Γ.Δ.
1548.93 -0,19%
ACAG
-0,33%
5.99
AEM
-0,69%
4.3695
AKTR
+0,60%
5.05
BOCHGR
0,00%
5
CENER
+0,87%
9.26
CNLCAP
+0,70%
7.2
DIMAND
+0,36%
8.38
EVR
0,00%
1.5
NOVAL
+2,02%
2.53
OPTIMA
-0,60%
13.2
TITC
-4,11%
43.15
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
0,00%
1.96
ΑΒΕ
-0,43%
0.459
ΑΔΜΗΕ
+0,54%
2.795
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.77
ΑΛΜΥ
-2,15%
4.1
ΑΛΦΑ
+1,91%
1.7635
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-0,95%
10.4
ΑΣΚΟ
+1,29%
3.14
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
-7,43%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+0,57%
0.71
ΑΤΤΙΚΑ
+2,87%
2.51
ΒΙΟ
+1,24%
5.7
ΒΙΟΚΑ
-0,86%
1.73
ΒΙΟΣΚ
+1,01%
1.495
ΒΙΟΤ
+8,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,21%
18.7
ΔΑΑ
-0,95%
8.32
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.46
ΔΕΗ
+1,04%
13.59
ΔΟΜΙΚ
-0,36%
2.78
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,65%
0.349
ΕΒΡΟΦ
+0,48%
2.08
ΕΕΕ
-1,33%
35.64
ΕΚΤΕΡ
+5,01%
2.2
ΕΛΒΕ
+4,00%
5.2
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.2
ΕΛΛ
-0,34%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,22%
2.25
ΕΛΠΕ
+1,82%
7.84
ΕΛΣΤΡ
+0,46%
2.19
ΕΛΤΟΝ
-2,08%
1.792
ΕΛΧΑ
+0,91%
1.998
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+3,17%
1.14
ΕΤΕ
-0,85%
8.18
ΕΥΑΠΣ
-0,60%
3.33
ΕΥΔΑΠ
-1,15%
6.02
ΕΥΡΩΒ
-0,84%
2.367
ΕΧΑΕ
-0,62%
4.79
ΙΑΤΡ
-2,91%
2
ΙΚΤΙΝ
+2,53%
0.365
ΙΛΥΔΑ
+0,83%
1.815
ΙΝΛΙΦ
-0,42%
4.76
ΙΝΛΟΤ
+1,70%
1.078
ΙΝΤΕΚ
+0,51%
5.93
ΙΝΤΕΤ
+1,79%
1.135
ΙΝΤΚΑ
+2,53%
3.045
ΚΑΡΕΛ
+0,63%
322
ΚΕΚΡ
0,00%
1.26
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.83
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.446
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.3
ΚΟΥΕΣ
+0,31%
6.5
ΚΡΙ
0,00%
16.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-2,82%
0.966
ΛΑΒΙ
+1,23%
0.82
ΛΑΜΔΑ
-1,15%
6.9
ΛΑΜΨΑ
-0,54%
37
ΛΑΝΑΚ
-4,41%
0.975
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
-5,43%
0.244
ΛΟΓΟΣ
-1,69%
1.74
ΛΟΥΛΗ
-0,31%
3.18
ΜΑΘΙΟ
+0,31%
0.64
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-3,40%
2.27
ΜΕΡΚΟ
+2,06%
39.6
ΜΙΓ
+0,18%
2.85
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
+2,58%
21.48
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.79
ΜΟΤΟ
+4,07%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.645
ΜΠΕΛΑ
-0,75%
26.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,26%
3.79
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.32
ΜΠΤΚ
0,00%
0.72
ΜΥΤΙΛ
+0,81%
34.88
ΝΑΚΑΣ
-3,09%
3.14
ΝΑΥΠ
-2,78%
0.7
ΞΥΛΚ
-1,13%
0.262
ΞΥΛΠ
0,00%
0.328
ΟΛΘ
0,00%
29
ΟΛΠ
+0,31%
32.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.54
ΟΠΑΠ
0,00%
16.77
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,12%
0.8
ΟΤΕ
-0,56%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-0,75%
10.64
ΠΑΙΡ
-0,49%
1.015
ΠΑΠ
+0,41%
2.44
ΠΕΙΡ
+0,69%
4.386
ΠΕΡΦ
-0,38%
5.25
ΠΕΤΡΟ
-0,75%
7.96
ΠΛΑΘ
-0,51%
3.925
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-8,39%
0.284
ΠΡΕΜΙΑ
-1,08%
1.284
ΠΡΟΝΤΕΑ
-1,61%
6.1
ΠΡΟΦ
+1,15%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
-1,21%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,87%
0.349
ΣΙΔΜΑ
-1,92%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,35%
5.66
ΣΠΙ
-2,37%
0.576
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+0,35%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,79%
1.26
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.646
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+2,00%
0.204
ΦΡΛΚ
0,00%
4.29
ΧΑΙΔΕ
-0,77%
0.645

