Στο «αντάρτικο» περνάει ο βουλευτής Μεσσηνίας της ΝΔ Μίλτος Χρυσομάλλης, καθώς κατέθεσε τροπολογία στον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης μέσω της οποίας εγείρει ζήτημα αντισυνταγματικότητας που αφορά την «αδικαιολόγητη διάκριση» που προβλέπει το σχετικό άρθρο του νομοσχεδίου για αποχή των Ο.Τ.Α. από την κατάθεση ένδικων μέσων σε θετικές πρωτόδικες αποφάσεις συμβασιούχων υπαλλήλων τους, που αναγνωρίζουν ότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
Σύμφωνα με τον κ. Χρυσομάλλη, η εφαρμογή της διάταξης μόνο σε υπαλλήλους που εργάζονται σε συγκεκριμένους τομείς συνιστά σοβαρή διάκριση, η οποία δεν μπορεί να δικαιολογηθεί και ως εκ τούτου αντίκειται στις προβλέψεις του Συντάγματος. Με βάση τον βουλευτή Μεσσηνίας το αποτέλεσμα θα είναι η κατάληξη σε μια κατάσταση όπου προσωπικό με τα ίδια προσόντα και τις ίδιες συνθήκες πρόσληψης και εργασίας θα αντιμετωπίζεται διαφορετικά από τον νόμο, με μόνο κριτήριο την υπηρεσία που εργάζεται ο καθένας, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη ειδικοί ή άλλοι εμπεριστατωμένοι λόγοι που δικαιολογούν τη διάκριση αυτή. Ή, παράλληλα, προσωπικό υψηλών τυπικών προσόντων δεν θα μπορεί να ωφεληθεί από τη διάταξη, μόνο και μόνο λόγω της υπηρεσίας όπου βρίσκεται κανείς. Όπως επισημαίνει, η εν λόγω συνθήκη αντίκειται στο Σύνταγμα και δεν μπορεί να δικαιολογηθεί ούτε βεβαίως για λόγους δημοσίου συμφέροντος, ειδικά από τη στιγμή που δεν προκαλεί επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.
Υπ’ αυτό το πρίσμα ζητάει να τροποποιηθεί η διάταξη, αφαιρώντας τη διάκριση υπηρεσιών που έχει εισαγάγει το υπουργείο Εσωτερικών, προκειμένου αυτή να εφαρμόζεται σε κάθε συμβασιούχο υπάλληλο των ΟΤΑ που έχει κερδίσει δικαστικά σε πρώτο βαθμό και με μόνη προϋπόθεση την πρόβλεψη να έχουν εργαστεί από 1/1/2023 για τουλάχιστον δύο έτη συνολικά.
