Γ.Δ.
1476.12 0,00%
ACAG
0,00%
6.2
CENER
0,00%
8.26
CNLCAP
0,00%
8.05
DIMAND
0,00%
9.5
OPTIMA
0,00%
11.5
TITC
0,00%
31.25
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.582
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.21
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.895
ΑΛΜΥ
0,00%
2.75
ΑΛΦΑ
0,00%
1.612
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.76
ΑΡΑΙΓ
0,00%
13.3
ΑΣΚΟ
0,00%
2.66
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.412
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.28
ΑΤΤ
0,00%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.99
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.41
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.69
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.62
ΔΑΑ
0,00%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.54
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.6
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.344
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.68
ΕΕΕ
0,00%
31.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.28
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.76
ΕΛΠΕ
0,00%
8.61
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.3
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.85
ΕΛΧΑ
0,00%
1.998
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.08
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.33
ΕΤΕ
0,00%
8.07
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.9
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.076
ΕΧΑΕ
0,00%
5.32
ΙΑΤΡ
0,00%
1.67
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.4095
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.825
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.43
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.96
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.14
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.15
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.3
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.565
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.625
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.53
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.26
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.03
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.385
ΛΑΒΙ
0,00%
0.89
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.31
ΛΕΒΠ
0,00%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.46
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.02
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.97
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.6
ΜΙΓ
0,00%
4.015
ΜΙΝ
0,00%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.5
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.15
ΜΟΤΟ
0,00%
3.045
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.48
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
0,00%
0.94
ΞΥΛΚ
0,00%
0.272
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.356
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.5
ΟΛΠ
0,00%
25.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.8
ΟΠΑΠ
0,00%
15.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.926
ΟΤΕ
0,00%
14.09
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.88
ΠΑΙΡ
0,00%
1.195
ΠΑΠ
0,00%
2.57
ΠΕΙΡ
0,00%
3.87
ΠΕΤΡΟ
0,00%
9.4
ΠΛΑΘ
0,00%
4.005
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16.1
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
0,00%
11.3
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.384
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.915
ΣΠΕΙΣ
0,00%
8.16
ΣΠΙ
0,00%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.53
ΤΖΚΑ
0,00%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.274
ΦΡΛΚ
0,00%
4.2
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Τέσσερα έργα που θα λύσουν το συγκοινωνιακό πρόβλημα της Αττικής

Με τρία οδικά έργα και ένα έργο σταθερής τροχιάς μπορεί να βελτιωθεί η σημερινή τραγική εικόνα στους δρόμους του Λεκανοπεδίου και ειδικά στον Κηφισό, τμήμα της Αττικής Οδού, καθώς και σε κεντρικές λεωφόρους.

Χθες ο εντεταλμένος σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Πέτρος Σουρέτης παρουσίασε, μιλώντας στο συνέδριο του Οικονομικού Ταχυδρόμου, ένα από τα τέσσερα έργα, τον οδικό άξονα Ελευσίνας – Οινοφύτων. Με μήκος περίπου 40 χιλιόμετρα θα ξεκινά από το δυτικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου της Αττικής Οδού στην περιοχή Αγ. Λουκά (Θριάσιο Πεδίο) και θα καταλήγει στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ στην περιοχή των Οινοφύτων. Πρόκειται για έργο που μπορεί να απαλλάξει τον Κηφισό από τα χιλιάδες φορτηγά που δημιουργούν καθημερινά το αδιαχώρητο και για το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει υποβάλλει πρότυπη πρόταση στο υπουργείο Υποδομών.

