Γ.Δ.
1357.3 -2,40%
ACAG
-1,10%
6.29
CENER
-2,84%
6.84
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
-0,91%
9.77
OPTIMA
-0,10%
9.8
TITC
-1,89%
26
ΑΑΑΚ
0,00%
6.85
ΑΒΑΞ
-5,15%
1.326
ΑΒΕ
0,00%
0.5
ΑΔΜΗΕ
-2,79%
2.09
ΑΚΡΙΤ
-3,70%
0.91
ΑΛΜΥ
-2,72%
2.5
ΑΛΦΑ
-3,62%
1.518
ΑΝΔΡΟ
-0,86%
6.9
ΑΡΑΙΓ
-4,31%
11.32
ΑΣΚΟ
-1,16%
2.55
ΑΣΤΑΚ
-4,85%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,55%
7.36
ΑΤΤ
-0,92%
10.8
ΑΤΤΙΚΑ
-0,89%
2.23
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,76%
5.19
ΒΙΟΚΑ
-1,03%
2.87
ΒΙΟΣΚ
-2,17%
1.125
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
-9,72%
0.195
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-3,34%
1.59
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-5,73%
15.46
ΔΑΑ
-0,17%
8.166
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-3,62%
10.91
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.5
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,32%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,34%
1.445
ΕΕΕ
-3,11%
27.4
ΕΚΤΕΡ
-0,65%
3.82
ΕΛΒΕ
0,00%
5.15
ΕΛΙΝ
-3,80%
2.28
ΕΛΛ
-0,67%
14.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,20%
2.495
ΕΛΠΕ
-1,94%
8.07
ΕΛΣΤΡ
-1,67%
2.36
ΕΛΤΟΝ
-3,52%
1.81
ΕΛΧΑ
-1,77%
1.778
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-1,42%
9.02
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.21
ΕΤΕ
-2,00%
7.066
ΕΥΑΠΣ
-2,44%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-3,04%
5.43
ΕΥΡΩΒ
-1,37%
1.804
ΕΧΑΕ
-2,20%
4.89
ΙΑΤΡ
-3,27%
1.625
ΙΚΤΙΝ
-1,35%
0.44
ΙΛΥΔΑ
-6,49%
1.44
ΙΝΚΑΤ
-3,19%
4.85
ΙΝΛΙΦ
-1,88%
4.71
ΙΝΛΟΤ
-2,87%
1.014
ΙΝΤΕΚ
-3,04%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,45%
4.44
ΙΝΤΕΤ
-4,00%
1.2
ΙΝΤΚΑ
-3,93%
3.18
ΚΑΜΠ
0,00%
2.58
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
-0,67%
1.48
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-2,63%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-1,85%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-7,96%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-3,46%
5.02
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-6,14%
1.3
ΛΑΒΙ
-4,51%
0.783
ΛΑΜΔΑ
-2,64%
6.28
ΛΑΜΨΑ
-2,44%
32
ΛΑΝΑΚ
-6,60%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.32
ΛΕΒΠ
+2,22%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
-1,87%
2.62
ΜΑΘΙΟ
-4,05%
1.065
ΜΕΒΑ
-2,65%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-1,37%
2.88
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-2,36%
3.72
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,75%
25.8
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
-1,38%
2.85
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
-2,55%
26.02
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,78%
1.9
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
-0,51%
35.36
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.74
ΝΑΥΠ
-0,80%
0.99
ΞΥΛΚ
-0,70%
0.282
ΞΥΛΚΔ
-37,50%
0.001
ΞΥΛΠ
-1,27%
0.312
ΞΥΛΠΔ
-77,27%
0.0025
ΟΛΘ
+2,24%
22.8
ΟΛΠ
-3,25%
23.8
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,80%
16.09
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,03%
0.864
ΟΤΕ
-1,82%
14
ΟΤΟΕΛ
-2,43%
12.84
ΠΑΙΡ
+2,63%
1.17
ΠΑΠ
-0,77%
2.59
ΠΕΙΡ
-2,00%
3.718
ΠΕΤΡΟ
-6,44%
8.42
ΠΛΑΘ
-1,55%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-1,59%
1.116
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
-2,57%
3.975
ΡΕΒΟΙΛ
-1,56%
1.58
ΣΑΡ
-1,40%
11.24
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-3,74%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,50%
2
ΣΠΕΙΣ
+0,55%
7.32
ΣΠΙ
-7,14%
0.702
ΣΠΥΡ
0,00%
0.206
ΤΕΝΕΡΓ
-5,34%
17.2
ΤΖΚΑ
-3,29%
1.615
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.68
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-6,45%
0.348
ΦΛΕΞΟ
-0,64%
7.75
ΦΡΙΓΟ
-3,45%
0.28
ΦΡΛΚ
-3,40%
3.98
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Αλ. Λούτσου: Η γυναίκα που μυεί Έλληνες και ξένους στα μυστικά της λουτροθεραπείας

