Γ.Δ.
1491.71 -0,13%
ACAG
+0,16%
6.13
CENER
+0,34%
8.73
CNLCAP
-4,79%
7.95
DIMAND
-0,74%
9.38
OPTIMA
-0,34%
11.6
TITC
-0,32%
30.9
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,24%
1.652
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+1,82%
2.24
ΑΚΡΙΤ
+4,07%
0.895
ΑΛΜΥ
-0,71%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,58%
1.6665
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-1,35%
13.12
ΑΣΚΟ
+0,75%
2.7
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+0,96%
8.38
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+1,68%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,99%
6.13
ΒΙΟΚΑ
-1,85%
2.66
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.39
ΒΙΟΤ
+0,78%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+3,36%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-3,10%
1.565
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,72%
16.76
ΔΑΑ
+0,22%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,26%
11.65
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.65
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,49%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.685
ΕΕΕ
+0,31%
32.3
ΕΚΤΕΡ
-0,69%
4.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-1,21%
2.45
ΕΛΛ
-0,70%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,75%
2.66
ΕΛΠΕ
-1,76%
8.655
ΕΛΣΤΡ
+2,98%
2.42
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.866
ΕΛΧΑ
-0,49%
2.015
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
+0,50%
12.06
ΕΣΥΜΒ
-0,72%
1.38
ΕΤΕ
-1,76%
8.35
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+0,50%
6.02
ΕΥΡΩΒ
+2,09%
2.1
ΕΧΑΕ
-1,87%
5.25
ΙΑΤΡ
0,00%
1.725
ΙΚΤΙΝ
+4,12%
0.43
ΙΛΥΔΑ
-4,32%
1.77
ΙΝΚΑΤ
-1,12%
5.29
ΙΝΛΙΦ
-0,80%
4.94
ΙΝΛΟΤ
+2,11%
1.164
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.34
ΙΝΤΕΤ
-1,56%
1.265
ΙΝΤΚΑ
+1,41%
3.6
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
342
ΚΕΚΡ
-1,63%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,62%
1.615
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.536
ΚΟΥΑΛ
-2,60%
1.274
ΚΟΥΕΣ
-1,86%
5.79
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,85%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-2,17%
1.35
ΛΑΒΙ
+1,46%
0.97
ΛΑΜΔΑ
-2,54%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
34.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.358
ΛΕΒΠ
-26,15%
0.288
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,08%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.015
ΜΕΒΑ
+1,03%
3.91
ΜΕΝΤΙ
-2,68%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
-1,50%
3.95
ΜΙΝ
0,00%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.9
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,71%
27.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,78%
38.64
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,71%
0.92
ΞΥΛΚ
-1,67%
0.294
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.44
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+2,35%
21.8
ΟΛΠ
-0,79%
25.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.77
ΟΠΑΠ
0,00%
15.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,52%
0.935
ΟΤΕ
+0,85%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-0,94%
12.66
ΠΑΙΡ
+0,43%
1.16
ΠΑΠ
+0,79%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,46%
3.866
ΠΕΤΡΟ
-0,64%
9.26
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.045
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
-0,68%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
+1,19%
1.194
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,32%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,18%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,41%
0.0385
ΣΕΝΤΡ
-1,30%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.91
ΣΠΕΙΣ
-1,77%
7.76
ΣΠΙ
+0,56%
0.716
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,55%
18.4
ΤΖΚΑ
-0,62%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,61%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,11%
1.742
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-3,08%
0.252
ΦΡΛΚ
-1,20%
4.1
ΧΑΙΔΕ
-6,47%
0.65

Ερυθρά Θάλασσα: Η κρίση χτύπησε τον γερμανικό κλάδο χημικών

Ο τομέας των χημικών προϊόντων της Γερμανίας, ο μεγαλύτερος της Ευρώπης, αρχίζει να αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα από τις καθυστερήσεις στις μεταφορές μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, αποτελώντας την τελευταία βιομηχανία που προειδοποιεί για διαταραχές στον εφοδιασμό που έχουν αναγκάσει ορισμένες εταιρείες να περιορίσουν την παραγωγή.

