Γ.Δ.
1491.71 -0,13%
ACAG
+0,16%
6.13
CENER
+0,34%
8.73
CNLCAP
-4,79%
7.95
DIMAND
-0,74%
9.38
OPTIMA
-0,34%
11.6
TITC
-0,32%
30.9
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,24%
1.652
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+1,82%
2.24
ΑΚΡΙΤ
+4,07%
0.895
ΑΛΜΥ
-0,71%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,58%
1.6665
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-1,35%
13.12
ΑΣΚΟ
+0,75%
2.7
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+0,96%
8.38
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+1,68%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,99%
6.13
ΒΙΟΚΑ
-1,85%
2.66
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.39
ΒΙΟΤ
+0,78%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+3,36%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-3,10%
1.565
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,72%
16.76
ΔΑΑ
+0,22%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,26%
11.65
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.65
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,49%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.685
ΕΕΕ
+0,31%
32.3
ΕΚΤΕΡ
-0,69%
4.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-1,21%
2.45
ΕΛΛ
-0,70%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,75%
2.66
ΕΛΠΕ
-1,76%
8.655
ΕΛΣΤΡ
+2,98%
2.42
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.866
ΕΛΧΑ
-0,49%
2.015
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
+0,50%
12.06
ΕΣΥΜΒ
-0,72%
1.38
ΕΤΕ
-1,76%
8.35
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+0,50%
6.02
ΕΥΡΩΒ
+2,09%
2.1
ΕΧΑΕ
-1,87%
5.25
ΙΑΤΡ
0,00%
1.725
ΙΚΤΙΝ
+4,12%
0.43
ΙΛΥΔΑ
-4,32%
1.77
ΙΝΚΑΤ
-1,12%
5.29
ΙΝΛΙΦ
-0,80%
4.94
ΙΝΛΟΤ
+2,11%
1.164
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.34
ΙΝΤΕΤ
-1,56%
1.265
ΙΝΤΚΑ
+1,41%
3.6
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
342
ΚΕΚΡ
-1,63%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,62%
1.615
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.536
ΚΟΥΑΛ
-2,60%
1.274
ΚΟΥΕΣ
-1,86%
5.79
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,85%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-2,17%
1.35
ΛΑΒΙ
+1,46%
0.97
ΛΑΜΔΑ
-2,54%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
34.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.358
ΛΕΒΠ
-26,15%
0.288
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,08%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.015
ΜΕΒΑ
+1,03%
3.91
ΜΕΝΤΙ
-2,68%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
-1,50%
3.95
ΜΙΝ
0,00%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.9
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,71%
27.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,78%
38.64
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,71%
0.92
ΞΥΛΚ
-1,67%
0.294
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.44
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+2,35%
21.8
ΟΛΠ
-0,79%
25.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.77
ΟΠΑΠ
0,00%
15.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,52%
0.935
ΟΤΕ
+0,85%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-0,94%
12.66
ΠΑΙΡ
+0,43%
1.16
ΠΑΠ
+0,79%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,46%
3.866
ΠΕΤΡΟ
-0,64%
9.26
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.045
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
-0,68%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
+1,19%
1.194
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,32%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,18%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,41%
0.0385
ΣΕΝΤΡ
-1,30%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.91
ΣΠΕΙΣ
-1,77%
7.76
ΣΠΙ
+0,56%
0.716
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,55%
18.4
ΤΖΚΑ
-0,62%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,61%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,11%
1.742
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-3,08%
0.252
ΦΡΛΚ
-1,20%
4.1
ΧΑΙΔΕ
-6,47%
0.65

Αεροπορικά ταξίδια: Επιστρέφουν… στην εποχή του Ψυχρού Πολέμου

Μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, τα δρομολόγια της πολιτικής αεροπορίας άλλαξαν άρδην και επανήλθαν στην ψυχροπολεμική εποχή. Η επιλογή του εναέριου χώρου της Ρωσίας και ειδικότερα της Σιβηρίας βγήκε από τον χάρτη, με αποτέλεσμα η αλλαγή πορείας των αεροπλάνων να οδηγήσει σε αύξηση των δαπανών για καύσιμα και των εκπομπών ρύπων.

