Εγκρίθηκε από την Ολομέλεια της Βουλής ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών να υπερψηφίζεται επί της αρχής από την κυβερνητική πλειοψηφία της Νέας Δημοκρατίας και να καταψηφίζεται από τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Ολοκληρώνοντας τη συζήτηση, ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, επισήμανε ότι με το πέρας της νομοθετικής διαδικασίας, ανοίγει από αύριο το κεφάλαιο της υλοποίησης.
Προς αυτή την κατεύθυνση, ο κ. Λιβάνιος προανήγγειλε τη δημιουργία μιας ειδικής ιστοσελίδας (mini-site) στο πλαίσιο του υπουργείου Εσωτερικών. Ο εν λόγω ιστότοπος θα παρέχει διαρκώς επικαιροποιημένες τις ισχύουσες διατάξεις και θα συγκεντρώνει όλο το συνοδευτικό υλικό, τις σχετικές ερωτήσεις και τους «οδικούς χάρτες», με στόχο να αποτελέσει ένα σταθερό εργαλείο καθοδήγησης για τις δημοτικές αρχές.
Σημείωσε επίσης, πως αφού δημιουργήσαμε τα θεμέλια της αυτοδιοίκησης, και αφού έχουμε ένα σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο, θα πρέπει να ξεκινήσει και ένας διάλογος για την ανακατανομή των αρμοδιοτήτων, οι οποίες θα μπορούν να μεταφέρονται με τους αναγκαίους πόρους, τις υποδομές, και το ανθρώπινο δυναμικό.
Τέλος, και σχολιάζοντας την πρόταση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Νίκου Ανδρουλάκη για την «πιλοτική απόδοση» του ΕΝΦΙΑ στην αυτοδιοίκηση, ο κ. Λιβάνιος είπε ότι μια τέτοια κίνηση θα απέδιδε πολλά χρήματα σε δήμους με ακίνητα μεγάλης εμπορικής αξίας όπως η Γλυφάδα, σε αντίθεση με το 90% της υπόλοιπης Ελλάδας που θα λάμβαναν από τον ΕΝΦΙΑ μικρότερα ποσά από τους ΚΑΠ που λαμβάνουν τώρα.