Όπως σημειώνει το Reuters, οι κρίσιμες ασιατικές εισαγωγές προς την Ευρώπη, από ανταλλακτικά αυτοκινήτων και μηχανολογικό εξοπλισμό μέχρι χημικά και παιχνίδια, αργούν περισσότερο να φθάσουν, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων έχουν εκτρέψει τα πλοία γύρω από την Αφρική και μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα του Σουέζ, μετά τις επιθέσεις των Χούθις της Υεμένης.

Η Tesla το μεγαλύτερο θύμα στις διαταραχές του εφοδιασμού

Ενώ η γερμανική βιομηχανία έχει συνηθίσει στις διαταραχές του εφοδιασμού μετά την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία, ο αντίκτυπος της μειωμένης κυκλοφορίας μέσω της εμπορικής αρτηρίας έχει αρχίσει να φαίνεται, με το εργοστάσιο της Tesla στο Βερολίνο να είναι το πιο σημαντικό θύμα μέχρι στιγμής.

Ο χημικός τομέας της Γερμανίας, η τρίτη μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας μετά τα αυτοκίνητα και τη μηχανολογία, με ετήσιες πωλήσεις περίπου 260 δισεκατομμυρίων ευρώ (282 δισεκατομμυρίων δολαρίων), βασίζεται στην Ασία για περίπου το ένα τρίτο των εισαγωγών του από χώρες εκτός Ευρώπης.

«Το τμήμα προμηθειών μου εργάζεται σήμερα τρεις φορές πιο σκληρά για να πάρει κάτι», δήλωσε η Martina Nighswonger, διευθύνουσα σύμβουλος και ιδιοκτήτρια της Gechem GmbH & Co KG, η οποία αναμειγνύει και εμφιαλώνει χημικά για μεγάλους βιομηχανικούς πελάτες.

Ως αποτέλεσμα των καθυστερήσεων, η Gechem, η οποία πραγματοποιεί ετήσιες πωλήσεις σε διψήφιο αριθμό εκατομμυρίων ευρώ, έχει μειώσει την παραγωγή δισκίων πλυντηρίου πιάτων και τουαλέτας, επειδή δεν μπορεί να βρει αρκετό κιτρικό τρισόξινο νάτριο καθώς και θειικό και κιτρικό οξύ.

Ως εκ τούτου, η εταιρεία επανεξετάζει το σύστημα των τριών βαρδιών της, δήλωσε ο Nighswonger, προσθέτοντας ότι οι επιπτώσεις από τη συμπίεση των μεταφορών θα μπορούσαν να παραμείνουν πρόβλημα για το πρώτο εξάμηνο του 2024 τουλάχιστον.

Αυτό προκαλεί ειλικρινείς συζητήσεις με τους πελάτες, πρόσθεσε ο Nighswonger.

«Αν παίρνουμε τρία φορτία φορτηγών αντί για έξι, κάθε πελάτης παίρνει μόνο ένα μέρος της ποσότητας της παραγγελίας του, αλλά τουλάχιστον όλοι παίρνουν κάτι», είπε.

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ειδικών χημικών προϊόντων Evonik δήλωσε επίσης ότι πλήττεται από «αλλαγές δρομολόγησης και καθυστερήσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα», προσθέτοντας ότι ορισμένα πλοία άλλαξαν κατεύθυνση έως και τρεις φορές μέσα σε λίγες ημέρες.

Η εταιρεία δήλωσε ότι προσπαθεί να μετριάσει τον αντίκτυπο με το να παραγγέλνει νωρίτερα και να στραφεί στην αεροπορική μεταφορά, η οποία θεωρείται προσωρινή λύση επειδή ορισμένα χημικά δεν επιτρέπεται να μεταφέρονται με αεροπλάνο.

