Καραμανλής: Ολοκληρώνεται η Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη

Ολοκληρώνεται έπειτα από 14 χρόνια η νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη, σύμφωνα με τον Κώστα Αχ. Καραμανλή

Κώστας Καραμανλής © Eurokinissi

Τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ενημέρωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής σχετικά με την υπογραφή της 3ης Συμπληρωματικής Σύμβασης για το έργο «Κατασκευή Υπολειπόμενων Έργων Υποδομής, Επιδομής, Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης, Τηλεπικοινωνιών και Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων Σηράγγων για τη νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη».

Ερωτήσεις των βουλευτών απάντησε και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης. Τον κ. Καραμανλή συνόδευε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το συγκεκριμένο έργο ολοκληρώνεται επιτέλους μετά από 14 χρόνια. «Ένα έργο, το οποίο ξεκίνησε το 2006 και με πολλά προβλήματα, έφτασε επιτέλους στην ολοκλήρωσή του. Το παραλάβαμε με αρκετά προβλήματα και γνωρίζαμε ότι τυχόν περαιτέρω καθυστέρηση στην ολοκλήρωσή του θα σήμαινε επιστροφή ευρωπαϊκών κονδυλίων από τη χώρα μας ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ», σημείωσε.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση και σε κανένα κόμμα, αλλά ανήκουν στον ελληνικό λαό, γιατί με τις δικές του θυσίες και για το δικό του μέλλον γίνονται πραγματικότητα. «Κάθε κυβέρνηση έχει υποχρέωση να βάζει το δικό της λιθαράκι για να υπηρετήσει αυτόν το σκοπό» συμπλήρωσε, επισημαίνοντας ότι η καπηλεία των μεγάλων έργων για μικροπολιτική εκμετάλλευση αποτελεί ύβρι.

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι πρόκειται για μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας και ασφάλειας, συνολικού μήκους περίπου 71 χιλιομέτρων. Το έργο εξυπηρετεί τρεις νέους, σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς: το σταθμό του Ξυλοκάστρου, της Ακράτας και του Αιγίου και παράλληλα έξι στάσεις: Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.

Επίσης, έχει έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων περίπου, 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους άνω των 2 χιλιομέτρων, 13 cut & cover, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις. Διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων εξασφαλίζουν τη λειτουργία της γραμμής με απόλυτη ασφάλεια για όλους και παρέχει τη δυνατότητα οι συρμοί να φτάνουν σε ταχύτητα 200 χιλιομέτρων την ώρα.

H ανάγκη για επιπρόσθετη αντιπλημμυρική προστασία

Όσον αφορά την αντιπλημμυρική προστασία του έργου ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως κατά την κατασκευή των υδραυλικών έργων της Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων, διαπιστώθηκαν ανακολουθίες και ασυμβατότητες με τα αντίστοιχα υδραυλικά έργα του Αυτοκινητόδρομου. «Αυτό είχε ως συνέπεια, να προκαλούνται πολλά προβλήματα και να υπάρχουν πολλές ζημιές από την ανεξέλεγκτη διόδευση ομβρίων υδάτων, ιδίως κατά τους χειμερινούς μήνες. Έτσι και παρά το γεγονός ότι έχουν ολοκληρωθεί όλα τα προβλεπόμενα στην αρχική σύμβαση αντιπλημμυρικά έργα, αυτά κρίθηκαν ανεπαρκή, και χρήζουν αναπροσαρμογής» υπογράμμισε.

Επίσης, σχετικά με τις συμπληρωματικές εργασίες, που απαιτούνται για την καταγραφή φθορών και λείανσης σιδηροτροχιών, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι κατά τις δοκιμαστικές διελεύσεις συρμών που πραγματοποιήθηκαν, παρατηρήθηκαν επιφανειακές φθορές στις σιδηροτροχιές. «Αυτές ήταν αποτέλεσμα βασικά της μακρόχρονης αποθήκευσής τους, όσο και των κλιματικών αλλαγών και ιδίως της έντονης υγρασίας. Σκεφτείτε ότι τα υλικά αυτά είχαν αποθηκευτεί από το 2017.

