Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Μητσοτάκης: Σε 3 χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί το έργο Πάτρα – Πύργος

Την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου ΠάτραςΠύργου κήρυξε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, από εργοτάξιο στη θέση Γεράκι, στην Αμαλιάδα.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα μειώσει κατά 40 λεπτά το ταξίδι Πάτρα – Πύργος. Πρόκειται για έναν δρόμο με δυο λωρίδες και ΛΕΑ, ανά κατεύθυνση, με διαχωριστική νησίδα, 8 κόμβους, 64 διαβάσεις και 15 γέφυρες. Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2025.

Στα εγκαίνια έδωσε το «παρών» και η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.

 

Aυτοκινητρόδρομος Πάτρα - Πύργος @AΠΕ- ΜΠΕ
Aυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος
@AΠΕ- ΜΠΕ

 

Για το έργο του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας-Πύργου μίλησε επίσης ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Γ. Καραγιάννης: Σε 36 μήνες παραδίδονται τα πρώτα χιλιόμετρα

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Γιώργο Καραγιάννη, σε 36 μήνες θα παραδοθούν τα πρώτα χιλιόμετρα του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος.

Καραμανλής: Στα τέλη του 2025 η σύνεση του Πύργου με την Αρχαία Ολυμπία

«Ο νέος αυτοκινητόδρομος «Πάτρα – Πύργος» αποτελεί έμπρακτη απόδειξη ότι δίνουμε λύσεις με γνώμονα το συμφέρον των πολλών». Αυτό δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, κατά την έναρξη των εργασιών του έργου στο εργοτάξιο της Αμαλιάδας, από τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη. «Ο νέος αυτοκινητόδρομος σημαίνει ασφάλεια στον δρόμο, νέες θέσεις εργασίας, ποιότητα ζωής και καλύτερης καθημερινότητας για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ενώ εξήγγειλε την αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης του Πύργου με την Αρχαία Ολυμπία

Ο υπουργός τόνισε ότι «σώσαμε ένα έργο που δεν ξέραμε όχι το πότε θα γίνει, αλλά αν θα γίνει», κάνοντας λόγο για μία «χαμένη πενταετία», εξαιτίας των καθυστερήσεων, του έργου από την προηγούμενης κυβέρνησης, λόγω των οκτώ κατατμήσεων.

«Χωρίς την παρέμβαση του πρωθυπουργού δε θα ήμασταν εδώ να βλέπουμε το έργο να ξεκινάει», ανέφερε ο κ. Καραμανλής, κάνοντας ειδική αναφορά στις παρεμβάσεις του Κ. Μητσοτάκη προς την ΕΕ για το ξεμπλοκάρισμα και την επιτάχυνση του έργου.

Ειδικότερα, αναφέρθηκε στις σημαντικές προσπάθειες που έγιναν προς την ΕΕ για την επέκταση της χρηματοδότησης πέρα από το 2023, αλλά και στη σημαντική εξοικονόμηση πόρων του δημοσίου με την ανάθεση στην Ολυμπία Οδό.

Όπως έκανε γνωστό ο κ. Καραμανλής το κομμάτι Κάτω Αχαγιά – Πύργος αναμένεται να είναι έτοιμο περί το 2024, ενώ το υπόλοιπο, θα παραδοθεί μετά από 6 μήνες.

«Νέοι δρόμοι σημαίνει ασφαλέστεροι δρόμοι», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.

Ως το επιστέγασμα μίας συστηματικής προσπάθειας τριών ετών, χαρακτήρισε το έργο του νέου αυτοκινητόδρομου «Πάτρα – Πύργος», από την Αμαλιάδα, ο υφυπουργός υποδομών Γ. Καραγιάννης με την οποία, όπως είπε, σύντομα θα έχουμε έναν ασφαλή και σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.

