Γ.Δ.
1457.88 +0,65%
ACAG
-7,29%
6.1
CENER
+0,38%
7.97
CNLCAP
0,00%
7.85
DIMAND
+0,52%
9.62
OPTIMA
+0,38%
10.68
TITC
-0,17%
29.7
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,54%
1.492
ΑΒΕ
+2,51%
0.49
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-7,37%
0.88
ΑΛΜΥ
-0,70%
2.84
ΑΛΦΑ
+0,19%
1.5955
ΑΝΔΡΟ
+0,87%
6.94
ΑΡΑΙΓ
+0,56%
12.67
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,21%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,17%
5.81
ΒΙΟΚΑ
-2,31%
2.54
ΒΙΟΣΚ
+0,77%
1.315
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,12%
16.8
ΔΑΑ
+0,14%
8.322
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+0,18%
11.26
ΔΟΜΙΚ
-2,51%
4.665
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
+1,19%
1.695
ΕΕΕ
+1,05%
30.68
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+5,26%
5.2
ΕΛΙΝ
0,00%
2.47
ΕΛΛ
+1,78%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.415
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.788
ΕΛΧΑ
+1,24%
1.956
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+2,38%
7.74
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.73
ΕΥΡΩΒ
+1,49%
2.04
ΕΧΑΕ
+0,78%
5.2
ΙΑΤΡ
+1,76%
1.73
ΙΚΤΙΝ
-1,16%
0.4275
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.73
ΙΝΚΑΤ
+0,19%
5.41
ΙΝΛΙΦ
-0,78%
5.1
ΙΝΛΟΤ
+0,70%
1.156
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.26
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+1,37%
3.7
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.635
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.55
ΚΟΥΑΛ
+0,93%
1.298
ΚΟΥΕΣ
+1,55%
5.89
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.75
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-1,39%
1.42
ΛΑΒΙ
+3,41%
0.88
ΛΑΜΔΑ
-0,73%
6.84
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.09
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
0,00%
0.35
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
-8,26%
1
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+0,67%
3.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,25%
4
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,29%
27.08
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.24
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,21%
29.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,30%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-0,21%
38.12
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+2,48%
1.035
ΞΥΛΚ
0,00%
0.28
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.342
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-1,41%
24.45
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.85
ΟΠΑΠ
+0,06%
15.62
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,89%
0.904
ΟΤΕ
+0,56%
14.36
ΟΤΟΕΛ
-0,47%
12.82
ΠΑΙΡ
-1,69%
1.16
ΠΑΠ
0,00%
2.62
ΠΕΙΡ
+0,90%
3.809
ΠΕΤΡΟ
+0,24%
8.32
ΠΛΑΘ
+0,13%
4.005
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,43%
4.67
ΡΕΒΟΙΛ
+0,88%
1.715
ΣΑΡ
+0,84%
12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-1,32%
0.373
ΣΙΔΜΑ
+1,58%
1.93
ΣΠΕΙΣ
-0,77%
7.74
ΣΠΙ
0,00%
0.75
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,33%
18.3
ΤΖΚΑ
0,00%
1.645
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.33
ΦΡΛΚ
0,00%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

ΡΑΣ : Μία η άλλη τα έσοδα από μεταφορές πολιτών και αγαθών

Κάθετη μείωση στην κίνηση των επιβατών μέσω σιδηροδρόμου αποτυπώνει η Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), αντίθετα με τις μεταφορές εμπορευμάτων που σημείωσαν άνοδο.

Η πανδημία έπληξε το επιβατηγό μεταφορικό έργο, με μείωση 45% των εσόδων των εταιρειών, ενώ «δεν επλήγη καθόλου το εμπορευματικό έργο» δήλωσε η πρόεδρος της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου η οποία παρουσίασε στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, την έκθεση πεπραγμένων της Αρχής για το προηγούμενο έτος. Μάλιστα, όπως διευκρίνισε  η κ. Τσιαπαρίκου υπήρξε μια «οριακή αύξηση» στη μεταφορά εμπορευμάτων.

