Γ.Δ.
788.46 -0,37%
CENER
-2,63%
2.59
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,24%
14
TITC
-0,93%
10.7
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.1
ΑΒΑΞ
-0,52%
0.768
ΑΒΕ
+0,68%
0.59
ΑΔΜΗΕ
-2,40%
1.63
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.515
ΑΛΜΥ
+1,20%
1.85
ΑΛΦΑ
-2,19%
0.8216
ΑΝΔΡΟ
-0,89%
5.55
ΑΝΕΚ
+1,65%
0.0925
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
-0,78%
4.45
ΑΣΚΟ
+0,99%
2.04
ΑΣΤΑΚ
-0,30%
6.62
ΑΤΕΚ
0,00%
0.4
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
4.9
ΑΤΤ
-0,11%
0.093
ΑΤΤΙΚΑ
-1,56%
0.884
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.185
ΒΙΟ
0,00%
3.39
ΒΙΟΚΑ
-7,88%
1.52
ΒΙΟΣΚ
-2,66%
0.549
ΒΙΟΤ
0,00%
0.318
ΒΙΣ
0,00%
0.8
ΒΟΣΥΣ
+2,05%
1.99
ΒΥΤΕ
0,00%
3.495
ΓΕΒΚΑ
-1,89%
1.3
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,12%
8.49
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.04
ΔΕΗ
-2,18%
5.165
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+10,88%
0.734
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.254
ΔΡΟΜΕ
-0,69%
0.289
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.714
ΕΕΕ
-0,24%
21.1
ΕΚΤΕΡ
+0,75%
1.35
ΕΛΒΕ
0,00%
5.1
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.442
ΕΛΙΝ
-1,81%
1.625
ΕΛΛ
-0,63%
15.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,64%
1.58
ΕΛΠΕ
+1,79%
6.25
ΕΛΣΤΡ
+4,90%
2.14
ΕΛΤΟΝ
-1,38%
2.14
ΕΛΧΑ
-3,51%
1.32
ΕΝΤΕΡ
-0,87%
3.42
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.145
ΕΠΣΙΛ
-1,52%
5.2
ΕΣΥΜΒ
-0,32%
0.618
ΕΤΕ
+0,73%
3.03
ΕΥΑΠΣ
-9,98%
3.61
ΕΥΔΑΠ
-1,37%
7.18
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.8
ΕΥΡΩΒ
-0,91%
0.8522
ΕΧΑΕ
-0,50%
2.985
ΙΑΤΡ
0,00%
1.32
ΙΚΤΙΝ
-0,87%
0.456
ΙΛΥΔΑ
+0,44%
1.14
ΙΝΚΑΤ
+0,24%
1.688
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4
ΙΝΛΟΤ
+0,84%
0.6
ΙΝΤΕΚ
-0,59%
3.36
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,59%
6.4
ΙΝΤΕΤ
+3,41%
0.85
ΙΝΤΚΑ
+0,39%
1.556
ΚΑΜΠ
0,00%
2.44
ΚΑΡΕΛ
+2,26%
272
ΚΕΚΡ
+6,17%
0.877
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.58
ΚΛΜ
-0,37%
0.534
ΚΟΡΔΕ
-2,05%
0.43
ΚΟΥΑΛ
-2,21%
0.399
ΚΟΥΕΣ
+0,12%
4.125
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.2
ΚΡΙ
-1,17%
5.06
ΚΤΗΛΑ
+0,62%
1.62
ΚΥΡΙΟ
-2,77%
1.055
ΛΑΒΙ
0,00%
0.468
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
5.45
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.76
ΛΕΒΚ
0,00%
0.228
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.97
ΛΟΥΛΗ
-1,32%
2.25
ΛΥΚ
-2,14%
1.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.72
ΜΕΒΑ
+6,67%
2.24
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.98
ΜΕΡΚΟ
-4,64%
45.2
ΜΙΓ
-0,35%
0.0288
ΜΙΝ
-6,02%
0.468
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,19%
15.98
ΜΟΝΤΑ
+1,00%
0.606
ΜΟΤΟ
-2,34%
2.09
ΜΟΥΖΚ
-0,26%
0.758
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
13.96
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,47%
2.13
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-1,05%
1.885
ΜΠΤΚ
-0,99%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+2,51%
13.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.02
ΝΑΥΠ
0,00%
1.07
ΞΥΛΚ
-1,97%
0.199
ΞΥΛΠ
0,00%
0.206
ΟΛΘ
+1,69%
24
ΟΛΠ
-0,71%
13.9
ΟΛΥΜΠ
-0,57%
1.75
ΟΠΑΠ
-1,07%
12.01
ΟΤΕ
+1,41%
14.41
ΟΤΟΕΛ
-1,21%
9.78
ΠΑΙΡ
+3,82%
0.706
ΠΑΠ
-0,41%
2.45
ΠΕΙΡ
-3,74%
1.03
ΠΕΤΡΟ
-1,57%
5
ΠΛΑΘ
-2,13%
3.68
ΠΛΑΙΣ
-2,33%
2.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.1
ΠΡΔ
0,00%
0.42
ΠΡΕΜΙΑ
-3,51%
1.1
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-1,26%
2.74
ΡΕΒΟΙΛ
-0,41%
1.21
ΣΑΡ
-0,33%
6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.021
ΣΕΝΤΡ
+1,10%
0.276
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
+5,00%
7.14
ΣΠΙ
0,00%
0.594
ΣΠΥΡ
0,00%
0.175
ΤΕΝΕΡΓ
-0,79%
16.35
ΤΖΚΑ
-0,25%
1.975
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
-2,00%
0.49
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.8
ΦΡΙΓΟ
+1,14%
0.0885
ΦΡΛΚ
-0,20%
2.5
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.5
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Xέρμπερτ Ντις: Οι αστοχίες του CEO της VW που του κόστισαν τη θέση του