Όπως τόνισε «η σημερινή ημέρα δικαιώνει πλήρως την επιλογή που έκαναν ο Κ. Μητσοτάκης και ο Κ. Καραμανλής να δώσουν τέλος στις βαλτωμένες συμβάσεις. Αναφέρθηκε στην 18μηνη διαπραγμάτευση με την ευρωπαϊκή επιτροπή καθώς και στις 3.000 νέες έμμεσες και άμεσες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν και θα αναζωογονήσουν σημαντικά την τοπική οικονομία.

Επιπλέον, επεσήμανε τη βελτίωση του οδικού δικτύου προς την αρχαία Ολυμπία, ενώ εκτενή αναφορά έκανε κι αυτός απ΄ την πλευρά του στις συνθήκες ασφάλειας που δημιουργούνται μέσα από τον νέο αυτοκινητόδρομο

Από την πλευρά του, ο περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης έκανε λόγο για ένα «έργο ζωής», το οποίο έπρεπε να έχει πραγματοποιηθεί πολύ νωρίτερα.

«Η Ολυμπία Οδός περνά σήμερα σε μια νέα εποχή, με την κατασκευή ενός δρόμου που θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα με τον Πύργο και με έναν από τους σημαντικότερους τόπους της Ιστορίας, την Αρχαία Ολυμπία», ανέφερε ο πρόεδρος της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτης Παπανικόλας.

Όπως είπε «ένας παλαιός, επικίνδυνος οδικός άξονας δίνει τη θέση του σε έναν άνετο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο που θα μειώσει κατά περίπου 40 λεπτά το ταξίδι Πάτρα – Πύργος.

«Σε ένα δρόμο με 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με κεντρική διαχωριστική νησίδα, 8 κόμβους, 64 άνω- κάτω διαβάσεις, 15 γέφυρες, 2 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών».

«Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα ενισχύσει την τοπική οικονομία και την αγροτική παραγωγή», υπογράμμισε.

Μητσοτάκης: Μετά από πολλά χρόνια υποσχέσεων παίρνουν μπροστά οι μηχανές

«Σήμερα είναι μια καλή μέρα για την Ηλεία και την Αχαΐα, για ολόκληρη της Πελοπόννησο γιατί ύστερα από πολλά χρόνια καθυστερήσεων και υποσχέσεων που έμειναν στα λόγια, παίρνουν μπροστά οι μηχανές για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος», ανέφερε ο πρωθυπουργός ξεκινώντας την ομιλία του.

Συμπλήρωσε ότι δυστυχώς οι κάτοικοι έχουν πληρώσει φόρο αίματος για το γεγονός ότι ο δρόμος αυτός καθυστέρησε πάρα πολύ να ολοκληρωθεί.

«Όταν ήρθαμε στα πράγματα το 2019 αντιμετωπίσαμε μεγάλες εκκρεμότητες σε υποδομές της χώρας και εγώ ο ίδιος είχα αναλάβει προσωπική δέσμευση ότι το συγκεκριμένο έργο θα δρομολογηθεί και θα ολοκληρωθεί» είπε και συνέχισε λέγοντας:

«Ήταν το πιο σύνθετο έργο λόγω των τραγικών αστοχιών του παρελθόντος. Με επιμονή και πολλή δουλειά καταφέραμε και πείσαμε τις υπηρεσίες της Κομισιόν ότι έπρεπε να προχωρήσει και να συγχρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους.

Δεν ήταν απλό το στοίχημα. Κατανάλωσα σημαντικό πολιτικό κεφάλαιο για να πείσω την Κομισιόν να κάνει το σωστό» σημείωσε ο πρωθυπουργός.

Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι το κύριο σκέλος του αυτοκινητόδρομου θα παραδοθεί στο τέλος του 2024 και θα παραδοθεί πλήρως στα μέσα του 2025.

Έχουμε πλήρη εμπιστοσύνη στον παραχωρησιούχο, συμπλήρωσε.