Στο παρελθόν τα spa και οι λουτροπόλεις είχαν ταυτιστεί κυρίως με τους ηλικιωμένους, οι οποίοι επισκέπτονταν τέτοιου είδους χώρους, φυσικούς και μη, προκειμένου να ανακουφιστούν από δερματικές παθήσεις, αλλά και από τους έντονους πόνους που προκαλούν τα αρθριτικά και οι ρευματοπάθειες.

Σήμερα, τα δεδομένα έχουν αλλάξει καθώς νεότερης ηλικίας άτομα φροντίζουν για την ευεξία και την καλή φυσική τους κατάσταση, υιοθετώντας έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής και επενδύοντας σε εμπειρίες, όπως η λουτροθεραπεία, η οποία έχει τις ρίζες της στην αρχαιότητα και μέχρι σήμερα λειτουργεί ως ένα ισχυρό όπλο, ψυχικής και σωματικής αποφόρτισης – αποτοξίνωσης από όσα βιώνουμε στην καθημερινότητά μας.

Η Αλεξάνδρα Λούτσου, CEO & Founder του Polis Hammam-Polis Loutron, έχει ταυτίσει το όνομά της με τον χώρο της ευεξίας. Με εμπειρία που ξεπερνά τις τρεις δεκαετίες στην εκπαίδευση, στις Υπηρεσίες ομορφιάς και αδυνατίσματος, την Χειρομάλαξη, την Σωματική Ευεξία και τα Ιαματικά λουτρά, την ίδρυση και διεύθυνση Ινστιτούτων αισθητικής, χώρων spa και υδροθεραπείας, έχει θέσει ως προσωπικό στοίχημα την αναβίωση μιας παράδοσης που έχει τις ρίζες της 25 αιώνες πριν.

Το project Polis Ηammam ξεκίνησε πριν από 10 χρόνια μέσα στην οικονομική κρίση και έχει κερδίσει τις εντυπώσεις, τόσο των Ελλήνων, όσο και των ξένων τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας αναζητώντας μοναδικές εμπειρίες. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο powergame.gr, η κα Λούτσου εξηγεί τις θεραπευτικές ιδιότητες της λουτροθεραπείας, μιλά για τις παγκόσμιες τάσεις στη βιομηχανία του fitness & wellness που θα αναδυθούν τα επόμενα χρόνια, και αποκαλύπτει πώς η Ελλάδα μπορεί να αξιοποιήσει τις λουτροπόλεις, ως εναλλακτική μορφή τουρισμού με σημαντικά οικονομικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες και τις επιχειρήσεις του κλάδου, δημιουργώντας ένα εθνικό brand αντίστοιχο, ή και ισχυρότερο, από εκείνο της γειτονικής Τουρκίας.

