Γ.Δ.
1422.26 +0,33%
ACAG
-1,68%
6.44
CENER
+0,70%
7.18
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
-0,20%
9.9
OPTIMA
+2,15%
8.07
TITC
-0,75%
26.35
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
-0,37%
1.604
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-1,09%
2.26
ΑΚΡΙΤ
-1,09%
0.91
ΑΛΜΥ
+0,75%
2.7
ΑΛΦΑ
-1,03%
1.631
ΑΝΔΡΟ
-0,87%
6.84
ΑΡΑΙΓ
-0,64%
12.44
ΑΣΚΟ
-1,12%
2.65
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
0,00%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,18%
5.59
ΒΙΟΚΑ
+1,88%
2.71
ΒΙΟΣΚ
+0,40%
1.25
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-2,51%
1.75
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,83%
16.94
ΔΑΑ
-0,35%
8.55
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
+0,79%
11.55
ΔΟΜΙΚ
-2,58%
4.54
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,70%
0.359
ΕΒΡΟΦ
+0,56%
1.8
ΕΕΕ
+0,41%
29.49
ΕΚΤΕΡ
+0,76%
3.97
ΕΛΒΕ
+6,93%
5.4
ΕΛΙΝ
-0,75%
2.63
ΕΛΛ
0,00%
15.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,38%
2.63
ΕΛΠΕ
-0,94%
8.44
ΕΛΣΤΡ
-0,78%
2.53
ΕΛΤΟΝ
+1,50%
2.03
ΕΛΧΑ
+0,10%
1.972
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+1,37%
9.63
ΕΣΥΜΒ
+2,81%
1.28
ΕΤΕ
-0,52%
7.302
ΕΥΑΠΣ
-0,87%
3.41
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.94
ΕΥΡΩΒ
-0,31%
1.7825
ΕΧΑΕ
+0,37%
5.47
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.785
ΙΚΤΙΝ
+0,20%
0.505
ΙΛΥΔΑ
-3,98%
1.81
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
5.32
ΙΝΛΙΦ
-0,81%
4.9
ΙΝΛΟΤ
+3,19%
1.164
ΙΝΤΕΚ
-1,10%
6.27
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,52%
6.7
ΙΝΤΕΤ
-0,36%
1.395
ΙΝΤΚΑ
+0,54%
3.7
ΚΑΜΠ
0,00%
2.35
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+2,94%
1.575
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
+3,04%
1.525
ΚΟΡΔΕ
-2,68%
0.58
ΚΟΥΑΛ
-2,13%
1.38
ΚΟΥΕΣ
+0,69%
5.85
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,52%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.5
ΛΑΒΙ
-0,68%
0.878
ΛΑΜΔΑ
-0,52%
6.69
ΛΑΜΨΑ
-0,63%
31.4
ΛΑΝΑΚ
+1,90%
1.07
ΛΕΒΚ
+7,95%
0.38
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
-0,36%
2.78
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-1,94%
3.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
+1,56%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,15%
27.28
ΜΟΝΤΑ
+1,79%
3.42
ΜΟΤΟ
+0,65%
3.09
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
+0,69%
26.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,90%
3.32
ΜΠΡΙΚ
+1,04%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
+0,06%
35.86
ΝΑΚΑΣ
+2,94%
2.8
ΝΑΥΠ
+2,78%
1.11
ΞΥΛΚ
-1,22%
0.324
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
+0,88%
22.9
ΟΛΠ
+0,36%
28.1
ΟΛΥΜΠ
-2,05%
2.86
ΟΠΑΠ
+2,52%
16.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,79%
0.896
ΟΤΕ
+0,59%
13.61
ΟΤΟΕΛ
-0,15%
13.24
ΠΑΙΡ
0,00%
1.345
ΠΑΠ
+0,42%
2.39
ΠΕΙΡ
+1,25%
3.88
ΠΕΤΡΟ
+1,51%
9.44
ΠΛΑΘ
-0,48%
4.155
ΠΛΑΚΡ
+3,95%
15.8
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+1,14%
4.42
ΡΕΒΟΙΛ
-0,31%
1.595
ΣΑΡ
+1,21%
11.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,09%
0.439
ΣΙΔΜΑ
+1,46%
2.09
ΣΠΕΙΣ
-0,25%
7.88
ΣΠΙ
+15,38%
0.93
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+1,69%
18.04
ΤΖΚΑ
-2,87%
1.695
ΤΡΑΣΤΟΡ
-4,13%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-2,85%
0.375
ΦΛΕΞΟ
+1,23%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.3
ΦΡΛΚ
-0,82%
4.23
ΧΑΙΔΕ
-1,37%
0.72

