Γ.Δ.
866.73 -0,12%
CENER
+0,46%
3.245
CNLCAP
0,00%
8.75
TITC
-0,64%
12.4
ΑΑΑΚ
0,00%
9.7
ΑΑΑΠ
+18,75%
6.65
ΑΒΑΞ
-0,62%
0.8
ΑΒΕ
-0,26%
0.387
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.2
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+0,53%
1.89
ΑΛΦΑ
-0,64%
0.93
ΑΝΔΡΟ
-0,71%
6.95
ΑΝΕΚ
+10,29%
0.075
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.108
ΑΡΑΙΓ
-1,14%
5.19
ΑΣΚΟ
+1,42%
2.15
ΑΣΤΑΚ
-2,68%
8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
+6,38%
0.0734
ΑΤΤΙΚΑ
+2,19%
0.932
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
+1,01%
4.02
ΒΙΟΚΑ
+8,89%
1.47
ΒΙΟΣΚ
+0,78%
0.645
ΒΙΟΤ
0,00%
0.32
ΒΙΣ
0,00%
0.8
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2
ΒΥΤΕ
-0,34%
2.94
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.16
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
9.42
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
0,00%
6.33
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+4,56%
0.596
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.252
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+2,50%
0.82
ΕΕΕ
-3,34%
20.54
ΕΚΤΕΡ
+2,94%
1.05
ΕΛΒΕ
-1,92%
5.1
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-0,22%
0.458
ΕΛΙΝ
0,00%
1.73
ΕΛΛ
+0,63%
15.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,35%
1.688
ΕΛΠΕ
+0,73%
6.86
ΕΛΣΤΡ
-0,42%
2.38
ΕΛΤΟΝ
+0,56%
1.795
ΕΛΧΑ
+2,34%
1.574
ΕΝΤΕΡ
-2,41%
4.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.19
ΕΠΣΙΛ
+0,68%
5.96
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.56
ΕΤΕ
+1,12%
3.35
ΕΥΑΠΣ
0,00%
4.3
ΕΥΔΑΠ
+0,70%
7.15
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.56
ΕΥΡΩΒ
-0,44%
0.9036
ΕΧΑΕ
+0,55%
3.68
ΙΑΤΡ
-1,32%
1.5
ΙΚΤΙΝ
+3,42%
0.574
ΙΛΥΔΑ
+2,92%
1.235
ΙΝΚΑΤ
+0,66%
2.285
ΙΝΛΙΦ
+0,48%
4.16
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.54
ΙΝΤΕΚ
-1,39%
3.56
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.95
ΙΝΤΕΤ
+1,39%
0.876
ΙΝΤΚΑ
+0,25%
1.608
ΚΑΜΠ
+0,26%
1.915
ΚΑΡΕΛ
0,00%
276
ΚΕΚΡ
-0,16%
1.25
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.7
ΚΛΜ
+1,32%
0.616
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
+1,52%
0.467
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.425
ΚΟΥΕΣ
-0,19%
5.18
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.15
ΚΡΙ
+1,26%
6.42
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
-0,47%
1.07
ΛΑΒΙ
+2,94%
0.42
ΛΑΜΔΑ
+0,43%
5.895
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.87
ΛΕΒΚ
0,00%
0.3
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.04
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.11
ΛΥΚ
-3,24%
1.645
ΜΑΘΙΟ
-6,96%
0.535
ΜΕΒΑ
+1,89%
2.16
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.53
ΜΕΡΚΟ
-5,08%
56
ΜΙΓ
-0,77%
0.0258
ΜΙΝ
+3,57%
0.58
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,43%
16.23
ΜΟΝΤΑ
+3,26%
0.696
ΜΟΤΟ
+3,82%
2.04
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.554
ΜΠΕΛΑ
+3,75%
15.48
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,75%
1.98
ΜΠΤΚ
-0,97%
0.51
ΜΥΤΙΛ
+0,12%
16.3
ΝΑΚΑΣ
+0,97%
2.08
ΝΑΥΠ
0,00%
1.11
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
+2,91%
0.212
ΞΥΛΠ
+1,67%
0.244
ΟΛΘ
-0,39%
25.4
ΟΛΠ
+0,85%
16.6
ΟΛΥΜΠ
-1,12%
1.76
ΟΠΑΠ
+0,07%
13.4
ΟΤΕ
-0,06%
16.96
ΟΤΟΕΛ
+0,60%
8.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.84
ΠΑΠ
+1,87%
2.72
ΠΕΙΡ
-1,65%
1.19
ΠΕΤΡΟ
+2,86%
6.48
ΠΛΑΘ
+7,27%
4.205
ΠΛΑΙΣ
+0,27%
3.76
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.37
ΠΡΕΜΙΑ
+1,47%
1.38
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
+0,29%
6.85
ΡΕΒΟΙΛ
+1,28%
1.185
ΣΑΡ
+1,21%
6.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.19
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.029
ΣΕΝΤΡ
+2,89%
0.285
ΣΙΔΜΑ
+1,80%
1.98
ΣΠΕΙΣ
+1,52%
9.38
ΣΠΙ
+3,84%
0.758
ΣΠΥΡ
0,00%
0.21
ΤΕΝΕΡΓ
-2,32%
16.84
ΤΖΚΑ
-1,72%
2.28
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.26
ΦΙΕΡ
0,00%
0.596
ΦΛΕΞΟ
+3,15%
6.55
ΦΡΙΓΟ
+10,00%
0.099
ΦΡΛΚ
-0,15%
3.365
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-1,71%
0.575
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Μητσοτάκης: Συγγνώμη για την ανεπάρκεια και τις αστοχίες