Ολόκληρη η ομιλία του Πρωθυπουργού

«Κύριοι Περιφερειάρχες, κ. Υπουργέ, κ. Υφυπουργέ, κ. Δήμαρχοι, Σεβασμιότατε, κυρίες και κύριοι, αγαπητοί κάτοικοι της Ηλείας, της Αχαΐας, σήμερα πράγματι είναι μία καλή μέρα, αγαπητέ Νεκτάριε, για την Ηλεία, για την Αχαΐα, για ολόκληρη την Πελοπόννησο, για τη Ζάκυνθο, για την Κεφαλονιά. Γιατί ύστερα από πολλά χρόνια καθυστερήσεων, υποσχέσεων που έμειναν στα λόγια, παίρνουν επιτέλους μπροστά οι μηχανές για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος.

Θα ήθελα να εκφράσω κατ’ αρχάς τις θερμές μου ευχαριστίες στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στον Υπουργό Κώστα Καραμανλή, στον Υφυπουργό Γιώργο Καραγιάννη, στη Γενική Γραμματέα αλλά και σε όλα τα υπηρεσιακά στελέχη που δούλεψαν σκληρά προκειμένου το έργο αυτό να γίνει πραγματικότητα.

Δε θέλω σήμερα να μιλήσω για το παρελθόν. Η ιστορία του έργου αυτού σας είναι εξάλλου γνωστή. Και δυστυχώς οι κάτοικοι της Ηλείας και της Αχαΐας έχουν πληρώσει φόρο αίματος για το γεγονός ότι ο δρόμος αυτός καθυστέρησε πάρα πολύ να ολοκληρωθεί.

Είναι βέβαιο ότι όταν ήρθαμε στα πράγματα, τον Ιούλιο του 2019, αντιμετωπίσαμε μια σειρά από μεγάλες εκκρεμότητες ως προς την ολοκλήρωση σημαντικών έργων υποδομής στην πατρίδα μας.

Εγώ ο ίδιος, επισκεπτόμενος πολλές φορές προεκλογικά την Αχαΐα και την Ηλεία, είχα αναλάβει προσωπική δέσμευση ότι το έργο αυτό, εφόσον μας εμπιστευθεί ο ελληνικός λαός, θα δρομολογηθεί και θα ολοκληρωθεί.

Όμως ο Υπουργός έχει δίκιο όταν είπε ότι από όλα τα έργα τα οποία παραλάβαμε σε διάφορες φάσεις καθυστερήσεων και εκκρεμότητας, το κομμάτι του έργου Πάτρα-Πύργος ήταν ενδεχομένως το πιο σύνθετο, λόγω τραγικών αστοχιών που είχαν γίνει στο παρελθόν.

Όμως με πολύ συστηματική δουλειά, με επιμονή, με σωστό σχεδιασμό, παίρνοντας την απολύτως προφανή και ορθή απόφαση το έργο αυτό να έρθει και να κολλήσει στη Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, καταφέραμε και πείσαμε τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι το έργο αυτό έπρεπε να προχωρήσει όπως το είχαμε σχεδιάσει και να συγχρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους.

Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι αυτή η διαπραγμάτευση δεν ήταν καθόλου εύκολη. Δεν ήταν καθόλου απλή υπόθεση. Και για εμένα ήταν κι ένα προσωπικό στοίχημα, διότι εγώ ο ίδιος είχα αναλάβει τη δέσμευση απέναντι σας ότι το έργο αυτό θα ολοκληρωθεί, οπότε πρέπει να σας πω ότι και εγώ κατανάλωσα σημαντικό πολιτικό κεφάλαιο, προσπαθώντας να πείσω την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να κάνει το ορθό.

Και είμαστε σήμερα εδώ, όχι παρουσιάζοντας πια ένα έργο στα χαρτιά ή στα σχέδια. Είμαστε εδώ σε ένα από τα τρία ενεργά εργοτάξια ενός έργου το οποίο -όπως είπε και ο Υπουργός και ο Υφυπουργός- θα έχει ολοκληρωθεί ως προς το κύριο, ως προς το βασικό σκέλος του μέχρι τα τέλη του 2024 και θα έχει παραδοθεί πλήρως έως τα μέσα του 2025.