Η εξάρτηση των γερμανικών εταιρειών από τις ασιατικές αγορές

Ο γερμανικός βιομηχανικός οργανισμός VCI επισημαίνει εδώ και καιρό την εξάρτηση από τις ασιατικές εισαγωγές, λέγοντας ότι ενώ οι διακοπές παραγωγής θα πρέπει να περιορίζονται σε μεμονωμένες περιπτώσεις, οι καθυστερήσεις των εισαγωγών μέσω της Ερυθράς Θάλασσας αποτελούν πρόσθετο βάρος για μια ήδη αποδυναμωμένη βιομηχανία.

«Οι επιπτώσεις είναι ιδιαίτερα αισθητές στις μεσαίου μεγέθους εταιρείες λεπτών και ειδικών χημικών προϊόντων», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος του VCI Henrik Meincke, προσθέτοντας ότι οι εταιρείες αυτές συχνά προμηθεύονται ένα σημαντικό ποσοστό των πρώτων υλών τους από την Ασία.

Η κρίση στις μεταφορές στην Ερυθρά Θάλασσα έρχεται καθώς η οικονομία της Γερμανίας βρίσκεται ήδη υπό πίεση λόγω της ύφεσης, καθώς και του υψηλού κόστους εργασίας και ενέργειας. Σύμφωνα με την S&P Global, ο τομέας των χημικών προϊόντων της Ευρώπης, μαζί με τα αυτοκίνητα και το λιανικό εμπόριο, θεωρείται ο πιο ευάλωτος.

Το υψηλότερο το κόστος καυσίμων θα μετακυλιστεί στους καταναλωτές

Εκτός από την καθυστέρηση των εισαγωγών, οι όμιλοι χημικών επισημαίνουν το υψηλότερο κόστος καυσίμων, καθώς τα βυτιοφόρα που μεταφέρουν κρίσιμες πρώτες ύλες χρειάζονται περίπου 14 ημέρες περισσότερο για να φτάσουν, προσθέτοντας ότι το κόστος αυτό μπορεί να μετακυλιστεί μόνο εν μέρει στους πελάτες. Άλλοι επηρεάζονται λιγότερο.

Η Covestro, η οποία παράγει χημικά προϊόντα αφρού που χρησιμοποιούνται σε στρώματα, καθίσματα αυτοκινήτων και μονώσεις κτιρίων, αναμένει να επιβαρυνθεί με υψηλότερες τιμές ναύλων, αλλά πρόσθεσε ότι αυτές είναι ασήμαντες στο πλαίσιο των συνολικών δαπανών της.

Δήλωσε ότι μια εσωτερική ομάδα εργασίας ασχολείται με το θέμα, επισημαίνοντας ακόμη το ισχυρό περιφερειακό της αποτύπωμα.

Η εταιρεία παραγωγής αρωμάτων Symrise δήλωσε ότι δεν αναμένει καθυστερήσεις στις παραδόσεις της, επειδή έχει αρκετά αποθέματα ασφαλείας, και κάλεσε τους πελάτες να τηρήσουν τα συνήθη πρότυπα παραγγελιών τους για να αποτρέψουν τυχόν αδικαιολόγητη συσσώρευση.

Η Wacker Chemie, η οποία προμηθεύει πολυσιλικόνη για τα μισά περίπου τσιπ παγκοσμίως, επισήμανε επίσης τις υψηλότερες τιμές, αλλά πρόσθεσε ότι οι δραστηριότητές της δεν έχουν επηρεαστεί σημαντικά μέχρι στιγμής.

Ο Meincke της VCI βλέπει αρκετά χαμηλές πιθανότητες εκτεταμένων διακοπών παραγωγής, ακόμη και αν η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα παραμείνει τεταμένη, προσθέτοντας ότι με την αδύναμη ζήτηση, τη γραφειοκρατία και το υψηλό κόστος ενέργειας και πρώτων υλών ο κλάδος έχει ήδη αρκετά να ανησυχεί.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!