Σε χαμηλούς τόνους και με διάθεση απολογισμού για όσα υπέστησαν οι πολίτες στο πέρασμα της κακοκαιρίας Ελπίς κινήθηκε στην τοποθέτησή του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη σημερινή, πρώτη για το 2022 συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναγνωρίζοντας τα λάθη και τις παραλείψεις ζήτησε συγγνώμη από τους πολίτες που ταλαιπωρήθηκαν από το κύμα της κακοκαιρίας, ενώ ταυτόχρονα ανέδειξε για την κατάσταση και τις ευθύνες των ιδιωτών, και κυρίως της Αττικής Οδού.

Ο πρωθυπουργός έκανε ειδική αναφορά και στην πρωτοβουλία που έλαβε, να ζητήσει από την Αττική Οδό να παρέχει αποζημίωση 2.000 ευρώ για κάθε όχημα που εγκλωβίστηκε, διευκρινίζοντας ότι αυτό δεν κλείνει την πόρτα ούτε λειτουργεί απαγορευτικά για άλλες αξιώσεις των οδηγών από την εταιρεία.

Παράλληλα, προανήγγειλε και αλλαγές στη διαχείριση κρίσεων, ώστε να μην επαναληφθούν οι ανεπάρκειες και αστοχίες.

Η εισαγωγική τοποθέτηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη:

Καλημέρα σας. Θέλω να ξεκινήσω ζητώντας μία προσωπική και ειλικρινή συγγνώμη από τους συμπολίτες μας οι οποίοι ταλαιπωρήθηκαν επί πολλές ώρες, μένοντας εγκλωβισμένοι στην Αττική Οδό.

Υπάρχουν σαφέστατες ευθύνες στον παραχωρησιούχο για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισε αυτή, την τελευταία χιονοθύελλα. Αυτές θα διερευνηθούν πλήρως με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία, αλλά και τους όρους που περιλαμβάνονται στις σχετικές συμβάσεις με το Δημόσιο.

Ιδιωτικοί φορείς οι οποίοι διαχειρίζονται, όχι με ευκαταφρόνητο κέρδος, κρίσιμες υποδομές, έχουν υποχρεώσεις. Με πρώτη, να μπορούν να κρατούν το δρόμο ευθύνης τους ανοιχτό. Αυτό έγινε στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας. Δυστυχώς, όμως, δεν έγινε στην Αττική Οδό. Για αυτό και η απόφαση να δοθούν άμεσα 2.000 ευρώ στους οδηγούς οι οποίοι δοκιμάστηκαν εκεί. Και, όπως ανακοίνωσε και ο Υπουργός Υποδομών, αποζημίωση θα υπάρξει και για όσους ταξίδεψαν με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ταλαιπωρήθηκαν άδικα.

Σημειώνω ότι είναι η πρώτη φορά που η πολιτεία ενεργοποιείται για να ανακουφιστούν με αυτή τη διαδικασία συμπολίτες μας οι οποίοι υπέστησαν βλάβη. Και θυμίζω, επίσης, ότι με νόμο αυτής της κυβέρνησης έχει προστεθεί πλέον στις συμβάσεις παραχώρησης και η πρόβλεψη αποζημίωσης -το τονίζω αυτό- ανεξάρτητα από τις όποιες ιδιωτικές απαιτήσεις μπορεί να εγερθούν ή από τις ενέργειες που θα ακολουθήσει το Δημόσιο στο θέμα αυτό.

Προβλήματα όμως, ας είμαστε ειλικρινείς, δεν υπήρξαν μόνο στην Αττική Οδό. Υπήρξαν και σε κεντρικούς δρόμους του λεκανοπεδίου. Είναι σαφές ότι και εκεί τα πράγματα δεν πήγαν καλά και πρέπει να εξετάσουμε τις αιτίες που οδήγησαν σε αυτή την κατάσταση και να αναπροσαρμόσουμε τους σχεδιασμούς μας.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ ανήκει σε όλα τα στελέχη της πολιτείας αλλά και στις Ένοπλες Δυνάμεις που έκαναν υπεράνθρωπες προσπάθειες να απεγκλωβίσουν οδηγούς, να μην κινδυνεύσουν ζωές. Ήταν μία τιτάνια προσπάθεια σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες.