H είδηση για την απομάκρυνση του Χέρμπερτ Ντις από το τιμόνι της Volkswagen (VW) από τις αρχές Σεπτεμβρίου μπορεί να αιφνιδίασε την κοινή γνώμη αλλά φαίνεται πως ήταν μια απόφαση που μελετούσε εδώ και καιρό το εποπτικό συμβούλιο της ισχυρής γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ελήφθη, μάλιστα, ομόφωνα από όλα τα μέλη του συμβουλίου, το οποίο απαρτίζεται από την οικογένεια των Porsche-Piech και το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, αλλά και συνδικαλιστικούς εκπροσώπους των εργαζομένων, οι οποίοι καταλαμβάνουν τις 10 από τις 20 θέσεις του. Τη σκυτάλη θα πάρει διευθύνων σύμβουλος της Porche, Ολιβιέ Μπλουμ.

Η VW ήλπιζε το 2018 πως ο Ντις θα οδηγούσε την Volkswagen στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και έτσι η ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία θα άφηνε πίσω της το κεφάλαιο του diesel gate, ένα από τα μεγαλύτερα επιχειρηματικά σκάνδαλα στην σύγχρονη ιστορία. Ναι μεν ο Ντις ανέλαβε αυτήν την αποστολή με ζέση ως διευθύνων σύμβουλος από το 2018 και δρομολόγησε ένα μεγαλόπνοο σχέδιο 52 δισ. ευρώ. Πλην όμως, προχώρησε σε κάποιες ενέργειες, που τον έφεραν σε σύγκρουση με την κουλτούρα και τους εργαζομένους του ομίλου.

Στο πλαίσιο της πολυδάπανης στροφής της VW στην ηλεκτροκίνηση, ο 63χρόνος Νιτς είχε δηλώσει πέρυσι πως οι εργαζόμενοι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας χρειάζονται περίπου 30 ώρες για να κατασκευάσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο όταν εκείνοι της Tesla, για την οποία δεν έχει κρύψει τον θαυμασμό του, καταναλώνουν μόνον 10 ώρες.

Πέραν του ότι ο υπολογισμός αυτός αμφισβητήθηκε από τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους της VW, είχε αναφέρει ανεπίσημα την ίδια περίοδο πως περίπου 30.000 υπάλληλοι στη Γερμανία περιττεύουν από ένα συνολικό προσωπικό 230.000 ατόμων. Αρνητική εντύπωση φαίνεται να είχε δημιουργήσει επίσης η ένθερμη υποδοχή του Έλον Μασκ σε εργοστάσιο της VW μόλις 200 χιλιόμετρα μακριά από τα ιστορικά κεντρική γραφεία της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Βόλφσμπουργκ. Μάλιστα ζήτησε από τον επικεφαλής της Tesla να δώσει ομιλία σε μια αίθουσα με διευθυντικά στελέχη της VW.