Για να προβούμε, όμως, στην επιδιόρθωση αυτών των φθορών, κρίνεται απαραίτητη αφενός η λεπτομερής καταγραφή των αλλαγών που πρέπει να γίνουν κι αφετέρου, η λείανση των προβληματικών επιφανειών με ειδικό σιδηροδρομικό εξοπλισμό» σημείωσε.

Ο εκτιμώμενος χρόνος όλων αυτών των εργασιών είναι 12 μήνες από την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης.

«Η ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου – επίγειου και υπόγειου – αποτελεί τον κεντρικό μας στόχο και είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε τα πάντα για να τον πετύχουμε. Για να περάσει η χώρα μας στα φιλοπεριβαλλοντικά σιδηροδρομικά έργα στη χώρα μας, της επόμενης 15ετίας, που θα τυγχάνουν και μεγάλης χρηματοδότησης από την ΕΕ.» τόνισε ο κ. Καραμανλής προαναγγέλλοντας ότι το επόμενο διάστημα θα ανακοινωθεί αναλυτικά όλο το πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων -το μεγαλύτερο που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας- ύψους 3,3 δις ευρώ, που όταν υλοποιηθεί θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα.

Απάντηση στο ΣΥΡΙΖΑ για τα 50 λεωφορεία του Δήμου Θεσσαλονίκης

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε όμως στο ΣΥΡΙΖΑ και για τα λεωφορεία που προσέφερε στον ΟΑΣΘ ο Δήμος Θεσσαλονίκης. Υπενθύμισε την αποτυχία της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ από την προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η οποία άφησε την πόλη της Θεσσαλονίκης με μόλις 230 λεωφορεία, ενώ σήμερα κυκλοφορούν πάνω από 400. Ανέφερε ότι στα 50 λεωφορεία που προμηθεύθηκε ο Δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία έπρεπε να γίνουν προσαρμογές, τόνισε όμως ότι σε σχέση με τον παλιό στόλο του ΟΑΣΘ τα οχήματα αυτά είναι πολύ καλύτερα.