Κατρούγκαλος: Η ΝΔ κατήργησε τις δικλείδες ασφαλείας στα τρένα

Ο κ. Καραμανλής έχει βαρύτατες προσωπικές ευθύνες, υποστήριξε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Κατρούγκαλος μιλώντας στο Ρ/Σ 90,1 για την τραγωδία στα Τέμπη την ώρα που βρίσκεται σε εξέλιξη η συζήτηση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

Για τη «συγγνώμη» του κ. Πολάκη, ο κ. Κατρούγκαλος είπε: «Ο κος Πολάκης απάντηση αυτοκριτικά, ζητά συγγνώμη σε δύο θέματα· το πρώτο είναι ότι αντίθετα με τη λογική του κόμματός μας που θέλει να έχουμε δικαιοσύνη παντού αλλά όχι ρεμβασισμού φάνηκε η πρώτη τοποθέτηση και η δεύτερη και του κ. Πολάκη να είναι σε άλλο κλίμα. Το δεύτερο όμως για το οποίο ο ίδιος τοποθετήθηκε αυτοκριτικά είναι στο ζήτημα της ανάρτησης που είχε φωτογραφίες δημοσιογράφων και εκεί εγώ είχα τοποθετηθεί από την αρχή και είχα πει ότι η ατομική στοχοποίηση είναι αντίθετη και με τη λογική και με την κουλτούρα και με την ηθική της Αριστεράς, και ο κ. Πολάκης στην επιστολή του λέει ότι δεν είχε σκοπό να στοχοποιήσει αλλά να αναδείξει την εξάρτηση της δημοσιογραφίας από το σύστημα Μητσοτάκη».

«Θεωρώ ότι έκανε κάτι πολύ λανθασμένο, αντίθετο όχι απλώς στις θέσεις μας αλλά και στην ιδεολογία της Αριστεράς και για αυτό τοποθετήθηκε αυτοκριτικά και ζήτησε συγγνώμη», πρόσθεσε.

«Εγώ δεν είμαι ο κήνσορας να παρακολουθώ κάθε μια ανάρτηση του κ. Πολάκη, την άποψή μου σας την έθεσα. Η απόφαση της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ λέει ότι όλοι πρέπει να είμαστε στο πλαίσιο των αποφάσεων που έχουν πάρει τα συλλογικά όργανα του ΣΥΡΙΖΑ και αυτή είναι και η δική μου θέση. Εγώ ατομική κριτική και κήνσορας των δηλώσεων των συντρόφων μου δεν πρόκειται να γίνω», συμπλήρωσε ο κ. Κατρούγκαλος.

Τι θέλει να ακούσει από τον κ. Καραμανλή στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας

«Εμείς και αλλά κόμματα της αντιπολίτευσης είχαμε ζητήσει να συγκληθεί η επιτροπή Θεσμών για να φωτιστούν όλα τα αίτια της τραγωδίας, φαίνεται αυτονόητο η ΝΔ όμως περιόρισε ιδιαίτερα το εύρος της σημερινής συζήτησης, όπως θα ήθελε να γίνει, όχι μόνο μη καλώντας όλους όσους είχαμε ζητήσει εμείς για παράδειγμα να έρθει και η διοίκηση των εταιρειών, να έρθουν οι δύο υφυπουργοί οι οποίοι παραμένουν στις θέσεις τους αόρατοι ενώ στο δικό τους χαρτοφυλάκιο ήταν ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ, να έρθουν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων. Το ζήτημα δεν είναι μόνο ότι δεν κλήθηκαν όλοι όσοι είχαν ζητηθεί από την αντιπολίτευση αλλά η ΝΔ περιόρισε το θέμα της συζήτησης αποκλειστικά στο πως εξελίχθηκε η σύμβαση για την τηλεδιοίκηση, την 717».

