Euroleague: Τα μεγάλα deals στη Μέση Ανατολή στη μετά-Turkish Airlines εποχή

Η Experience Abu Dhabi και η Etihad είναι οι νέοι μεγάλοι χορηγοί της Euroleague. Η Dubai BC και ο Βόσνιος, που έφερε το μπάσκετ στο Εμιράτο

Φενερμπαχτσέ και Μονακό στον τελικό της Euroleague στο Αμπού Ντάμπι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων © EPA/RYAN LIM

Ανοίγει τη βεντάλια η Euroleague Basketball και από αυτή τη σεζόν μπαίνει ακόμα πιο δυνατά στην αγορά της Μέσης Ανατολής, μέσα από δύο σημαντικά εμπορικά deal που ανακοίνωσε και φυσικά μέσα από την ένταξη στο πρωτάθλημά της Dubai BC. Οι ιθύνοντες της διοργανώτριας εκτιμούν πως η μετά-Turkish Airlines εποχή, θα είναι εξίσου εντυπωσιακή για τη Euroleague και μιλούν με ενθουσιασμό για τις νέες συμφωνίες.

Ειδικότερα, την Τετάρτη (24/9) η Euroleague ανακοίνωσε δύο σημαντικά deal που ενισχύουν τα έσοδά της, βάζουν το ευρωπαϊκό μπάσκετ σε νέες αγορές, και ενδυναμώνουν ακόμα περισσότερο το brand της. Η συμφωνία περιλαμβάνει την επέκταση της συνεργασίας με το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού του Άμπου Ντάμπι (DCT Abu Dhabi), αλλά και μια νέα συμφωνία με την Etihad Airways, τον εθνικό αερομεταφορέα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ).

Σύμφωνα με την τετραετή συμφωνία, η Experience Abu Dhabi, η επωνυμία με την οποία θα διαφημίζεται η DCT Abu Dhabi, και η Etihad Airways θα είναι οι κύριοι χορηγοί των διοργανώσεων της Euroleague και οι παρουσιαστές-χορηγοί του Final Four.

Η συμφωνία επιτεύχθηκε με τη μεσολάβηση του διεθνούς πρακτορείου αθλητισμού και ψυχαγωγίας IMG, του μακροπρόθεσμου συνεργάτη διανομής εμπορικών δικαιωμάτων της Euroleague Basketball.

Τι περιλαμβάνει η συμφωνία της Euroleague

Τα εμπορικά σήματα της Experience Abu Dhabi και της Etihad Airways θα προβάλλονται σε εμφανή σημεία σε όλους τους αγώνες της Euroleague και του EuroCup. Ειδικά:

  • σε πινακίδες εντός του γηπέδου
  • στις ζωντανές μεταδόσεις
  • στις φανέλας των ομάδων που συμμετέχουν στη Euroleague.

Σχετικά με την τελευταία κατηγορία προβολής, τις εμφανίσεις των ομάδων, σημειώνουμε πως κατά τη διάρκεια της τετραετούς περιόδου της συμφωνίας, τα λογότυπα της Experience Abu Dhabi και της Etihad Airways θα εναλλάσσονται στις φανέλες των ομάδων.

Η συνεργασία επεκτείνεται επίσης στον ψηφιακό τομέα, με ενσωμάτωση επωνυμίας στις πλατφόρμες της Euroleague Basketball και αποκλειστικό συν-δημιουργημένο περιεχόμενο.

Υπενθυμίζουμε πως στις αρχές του χρόνου η Euroleague είχε συμφωνήσει σε μια συνεργασία με την DCT Abu Dhabi για τους τελευταίους τρεις μήνες της σεζόν 2024-25.

«Ενισχύεται η διεθνή παρουσία του πρωταθλήματος μας»

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Euroleague Basketball, Παούλιους Μοτιεγιούνας, αναφερόμενος στις νέες συμφωνίες σημείωσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε αυτές τις συνεργασίες, οι οποίες ενσαρκώνουν τη φιλοδοξία μας να αναπτύξουμε το μπάσκετ και να καλλιεργήσουμε ουσιαστικές παγκόσμιες συνδέσεις μέσω του αθλητισμού».