Polis Hammam-Polis Loutron
Polis Hammam-Polis Loutron
  • Κυρία Λούτσου, εκτός από τους Έλληνες, στο πελατολόγιό σας συγκαταλέγονται και πολλοί ξένοι που επισκέπτονται τη χώρα μας και θέλουν να βιώσουν αυτό το ταξίδι στο χρόνο που προσφέρει το Polis Hammam – Polis Loutron. Αν μπορούσαμε να περιγράψουμε το προφίλ του ταξιδιώτη που δίνει έμφαση στην παράμετρο του wellness όταν οργανώνει τις διακοπές του ποιο θα ήταν αυτό;

Ο παράγοντας ευεξία παίζει σημαντικό ρόλο για τον ταξιδιώτη και αποκτά περισσότερες προοπτικές στην μετά covid εποχή. Όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες αναζητούν ειδικά καταφύγια ευεξίας για αποκαταστατικές θεραπείες και υγιεινές δραστηριότητες στις διακοπές τους, με στόχο την αυτοβελτίωση, την ανακούφιση από το άγχος, την ενίσχυση της ψυχικής και σωματικής υγείας τους.

Είναι άνθρωποι που εφαρμόζουν στην ζωή τους το αρχαίο ελληνικό γνωμικό “Νους υγιής εν σώματι υγιεί”, υιοθετώντας μία πιο ολιστική προσέγγιση για την προσωπική τους ευημερία, αποτελεσματική για την καλή υγεία και την φυσική τους κατάσταση και ταυτόχρονα ευεργετική για το περιβάλλον.

  • Ποιες οι νέες τάσεις που θα δούμε να αναδύονται τα επόμενα χρόνια στη βιομηχανία του wellness & spa;

Τόσο στην εποχή μας όσο και μεταγενέστερα βλέπουμε νέες τάσεις να αναδύονται, ενδεικτικά αναφέρω κάποιες από αυτές:

  • Παλιές και παραδοσιακές, ακόμη και αρχαίες προσεγγίσεις ευεξίας, όπως η λουτροθεραπεία.
  • Πνευματική ευεξία και τεχνολογία. (προβλέπεται αύξηση της τηλε-υγείας)
  • Ενεργειακές θεραπείες, που συσχετίζονται με τον τόπο, το φως, τον ήχο.
  • Αντιγήρανση-αναπροσδιορισμός της γήρανσης. Προϊόντα και υπηρεσίες για μακροζωία.
  • Ιατρικός τουρισμός σε συνδυασμό με τον ιαματικό και τον τουρισμό ευεξίας.
  • Διαλογισμός και μουσική ευεξία. Και τα δύο στηρίζονται σε αρχαίες παραδόσεις, όπως των αρχαίων Ελλήνων και άλλων αρχαίων λαών.
  • Αναγνώριση του πολιτισμού ενός λαού μέσα από τις μεθόδους που εφάρμοζαν και εφαρμόζουν στην ευεξία.
  • Εργασία και ευεξία. Υπάρχουν περιπτώσεις ανθρώπων που δεν μπορούν να σταματήσουν να εργάζονται. Έτσι δημιουργούνται νέα consept διακοπών με εγκαταστάσεις κατάλληλες για εργασία και εμπειρίες ευεξίας όπως υγιεινή διατροφή, χρόνο στην φύση, ενεργητικότητα, ανθρώπινες σχέσεις κλπ.
  • Ο θρησκευτικός τουρισμός οργανώνεται πλέον και στην ευεξία. Υπάρχει ενδιαφέρον για την σωματική και ψυχική υγεία των πιστών.
  • Αναβαθμισμένη διατροφή με απώτερο σκοπό την καλή υγεία σε οργανωμένους ειδικούς χώρους. Όπως γινόταν στα Ασκληπιεία της αρχαίας Ελλάδας.

Τέλος, θα αναφερθώ σε μία εντελώς νέα τάση τον εντοπισμό και την βελτίωση του “κιρκαδικού ρολογιού” (επιστημονικός όρος) γνωστός ως “βιολογικό ρολόι”. Βελτίωση του ημερήσιου κύκλου κάθε οργανισμού, ο οποίος επηρεάζεται άμεσα από διάφορους εξωγενείς παράγοντες, όπως η θερμότητα και το φως της ημέρας. Η Ελλάδα είναι η καταλληλότερη χώρα στον πλανήτη για τη νέα αυτή τάση.