Δεν είχαμε αντίρρηση να κληθεί ο κ. Σπίρτζης

Ο κ. Κατρούγκαλος ανέφερε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε «καμία αντίρρηση να κληθεί ο κ. Σπίρτζης απλώς εμείς καλέσαμε αυτούς που θεωρούμε ότι είχαν ευθύνη για την τραγωδία, προφανώς εφόσον η ΝΔ θεωρούσε ότι ο κ. Σπίρτζης είναι υπεύθυνος θα τον καλούσε όπως και τον κάλεσε. Το επιχείρημά μου όμως ήταν ότι όχι απλώς δεν κλήθηκαν όλοι όσοι είχαν ζητηθεί αλλά ότι προσπάθησε η ΝΔ να περιορίσει σε ένα θέμα στο πως εξελίχθηκε η σύμβαση για την τηλεδιοίκηση. Είναι προφανές ότι θα ήθελε να μη συζητήσουμε για τίποτα άλλο και εξίσου προφανές είναι ότι εμείς δεν θα το δεχτούμε αυτό. Σήμερα και τον κ. Καραμανλή και τους υπόλοιπους θα τους ρωτήσουμε όλα όσα θα ήθελε να μάθει ο ελληνικός λαός».

Η σύμβαση της τηλεδιοίκησης δεν εφαρμόστηκε στην πράξη

Αναφορικά με τη σύμβαση για την τηλεδιοίκηση, ο κ. Κατρούγκαλος είπε «αυτή είναι μια σύμβαση η οποία θα μετέφερε τα ευρωπαϊκά δεδομένα στα ελληνικά τρένα. Αυτή η σύμβαση έχει γίνει ένα γεφύρι της Άρτας, την πρώτη της εκδοχή την εφάρμοσε ο κ. Χατζηδάκης το 2007. Η σύμβαση αυτή δεν μπόρεσε ποτέ ουσιαστικά να εφαρμοστεί στην πράξη γιατί δεν έχει γίνει το σύστημα της σήμανσης. Το προαπαιτούμενο να έχουν μπει τα κόκκινα φώτα δεν υπήρχε, μετά λεηλατήθηκε από τις περίφημες συμμορίες… Θα το ανοίξουμε το θέμα, ο λόγος για τον οποίο μετά επί ΝΔ και συγκυβέρνησης με το ΠΑΣΟΚ δεν είχαμε το σύστημα τηλεσήμανσης και τηλεδιοίκησης ήταν γιατί δόθηκε με τη λογική του μοιράσματος πίτας σε διάφορες εταιρείες που δεν είχαν τη δυνατότητα να το κάνουν και για αυτό το λόγο το ελεγκτικό συνέδριο το 2018 είπε ότι αυτή η σύμβαση δεν μπορεί να εφαρμοστεί όπως είναι αν δεν γίνει μια συμπληρωματική.

Ερωτηθείς τι περιμένει να ακούσει από τον κ. Καραμανλή, ο κ. Κατρούγκαλος είπε: Ο κ. Καραμανλής είπε ψέματα στον ελληνικό λαό και το είπε με πρωταίτια και αλαζονεία κουνώντας το δάχτυλο και λέγοντας «ντροπή σας όσοι θέτετε ζητήματα ασφάλειας τρένου». Το ότι υπήρχαν πράγματι θέματα ασφάλειας του τρένου προκύπτει από την μεταγενέστερη δήλωση του κ. Γεραπετρίτη ότι θα ξεκινήσει μεν την Τέταρτη το τρένο αλλά θα ξεκινήσει με μειωμένα δρομολόγια για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια. Αυτό σημαίνει προφανώς ότι σε πλήρη ανάπτυξη το σιδηροδρομικό δίκτυο όπως ήταν δεν μπορούσε να λειτουργήσει με όρους ασφάλειας. Η πρώτη ερώτηση που θα κάνουμε στον κ.Καραμανλή είναι ότι εφόσον τα γνωρίζατε αυτά γιατί απειλούσατε και λέγατε στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ότι είναι ντροπή που θέτουν θέματα ασφάλειας.