Και συνέχισε: «Με την Experience Abu Dhabi και την Etihad Airways να συμμετέχουν, ανυπομονούμε να δημιουργήσουμε αξέχαστες εμπειρίες για τους οπαδούς μας, ενισχύοντας παράλληλα περαιτέρω τη διεθνή παρουσία του πρωταθλήματος».

Οι Experience Abu Dhabi και Etihad Airways εντάσσονται στις Motorola, Visa, BKT, Spalding και Frutti Exra ως κύριοι χορηγοί της Euroleague.

Δυνατό μπάσιμο σε Μ. Ανατολή και Β. Αφρική

Οι νέες εμπορικές συνεργασίες ενισχύουν περαιτέρω τους αναπτυσσόμενους δεσμούς της Euroleague με την περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής (MENA). Την περασμένη σεζόν, άλλωστε, το Final Four της EuroLeague διοργανώθηκε στο Άμπου Ντάμπι.

Την περασμένη εβδομάδα, το πρωτάθλημα ήρθε σε συμφωνία με την Dubai Media για τις μεταδόσεις, η οποία θα καλύπτει την περιοχή MENA για τις επόμενες πέντε σεζόν και ενώ η Dubai Basketball Club ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της στη διοργάνωση της Euroleague.

Για τη σεζόν 2025–26, η EuroLeague έχει επεκταθεί σε 20 ομάδες, με την κανονική σεζόν να ξεκινά στις 30 Σεπτεμβρίου, όποτε η Dubai BC θα κάνει την πρώτη της εμφάνιση στο Coca-Cola Arena στο Ντουμπάι εναντίον της Παρτιζάν Βελιγραδίου.

Η σεζόν θα ολοκληρωθεί με το Final Four στην Αθήνα, από τις 22 έως τις 24 Μαΐου 2026.

Ο Βόσνιος Καμενιάσεβιτς που έφερε το μπάσκετ στο Ντουμπάι

Η Dubai Basketball, η οποία ιδρύθηκε πριν από λιγότερο από δύο χρόνια, θα ξεκινήσει να αγωνίζεται τον επόμενο μήνα στην EuroLeague και είναι η πρώτη ομάδα με έδρα το Εμιράτο που θα αγωνίζεται σε διεθνές πρωτάθλημα.

Ο Ντέγιαν Καμενιάσεβιτς είναι το κεντρικό πρόσωπο του κλαμπ. Ο 50χρονος Βόσνιος, που μεγάλωσε στην Ισπανία, έφτασε στο Ντουμπάι πριν από 11 χρόνια με τη φιλοδοξία να αναπτύξει το άθλημα και τελικά να δημιουργήσει μια ομάδα που θα αγωνιζόταν στο υψηλότερο επίπεδο. «Εκείνη την εποχή, οι άνθρωποι γελούσαν μαζί μου και αστειεύονταν μαζί μου, και ήμουν ένας τρελός που έλεγε ανοησίες», παραδέχτηκε ο Καμενιάσεβιτς σε συνέντευξή του στο The Athletic στα τέλη του καλοκαιριού. «Αλλά ο χρόνος μερικές φορές βάζει τους πάντες στη θέση τους», συμπλήρωσε.

Ο Καμενιάσεβιτς είναι νυν γενικός διευθυντής της Dubai Basketball. Πριν μετακομίσει στη Μέση Ανατολή ήταν βοηθός προπονητή στην ισπανική Μπασκόνια. Τον Σεπτέμβριο του 2014, ο Καμενιάσεβιτς ίδρυσε μια ακαδημία μπάσκετ στη νέα του πόλη μαζί με τον φίλο του Μπόγιαν Μπάγιετς, τεχνικό διευθυντή της ομάδας μπάσκετ του Ντουμπάι. «Είχαμε πρώτα δύο παιδιά έξω στους 45 βαθμούς Κελσίου στο πάρκο και έτσι ξεκίνησαν όλα», θυμήθηκε ο Καμενιάσεβιτς στην ίδια συνέντευξη.