Με το νέο πολεμικό μέτωπο που άνοιξε στη Λωρίδα της Γάζας μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της Χαμάς στο Ισραήλ την 7η Οκτωβρίου, οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν ένα πρόσθετο εμπόδιο για την ομαλή έκβαση των πτήσεων. Εντούτοις, ελλοχεύει να υπάρξουν ακόμη μεγαλύτερες καθυστερήσεις εάν προκληθεί γενικότερη ανάφλεξη στην περιοχή της Μέσης Ανατολής.

Από τις αρχές Μαρτίου του 2022, δηλαδή όταν επιβλήθηκαν οι πρώτες κυρώσεις της Δύσης εις βάρος της Ρωσίας για την απόφαση του Κρεμλίνου να εισβάλει στην Ουκρανία, ένα αεροπορικό ταξίδι από το Πεκίνο στο Παρίσι διαρκεί έξι ώρες παραπάνω και από το Λονδίνο στο Τόκιο περίπου τεσσερισήμισι ώρες παραπάνω, αναφέρει το πρακτορείο Bloomberg. Οι ώρες των πτήσεων μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με την αεροπορική εταιρεία, αλλά οι ανατροπές στα δρομολόγια είναι αναμφισβήτητες.

Μια πρόσθετη ώρα κοστίζει πάνω από 7.200 δολάρια σε ένα αεροσκάφος φαρδιάς ατράκτου, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας. Οι επιπτώσεις στην British Airways είναι ήδη αισθητές, καθώς ο όγκος των κρατήσεων στις πτήσεις με προορισμό την Κίνα παρέμεινε χαμηλότερος κατά 40% το γ’ τρίμηνο από τα επίπεδα που ίσχυαν το 2019.

Στη Μέση Ανατολή η ισραηλινή αεροπορική εταιρεία EL AL αποφεύγει την αραβική χερσόνησο για λόγους ασφαλείας. Κατά συνέπεια, τα δρομολόγια προς την Μπανγκόκ καθυστερούν ένα ολόκληρο τρίωρο. Μέχρι σήμερα, ωστόσο, οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια λόγω του πολέμου στη Μέση Ανατολή είναι περιορισμένες. Αλλά η ενδεχόμενη  απαγόρευση πτήσεων σε ένα μεγαλύτερο κομμάτι του εναέριου χώρου της Μέσης Ανατολής μπορεί να προκαλέσει αναταραχή σε περίπου 300 δρομολόγια, ημερησίως. Οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις θα επηρεάσουν τα αεροπορικά ταξίδια μεταξύ Ευρώπης και νότιας ή νοτιοανατολικής Ασίας, σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων Cirium και το Bloomberg.

Ήδη το γεωπολιτικό κλίμα είναι τεταμένο στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής, με τις ΗΠΑ και τις συμμαχικές δυνάμεις να δέχονται επιθέσεις σε βάσεις στο Ιράκ και τη Συρία, ενώ η Ουάσινγκτον κατηγορεί την Τεχεράνη πως εμπλέκεται στις ενέργειες αυτές. Πυρά έχουν, επίσης, ανταλλαχθεί μεταξύ της Χεζμπολάχ και του ισραηλινού στρατού όσο ο  πόλεμος συνεχίζεται στη Λωρίδα της Γάζας. Το Ιράν έχει ήδη προειδοποιήσει για τον κίνδυνο νέων συγκρούσεων.

«Η απαγόρευση πτήσεων σε τόσο μεγάλη κλίμακα θα θέσει σε νέα δοκιμασία τον σχεδιασμό των δρομολογίων και τον προγραμματισμό εσόδων από τις αεροπορικές εταιρείες», σχολίασε η Αν Άγκνου Κορέα, υψηλόβαθμο στέλεχος στη συμβουλευτική εταιρεία MBA Aviation, στο Bloomberg.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!