Θέλω να ευχαριστήσω και τους υγειονομικούς μας, τους διασώστες του ΕΚΑΒ, καθώς παρά την πρωτοφανή χιονόπτωση δεν σημειώθηκαν δυσλειτουργίες στο σύστημα υγείας.

Να ευχαριστήσω επίσης και τους εργαζόμενους στον ΔΕΔΔΗΕ για τη δική τους προσπάθεια. Κάθε δέντρο που κόβει μία γραμμή μέσης τάσης ρεύματος είναι μία ξεχωριστή πρόκληση, ειδικά όταν αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να παλέψουν με μισό μέτρο χιόνι. Και για τις ελάχιστες περιοχές που ακόμα δεν έχουν ηλεκτρικό, ζητώ την υπομονή και την κατανόηση των πολιτών. Νομίζω ότι στον τομέα αυτό πήραμε τα μαθήματα της «Μήδειας» και καταφέραμε και αποκαταστήσαμε την ηλεκτροδότηση σε πολύ πιο σύντομο χρονικό διάστημα.

Είναι αλήθεια πως οι υποδομές μιας μεσογειακής χώρας δεν είναι πάντα προσαρμοσμένες σε συνθήκες έντονων χιονοπτώσεων. Αν και παντού στον κόσμο το πολύ χιόνι φέρνει μεγάλα προβλήματα.

Είναι εξίσου, όμως, αλήθεια πως ο κρατικός μηχανισμός δεν είναι ακόμα στο σημείο ετοιμότητας που απαιτούν φαινόμενα τόσο μεγάλης έντασης. Και αυτό αφορά πρωτίστως τον συντονισμό μεταξύ των εμπλεκόμενων: κράτος, Αυτοδιοίκησης, Περιφέρειας, Δήμων και ιδιωτών.

Είναι ξεκάθαρο και αν πρέπει να αντλήσουμε ένα μάθημα από τη μη επιτυχημένη διαχείριση αυτής της χιονοθύελλας είναι το γεγονός ότι σε συνθήκες κρίσεων τα κέντρα, οι προϊστάμενοι όλων αυτών των δομών, πρέπει να βρίσκονται μαζί, να αποφασίζουν και να δρουν αμέσως από κοινού.

Και θα ακολουθήσουν άμεσα αλλαγές σε αυτή την κατεύθυνση ώστε να έχουμε επιτροπές διαχείρισης κρίσεων που θα φέρουν όλους τους εμπλεκόμενους με πολύ σαφή και ξεκάθαρα πρωτόκολλα στον ίδιο χώρο, ώστε να μην παρατηρούνται φαινόμενα ασυνεννοησίας, καθυστέρησης στη λήψη αποφάσεων, αλλά και ενίοτε αποποίησης ευθυνών.

Πράγματι, μέσα σε 30 μήνες δύσκολα λύνονται προβλήματα δεκαετιών και πολύ περισσότερο όταν συνδυάζονται με αλλεπάλληλες και ταυτόχρονες προκλήσεις σε πολλά και διαφορετικά μέτωπα.

Όμως, θα το ξαναπώ, έχουμε βάλει τον πήχη των προσδοκιών ψηλά και η σύγκριση δεν μπορεί να γίνεται με τις αδυναμίες του χθες, γίνεται με τις ανάγκες του σήμερα. Αντιλαμβάνομαι πάντα τις αιτιολογίες. Ναι, είχαμε μια πρωτοφανή χιονόπτωση, ναι το χιόνι μπορεί να ήρθε λίγο πιο γρήγορα από ότι είχαν προβλέψει οι μετεωρολόγοι, όμως δεν πρόκειται, δεν πρόκειται αυτό να το επικαλεστώ ως δικαιολογία.

Υπήρξαν αστοχίες και ανεπάρκειες οι οποίες πρέπει να διορθωθούν. Και για όλους αυτούς τους λόγους δημιουργήσαμε το νέο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης. Εγώ θα εξακολουθώ να στηρίζω αυτή την επιλογή, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τις δομές και τις δυνατότητές του. Και φροντίζοντας η λειτουργία του Υπουργείου να γίνει αποτελεσματικότερη με την καλύτερη συνεργασία όλων των άλλων Υπουργείων.

Έχουμε αποδείξει ότι έχουμε το θάρρος να αναγνωρίζουμε τα λάθη μας και τη διάθεση να μαθαίνουμε από αυτά και να γινόμαστε καλύτεροι.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!