Γ.Δ.
1447.65 -0,01%
ACAG
+0,15%
6.51
CENER
+0,27%
7.46
CNLCAP
+2,96%
6.95
DIMAND
-0,10%
9.68
OPTIMA
+3,31%
10.62
TITC
-0,53%
28.2
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.49
ΑΒΕ
+0,81%
0.495
ΑΔΜΗΕ
-0,89%
2.23
ΑΚΡΙΤ
-1,10%
0.9
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
-1,56%
1.641
ΑΝΔΡΟ
+1,47%
6.9
ΑΡΑΙΓ
-0,73%
12.24
ΑΣΚΟ
0,00%
2.66
ΑΣΤΑΚ
-1,08%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+6,37%
8.02
ΑΤΤ
-2,21%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
+0,85%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,69%
5.73
ΒΙΟΚΑ
-0,75%
2.63
ΒΙΟΣΚ
+0,41%
1.225
ΒΙΟΤ
-7,30%
0.254
ΒΙΣ
-2,75%
0.177
ΒΟΣΥΣ
-1,60%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-1,80%
1.64
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,29%
16.22
ΔΑΑ
+0,17%
8.462
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,79%
11.33
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
4.45
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,86%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
-0,20%
29.44
ΕΚΤΕΡ
+3,79%
4.385
ΕΛΒΕ
+4,51%
5.1
ΕΛΙΝ
0,00%
2.41
ΕΛΛ
-0,35%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,78%
2.59
ΕΛΠΕ
-0,48%
8.27
ΕΛΣΤΡ
-1,61%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-0,54%
1.85
ΕΛΧΑ
-1,32%
1.944
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.143
ΕΠΣΙΛ
+5,52%
10.14
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
+1,65%
7.636
ΕΥΑΠΣ
-0,61%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-1,72%
5.7
ΕΥΡΩΒ
+0,76%
1.9995
ΕΧΑΕ
-1,91%
5.13
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.67
ΙΚΤΙΝ
-1,76%
0.447
ΙΛΥΔΑ
-3,03%
1.6
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,41%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-1,54%
1.152
ΙΝΤΕΚ
-2,34%
6.25
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,36%
4.48
ΙΝΤΕΤ
+1,21%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
3.525
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-0,31%
1.59
ΚΕΠΕΝ
+9,89%
2
ΚΛΜ
-2,19%
1.56
ΚΟΡΔΕ
-0,37%
0.538
ΚΟΥΑΛ
-1,40%
1.406
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.59
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,45%
11.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-0,71%
1.39
ΛΑΒΙ
-0,58%
0.85
ΛΑΜΔΑ
-0,71%
6.98
ΛΑΜΨΑ
+1,85%
33
ΛΑΝΑΚ
-1,82%
1.08
ΛΕΒΚ
+5,11%
0.37
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+1,45%
2.79
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.06
ΜΕΒΑ
+1,55%
3.93
ΜΕΝΤΙ
+1,03%
2.95
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+1,02%
3.95
ΜΙΝ
+2,36%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,19%
27.12
ΜΟΝΤΑ
+1,66%
3.07
ΜΟΤΟ
-0,99%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.74
ΜΠΕΛΑ
+1,07%
28.36
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,03%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,55%
38.2
ΝΑΚΑΣ
+5,88%
2.88
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.02
ΞΥΛΚ
-1,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-1,20%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
+0,61%
24.9
ΟΛΥΜΠ
-0,34%
2.89
ΟΠΑΠ
-0,06%
16.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,34%
0.875
ΟΤΕ
-1,25%
14.24
ΟΤΟΕΛ
-0,62%
12.8
ΠΑΙΡ
-1,64%
1.2
ΠΑΠ
-0,38%
2.61
ΠΕΙΡ
+0,35%
4.014
ΠΕΤΡΟ
-0,69%
8.6
ΠΛΑΘ
0,00%
4.07
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,57%
4.375
ΡΕΒΟΙΛ
+0,62%
1.635
ΣΑΡ
+1,87%
11.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-1,32%
0.375
ΣΙΔΜΑ
-3,88%
1.98
ΣΠΕΙΣ
+1,06%
7.62
ΣΠΙ
-2,60%
0.75
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,09%
18.1
ΤΖΚΑ
-3,88%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,03%
1.728
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+2,49%
0.37
ΦΛΕΞΟ
-3,03%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,91%
0.32
ΦΡΛΚ
-0,48%
4.15
ΧΑΙΔΕ
+3,05%
0.675

Οι συλλέκτες έργων τέχνης συχνάζουν πλέον στο Instagram

Ένας συλλέκτης έργων τέχνης, που σέβεται τον εαυτό του, δεν θα διανοούνταν ποτέ να αποκτήσει ένα έργο μέσω υπολογιστή, tablet ή laptop. Θα σύχναζε μανιωδώς σε γκαλερί ή έστω σε ένα φουάρ τέχνης. Αυτά προ COVID-19.