Ελληνικά λιμάνια: ”Αργυρό μετάλλιο” στην επιβατική κίνηση το 2023

Στη δεύτερη θέση-πίσω από την Ιταλία- βρέθηκαν ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ τα ελληνικά λιμάνια για το 2023, όσον αφορά την επιβατική κίνηση. Μάλιστα, το λιμάνι του Πειραιά, ήταν τρίτο ανάμεσα στα λιμάνια της ΕΕ, πίσω από αυτά της Μεσσίνα και Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία.

Συγκεκριμένα, το λιμάνι της Μεσσίνα παρέμεινε το πιο πολυσύχναστο επιβατικό λιμάνι της ΕΕ με 11,3 εκατομμύρια επιβάτες, ακολουθούμενη από το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία (11,1 εκατομμύρια επιβάτες) και το λιμάνι του Πειραιά στην Ελλάδα (9,6 εκατομμύρια). Στη 10η θέση βρέθηκαν και τα Παλούκια Σαλαμίνας.

Τα 10 κορυφαία λιμάνια της ΕΕ για το 2019,2022,2023 - Από ελληνικά το Λιμανι του Πειραιά και τα Παλούκια Σαλαμίνας © Eurostat
Τα 10 κορυφαία λιμάνια της ΕΕ για το 2019,2022,2023 – Από ελληνικά το Λιμανι του Πειραιά και τα Παλούκια Σαλαμίνας © Eurostat

Να σημειωθεί ότι σε σύγκριση με το 2019 (προ πανδημίας), μόνο 3 από τα 10 κορυφαία λιμάνια της ΕΕ κατέγραψαν αυξήσεις στον αριθμό των επιβατών: η Πάλμα ντε Μαγιόρκα στην Ισπανία (+400.000), το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία και το λιμάνι του Πειραιά (+200.000 έκαστο).

Ακόμα, τα 10 πιο πολυσύχναστα επιβατικά λιμάνια της ΕΕ κατέγραψαν πάνω από το ένα πέμπτο (22%) της θαλάσσιας επιβατικής μεταφοράς της ΕΕ. Σε αυτά περιλαμβάνονται 6 λιμάνια στη Μεσόγειο, 3 στη Βαλτική και 1 στον Βορειοανατολικό Ατλαντικό.

Συνολικά, το 2023, τα λιμάνια της ΕΕ κατέγραψαν 395,3 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 5,8% σε σύγκριση με το 2022 (374 εκατομμύρια). Ωστόσο, ο αριθμός των επιβατών ήταν 5,5% χαμηλότερος από τα επίπεδα πριν από την πανδημία το 2019.

Το 2023, 11 χώρες, καθεμία με πάνω από 10 εκατομμύρια επιβάτες, αντιπροσώπευσαν το 97% της θαλάσσιας επιβατικής μεταφοράς στην ΕΕ. Τα ιταλικά λιμάνια κατέγραψαν τον μεγαλύτερο αριθμό επιβατών: 85,4 εκατομμύρια, δηλαδή το 22% του συνόλου της ΕΕ. Ακολούθησαν τα ελληνικά λιμάνια με 75 εκατομμύρια επιβάτες (19% του συνόλου της ΕΕ) και η Δανία με 41,2 εκατομμύρια επιβάτες (10%).

Στη 2η θέση ανάμεσα στις χώρες η ΕΕ η Ελλάδα © Eurostat
Στη 2η θέση ανάμεσα στις χώρες η ΕΕ η Ελλάδα © Eurostat

Συγκρίνοντας το 2023 με το 2022, ο αριθμός των επιβατών που μετακινήθηκαν με πλοίο αυξήθηκε σε 16 από τις 21 χώρες της ΕΕ για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα δεδομένα. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν στην Ιταλία (+6,5 εκατομμύρια επιβάτες), στην Ελλάδα (+4,8 εκατομμύρια) και στη Γαλλία (+3,2 εκατομμύρια).

Διαβάστε επίσης

Helsing: Ποια είναι η γερμανική startup που αναπτύσσει επιθετικά drones

Πλειστηριασμοί: Στο σφυρί 4.000 ακίνητα επωνύμων και μη

ΕΛΕΤΑΕΝ: Η “μάχη” για τον ηλεκτρικό χώρο και η στροφή στα αιολικά

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!