Το βασικότερο είναι η αδράνειά του γιατί είχε δεχτεί εξώδικα, είχε δεχτεί απεργίες. Η δεύτερη ερώτηση που θα του κάνω είναι ότι «εσείς τα ξέρατε όλα αυτά, ο πρωθυπουργός δεν θα ήξερε;». Ακούσαμε για τρίτη φορά από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν τα γνώριζε αυτά. Μα το επιτελικό κράτος φτιάχτηκε υποτίθεται ακριβώς για να γνωρίζει ο πρωθυπουργός. Είναι δυνατόν να πιστέψουμε ότι ούτε την έκθεση του στενού του συνεργάτη του κ.Λύτρα και του κ.Τσίοδρα ήξερε για το ΕΣΥ, ούτε για τις υποκλοπές ήξερε, ούτε για αυτό ξέρει; Πως θα πιστέψουμε μετά ότι η συγγνώμη του είναι ειλικρινής όταν λεει «ζητάω συγγνώμη για το σύνολο του πολιτικού συστήματος, δεν ζητάω όμως συγγνώμη για τίποτα που έκανα εγώ γιατί εγώ δεν γνώριζα».

Ερωτηθείς αν ο κ. Σπίρτζης είχε ενημερώσει τον κ. Τσίπρα αναλυτικά για τα προβλήματα που υπήρχαν στον ΟΣΕ κατά την περίοδο της διακυβέρνησής του, ο πρώην υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ, ανέφερε ότι οι πρωθυπουργοί είναι αρμόδιοι να παρακολουθούν το τι γίνεται στα επιμέρους υπουργεία όχι μόνο το πλαίσιο της συλλογικής λειτουργίας του υπουργικού συμβούλιου. Έγινε ένα δυστύχημα και επί της εποχής μας και είχε και νεκρούς δεν βγήκε ο κ. Τσίπας να πει ότι εγώ δεν γνώριζα, αντίθετα.

Στο σχόλιο του δημοσιογράφου ότι «τότε ο κ. Σπίρτζης είχε μιλήσει για ανθρώπινο λάθος δεν είχε μιλήσει για την ασφάλεια των τρένων», ο κ. Κατρούγκαλος απάντησε: «Εκεί πράγματι η παραβίαση των κανονισμών οφειλόταν σε ανθρώπινο λάθος γιατί όπως βρήκε το δικαστήριο υπήρχε τρίτο πρόσωπο το οποίο είχε μπει στην καμπίνα των μηχανοδηγών και για αυτό το λόγο, μετά, τα μέτρα τα οποία πήραμε ήταν κυρίως στο να γίνει πιο αυστηρός ο κανονισμός έτσι ώστε ένα τέτοιο ανθρώπινο λάθος να μην συμβεί στο μέλλον.

