Γ.Δ.
1491.71 -0,13%
ACAG
+0,16%
6.13
CENER
+0,34%
8.73
CNLCAP
-4,79%
7.95
DIMAND
-0,74%
9.38
OPTIMA
-0,34%
11.6
TITC
-0,32%
30.9
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,24%
1.652
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+1,82%
2.24
ΑΚΡΙΤ
+4,07%
0.895
ΑΛΜΥ
-0,71%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,58%
1.6665
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-1,35%
13.12
ΑΣΚΟ
+0,75%
2.7
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+0,96%
8.38
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+1,68%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,99%
6.13
ΒΙΟΚΑ
-1,85%
2.66
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.39
ΒΙΟΤ
+0,78%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+3,36%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-3,10%
1.565
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,72%
16.76
ΔΑΑ
+0,22%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,26%
11.65
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.65
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,49%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.685
ΕΕΕ
+0,31%
32.3
ΕΚΤΕΡ
-0,69%
4.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-1,21%
2.45
ΕΛΛ
-0,70%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,75%
2.66
ΕΛΠΕ
-1,76%
8.655
ΕΛΣΤΡ
+2,98%
2.42
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.866
ΕΛΧΑ
-0,49%
2.015
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
+0,50%
12.06
ΕΣΥΜΒ
-0,72%
1.38
ΕΤΕ
-1,76%
8.35
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+0,50%
6.02
ΕΥΡΩΒ
+2,09%
2.1
ΕΧΑΕ
-1,87%
5.25
ΙΑΤΡ
0,00%
1.725
ΙΚΤΙΝ
+4,12%
0.43
ΙΛΥΔΑ
-4,32%
1.77
ΙΝΚΑΤ
-1,12%
5.29
ΙΝΛΙΦ
-0,80%
4.94
ΙΝΛΟΤ
+2,11%
1.164
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.34
ΙΝΤΕΤ
-1,56%
1.265
ΙΝΤΚΑ
+1,41%
3.6
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
342
ΚΕΚΡ
-1,63%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,62%
1.615
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.536
ΚΟΥΑΛ
-2,60%
1.274
ΚΟΥΕΣ
-1,86%
5.79
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,85%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-2,17%
1.35
ΛΑΒΙ
+1,46%
0.97
ΛΑΜΔΑ
-2,54%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
34.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.358
ΛΕΒΠ
-26,15%
0.288
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,08%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.015
ΜΕΒΑ
+1,03%
3.91
ΜΕΝΤΙ
-2,68%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
-1,50%
3.95
ΜΙΝ
0,00%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.9
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,71%
27.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,78%
38.64
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,71%
0.92
ΞΥΛΚ
-1,67%
0.294
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.44
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+2,35%
21.8
ΟΛΠ
-0,79%
25.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.77
ΟΠΑΠ
0,00%
15.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,52%
0.935
ΟΤΕ
+0,85%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-0,94%
12.66
ΠΑΙΡ
+0,43%
1.16
ΠΑΠ
+0,79%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,46%
3.866
ΠΕΤΡΟ
-0,64%
9.26
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.045
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
-0,68%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
+1,19%
1.194
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,32%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,18%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,41%
0.0385
ΣΕΝΤΡ
-1,30%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.91
ΣΠΕΙΣ
-1,77%
7.76
ΣΠΙ
+0,56%
0.716
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,55%
18.4
ΤΖΚΑ
-0,62%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,61%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,11%
1.742
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-3,08%
0.252
ΦΡΛΚ
-1,20%
4.1
ΧΑΙΔΕ
-6,47%
0.65

Αττική Οδός: Τη Δευτέρα εγκρίνει το ΤΑΙΠΕΔ την τελική σύμβαση παραχώρησης

Την ερχόμενη Δευτέρα 24 Απριλίου αναμένεται να περάσει από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ η τελική σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ έχει έρθει σε συμφωνία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το τελικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης και πλέον αναμένεται να την εγκρίνει το ΔΣ του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων.

