Γ.Δ.
1472.69 +1,41%
ACAG
+1,76%
6.35
CENER
+4,63%
8.37
CNLCAP
+1,90%
8.05
DIMAND
0,00%
9.6
OPTIMA
+2,04%
11.02
TITC
+2,05%
29.9
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+1,64%
1.486
ΑΒΕ
-2,89%
0.47
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.22
ΑΚΡΙΤ
+2,69%
0.955
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+2,05%
1.618
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.9
ΑΡΑΙΓ
+0,87%
12.76
ΑΣΚΟ
0,00%
2.69
ΑΣΤΑΚ
+1,39%
7.3
ΑΤΕΚ
-8,99%
0.344
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.06
ΑΤΤ
+0,44%
11.4
ΑΤΤΙΚΑ
-1,62%
2.43
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,42%
6.04
ΒΙΟΚΑ
+1,20%
2.52
ΒΙΟΣΚ
+2,67%
1.345
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-1,64%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,24%
16.62
ΔΑΑ
+0,24%
8.32
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,43%
11.32
ΔΟΜΙΚ
+2,56%
4.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,46%
0.359
ΕΒΡΟΦ
-1,49%
1.655
ΕΕΕ
+1,95%
31.4
ΕΚΤΕΡ
+0,11%
4.48
ΕΛΒΕ
-1,90%
5.15
ΕΛΙΝ
+1,22%
2.48
ΕΛΛ
+1,06%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,38%
2.61
ΕΛΠΕ
-0,83%
8.315
ΕΛΣΤΡ
-1,29%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.796
ΕΛΧΑ
+2,93%
2.005
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
-0,75%
1.33
ΕΤΕ
+4,33%
8.148
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-0,86%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+0,59%
2.032
ΕΧΑΕ
+0,78%
5.19
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-1,63%
0.4225
ΙΛΥΔΑ
-0,57%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-1,29%
5.35
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5
ΙΝΛΟΤ
+0,17%
1.15
ΙΝΤΕΚ
-0,64%
6.24
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.5
ΙΝΤΕΤ
-2,33%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,55%
3.675
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.51
ΚΕΠΕΝ
-2,50%
1.95
ΚΛΜ
+1,55%
1.64
ΚΟΡΔΕ
-2,26%
0.52
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.264
ΚΟΥΕΣ
-1,04%
5.69
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,19%
1.4
ΛΑΒΙ
+0,94%
0.856
ΛΑΜΔΑ
+1,02%
6.93
ΛΑΜΨΑ
+1,80%
34
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
0,00%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,68%
1.48
ΛΟΥΛΗ
-0,75%
2.66
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.08
ΜΕΒΑ
-1,76%
3.9
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.96
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.2
ΜΙΓ
+0,63%
4.015
ΜΙΝ
+4,13%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,29%
27.14
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.34
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.035
ΜΟΥΖΚ
+1,37%
0.74
ΜΠΕΛΑ
+1,36%
29.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,30%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,51%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+1,78%
38.88
ΝΑΚΑΣ
-0,72%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,94%
0.99
ΞΥΛΚ
-1,11%
0.267
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.346
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.1
ΟΛΠ
-0,40%
24.65
ΟΛΥΜΠ
+0,35%
2.89
ΟΠΑΠ
+0,39%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,44%
0.913
ΟΤΕ
+1,64%
14.29
ΟΤΟΕΛ
+0,16%
12.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.17
ΠΑΠ
-0,76%
2.61
ΠΕΙΡ
+2,21%
3.835
ΠΕΤΡΟ
+4,82%
8.7
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.995
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
+1,92%
7.95
ΠΡΟΦ
+1,17%
4.755
ΡΕΒΟΙΛ
+0,59%
1.7
ΣΑΡ
-1,01%
11.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,54%
0.372
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.905
ΣΠΕΙΣ
+1,80%
7.9
ΣΠΙ
+0,28%
0.712
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,33%
18.39
ΤΖΚΑ
+1,57%
1.62
ΤΡΑΣΤΟΡ
+7,56%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,82%
1.714
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-5,37%
0.282
ΦΡΛΚ
-0,12%
4.17
ΧΑΙΔΕ
-4,32%
0.665

ACEA: Μειωμένες οι παγκόσμιες πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στο 9μηνο

Μειώθηκαν οι παγκόσμιες πωλήσεις νέων αυτοκινήτων από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους.

Η τελευταία έκδοση της έκθεσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA), για τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022, παρέχει μια λεπτομερή επισκόπηση των ταξινομήσεων των επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων, καθώς και της παραγωγής, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε βασικές αγορές σε όλο τον κόσμο.

Η έκθεση περιέχει πληθώρα πληροφοριών. Σχεδόν 50 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν παγκοσμίως τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022, σημειώνοντας αύξηση 9% σε σύγκριση με το ίδιο εννεάμηνο το 2021. Ωστόσο, αυτό ήταν ακόμα περίπου 5 εκατομμύρια μονάδες κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα το 2019.