Ναι, πράγματι, το νερό έχει πια μπει στο αυλάκι. Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στον παραχωρησιούχο και στις ελληνικές τεχνικές εταιρείες που θα υλοποιήσουν το έργο αυτό και φυσικά θα υπάρχει η στενή παρακολούθηση του Υπουργείου αλλά και της Περιφέρειας ώστε να τηρηθούν όλα τα σχετικά χρονοδιαγράμματα και το έργο να παραδοθεί στο χρόνο που έχουμε ορίσει, με τον προϋπολογισμό τον οποίον έχουμε ορίσει και με τις προδιαγραφές τις οποίες έχουμε ορίσει.

Με άλλα λόγια, θα υπάρχει πια ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει τη Πάτρα με τον Πύργο αλλά ταυτόχρονα θα υλοποιήσουμε και τη δέσμευσή μας ο δρόμος αυτός, σε σύγχρονη μορφή, να φτάσει μέχρι την Ολυμπία.

Ένας τόπος μοναδικός, ένας τόπος τόσο ταυτισμένος με την Ιστορία, όχι μόνο της Ηλείας αλλά ολόκληρης της πατρίδας μας. Ένα σημείο το οποίο δέχεται εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο, αξίζει να έχει την πρόσβαση που του αναλογεί και αυτό το έργο θα γίνει πραγματικότητα από αυτήν την κυβέρνηση.

Ταυτόχρονα, ακολουθώντας τη σύσταση και την προτροπή του Περιφερειάρχη, δεν σταματήσαμε μόνο στην δημοπράτηση του βασικού έργου. Προχωράμε και σε μια σειρά από σημαντικές παρεμβάσεις, βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια στον παλιό δρόμο, ο οποίος εξάλλου θα εξακολουθεί να καλύπτει τις ανάγκες της ευρύτερης περιοχής. Τα έργα αυτά γίνονται ταυτόχρονα με την κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου, έτσι ώστε να μπορέσουμε να περιορίσουμε και στον παλιό δρόμο τα τροχαία ατυχήματα τα οποία δυστυχώς έχουν στοιχίσει τη ζωή σε τόσους συμπολίτες σας και έχουν οδηγήσει ακόμα περισσότερους στην αναπηρία, σε αναπηρικά καροτσάκια.

Και πραγματικά έχετε δίκιο όταν μιλάτε για την αναπτυξιακή διάσταση αυτού του δρόμου. Όπου κατασκευάστηκαν υπερσύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι αυτό αποτέλεσε το έναυσμα για ένα άλμα ανάπτυξης για τις περιοχές αυτές, πόσω μάλλον για μια περιοχή η οποία έχει τόσο αναξιοποίητο αναπτυξιακό δυναμικό όπως είναι η περιοχή της Αχαΐας από την Πάτρα και μετά, αλλά και ολόκληρη η Περιφερειακή Ενότητα τη Ηλείας.

Αρκεί να κοιτάξετε τι έχει συμβεί σε άλλες περιοχές της χώρας για να αντιληφθείτε πόσο καλύτερες μέρες περιμένουν την Αχαΐα και την Ηλεία με την ολοκλήρωση αυτού του έργου.

Όμως για μένα η σημαντικότερη πτυχή είναι άλλη και έχει να κάνει με την οδική ασφάλεια. Η Ελλάδα, δυστυχώς, υπήρξε για πολλά χρόνια πρωταγωνίστρια στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.

Σε μεγάλο βαθμό αυτά τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα δεν γίνονται στους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους, γίνονται στο επαρχιακό δίκτυο, γίνονται σε δρόμους όπως ο παλιός δρόμος που συνδέει ακόμα και σήμερα την Πάτρα με την Ολυμπία.

