤ
0.40%
1.26
ΑΤΤΙΚΑ
0.47%
2.12
ΞΥΛΚ
-0.44%
0.23
ΛΑΒΙ
0.38%
0.80
ΣΠΥΡ
3.62%
0.14
ΜΟΝΤΑ
0.00%
3.97
ΟΤΟΕΛ
-1.68%
11.72
ΣΙΔΜΑ
0.73%
1.38
ΑΣΚΟ
-0.84%
3.55
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
NOVAL
-0.38%
2.59
ΦΡΛΚ
-0.50%
4.02
ΕΥΑΠΣ
-1.85%
3.19
ΝΑΚΑΣ
-1.32%
2.98
ΕΧΑΕ
0.85%
5.90
DIMAND
2.43%
8.42
ΠΛΑΚΡ
0.00%
14.90
ΤΖΚΑ
1.97%
1.30
ΔΑΑ
-0.92%
9.66
QLCO
0.67%
6.00
ΜΙΓ
0.59%
3.43
ΚΤΗΛΑ
4.85%
2.16
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
-9.49%
0.25
ΔΕΗ
0.07%
13.77
ΙΝΤΚΑ
-0.63%
3.14
ΜΕΡΚΟ
-0.56%
35.60
ΠΡΟΦ
0.52%
5.82
ΚΥΡΙΟ
-1.76%
1.12
ΛΟΥΛΗ
-1.00%
3.95
TITC
0.96%
41.95
ΕΣΥΜΒ
0.34%
1.18
ACAG
-6.95%
5.62
ΣΠΕΙΣ
3.85%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-4.92%
12.36
ΚΑΡΕΛ
0.00%
318.00
ΑΔΜΗΕ
1.34%
3.02
ΜΕΝΤΙ
0.41%
2.42
ΟΤΕ
-0.59%
16.88
ΛΕΒΚ
-2.44%
0.24
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΒΙΟ
-0.17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
2.42%
2.66
ΑΑΑΚ
5.17%
6.10
ΜΟΥΖΚ
-4.56%
0.46
AKTR
0.75%
5.39
ΜΟΤΟ
-1.43%
2.75
ΕΕΕ
0.26%
46.98
EVR
-3.35%
1.73
ΔΑΙΟΣ
0.00%
4.00
ΜΟΗ
0.18%
22.84
ΜΙΝ
-7.82%
0.46
ΠΑΠ
1.84%
2.77
ΛΑΜΔΑ
-1.36%
6.54
ΟΛΠ
1.00%
45.50
ΚΟΡΔΕ
1.45%
0.42
ΚΟΥΑΛ
0.53%
1.15
ΠΕΙΡ
2.96%
5.70