Ρύθμιση μέσω της οποίας θα αποσυνδέονται τα δημοτικά τέλη από τους λογαριασμούς ρεύματος προανήγειλε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος, μιλώντας για το νομοσχέδιο που αφορά τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών, στο νομοσχέδιο πρόκειται να προστεθεί ρύθμιση που θα προβλέπει την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος μέσω του οποίου, με σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΕ και των υπουργείων Εσωτερικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, «θα υπάρξει σύστημα καταβολής δημοτικών τελών όχι μέσω της ΔΕΗ αλλά μέσω και άλλων τρόπων».
Κατά τον κ. Λιβάνιο, ο στόχος που τίθεται μέσω της εν λόγω ρύθμισης είναι «να αποχωριστούν τα τέλη από τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος». Άλλωστε, όπως είπε, κάτι τέτοιο αποτελεί αίτημα και των εταιρειών ενέργειας και των δήμων.
Πάντως ο υπουργός Εσωτερικών σε συνομιλία που είχε με κοινοβουλευτικούς συντάκτες επισήμανε ότι δεν θα αλλάξει κάτι άμεσα στον τρόπο με τον οποίο καταβάλλονται τα δημοτικά τέλη. Στόχος είναι η εφαρμογή του νέου συστήματος από την 1η Ιανουαρίου 2028.
«Δεν αλλάζει κάτι στην είσπραξη, απλά δεν θα εισπράττουν οι εταιρείες ενέργειας τα δημοτικά τέλη», τόνισε χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο σύστημα, με βάση τον νυν σχεδιασμό, θα θυμίζει αυτό του ΕΝΦΙΑ. Δηλαδή θα εκδίδεται μία φορά τον χρόνο και θα μπορεί να αποπληρώνεται σε 12 δόσεις. Μάλιστα, όπως ανέφερε ο υπουργός Εσωτερικών, η εφαρμογή δεν θα γίνει άμεσα, καθώς απαιτείται πληροφοριακό σύστημα και ο κατάλληλος μηχανισμός.
