Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Τραυλού: H ελληνική ναυτιλία στρατηγικός εταίρος της ΕΕ

Στη σημασία που έχει για ολόκληρη την Ευρώπη αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο η ελληνική ναυτιλία στην περαιτέρω προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα, αλλά και στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, αναφέρθηκε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου στη διάρκεια της ναυτιλιακής έκθεσης των Ποσειδωνίων, η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού.

«Η ναυτιλία είναι ένας στρατηγικός εταίρος σε κράτη και διεθνείς οργανισμούς και δεν είναι μόνο ένας επιχειρηματικός κλάδος», τόνισε, προσθέτοντας ότι «η σημαντικότητα της ναυτιλίας δεν είναι ξεκάθαρη. Αυτό πρέπει να το διορθώσουμε».

Η κ. Τραυλού επεσήμανε ότι «η Ευρώπη θα πρέπει να καταλάβει πόσο στρατηγικής σημασίας είναι η ελληνική ναυτιλία. Όταν μιλάμε για ευρωπαϊκή ναυτιλία μιλάμε για ελληνική ναυτιλία, αφού εκπροσωπούμε το 50% του ευρωπαϊκού στόλου», είπε.

Ανέφερε επίσης ότι ειδικά τώρα με το πρόβλημα που έχει προκύψει με τη Ρωσία, που η Ευρώπη καταλαβαίνει τις ανάγκες για ενεργειακή απεξάρτηση, η ναυτιλία θα παίξει πολύ μεγάλο ρόλο, ενώ τόνισε ότι μετά από τη συνάντηση που είχε με την Ευρωπαία Επίτροπο Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν, αυτό έχει αρχίσει να γίνεται αντιληπτό.

Σχετικά με τα μέτρα για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, είπε ότι αυτό που ζητείται από την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα είναι να υπάρξει μία λύση σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ δήλωσε ότι η ΕΕΕ συνεργάζεται στενά με όλους τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς, προκειμένου να διαμορφωθούν σωστές πολιτικές.

«Η λύση πρέπει να είναι διεθνής και στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) ενώ αυτό που προσπαθούμε να εξηγήσουμε στην Ευρώπη είναι ό,τι κάνει και όποιες αποφάσεις λάβει να έχουν γνώμονα την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας», δήλωσε η κ. Τραυλού, προσθέτοντας ότι οι Ελληνες πλοιοκτήτες θα είναι οι πρώτοι που θα εφαρμόσουν όποια λύση δοθεί.

Σε ερώτηση για το φορολογικό σύστημα της ελληνικής ναυτιλίας η πρόεδρος της ΕΕΕ ξεκαθάρισε ότι δεν έχει ανοίξει κάποια επίσημη διερεύνηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την ελληνική ναυτιλία.

Ανέφερε ότι η ελληνική ναυτιλία και η Πολιτεία έχουν υπογράψει κάποιοι συνυποσχετικό το οποίο είναι εν ισχύ και νόμος του κράτους.

«Υπήρξαν κάποιες διευκρινιστικές ερωτήσεις. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού χρειαζόταν κάποιες απαντήσεις, οι οποίες δόθηκαν από την ελληνική Πολιτεία και δεν έχουμε κάποια ανησυχία», σχολίασε.

Σχετικά με την κράτηση των δύο ελληνόκτητων δεξαμενόπλοιων από τις ιρανικές αρχές η πρόεδρος των Ελλήνων Εφοπλιστών είπε ότι γίνονται διπλωματικοί χειρισμοί, αναφέροντας ότι όλοι οι διεθνείς οργανισμοί καταδικάζουν την πράξη των Ιρανών να θέσουν υπό κράτηση τα δύο ελληνικά πλοία κάτι που όπως δήλωσε η ίδια είναι «εντελώς παράνομο, είναι στα όρια της πειρατείας».

Για τη στήριξη της ναυτικής εκπαίδευσης είπε ότι η Ένωση θα συνεχίσει τις ενέργειες και θα συνεργάζεται με τους φορείς και τα υπουργεία Παιδείας και Ναυτιλίας, ώστε να βρεθούν τρόποι επικοινωνίας με τα νέα παιδιά από τη σχολική τους ηλικία για τη σημαντικότητα της ελληνικής ναυτιλίας.

«θα πρέπει να είμαστε υπερήφανοι να τους δείξουμε πόσους δρόμους μπορούν να ακολουθήσουν μέσα στη ναυτιλία, είτε από το επάγγελμα του ναυτικού είτε από οποιοδήποτε θέση στη στεριά», τόνισε η κ. Τραυλού, αναφέροντας ότι η ΕΕΕ θα συνεχίσει την έμπρακτη στήριξή της στις ναυτικές ακαδημίες.

«Έχουν ήδη ξεκινήσει οι διεργασίες στο υπουργείο Ναυτιλίας και η ΕΕΕ μαζί το Ιδρυμα Ευγενίδη έχουμε καταθέσει μία μελέτη στο υπουργείο που είναι ολιστική», τόνισε.

Είπε εξάλλου ότι «οι νέοι είναι το μέλλον της ναυτιλίας, καθώς χωρίς αυτούς και την προσέλκυσή τους κοντά στη θάλασσα δεν μπορούμε να έχουμε ένα μέλλον».

Αναφερόμενη στα θέματα διαχείρισης πλοίων είπε ότι η χώρα μας έχει μεγάλη τεχνογνωσία σε όλα τα επίπεδα, εκτιμώντας ότι η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να γίνει το κέντρο διαχείρισης στόλων και γενικότερα το κέντρο ναυτιλίας σε όλους τους τομείς.

Επανέλαβε ότι η ποντοπόρος ναυτιλία χρειάζεται Έλληνες αξιωματικούς και εξήγησε ότι «θα πρέπει να εμφυσήσουμε στη νέα γενιά το πόσο ωραίο είναι να δουλεύεις κοντά στη θάλασσα».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!