Σύμφωνα με την επικεφαλής της ΡΑΣ, λόγω της πανδημίας υπήρξε επίσης διακοπή της εκπαίδευσης των μηχανοδηγών στο Κ.Ε.Κ. του ΟΣΕ. Ωστόσο, μετά από παρέμβαση της Αρχής, ξεκίνησε η τηλε-εκπαίδευση για το θεωρητικό κομμάτι, ενώ «ζητήσαμε από τα συναρμόδια υπουργεία να δοθεί εξαίρεση για το πρακτικό κομμάτι, δηλαδή, να αντιμετωπιστούν οι εκπαιδευόμενοι ως δόκιμοι εργαζόμενοι μηχανοδηγοί και όχι ως απλοί σπουδαστές. Η ολοκλήρωση των σπουδών τους και η έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών ασφαλείας θα αντιμετωπίσει την υπάρχουσα έλλειψη μηχανοδηγών που έχουν όλες οι εταιρείες, και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και αυτές που θέλουν να μπουν στην αγορά», είπε η επικεφαλής της ΡΑΣ.

Η «γεωμετρία» των οικονομικών της ΡΑΣ

Η κ. Τσιαπαρίκου στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη αύξησης του προϋπολογισμού της Αρχής, καθώς και της κάλυψης των οργανικών θέσεών της.

Όπως έκανε γνωστό, προτίθεται να ζητήσει από την κυβέρνηση να αξιοποιηθεί η δυνατότητα, που παρέχει ο νόμος, να αντλήσει έσοδα από την αγορά για κάλυψη μέρους ή όλου του προϋπολογισμού της Αρχής. Όπως είπε η επικεφαλής της ΡΑΣ, υπάρχουν πραγματικά ζητήματα που δεν μπορούμε να κάνουμε λόγω μικρού μπάτζετ, όπως είναι ο έλεγχος του λογιστικού διαχωρισμού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που, μόνο η ανάθεση σε μια εταιρεία ορκωτών λογιστών απαιτεί ένα πολύ μεγάλο ποσό.

Όπως τόνισε, είναι πολύ σημαντικό να ελεγχθεί ο λογιστικός διαχωρισμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκειμένου να γνωρίζουμε ότι δεν χρησιμοποιεί κονδύλια που χρηματοδοτεί το υπουργείο για την λεγόμενη υποχρέωση σύμβασης δημοσίας υπηρεσίας. Αυτά τα κονδύλια, δεν επιτρέπεται να τα χρησιμοποιεί στο εμπορευματικό της έργο. Η παρέμβασή μας είναι να ελέγχουμε ότι πράγματι τα χρησιμοποιεί για τις επιβατικές μεταφορές, τις άγονες γραμμές.

Η κ. Τσιαπαρίκου, εστίασε επίσης  στο λογιστικό διαχωρισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναφορικά με την συγχωνευθείσα εταιρεία συντήρησης (ΕΕΣΣΤΥ), τα έσοδα της οποίας «δεν επιτρέπεται να πηγαίνουν σε άλλο κομμάτι των δραστηριοτήτων της».

Για το θέμα του νέου μοντέλου κοστολόγησης των υπηρεσιών συντήρησης που παρέχει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η κ. Τσιαπαρίκου είπε ότι έχει ήδη κατατεθεί στην ΡΑΣ, ότι βασίζεται στις αρχές της κοστοστρέφειας, και ότι η Αρχή έχει περιθώριο τριών μηνών να το εγκρίνει ή να προβεί σε παρατηρήσεις, «ώστε αυτό το μοντέλο να εφαρμοστεί αναδρομικά από 1/1/2020».

Εντός του 2021, η ΡΑΣ προχωρά στη συνολική αξιολόγηση του επιπέδου ασφάλειας του σιδηροδρομικού συστήματος.

Ως προς τα ζητήματα ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου είπε ότι η Αρχή, εντός του 2021, προχωρά στη συνολική αξιολόγηση και του επιπέδου ασφάλειας των επιχειρήσεων και του συνόλου του σιδηροδρομικού συστήματος.

«Είμαστε στην ανάπτυξη αυτής της πρωτοβουλίας, προκειμένου να βελτιωνόμαστε και να γίνουμε καλύτεροι και όχι τόσο να επιβάλλουμε κυρώσεις. Φυσικά όταν δεν συμμορφώνονται οι εταιρείες σε θέματα ασφάλειας θα είμαστε αμείλικτοι σε κυρώσεις και πρόστιμα και ό,τι προβλέπει η νομοθεσία μας», τόνισε η κ. Τσιαπαρίκου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!