Οι πολιτικά ανάρμοστες δηλώσεις του Ντις

Είχαν προηγηθεί κάποιες τοποθετήσεις του Ντις στα διεθνή ΜΜΕ που είχαν θεωρηθεί άστοχες. Είχε δηλώσει στο βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC πως δεν γνώριζε για την ύπαρξη των στρατοπέδων καταναγκαστικής εργασίας στην επαρχία Σινγιάνγκ, υπερασπιζόμενος την παρουσία της VW στη χώρα. Εκείνη την περίοδο ξένες εταιρείες στην Κίνα είχαν περιθωριοποιηθεί διότι είχαν εκφράσει δυσφορία σε κατηγορίες παραβίασης δικαιωμάτων της μειονότητας των Ουιγούρων.

Το ίδιο έτος απολογήθηκε για τη χρήση της φράσης «EBIT machtfrei» σε εταιρική εκδήλωση, αναφερόμενος στην σημασία της κερδοφορίας με σημείο αναφοράς ένα σλόγκαν της ναζιστικής Γερμανίας, επισημαίνουν οι Financial Times. Μια επιγραφή με τη φράση «Arbeit Macht Frei» (work makes you free, η εργασία σε απελευθερώνει) ήταν αναρτημένη στην είσοδο του Άουσβιτς και άλλων στρατοπέδων συγκέντρωσης. Και στις αρχές της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, ο Ντις κάλεσε την ΕΕ να συνάψει συμφωνία με το Κρεμλίνο, μια άποψη που συζητείται σε επιχειρηματικούς κύκλους αλλά είναι κατακριτέα από τη διεθνή κοινή γνώμη.

Όμως οι τριβές που είχε με το συμβούλιο των εργαζομένων της VW υπερίσχυσαν όλων των αρνητικών εντυπώσεων για το πρόσωπο του Ντις. Στόχος της επικεφαλής του συμβουλίου, Ντανιέλα Καβάλο, ήταν να ξεκαθαριστεί στην ανώτατη διοίκηση του ομίλου πως η εργασιακή ασφάλεια και η κερδοφορία παραμένουν εξίσου σημαντικοί στόχοι για τα επόμενα χρόνια. Επιπροσθέτως, η ίδια είχε ασκήσει κριτική στα προβλήματα ανάπτυξης λογισμικού της VW που είχε επιβλέψει ο ίδιος ο Ντις, ενώνοντας όλα τα τμήματα σε μια ενιαία οντότητα γνωστή ως Cariad. Όμως οι επιδόσεις σε αυτόν τον τομέα ήταν χαμηλές, με καθυστερήσεις και δαπάνες που ξεπερνούσαν τον προϋπολογισμό. Η Καβάλο είχε επίσης επισημάνει την απογοητευτική εικόνα της VW στην Κίνα.

Ο Ντις έχασε την υποστήριξη της οικογενείας Porsche-Piech ακριβώς επειδή υπήρχε ευρεία δυσανασχέτηση από τους χειρισμούς του. Αν και η είδηση για την αποχώρηση του έγινε γνωστή στις 22 Ιουλίου, οι απαραίτητες αποφάσεις ελήφθησαν στις 20 του μήνα. Οι ανοικτές συζητήσεις μεταξύ όλων των μελών του εποπτικού συμβουλίου είχαν ξεκινήσει από τις 16 με 17 Ιουλίου, όταν ο Ντις βρίσκονταν στο Τενεσί των ΗΠΑ. «Η αποχώρηση του Ντις από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου δε θα πρέπει να εκπλήσσει κανέναν καθώς είχε περιθωριοποιηθεί τους τελευταίους μήνες» αναφέρεται σε ανάλυση της εταιρείας Jefferies. «Η χρονική στιγμή είναι ατυχής και αποτελεί μια ακόμη ένδειξη της δυσλειτουργίας της VW».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!