Το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης προβλέπει μεν διόδια 2,5 ευρώ ανά διέλευση, αλλά το αντίτιμο θα αλλάζει ανάλογα με τα φαινόμενα συνωστισμού κίνησης στο τέλος της πρώτης πενταετίας. Στην πράξη η σύμβαση προβλέπει την αναθεώρηση του αντίτιμου του διοδίου ανά πενταετία, ανάλογα με την εξέλιξη της κίνησης αυτοκινήτων στον οδικό άξονα. 

Το ΤΑΙΠΕΔ αλλά και η κυβέρνηση βιάζονται να κλείσει η συμφωνία, έτσι ώστε να υπάρχει επαρκής χρόνος για την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Την πρόθεση αυτήν εξέφρασε πρόσφατα και ο νέος υπουργός Υποδομών και  Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης. Υπενθυμίζεται ότι η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης λήγει τον Οκτώβριο του 2024, αλλά εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί τουλάχιστον ένας χρόνος για την ολοκλήρωση της συναλλαγής, μετά την επιλογή του προτιμητέου επενδυτή. 

Παράγοντες της αγοράς σημειώνουν ότι μετά τη διενέργεια του διαγωνισμού με την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών και την επιλογή του προτιμητέου επενδυτή, η ολοκλήρωση της συναλλαγής προϋποθέτει την οριστικοποίηση του χρηματοδοτικού σχεδίου της παραχώρησης του οδικού άξονα, την έγκριση της συμφωνίας από το Ελεγκτικό Συνέδριο, την υπογραφή της σύμβασης και τέλος την κύρωσή της από τη Βουλή.

Το θετικό μέχρι σήμερα είναι ότι οι αγορές επανέρχονται σε μια κανονικότητα, με την έννοια ότι σταματούν οι ισχυρές πληθωριστικές πιέσεις που ωθούσαν τα επιτόκια δανεισμού προς τα επάνω. Παρ’ όλο που το κύμα επιτοκιακών αυξήσεων δεν έχει κοπάσει, εντούτοις όλοι υποστηρίζουν ότι τα χειρότερα τα έχουμε δει. Επομένως, οι ενδιαφερόμενοι έχουν πλέον καθαρότερο χρηματοοικονομικό ορίζοντα απ’ ό,τι έξι ή δώδεκα μήνες πριν. 

Υπενθυμίζεται ότι η ισχύουσα ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την Αττική Οδό είναι η 29η Μαΐου 2023. Θεωρείται δεδομένο, ωστόσο, ότι θα υπάρξει μετάθεση της ημερομηνίας υποβολής προσφορών, με το ΤΑΙΠΕΔ να προκρίνει η υποβολή να γίνει μέσα στον Ιούλιο και αμέσως μετά τις δεύτερες εκλογές, που εκτιμώνται για τις 2 Ιουλίου.

Παράλληλα, στα θέματα που θα συζητηθούν στην ερχόμενη συνεδρίαση του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνεται και η παραχώρηση της Μαρίνας Αργοστολίου. Συγκεκριμένα, το ΔΣ πρόκειται να ενημερωθεί για την προεπιλογή των ενδιαφερομένων και την έναρξη της β’ φάσης του διαγωνισμού, που υποβάλλονται οι δεσμευτικές προσφορές.

Στην αρχική φάση του διαγωνισμού ενδιαφέρον εξέφρασαν έξι επενδυτικά σχήματα, τα οποία φαίνεται ότι όλα ανεξαιρέτως προχωρούν στη β’ φάση του διαγωνισμού. Τα σχήματα που συμμετείχαν στην α’ φάση του διαγωνισμού είναι:

  • Α1 Γιωτ Τρέιντ Κονσόρτιουμ AE
  • Ακτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ – Ναυπηγοπλαστική ΑΕΒΕ
  • D-Marinas Hellas ΜΑΕ
  • Lamda Marinas ΜΑΕ
  • Noam Cohen (Φυσικό πρόσωπο)
  • ΤΕΚΑΛ ΑΕ.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!