Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Το τοπίο των αυτοκινητοβιομηχανιών στην ΕΕ

Εμπορικό ετήσιο πλεόνασμα 79,5 δισ. ευρώ και 375 δισ. ευρώ σε φορολογία έδωσε ο κλάδος του αυτοκινήτου στις κυβερνήσεις των μεγάλων αγορών της Ευρώπης, επιβεβαιώνοντας ότι αποτελεί μια από τις βασικές ατμομηχανές της οικονομίας. Παράλληλα έχουν γίνει επενδύσεις 59 δισ. ευρώ, υποδηλώνοντας ότι ο κλάδος θα συνεχίσει να παίζει και τα επόμενα χρόνια πρωταγωνιστικό ρόλο.

Όλα αυτά όταν δρομολογείται η μετάβαση προς την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνονται συνεχώς και όλες οι εταιρείες στρέφονται προς αυτή την κατεύθυνση. Η καλύτερη απόδειξη είναι ότι το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχώς αυξάνεται, αγγίζοντας το 10% το 2021 και έχοντας ισχυρές ενδείξεις ανόδου για φέτος. Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να υλοποιήσουν την Πράσινη Συμφωνία, εφαρμόζοντας μια σειρά από επιχειρηματικές στρατηγικές και στοχεύοντας στην επίτευξη μικρότερου συνολικού αποτυπώματος και εκπομπών ρύπων.

Όπως αποδείχθηκε στην πρόσφατη Έκθεση Αυτοκινήτου του Ανόβερου, οι περισσότερες κατασκευάστριες εταιρείες έδειξαν μια σειρά από μοντέλα μηδενικών ρύπων, ενώ συνεχίζουν να κάνουν συμφωνίες για μείωση του αποτυπώματος των πρώτων υλών που χρησιμοποιούν. Αρκετές μετέχουν ή εξαγοράζουν εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτό το κομμάτι, προκειμένου να έχουν τον απόλυτο έλεγχο και τον πρώτο λόγο στις μελλοντικές αποφάσεις.

«Αν θέλουμε να επιτύχουμε τους κλιματικούς μας στόχους, η Ευρώπη πρέπει να εξασφαλίσει στρατηγική πρόσβαση στις πρώτες ύλες που απαιτούνται για την ηλεκτροκίνηση. Οι εταιρείες μετασχημαρτίζονται προς όφελος του περιβάλλοντος», αναφέρει μεταξύ άλλων η γενική διευθύντρια της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Sigrid de Vries.

Από τη άλλη τα τελευταία στοιχεία που έχουν να κάνουν με την οδική ασφάλεια δείχνουν ότι η ΕΕ εδραιώνει τη θέση της με ετήσια μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Από την μία τα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων, και από την άλλη η ανάλογη παιδεία δίνουν λύση στο μεγάλο πρόβλημα. Ωστόσο, η προσπάθεια των αυτοκινητοβιομΗχανιών συνεχίζεται μέχρι να μην υπάρξει απολύτως κανένας θάνατος στους δρόμους.

Όσον αφορά την παραγωγή και τις πωλήσεις οχημάτων στην ΕΕ, η εικόνα δεν είναι καλή. Η παραγωγή οχημάτων δέχτηκε άλλο ένα χτύπημα το 2021 (-8%), καθώς οι ελλείψεις εφοδιασμού συνεχίζουν να πάνε τις παραγωγές πίσω, δημιουργώντας πολύμηνες καθυστερήσεις στην παράδοση νέων οχημάτων. Ως αποτέλεσμα αυτής της επιβράδυνσης της παραγωγής, οι πωλήσεις νέων οχημάτων συνέχισαν την πτώση τους. Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν σε 9,7 εκ. μονάδες το 2021 και αποτελεί σημείο προβληματισμού για το μέλλον.

Τέλος, άξιο λόγου είναι η μεγάλες μέσες ηλικίες των οχημάτων. Σήμερα η μέση ηλικία των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της ΕΕ είναι 12 ετών, των φορτηγών 14 έτη και των λεωφορείων 13 έτη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!