Οι κλειστοί αυτοκινητόδρομοι είναι ασφαλείς αυτοκινητόδρομοι. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού μας είπε ότι τα θανατηφόρα τροχαία, από τη στιγμή που ολοκληρώθηκε το τμήμα που συνδέει την Αθήνα με την Πάτρα, μειώθηκαν κατά 94% και το ίδιο θα συμβεί όταν με το καλό ολοκληρωθεί και ο δρόμος Πάτρας-Πύργου.

Σημαντικότατη συμβολή, λοιπόν, και στην οδική ασφάλεια. Θα θρηνήσουμε πολύ λιγότερα θύματα όταν ολοκληρωθεί ο δρόμος αυτός.

Θέλω επίσης να σας πω ότι ο δρόμος αυτός αποτελεί ένα μέρος μόνο ενός πολύ μεγάλου αναπτυξιακού προγράμματος υποδομών το οποίο δρομολογεί αυτή η κυβέρνηση.

Όταν ήρθαμε στα πράγματα αναλάβαμε τη δέσμευση για μια σειρά από σημαντικά οδικά έργα, τα οποία είχαν κολλήσει σε διάφορες φάσεις εκκρεμοτήτων. Όλα τα έργα αυτά σήμερα δρομολογούνται και προχωράνε με μεγάλη ταχύτητα. Αναφέρω ενδεικτικά τον Ε65, το βόρειο τμήμα του, που θα συνδέσει τα Τρίκαλα με τα Γρεβενά, ένα έργο στο οποίο έχει ήδη μπει εργολάβος.

Και φυσικά, ένα έργο το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό για εμένα, ως Κρητικό, τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, όπου κι εκεί εκτιμούμε ότι οι πρώτες μπουλντόζες θα έχουν μπει εντός του 2022. Αναφέρω δύο έργα μόνο ανάμεσα στα δεκάδες άλλα έργα τοπικής και υπερτοπικής σημασίας τα οποία δρομολογούνται από το Υπουργείο και από αυτήν την κυβέρνηση.

Ξέρω ότι η χώρα μας αντιμετωπίζει σήμερα μεγάλες δυσκολίες, ως αποτέλεσμα μίας διεθνούς κρίσης, της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία που έχει οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση των τιμών ενέργειας και ως αποτέλεσμα έχει οδηγήσει σε πληθωριστικές τάσεις στην πατρίδα μας, στην Ευρώπη, σε ολόκληρο τον κόσμο.

Και ξέρω ότι υπάρχουν δυσκολίες και η κυβέρνηση στέκεται δίπλα στους πολίτες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, για να στηρίξει το εισόδημά τους απέναντι σε αυτό το κύμα ακρίβειας το οποίο πολιορκεί ολόκληρη την Ευρώπη.

Όμως, ταυτόχρονα, δεν λησμονούμε και τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις. Ο πόλεμος στην Ουκρανία κάποια στιγμή θα τελειώσει. Ο δρόμος όμως αυτός, τον οποίο σήμερα παρουσιάζουμε, θα μείνει και θα μας συνοδεύει για πολλές δεκαετίες ως απόδειξη της συνέπειας λόγων και έργων αυτής της κυβέρνησης.

Το είπαμε και το κάνουμε πράξη. Και οι πιο καχύποπτοι σήμερα οφείλουν να ομολογήσουν ότι αυτή η κυβέρνηση έχει τη δυνατότητα να ξεπερνά δυσκολίες και να δρομολογεί τόσο σημαντικά έργα όπως αυτό το οποίο παρουσιάζουμε σήμερα.

Κλείνοντας, καθώς έφτανα στο χώρο του εργοταξίου μου ήρθε στο μυαλό ένα τραγούδι της δεκαετίας του ’80 από έναν σημαντικό Εγγλέζο τραγουδιστή και τραγουδοποιό, τον Κρις Ρέα, το οποίο ονομαζόταν «The Road to Hell», «Ο δρόμος προς την κόλαση». «Ο δρόμος προς την κόλαση» είναι ο δρόμος ο σημερινός Πάτρας-Πύργου.