Οι οικονομικές προοπτικές της ΕΕ

Η αύξηση του ΑΕΠ στην ΕΕ αναμένεται να μειωθεί από 5,4% το 2021 σε 3,3% φέτος και 0,3% το 2023. Ο πληθωρισμός στην Ευρωπαϊκή Ένωση προβλέπεται να ξεπεράσει το 9% το 2022, πριν μειωθεί στο 7% το 2023. Τα ποσοστά ανεργίας στην ΕΕ παραμένουν ασυνήθιστα χαμηλά και προβλέπεται να μειωθούν στο ιστορικό χαμηλό του 6,2% φέτος.

Εγγραφές επιβατικών αυτοκινήτων

Η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων παρέμεινε ευάλωτη στις συνεχιζόμενες πιέσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού και στις αυξανόμενες γεωπολιτικές εντάσεις. Αυτό προκάλεσε μείωση στις παγκόσμιες πωλήσεις νέων αυτοκινήτων κατά 2,9% από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 9,9% σε 6,8 εκατομμύρια μονάδες τους πρώτους εννέα μήνες του 2022. Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στη Βόρεια Αμερική έφτασαν τα 9,5 εκατομμύρια μονάδες, μειωμένες κατά 13,3% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021. Οι σωρευτικοί όγκοι Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 8,2% σε περισσότερα από 15,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας μειώθηκαν κατά 8,7% και 7,5% αντίστοιχα από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, καθώς οι ελλείψεις ημιαγωγών και άλλων εξαρτημάτων συνέχισαν να επηρεάζουν την παραγωγή.

Παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων

Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022, σχεδόν 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, 5,8% περισσότερα σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2021. Η παραγωγή της Βόρειας Αμερικής αυξήθηκε κατά 11,8% κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2022 – σε σχεδόν 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Με περίπου 1,6 εκατομμύρια μονάδες παραγωγής από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, ο όγκος της Νότιας Αμερικής αυξήθηκε κατά 12,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021. Η κινεζική παραγωγή αυτοκινήτων ανέκαμψε έντονα φτάνοντας τα 16,4 εκατομμύρια μονάδες από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο (+15,1%). Σχεδόν 50 εκατομμύρια αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν παγκοσμίως κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022, αυξημένα κατά 9% σε σύγκριση με το ίδιο εννεάμηνο το 2021.

Εγγραφές επαγγελματικών οχημάτων

Ταξινομήθηκαν 1,2 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα στην ΕΕ από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2022, σημειώνοντας μείωση 17,6% από έτος σε έτος. Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022, οι πωλήσεις van στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 21,2% φτάνοντας τα 0,9 εκατομμύρια μονάδες.

Αντίθετα, ο αριθμός των νέων φορτηγών που ταξινομήθηκαν σε όλη την ΕΕ αυξήθηκε κατά 1,5%, με 220.066 μονάδες που πουλήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο.

Παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων

Η παραγωγή στην Ευρώπη αναμένεται να μειωθεί κατά 1,2% σε σχεδόν 3,1 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα το 2022. Η παραγωγή της Βόρειας Αμερικής αναμένεται να φτάσει περίπου τα 4,6 εκατομμύρια μονάδες το 2022 – ή 10,5% περισσότερες σε σύγκριση με το 2021. Σοβαρά διαταραγμένες από τα lockdown κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, η παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων της Κίνας για το 2022 προβλέπεται να μειωθεί κατά 29% σε 3,9 εκατομμύρια μονάδες. Η παραγωγή ολόκληρου του έτους στην Ιαπωνία και την Κορέα αναμένεται να μειωθεί κατά 5,2% σε 1,2 εκατομμύρια μονάδες το 2022.

Η κατάσταση της αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ

Η Sigrid de Vries Γενική Διευθύντρια της ACEA, κατά την διάρκεια της ομιλίας της για την κατάσταση της ΕΕ, τόνισε «Όσον αφορά την παραγωγή και τις πωλήσεις οχημάτων στην ΕΕ, η εικόνα δεν είναι δυστυχώς καθόλου ρόδινη. Η παραγωγή οχημάτων δέχτηκε άλλο ένα χτύπημα το 2021 (-8%), καθώς οι ελλείψεις εφοδιασμού συνεχίζουν να βλάπτουν τη βιομηχανία. Ως αποτέλεσμα αυτής της επιβράδυνσης της παραγωγής, οι πωλήσεις νέων οχημάτων συνέχισαν επίσης την πτώση τους, καθώς η προσφορά δυσκολευόταν να ακολουθήσει τη ζήτηση. Πράγματι, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν σε 9,7 εκατομμύρια μονάδες το 2021 – 3,3 εκατομμύρια λιγότερες από τα επίπεδα πριν από την κρίση του COVID. Ωστόσο, η αυξανόμενη μέση ηλικία των αυτοκινήτων (12 ετών), των φορτηγών (14), των φορτηγών (12) και των λεωφορείων (13) στους δρόμους της ΕΕ είναι μια ανησυχητική τάση. Εάν θέλουμε να κυκλοφορήσουν τα καθαρότερα και ασφαλέστερα νέα οχήματα, πρέπει οπωσδήποτε να διασφαλίσουμε ότι η κινητικότητα παραμένει προσιτή σε όλους τους ευρωπαίους πολίτες».

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!