Η ΝΔ κατήργησε τις δικλείδες ασφαλείας 

Το πρόβλημα με το τραγικό αυτό δυστύχημα ήταν ότι τις δικλείδες ασφαλείας που είχε παραλάβει η ΝΔ τις κατήργησε. Αυτές οι δικλείδες ασφαλείας ήταν η τηλεδιοίκηση στην Λάρισα που βγήκε ο κ. Γεραπετρίτης να μας πει ότι λειτουργεί και μάλιστα είπε «απολύτως λειτουργεί και ακέραια λειτουργεί» και είδαμε το ρεπορτάζ ότι ήταν γιαπί. Αυτό που ισχύει στην πραγματικότητα είναι ότι το σύστημα τηλεδιοικήσης το οποίο ήταν εγκατεστημένο στο κτήριο δεν λειτουργεί από τότε που μπήκε φωτιά και έκαψε τα καλώδιά του, υπάρχει μια κονσόλα που δεν είναι σύστημα τηλεδιοικησης που αντί να δείχνει για 100 χιλιόμετρα το εύρος των διαδρομών των τρένων δείχνει γύρω στα 5 χιλιόμετρα. Καταργήθηκε όμως επίσης το δευτεροβάθμιο σύστημα παρακολούθησης του ΟΣΕ, δεν αξιοποιήθηκε το σύστημα GSMR αυτό δείχνει λοιπόν ότι υπήρχε μεν ανθρώπινο λάθος αλλά αυτό το ανθρώπινο λάθος ενδεχομένως να μην είχε οδηγήσει σε αυτά τα καταστροφικά αποτελέσματα εάν υπήρχαν οι ασφαλιστικές δικλείδες».

Ο κ. Κατρούγκαλος πρόσθεσε το «γνωρίζω και δεν κάνω τίποτα» είναι εγκληματική αμέλεια και αυτό καταλογίζουμε γιατί ο κ. Καραμανλής δεν ήταν δέκτης μόνο των καταγγελιών και των εξωδίκων των εργαζομένων, ένα χρόνο πριν είχε παραιτηθεί ο άνθρωπος που είχε βάλει η ίδια η διοίκηση του ΟΣΕ πρόεδρο της επιτροπής τηλεδιοίκησης ο οποίος παραιτήθηκε με σοβαρότατες καταγγελίες για ανεπάρκεια. Δεν είναι δυνατόν να λέμε ότι ούτε ο Μητσοτάκης ούτε ο Καραμανλής γνώριζε!

Η περίπτωση του κ.Τόσκα δεν μοιάζει με την περίπτωση Καραμανλή

Αναφορικά με υποψηφιότητα Καραμανλή, ο κ. Κατρούγκαλος είπε: Ο κ. Καραμανλής δεν βαρύνεται απλώς από την αντικειμενική ευθύνη ότι κάτι έγινε στη βάρδιά του, θα μπορούσε να ήταν υπουργός μιας μέρας και να παραιτηθεί λόγω ευθιξίας. Ο κ. Καραμανλής έχει βαρύτατες προσωπικές ευθύνες γιατί έδειξε εγκληματική αμέλεια και επιπλέον προπέτεια και αλαζονεία απέναντι σε όλους όσους ασκούσαν κριτική άρα η βαρύτατη αυτή ευθύνη που έχει για τα 57 θύματα της τραγωδίας κατά τη γνώμη μου ηθικά δεν του επιτρέπει να είναι υποψήφιος.

Η διαφορά από τον κ.Τόσκα είναι ότι η τραγωδία στο Μάτι όπως η αντίστοιχη των πυρκαγιών στην Ηλεία δεν είχε ανθρωπογενείς αιτίες. Και στους δύο υπουργούς προστασίας του Πολίτη μπορούσαν να καταλογιστούν ευθύνες για τη διαχείριση από τη στιγμή που ξέσπασε η πυρκαγιά. Στην πυρκαγιά δεν μπορούσαμε να συζητήσουμε ότι είχαν προσωπικές ευθύνες οι δύο αυτοί υπουργοί όπως είχε ο κ. Καραμανλής. Η περίπτωση του κ.Τόσκα δεν μοιάζει με την περίπτωση Καραμανλή. ο κ. Τόσκας δεν κουνούσε το χέρι σε όσους του λέγανε «πάρε μέτρα για το Μάτι» γιατί κανείς δεν μπορούσε να το προβλέψει. Ο κ. Καραμανλής ήξερε και μπορούσε να προλάβει την τραγωδία, ούτε ο κ. Πολύδωρας ούτε ο κ. Τόσκας ήξεραν.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!