Γ.Δ.
1475.26 -0,59%
ACAG
-1,11%
6.21
CENER
+0,12%
8.26
CNLCAP
-3,07%
7.9
DIMAND
-0,11%
9.49
OPTIMA
+2,12%
11.56
TITC
-0,48%
31.4
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+2,05%
1.496
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.215
ΑΚΡΙΤ
-3,89%
0.865
ΑΛΜΥ
-1,28%
2.705
ΑΛΦΑ
-1,67%
1.6165
ΑΝΔΡΟ
-1,45%
6.8
ΑΡΑΙΓ
+0,76%
13.26
ΑΣΚΟ
0,00%
2.67
ΑΣΤΑΚ
+1,11%
7.28
ΑΤΕΚ
+0,49%
0.412
ΑΤΡΑΣΤ
+1,97%
8.28
ΑΤΤ
-2,65%
11
ΑΤΤΙΚΑ
-0,83%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,00%
5.97
ΒΙΟΚΑ
-3,42%
2.54
ΒΙΟΣΚ
-2,44%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
-1,64%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-2,06%
1.665
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,42%
16.64
ΔΑΑ
+0,50%
8.394
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,60%
11.62
ΔΟΜΙΚ
+2,27%
4.74
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.344
ΕΒΡΟΦ
-1,48%
1.66
ΕΕΕ
-0,63%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-0,80%
4.33
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-2,40%
2.44
ΕΛΛ
+1,77%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+4,09%
2.8
ΕΛΠΕ
0,00%
8.43
ΕΛΣΤΡ
-1,29%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-0,55%
1.806
ΕΛΧΑ
-0,60%
1.998
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
-0,37%
1.345
ΕΤΕ
-0,54%
8.056
ΕΥΑΠΣ
-1,22%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.85
ΕΥΡΩΒ
-1,06%
2.057
ΕΧΑΕ
-1,11%
5.36
ΙΑΤΡ
-0,89%
1.68
ΙΚΤΙΝ
+0,49%
0.412
ΙΛΥΔΑ
-1,95%
1.76
ΙΝΚΑΤ
-1,47%
5.38
ΙΝΛΙΦ
-0,80%
4.94
ΙΝΛΟΤ
-0,35%
1.15
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,95%
4.26
ΙΝΤΕΤ
+1,59%
1.28
ΙΝΤΚΑ
-1,63%
3.63
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+2,62%
1.565
ΚΕΠΕΝ
-1,00%
1.98
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-1,15%
0.518
ΚΟΥΑΛ
+3,48%
1.25
ΚΟΥΕΣ
+1,75%
5.83
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,41%
10.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-3,93%
1.345
ΛΑΒΙ
+3,18%
0.877
ΛΑΜΔΑ
-1,13%
7.02
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
-3,03%
0.32
ΛΕΒΠ
0,00%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.46
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.035
ΜΕΒΑ
+2,11%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-0,34%
2.96
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.6
ΜΙΓ
-1,47%
4.02
ΜΙΝ
+1,69%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,87%
27.26
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.42
ΜΟΤΟ
0,00%
3.035
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-0,43%
27.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.35
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-1,23%
38.54
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
+1,69%
0.962
ΞΥΛΚ
+1,11%
0.273
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-12,92%
0.31
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,78%
22.9
ΟΛΠ
+0,60%
25.25
ΟΛΥΜΠ
-1,08%
2.76
ΟΠΑΠ
+0,39%
15.47
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,98%
0.928
ΟΤΕ
-1,66%
14.19
ΟΤΟΕΛ
-1,55%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.195
ΠΑΠ
-1,92%
2.56
ΠΕΙΡ
+0,05%
3.862
ΠΕΤΡΟ
+2,17%
9.4
ΠΛΑΘ
+0,37%
4.02
ΠΛΑΚΡ
+3,87%
16.1
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,20%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
-0,29%
1.695
ΣΑΡ
-2,24%
11.34
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.382
ΣΙΔΜΑ
+2,93%
1.935
ΣΠΕΙΣ
-0,49%
8.2
ΣΠΙ
-1,41%
0.7
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,01%
18.59
ΤΖΚΑ
0,00%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,05%
1.738
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.27
ΦΡΛΚ
-0,72%
4.15
ΧΑΙΔΕ
-8,57%
0.64

Λιμάνι Πειραιά: Οι Χούθι συνεχίζουν να ”πληγώνουν” το εμπόριο

Η τεταμένη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, με τις συνεχιζόμενες επιθέσεις των Χούθι σε πλοία που αξιολογούν ότι εμπλέκονται με το Ισραήλ, εξακολουθούν να αποτελούν ένα πρόβλημα που διογκώνεται. Αυτό αποτυπώνεται και στην έκθεση της Cosco για τον μήνα Ιανουάριο και τα στοιχεία για το Λιμάνι του Πειραιά, που δείχνουν σημαντική μείωση των εμπορευματοκιβωτίων.

Πιο αναλυτικά, τα στοιχεία της Cosco Shipping Ports, που είναι η διαχειρίστρια εταιρεία στις δύο από τις τρεις προβλήτες στο λιμάνι του Πειραιά, δείχνουν πτώση ύψους 12,7% για την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τον Ιανουάριο σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023, μια πτώση που κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι θα ανακοπεί, αν δεν υπάρξει εξομάλυνση της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα.

Αναφορικά με το σύνολο των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν στο Λιμάνι του Πειραιά των Ιανουάριο, αυτά ανήλθαν σε 281.800 από 322.800 τον Ιανουάριο του 2023 και από 379.700 τον Δεκέμβριο του 2023.

Οι επιθέσεις στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, έχουν προκαλέσει σημαντικότατες συνέπειες στο διεθνές εμπόριο, με αποτέλεσμα πολλές ναυτιλιακές εταιρείες να έχουν τροποποιήσει τα δρομολόγιά τους, κάτι που τους κοστίζει και χρόνο και χρήμα. Τα ελληνόκτητα πλοία δε, έχουν γίνει αρκετές φορές στόχος των Χούθι το τελευταίο διάστημα, με το τελευταίο συμβάν να διαδραματίζεται μόλις χθες, Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου, με την επίθεση στο πλοίο Lycavitos. Είχαν προηγηθεί και στις 12 αλλά και στις 6 Φεβρουαρίου επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στα ανοικτά της Υεμένης.

Λιμάνι Πειραιά: Δυσοίωνες προβλέψεις από την DBRS

Μάλιστα η DBRS σε πρόσφατη έκθεσή της κάνει λόγο για πτώση 30% των φορτίων στο λιμάνι του Πειραιά λόγω των Χούθι και τονίζει ότι τα κύρια λιμάνια προσέλκυσης αναμένεται να είναι σε μεγάλο βαθμό απομονωμένα από τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα.

«Στην Ελλάδα, για το λιμάνι του Πειραιά, το πέμπτο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων έχει μέχρι στιγμής ήταν αρκετά σταθερός με μικρή επίπτωση από τις διαταραχές», σημειώνει αρχικά η έκθεση και συνεχίζει: «Ωστόσο, αναμένουμε πτώση του φορτίου περίπου 30% ή και περισσότερο σε αυτό το λιμάνι (…).

Οι κολοσσοί της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM, Cosco Container Lines, Evergreen Line και Orient Overseas Container Line αποφάσισαν να σταματήσουν τα τριήμερα δρομολόγιά τους από την Ασία προς τον Πειραιά, τα οποία αποτελούσαν ενδιάμεσο σταθμό για τη βόρεια Ευρώπη».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!