ΟΛΘ
-5.54%
32.40
ΑΣΤΑΚ
2.18%
7.50
ΞΥΛΠ
2.33%
0.35
ΜΠΕΛΑ
1.91%
28.78
ΟΛΥΜΠ
-2.13%
2.30
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
5.90
ΧΑΙΔΕ
0.63%
0.80
ΚΟΥΕΣ
0.71%
7.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.60%
1.68
ΜΥΤΙΛ
4.13%
43.90
ΑΤΡΑΣΤ
-1.44%
8.20
ΚΡΙ
1.28%
17.46
ΡΕΒΟΙΛ
-1.23%
1.61
ΠΛΑΘ
0.00%
3.87
ΑΤΤ
-2.31%
0.76
ΦΛΕΞΟ
-0.65%
7.65
CNLCAP
-0.75%
6.60
ΒΙΟΚΑ
3.79%
1.78
ΔΟΜΙΚ
0.52%
1.95
ΑΚΡΙΤ
1.46%
0.97
AEM
-0.19%
4.18
ΟΡΙΛΙΝΑ
1.81%
0.79
ΣΠΙ
-0.75%
0.53
CENER
0.76%
9.23
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
0.73%
2.08
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΛΤΟΝ
4.75%
1.77
ΕΚΤΕΡ
-0.24%
2.12
OPTIMA
3.06%
16.82
ΜΑΘΙΟ
4.13%
0.63
EVRR
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
1.07
ΑΛΦΑ
1.60%
2.60
ΙΛΥΔΑ
0.00%
2.41
ΕΤΕ
0.44%
10.20
ΠΑΙΡ
1.22%
0.83
ΚΕΠΕΝ
3.66%
1.70
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2.52%
1.16
ΙΝΛΟΤ
3.24%
1.08
ΓΕΒΚΑ
0.00%
1.47
ΕΛΧΑ
0.23%
2.16
ΕΛΠΕ
-1.96%
7.74
ΕΛΣΤΡ
-1.29%
2.30
ΠΕΤΡΟ
-0.64%
9.30
ΛΑΝΑΚ
-2.17%
0.90
ΛΕΒΠ
8.42%
0.21
ΕΥΔΑΠ
0.00%
5.87
ΜΕΒΑ
1.71%
4.76
ΦΑΙΣ
-0.68%
3.68
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
-3.61%
1.20
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.16%
19.03
ΑΤΕΚ
-6.86%
0.95
ΕΛΙΝ
0.00%
2.22
ΝΑΥΠ
1.69%
0.72
ΣΑΡ
1.16%
13.94
ΕΒΡΟΦ
2.04%
2.00
ΕΛΛ
0.73%
13.80
ΔΡΟΜΕ
-1.26%
0.31
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.90
ΦΡΙΓΟ
0.00%
0.30
BOCHGR
0.32%
6.22
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0.60%
1.33
ΟΠΑΠ
-0.40%
20.12
ΒΙΟΤ
0.97%
0.21
ΠΡΕΜΙΑ
2.07%
1.28
ΒΙΟΣΚ
-0.61%
1.63
ΙΚΤΙΝ
0.87%
0.35
ΜΠΡΙΚ
1.56%
2.60
ΑΛΜΥ
0.39%
5.12
ΑΝΔΡΟ
0.59%
6.84
ΑΒΕ
0.00%
0.48
ΣΕΝΤΡ
0.94%
0.32
ΛΟΓΟΣ
1.20%
1.69
ΠΕΡΦ
-0.84%
5.93
ΙΝΛΙΦ
0.80%
5.04
ΕΛΒΕ
1.21%
5.00
ΙΑΤΡ
0.83%
1.83
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
-0.63%
6.35
ΙΝΤΕΤ
0.00%
1.26
ΑΤΤΙΚΑ
0.00%
2.12
ΞΥΛΚ
-2.14%
0.23
ΛΑΒΙ
-0.98%
0.81
ΣΠΥΡ
-9.72%
0.13
ΜΟΝΤΑ
0.00%
3.98
ΟΤΟΕΛ
0.00%
11.88
ΣΙΔΜΑ
0.00%
1.36
ΑΣΚΟ
1.10%
3.67
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
NOVAL
1.24%
2.44
ΦΡΛΚ
0.24%
4.10
ΕΥΑΠΣ
0.00%
3.26
ΝΑΚΑΣ
0.00%
3.04
ΕΧΑΕ
1.57%
5.83
DIMAND
-0.92%
8.58
ΠΛΑΚΡ
0.68%
14.90
ΤΖΚΑ
2.86%
1.26
ΔΑΑ
0.69%
9.45
QLCO
0.00%
6.12
ΜΙΓ
9.51%
3.11
ΚΤΗΛΑ
1.94%
2.10
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
-1.44%
0.27
ΔΕΗ
1.17%
13.87
ΙΝΤΚΑ
0.80%
3.15
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΠΡΟΦ
3.39%
5.80
ΚΥΡΙΟ
4.07%
1.15
ΛΟΥΛΗ
1.79%
3.97
TITC
0.60%
41.80
ΕΣΥΜΒ
-0.17%
1.18
ACAG
-0.33%
6.07
ΣΠΕΙΣ
0.32%
6.30
ΑΡΑΙΓ
0.62%
13.02
ΚΑΡΕΛ
0.00%
320.00
ΑΔΜΗΕ
-0.67%
2.98
ΜΕΝΤΙ
2.28%
2.24
ΟΤΕ
-0.65%
16.82
ΛΕΒΚ
0.82%
0.25
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΒΙΟ
0.69%
5.87
ΕΥΡΩΒ
0.39%
2.60
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
AKTR
0.37%
5.39
ΜΟΤΟ
0.00%
2.79
ΕΕΕ
2.30%
46.20
EVR
0.56%
1.80
ΔΑΙΟΣ
4.78%
4.38
ΜΟΗ
0.09%
22.60
ΜΙΝ
0.00%
0.00
ΠΑΠ
-1.46%
2.70
ΛΑΜΔΑ
0.00%
6.57
ΟΛΠ
0.00%
45.50
ΚΟΡΔΕ
-0.48%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-0.70%
1.13
ΠΕΙΡ
1.99%
5.52