Γενικότερα, η βιομηχανία του Wellness και SPA κάνει τεράστιο άλμα υιοθετώντας νέες και σύγχρονες τάσεις, αναβιώνοντας ταυτόχρονα παλιές, παραδοσιακές και αρχαίες τεχνικές.

Polis Hammam-Polis Loutron
Polis Hammam-Polis Loutron
  • Ήσασταν από τους επιχειρηματίες που είδαν την κρίση ως ευκαιρία και συνέχισαν να επενδύουν σε νέα projects παρά την αβεβαιότητα που διαφαινόταν στην τουριστική βιομηχανία. Η «οικογένεια» πλέον μεγαλώνει με την προσθήκη του Polis Louton. Πείτε μας δύο λόγια γι’ αυτή την επένδυση. Ποιο το κενό που έρχεται να καλύψει στην αγορά;

Το project Polis Ηammam ξεκίνησε πριν από 10 χρόνια μέσα στην οικονομική κρίση της Ελλάδος με τεράστια προβλήματα στην αγορά. Ωστόσο, η θετική στάση μου προς την επιχειρηματικότητα, η πίστη, η δουλειά, η εποπτεία και η αγάπη στο συγκεκριμένο project οδήγησαν στη δημιουργία , στην επέκταση και στην ανάπτυξη του. Τα δυόμιση τελευταία χρόνια η υγειονομική κρίση δημιούργησε τεράστια προβλήματα στην ανθρωπότητα, στην οικονομία, στην επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξης της. Ο δικός μου στόχος όμως παραμένει το ίδιο δυνατός. Με πολλή σοβαρή και μεθοδική δουλειά δημιούργησα ένα νέο επιχειρηματικό πλάνο, το Loutron project, αναβιώνοντας την ιστορία των λουτρών ανά τον κόσμο, ξεκινώντας από την αρχαία Ελλάδα και τους άλλους σημαντικούς λαούς μέχρι σήμερα. Το project αυτό έχει εφαρμογή τόσο στις δικές μου επιχειρήσεις, όσο και στις συνεργασίες μας με ξενοδοχειακές και τουριστικές μονάδες, παρέχοντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, όπως μελέτη σχεδιασμού και κατασκευής, συμβουλευτική, στρατολόγηση και εκπαίδευση προσωπικού κ.α.

Το κενό, που έρχεται να καλύψει είναι η αναβίωση της παράδοσης 25 αιώνων πριν. Το λουτρό είναι μία από τις παλαιότερες τελετουργίες καθαρισμού και εξαγνισμού, με πορεία από την αρχαία Ελλάδα, τη Ρώμη, το Βυζάντιο έως την Ανατολία με ευεργετικά αποτελέσματα στην σωματική και ψυχική υγεία του ανθρώπου. Μία ιεροτελεστία η οποία υποσκελίσθηκε από τον μοντερνισμό των σύγχρονων, ξενόφερτων, δυτικού τύπου SPA.

  • Εκτός από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, υπάρχουν άλλες πόλεις στις οποίες σκοπεύετε να αποκτήσετε παρουσία;

Χρόνια τώρα η εταιρία μας μελετά προσεχτικά τις ανάγκες της αγοράς. Με απόλυτη προσοχή και σταθερά βήματα στοχεύουμε στην απόκτηση παρουσίας και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας με στόχο να μυήσουμε όλο και περισσότερους Έλληνες και ξένους στην ιδέα της λουτροθεραπείας ως μία φιλοσοφία ζωής, η οποία με βάση την καθαριότητα, τον εξαγνισμό και την εξυγίανση, θα αποκτήσει και ένα πιο τοπικιστικό χαρακτήρα.