Δύο χρόνια αργότερα, 300 παιδιά προπονούνταν στην ακαδημία. Το μπασκετικό ντουέτο συνεργάστηκε επίσης με σχολεία. Το όραμα του Καμενιάσεβιτς στη συνέχεια μεγάλωσε.

ΚΑΜΕΝΙΑΣΕΒΙΤΣ

Ο Ντέγιαν Καμενιάσεβιτς © Dubai BC

Η πιθανότητα ίδρυσης συλλόγου έγινε πιο ρεαλιστική όταν ο Καμενιάσεβιτς γνωρίστηκε με τον επιχειρηματία από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα Αμπντουλάχ Αλ Ναμπούνταχ το 2020 μέσω του κοινού του φίλου Άχμεντ μπιν Σουλάγιεμ, λάτρη του μπάσκετ και Διευθύνοντος Συμβούλου του Dubai Multi Commodities Centre (DMCC).

Το Coca-Cola Arena είναι χωρητικότητας 17.000 θέσεων και άνοιξε τον Ιούνιο του 2019. Με γήπεδο και  δυνατό μπάτζετ, χορηγήθηκε στην ομάδα τριετής άδεια συμμετοχής στο ABA League τον Ιανουάριο του 2024, μια διοργάνωση που αποτελείται από συλλόγους από τη νοτιοανατολική Ευρώπη – Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Μαυροβούνιο, Βόρεια Μακεδονία, Σερβία και Σλοβενία ​​- καθώς και δύο μεγάλες ομάδες της EuroLeague, τον Ερυθρό Αστέρα Βελιγραδίου και την Παρτιζάν.

Ο Καμενιάσεβιτς κατάφερε να συγκεντρώσει ένα δυνατό ρόστερ με τον Ντέιβις Μπέρτανς για παράδειγμα, να εντάσσεται μετά από μια οκταετή καριέρα στο NBA.

Παράλληλα, «ψώνισε» και από το πάνω ράφι της Euroleague, εντάσσοντας στο ρόστερ της τους διεθνείς Σέρβους Αλέξα Αμπράμοβιτς και Φίλιπ Πετρούσεφ (ο δεύτερος με θητεία στον Ολυμπιακό), αλλά και τον πρώην σταρ της Ρεάλ Μαδρίτης Ντζάναν Μούσα.

Το φινάλε μετά από 15 χρόνια με την Turkish Airlines

Η συνεργασία της EuroLeague με την Turkish Airlines διήρκησε 15 χρόνια. Καθόλου λίγα. Ο Παούλιους Μοτιεγιούνας ευχαρίστησε την Turkish Airlines για την προσφορά της, ενώ η EuroLeague εξέδωσε σχετική ανακοίνωση στα μέσα του καλοκαιριού.

«Η Euroleague Basketball ανακοινώνει με υπερηφάνεια την αρχή μιας νέας, τολμηρής εποχής, παρουσιάζοντας μια νέα, καθαρή ταυτότητα για τη διοργάνωσή της: την EuroLeague. Αυτή η στρατηγική εξέλιξη σηματοδοτεί το τέλος της μακροχρόνιας συνεργασίας ονοματοδοσίας με την Turkish Airlines, η οποία ξεκίνησε το 2010, καθώς η Λίγκα επιταχύνει την πορεία της προς ένα μέλλον με μεγαλύτερη προβολή, καινοτομία και παγκόσμια απήχηση.

Η ενοποίηση της διοργάνωσης κάτω από τη μοναδική ταυτότητα της EuroLeague αντικατοπτρίζει την ωριμότητα της Λίγκας και ευθυγραμμίζεται με μια ανανεωμένη εμπορική στρατηγική, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας της σε όλες τις πλατφόρμες. Παράλληλα, καθιερώνει τη EuroLeague ως τον αδιαμφισβήτητο παλμό του ευρωπαϊκού μπάσκετ», σημείωνε μεταξύ άλλων η ανακοίνωση.