Αυτός ο δρόμος είναι ο δρόμος προς την ελπίδα, προς ένα καλύτερο αύριο, προς ένα μέλλον αισιοδοξίας για ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα, για την Πάτρα, για τον Πύργο, για τα νησιά του Ιονίου. Το είπαμε, το κάναμε. Σε τρία χρόνια από τώρα ο δρόμος αυτός θα έχει ολοκληρωθεί.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ και συγχαρητήρια και πάλι σε όλους τους συντελεστές αυτού του σημαντικού έργου».

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 331 εκατ. ευρώ

Το έργο του αυτοκινητοδρόμου έχει λάβει το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να ενταχθεί στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού (Vinci, Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑVAX) που κατασκεύασε και εκμεταλλεύεται το δρόμο Κόρινθος- Πάτρα, έχει κυρωθεί από τη Βουλή, ενώ έχει εξασφαλιστεί και κοινοτική χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Ειδικότερα, ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 331 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 65% (215 εκατ) θα καλυφθεί από κρατική και κοινοτική χρηματοδότηση και το 35% (116 εκατ. ευρώ) από κεφάλαια του παραχωρησιούχου, δηλαδή δάνεια και ίδια κεφάλαια.

Η κατασκευή του έργου θα γίνει από τις ελληνικές εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και AVAX χωρίς τη συμμετοχή της γαλλικής Vinci που ηγείται της κοινοπραξίας παραχώρησης.

Εκδήλωση για την έναρξη των εργασιών κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη @Eurokinissi
Εκδήλωση για την έναρξη των εργασιών κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη
@Eurokinissi

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει συνολικό μήκος 74,8 χλμ και έχει χωριστεί σε τρία τμήματα: Από Μιντιλόγλι έως Καραίικα (0-21ο χλμ.) που θα κατασκευαστεί από την AVAX, από Καραίικα έως Γαστούνη (22ο – 54ο χλμ.) που θα κατασκευαστεί από την Ακτωρ, και από Γαστούνη έως Πύργο (53ο – 74,8ο χλμ.) που θα κατασκευαστεί από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Δυσκολία παρουσιάζουν τα πρώτα 13 χιλιόμετρα του δρόμου, καθώς θα κατασκευάζονται πάνω στον υφιστάμενο δρόμο (διαπλάτυνση) χωρίς να σταματήσει η κυκλοφορία. Τα υπόλοιπα 61,8 χλμ έχουν χαραχθεί εκτός της υφιστάμενης εθνικής οδού.

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά ρεύμα, με Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), οι οποίες θα διαχωρίζονται από κεντρική νησίδα. Περιλαμβάνει οκτώ κόμβους και ημικόμβους στο Μιντιλόγλι (έναρξη έργου), ΒΙΠΕ (7ο χλμ.), Κάτω Αχαΐα (17ο χλμ.), Βάρδα (33ο χλμ.), Κυλλήνη (46ο χλμ.), Γαστούνη (53ο χλμ.), Αμαλιάδα (62ο χλμ.) και Πύργο (73ο χλμ.).

Θα περιλαμβάνει επίσης δύο μετωπικούς σταθμούς διοδίων, στο 8ο χλμ. (ανάμεσα στους κόμβους ΒΙΠΕ και Κάτω Αχαΐας) και στο 67ο χλμ. (ανάμεσα στους κόμβους Αμαλιάδας και Πύργου), καθώς και δύο πλευρικούς, στους κόμβους Κάτω Αχαΐας και Αμαλιάδας. Επίσης, θα διαθέτει δύο Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) στο 21ο και 72ο χιλιόμετρο. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί μετά από 40 μήνες με τον χρόνο της διαδρομής Πάτρα-Πύργος να μειώνεται κατά μισή ώρα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!