Σαφές μήνυμα «εκτέλεσης πρώτα, επέκτασης μετά» έστειλε ο διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμικής, Πάρις Κυριακόπουλος, στο πλαίσιο ενημέρωσης αναλυτών. Ερωτηθείς για την προοπτική διεύρυνσης της αντιπροσώπευσης της Toyota πέρα από τις Κυκλάδες και την Αχαΐα, όπου ήδη αντιπροσωπεύει τη μάρκα μέσω της θυγατρικής εταιρείας Autodirect, τόνισε ότι η εταιρεία «είναι απόλυτα συγκεντρωμένη στο να πετύχει με ό,τι ήδη έχει αναλάβει», ξεκαθαρίζοντας πως οι πρόσφατες κινήσεις «δεν έγιναν για την κίνηση».
Παραδέχτηκε, ωστόσο, πως «κοιτάμε όλη την ελληνική αγορά» και ότι η παρουσία στην Αττική μέσω της θυγατρικής Autodirect αποτελεί μεσοπρόθεσμο στόχο: «Θα θέλαμε πάρα πολύ να είμαστε και στην Αττική, είναι μέσα στα σχέδιά μας», επισήμανε ο Πάρις Κυριακόπουλος.
NIO: Lifestyle, τεχνολογία και προσεκτική κλιμάκωση της δραστηριότητας
Για τη NIO, ο κ. Κυριακόπουλος μίλησε με ιδιαίτερα θερμά λόγια, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για «εξαιρετικό προϊόν», με «πολύ προηγμένη τεχνολογία, AI ήδη ενσωματωμένη, συστήματα ασφαλείας και battery swapping (δυνατότητα ταχείας αντικατάστασης μπαταρίας)». Τοποθέτησε τη μάρκα ως lifestyle & technology brand, διαφοροποιημένη από άλλες κινεζικές φίρμες. Παράλληλα, αναγνώρισε το διαρθρωτικό ρεύμα: «Όπως παλαιότερα Κορεάτες και Ιάπωνες κέρδισαν μερίδια, τώρα θα δούμε και την Κίνα να παίρνει ένα σοβαρό κομμάτι της παγκόσμιας αγοράς».
Στο επενδυτικό σκέλος ήταν κατηγορηματικός: «Δεν ξοδεύουμε χρήματα χωρίς αντίκρισμα». Η φετινή επένδυση στη NIO θα περιοριστεί σε μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ στο τέταρτο τρίμηνο, σύμφωνα με τον ίδιο. «Όσο χρειάζεται για το σωστό στήσιμο», με ορίζοντα απόδοσης τα έτη 2029-2030: «Ο στόχος μας δεν είναι να κερδίσουμε την αγορά το ’26, αλλά από το 2029-2030 και μετά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κυριακόπουλος. Η οικοδόμηση νέας μάρκας «θέλει χρόνο» και η εταιρεία «θα διαθέσει πόρους σε βάθος χρόνου», αποφεύγοντας λάθη του παρελθόντος με κακό χρονισμό, με βάση τα όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμικής.
Yamaha, SIXT και Autodirect: Αγορά πιο «μαζεμένη», πειθαρχία στα περιθώρια
Σε ό,τι αφορά τη Yamaha, της οποίας είναι εισαγωγέας ο όμιλος, η ελληνική αγορά δικύκλου κινείται πιο αργά από τις αρχικές εκτιμήσεις, με επιμέρους καθυστερήσεις παραδόσεων (π.χ. Tracer 7), οι οποίες επηρεάζουν τους ρυθμούς πωλήσεων. Η αγορά των ειδών θαλάσσης, όπου επίσης έχει τις εξωλέμβιες της Yamaha ο όμιλος, στη Ρουμανία και Βουλγαρία είναι αρνητική, ενώ στην Ελλάδα παραμένει θετική, αλλά «μαζεμένη». Παρά ταύτα, η διοίκηση δεν ανησυχεί, καθώς, σύμφωνα με τον Πάρι Κυριακόπουλο, προτεραιότητα αποτελούν η πειθαρχία στα περιθώρια και η μακροπρόθεσμη θέση της μάρκας.
Για την εταιρεία ενοικιάσεων Sixt, το τουριστικό εννεάμηνο ήταν ισχυρό, με την εταιρεία να διατηρεί μερίδιο ~19,5% στα διεθνή αεροδρόμια όπου δραστηριοποιείται. Σε ό,τι αφορά την υπηρεσία «Flizzr» της Sixt (χαρτοφυλάκιο πιο οικονομικών/παλαιότερων οχημάτων σε επιλεγμένα σημεία) επεκτείνεται, χωρίς αύξηση στα «fixed costs», ενώ αξιοποιεί υποδομές της Sixt. Λεπτομέρειες για μέγεθος στόλου και νέα locations δεν δόθηκαν «για ανταγωνιστικούς λόγους», αλλά τα μεγέθη της «Flizzr» θα είναι μεγαλύτερα από φέτος το 2026.
Στον τομέα του αυτοκινήτου, η Autodirect συνέβαλε ουσιαστικά στην αύξηση πωλήσεων, με την ενσωμάτωση της νέας δραστηριότητας κυρίως σε Πάτρα (και Σύρο για μέρος της περιόδου) να κρίνεται επιτυχημένη, αν και -ως retail δραστηριότητα- φέρνει χαμηλότερο μεικτό περιθώριο σε σχέση με Yamaha/Sixt. Η Porsche συνεχίζει δυναμικά σε πωλήσεις και brand equity, ενώ η πρόσκαιρη πίεση κερδών της Porsche Γερμανίας αποδόθηκε σε λογιστικές προβλέψεις και αλλαγή CEO, «χωρίς αμφιβολία, εξυπηρετώντας τη μακροπρόθεσμη στρατηγική».
Αριθμοί εννεαμήνου, μόχλευση και δαπάνες ανάπτυξης
Για το εννεάμηνο οι πωλήσεις του ομίλου Μοτοδυναμική διαμορφώθηκαν στα ~161 εκατ. ευρώ (+11,7%), με μεικτό κέρδος ~37,5 εκατ. και περιθώριο 23,1%. Το EBIT επηρεάζεται από έξοδα εξαγορών και νέων δραστηριοτήτων (Autodirect, NIO), ενώ οι δαπάνες ανάπτυξης στο τέταρτο τρίμηνο θα πιέσουν το bottom line κυρίως μέσω μη αναλογικής αύξησης έναντι του τζίρου.
Παρ’ όλα αυτά, ο διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμικής μίλησε για πολύ ελαφρά αύξηση κερδών ανά μετοχή στο κλείσιμο του έτους, «με τις γνωστές αβεβαιότητες». Η μόχλευση παραμένει «εντός στόχων» με καθαρό χρέος ≈ 68% της λογιστικής αξίας του στόλου, επίπεδο που προσφέρει ευελιξία προσαρμογής στόλου-δανεισμού.
Το μέσο κόστος δανεισμού έχει πέσει περί το 3,7% (από ~5,7%), με δεδομένη και τη συμβολή της καλύτερης τραπεζικής τιμολόγησης.