Γ.Δ.
1472.45 +1,39%
ACAG
+1,44%
6.33
CENER
+3,75%
8.3
CNLCAP
0,00%
7.9
DIMAND
+0,42%
9.64
OPTIMA
+1,48%
10.96
TITC
+2,22%
29.95
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+1,50%
1.484
ΑΒΕ
0,00%
0.484
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.93
ΑΛΜΥ
+1,79%
2.85
ΑΛΦΑ
+2,02%
1.6175
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.86
ΑΡΑΙΓ
+1,03%
12.78
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.68
ΑΣΤΑΚ
+2,50%
7.38
ΑΤΕΚ
-8,99%
0.344
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.08
ΑΤΤ
+0,44%
11.4
ΑΤΤΙΚΑ
-0,81%
2.45
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,57%
5.99
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.5
ΒΙΟΣΚ
+1,53%
1.33
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
+1,20%
1.69
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,72%
16.7
ΔΑΑ
+0,72%
8.36
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,25%
11.3
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.347
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.68
ΕΕΕ
+2,08%
31.44
ΕΚΤΕΡ
-1,68%
4.4
ΕΛΒΕ
0,00%
5.25
ΕΛΙΝ
0,00%
2.45
ΕΛΛ
-0,35%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,15%
2.63
ΕΛΠΕ
-0,42%
8.35
ΕΛΣΤΡ
+2,15%
2.38
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,92%
1.966
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+1,12%
1.355
ΕΤΕ
+1,97%
7.964
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,54%
2.031
ΕΧΑΕ
+1,36%
5.22
ΙΑΤΡ
+2,35%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+0,12%
0.43
ΙΛΥΔΑ
+1,14%
1.78
ΙΝΚΑΤ
-0,37%
5.4
ΙΝΛΙΦ
+0,80%
5.04
ΙΝΛΟΤ
+1,05%
1.16
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.27
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.5
ΙΝΤΕΤ
-1,55%
1.27
ΙΝΤΚΑ
+1,50%
3.71
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
342
ΚΕΚΡ
+3,31%
1.56
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,55%
1.64
ΚΟΡΔΕ
-0,38%
0.53
ΚΟΥΑΛ
-1,41%
1.26
ΚΟΥΕΣ
+2,09%
5.87
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,47%
10.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.37
ΛΑΒΙ
+2,59%
0.87
ΛΑΜΔΑ
+1,02%
6.93
ΛΑΜΨΑ
-1,20%
33
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
-9,52%
0.304
ΛΕΒΠ
0,00%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.08
ΜΕΒΑ
0,00%
3.97
ΜΕΝΤΙ
+0,34%
2.97
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.2
ΜΙΓ
-2,26%
3.9
ΜΙΝ
+4,13%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,07%
27.2
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.34
ΜΟΤΟ
+1,33%
3.04
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
30.04
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,89%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,42%
38.36
ΝΑΚΑΣ
-0,72%
2.76
ΝΑΥΠ
-1,96%
1
ΞΥΛΚ
0,00%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.1
ΟΛΠ
0,00%
24.75
ΟΛΥΜΠ
-0,69%
2.86
ΟΠΑΠ
+0,97%
15.65
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,99%
0.918
ΟΤΕ
+1,35%
14.25
ΟΤΟΕΛ
+0,31%
12.82
ΠΑΙΡ
0,00%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.64
ΠΕΙΡ
+3,46%
3.882
ΠΕΤΡΟ
+0,96%
8.38
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.162
ΠΡΟΝΤΕΑ
+1,92%
7.95
ΠΡΟΦ
+0,43%
4.72
ΡΕΒΟΙΛ
+1,78%
1.72
ΣΑΡ
-0,51%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,54%
0.372
ΣΙΔΜΑ
-0,26%
1.9
ΣΠΕΙΣ
+2,06%
7.92
ΣΠΙ
0,00%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,38%
18.4
ΤΖΚΑ
0,00%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,82%
1.714
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.298
ΦΡΛΚ
-0,12%
4.17
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

NielsenIQ: Αύξηση 9,1% στον τζίρο του λιανεμπορίου τροφίμων

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της NielsenIQ, τη θετική του πορεία συνέχισε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το πρώτο τετράμηνο του έτους.

Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο, το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων ενισχύθηκε κατά 9,1%, ωστόσο η ανάπτυξη αυτή εξακολουθεί να είναι πληθωριστική, με τους όγκους να υποχωρούν, γύρω στο 3,5%. Σε επίπεδο κατηγοριών, την ανάπτυξη αυτήν οδηγούν τα τρόφιμα και ποτά, τόσο τα φρέσκα (+8,9%), όσο και τα τυποποιημένα (+9,3%), κυρίως λόγω της σημαντικής συνεισφοράς τους στο μέσο καλάθι του ελληνικού νοικοκυριού, σε σχέση με τις κατηγορίες του μη τροφίμου.

Μέσα σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον, και με βάση πρόσφατα ευρήματα από έρευνες της NielsenIQ, οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται, στη συντριπτική τους πλειοψηφία (97% των ερωτηθέντων), να έχουν ξεκάθαρα αντιληφθεί την αύξηση στις τιμές των προϊόντων που πωλούνται μέσα από τα super markets. Προσπαθώντας να αντεπεξέλθουν σε αυτό, δηλώνουν σε ποσοστό 68% ότι θα κόψουν τις περιττές δαπάνες και τις πολυτέλειες και θα αγοράζουν μόνο τα βασικά, ενώ ταυτόχρονα 1 στους 3 δηλώνει ότι θα επιλέγει πλέον φθηνότερες μάρκες.

Τις παραπάνω δηλώσεις φαίνεται να επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία πωλήσεων της NielsenIQ, καθώς αφενός καταγράφεται μείωση των πωλήσεων σε κατηγορίες δευτερευούσης σημασίας, όπως είναι για παράδειγμα τα στοματικά διαλύματα (-8,2%) ή τα προϊόντα φροντίδας για τα έπιπλα (-5,1%). Την ίδια στιγμή, το μερίδιο σε αξία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να κινείται σε ανοδική τροχιά, φτάνοντας σε σύνολο αγοράς στο ιστορικά υψηλό ποσοστό του 25%, με τους καταναλωτές να δηλώνουν ότι επιλέγουν τα Private Labels όχι μόνο για τη σχετικά χαμηλή τους τιμή (58% των ερωτηθέντων), αλλά και γιατί είναι εξίσου ποιοτικά με τα επώνυμα, σε ποσοστό άνω του 75%.

Επικεντρώνοντας περαιτέρω την ανάλυσή μας στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, άξιο λόγου αποτελεί το γεγονός ότι ενώ μεσοσταθμικά έχουν αυξήσει την τιμή τους υπερδιπλάσια σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα, την ίδια στιγμή έχουν καταφέρει να συγκρατήσουν τους πωλούμενους όγκους τους, χωρίς να παρουσιάσουν απώλειες, γεγονός που αποδεικνύει τη στροφή των καταναλωτών, σε πολλές περιπτώσεις, σε εναλλακτικές χαμηλού κόστους, που θα τους ελαχιστοποιήσουν το συνολικό «out of pocket».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!