Με το μοντέλο της πρότυπης πρότασης σχεδιάζεται να προχωρήσουν και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα, καθώς και η σήραγγα που θα ενώνει τον Καρέα με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Η πρότυπη πρόταση έχει υποβληθεί από κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ. Για να υλοποιηθούν οι συγκεκριμένες πρότυπες προτάσεις καθώς και κάποιες άλλες που ενδέχεται να υποβληθούν χρειάζεται, πάντως, νομοθετική ρύθμιση. Τις αδυναμίες του σημερινού θεσμικού πλαισίου έχει εντοπίσει η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών με τον υφυπουργό Ν. Ταχιάο να δηλώνει πρόσφατα πως αναμένεται ρύθμιση σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Το μοντέλο των πρότυπων προτάσεων προβλέπει πως ένα ιδιωτικό ή μικτό σχήμα ωριμάζει τεχνικά, οικονομικά, κ.α. ένα έργο και στη συνέχεια το προτείνει στο δημόσιο. Ακολουθεί ανοικτός διαγωνισμός και αν δεν κερδίσει ο προτείνων το έργο τότε αποζημιώνεται για τις δαπάνες ωρίμανσης, με βάση σαφείς προβλέψεις του νόμου. Και τα δύο έργα βρίσκονται, πάντως, στο στάδιο της… ιδέας αφού πρέπει να εγκριθεί η πρότυπη πρόταση, να σχεδιαστεί ο διαγωνισμός, να προκηρυχθεί, να βρεθεί ο ανάδοχος και να μην υπάρχουν προσφυγές ώστε τελικά να κατακυρωθούν και κάποια στιγμή να ξεκινήσουν.

Οι προσφυγές, παράλληλα με το κενό χρηματοδότησης, έχουν μπλοκάρει για παράδειγμα το τρίτο κρίσιμο έργο για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αττικής, την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό στον κόμβο Καλυφτάκη. Το έργο, που σχεδιάζεται εδώ και σχεδόν μισό αιώνα και για το οποίο έχουν ήδη πραγματοποιηθεί τρεις διαγωνισμοί, είναι άγνωστο πότε θα ξεκινήσει. Πέρα από την προσφυγή του δήμου Ηρακλείου στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), που ζητά ακόμα μεγαλύτερο υπόγειο τμήμα και εκδικάζεται στις αρχές του 2024, υπάρχει ζήτημα με τη χρηματοδότηση καθώς αναζητούνται κονδύλια από το υπουργείο Υποδομών. Στον τρίτο διαγωνισμό, προϋπολογισμού 435 εκατ. ευρώ, υπήρξε ανάδοχος, η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – Intrakat.

Νωρίτερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα σχεδιάζει να έχει ολοκληρώσει τη διάνοιξη των σηράγγων στη γραμμή 4 (Άλσος Βεϊκού – Ευαγγελισμός – Γουδή) η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom, η οποία αυτή την περίοδο περιμένει να απελευθερωθούν εργοτάξια σε σταθμούς ώστε να ξεκινήσουν και εκεί εργασίες. Ήδη, προχωρά ο ένας μετροπόντικας από την πλευρά της Κατεχάκη ενώ συναρμολογείται ο δεύτερος στην πλευρά της Λεωφόρου Βεΐκου. Οι καθυστερήσεις στην πρόδρομη εργολαβία που είχε αναθέσει η Ελληνικό Μετρό και αφορούσε τη μετατόπιση δημοσίων δικτύων (ύδρευσης, ηλεκτρικής ενέργειας, κ.α.), αρχαιολογικές τομές, κ.λπ. έχουν μετατοπίσει προς τα πίσω το αρχικό χρονοδιάγραμμα και της κύριας εργολαβίας στην οποία ηγείται η ΑΒΑΞ. Και σε αυτό το έργο υπάρχουν προσφυγές, με επίκεντρο τους σταθμούς σε Πλατεία Εξαρχείων και Ευαγγελισμό. Χθες, μάλιστα, γνωστοποιήθηκε απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) που δικαιώνει εν μέρη τον προσφεύγοντα για το σταθμό Ευαγγελισμού.

Στην κυβέρνηση, πάντως, αρχίζουν να κατανοούν πως πρέπει να βρεθεί λύση στο σημερινό κυκλοφοριακό χάος σε Κηφισό και άλλους κεντρικούς δρόμους. Ειδικά όταν στην Αττική δεν έχουν γίνει σοβαρά έργα από την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων. Παράλληλα, η συνεχής απαξίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς οδηγεί ολοένα και περισσότερους στη χρήση του Ι.Χ. Προς το παρόν, τα μοναδικά εργοτάξια είναι αυτά στη γραμμή 4 του μετρό ενώ για τα οδικά έργα μάλλον θα χρειαστεί να περιμένουμε κάποια χρόνια. Και με δεδομένο πως ετοιμάζονται νέοι υπερτοπικοί πόλοι με χιλιάδες κατοίκους, όπως το Ελληνικό, η κατάσταση, πριν βελτιωθεί, θα γίνει πολύ χειρότερη!

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!