  • Σε ποιες υπηρεσίες καταγράφεται μεγαλύτερη ζήτηση;

Ο κάθε επισκέπτης μας απολαμβάνει ένα μοναδικό ταξίδι ζωής επιλέγοντας μία ή και περισσότερες υπηρεσίες αυθεντικής λουτρικής περιποίησης και ειδικές τρίψεις με σκοπό την αποτοξίνωση, την χαλάρωση και την ευεξία έτσι όπως την εφάρμοσαν ιστορικοί λαοί στην διαδρομή της ανθρώπινης εξέλιξης και του πολιτισμού. Οι περισσότεροι επιλέγουν την υπηρεσία ενός παραδοσιακού λουτρού σε συνδυασμό με την χειρομάλαξη.

  • Ιστορικά το χαμάμ έχει τις ρίζες του στην αρχαία Ελλάδα του 5ου αιώνα π.χ. και όχι στην γειτονική Τουρκία. Δεδομένης της μακροχρόνιας εμπειρίας σας στο επιχειρείν, πώς πρέπει να κινηθούμε σε επίπεδο marketing και branding για να «πουλήσουμε» διεθνώς τη συγκεκριμένη υπηρεσία, όπως επιτυχημένα έχουν κάνει οι Τούρκοι;

Η χρήση των λουτρών είναι τόσο παλιά όσο και η ιστορία του ανθρώπου. Τον 11ο αιώνα π.χ. υπήρχαν λουτρά ως μέρος της θεραπείας στα Ασκληπεία. Τον 5ο αιώνα π.χ. δημιουργήθηκαν στην αρχαία Ελλάδα οι πρώτες δημόσιες εγκαταστάσεις λουτρών τα γνωστά σε όλους μας «βαλανεία». Στην συνέχεια υιοθετήθηκαν από τους Ρωμαίους με τις εντυπωσιακές «θέρμες», επεκτάθηκαν στους Βυζαντινούς γνωστά ως «λούσμα» και στην συνέχεια Ανατολικοί και Οθωμανικοί λαοί τα διατήρησαν και τα διέδωσαν ως «χαμάμ». Τα χαμάμ στην Τουρκία 5 αιώνες μετά την ίδρυση τους, πέρα του ότι υπήρξαν αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής ζωής τους, τα ενέταξαν και στις εμπειρίες, που συχνά επιδιώκει να βιώσει ένας ξένος επισκέπτης. Αυτό βοήθησε στη διάδοση τους και πέρα από τα δικά τους σύνορα με αποτέλεσμα να δημιουργήσουν ένα καλό brand διεθνώς αναγνωρισμένο.

Ενώ η λουτροθεραπεία έχει τις ρίζες της βαθιά στην αρχαία Ελλάδα (ακόμη και στο κατασκευαστικό) και ενώ έχει αναγνωριστεί παγκόσμια ότι οι πρώτοι που προσέγγισαν την σωματική και ψυχική υγεία υπό αυτό το πρίσμα, ήταν οι αρχαίοι Έλληνες, το Ελληνικό μοντέλο, μολονότι αρχαιότερο, δεν έχει αναδειχθεί. Τουναντίον, επηρεάστηκε από άλλες δυτικές φιλοσοφίες.

Με συνέργειες και συνεργασίες με αρμόδιους δημόσιους φορείς είναι καιρός πλέον να αλλάξουμε σελίδα διεκδικώντας αυτό που μας ανήκει. Να δημιουργήσουμε το δικό μας branding εμπνευσμένο από την παράδοση χιλιάδων χρόνων, προσαρμοσμένο πάντα στην σύγχρονη εποχή και τις σημερινές ανέσεις, προκαλώντας συναισθήματα που εξιτάρουν το μυαλό των ανθρώπων για το τι είναι η λουτροθεραπεία, τι πρεσβεύει και από που ξεκίνησε στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Να το κάνουμε εμείς αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής ζωής μας και να το εντάξουμε ως βιωματική εμπειρία τόσο για τους Έλληνες, όσο και για τους ξένους επισκέπτες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!