Στην εποχή της πανδημίας, οι συλλέκτες έργων τέχνης μετακομίζουν στο Διαδίκτυο και συχνάζουν σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης. To 2020 πάνω από το ένα τρίτο (34%) των αγορών έργων τέχνης έγιναν μέσω του Instagram, αποδεικνύοντας ότι η πανδημία επηρέασε βαθιά και την αγορά τέχνης, θέτοντάς την υπό ραγδαίο ψηφιακό μετασχηματισμό.

Συνολικά, ένας στους τέσσερις συλλέκτες αγοράζει πλέον έργα τέχνης μέσω Ίντερνετ. Μάλιστα, το 2020 η αγορά τέχνης έσπασε ένα μοναδικό ορόσημο: για πρώτη φορά στην ιστορία, το online κανάλι ξεπέρασε τις πωλήσεις της γενικής λιανικής. Περισσότερα από 12,4 δισ.δολ. επενδύθηκαν online στην τέχνη το 2020, ποσό διπλάσιο σε σχέση με το 2019. Για να γίνει αντιληπτή η ψηφιακή έκρηξη στην αγορά τέχνης, μεταξύ 2013 και 2019 η online αγορά κατάφερε να φτάσει σε αξία μόλις τα 6 δισ. δολάρια.

Τη χρονιά της πανδημίας, και ενώ πολλοί οίκοι δημοπρασιών, γκαλερί και εκθέσεις κατέβαζαν ρολά, οι φανατικοί της τέχνης έπιαναν στασίδι στο Ίντερνετ. Έτσι, ενώ οι παγκόσμιες πωλήσεις έργων τέχνης μειώθηκαν κατά 22% το 2020 και έφτασαν τα 50,1 δισ. δολ. το 2020, οι online πωλήσεις διπλασιάστηκαν. Πλέον αντιπροσωπεύουν το 25% των συνολικών αγορών έργων τέχνης, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2019 ήταν μόλις 9%.

Sotheby’s online

Την ψηφιακή μετάβαση της αγοράς τέχνης δείχνει έρευνα της Art Basel και της UBS Global Art Market 2021, σε δείγμα 2.500 συλλεκτών έργων τέχνης, την οποία υπογράφει ο πολιτιστικός οικονομολόγος Clare McAndrew.

Σύμφωνα με τη μελέτη, ο οίκος δημοπρασιών Sotheby’s στη Νέα Υόρκη έκανε το 70% των πωλήσεών του online (από 30% το 2019). Τα έσοδα του οίκου από το online κανάλι έφτασαν τα 584 εκατ. δολ., χτυπώντας αύξηση 650% από το 2019.

Όσον αφορά στην αγορά τέχνης μέσω Instagram, το 2020 οι πιο δυναμικοί αγοραστές ήταν οι Αμερικανοί, όπου το 46% των συλλεκτών αγόρασε τέχνη μέσω της πλατφόρμας. Το αντίστοιχο ποσοστό για τη Γερμανία ήταν 42$ και για τη Μεγάλη Βρετανία 40%.

Η COVID-19 άνοιξε την όρεξη

Αν και η παγκόσμια αγορά τέχνης μειώθηκε σε αξία το 2020, οι πωλήσεις της παρέμειναν πάνω από το ιστορικό χαμηλό της οικονομικής ύφεσης του 2009, όταν είχαν υποχωρήσει κατά 36% στα 39,5 δισ. δολάρια.

Παρά το γεγονός ότι είχαν λιγότερες ευκαιρίες να αγοράσουν αυτοπροσώπως, οι συλλέκτες που ρωτήθηκαν απάντησαν ότι παρέμειναν ενεργά συνδεδεμένοι με την αγορά τέχνης το 2020, αγοράζοντας κατά μέσο όρο 9 έργα έναντι 10 το 2019. Μάλιστα, σχεδόν τα δύο τρίτα των συλλεκτών (66%) τονίζουν ότι η πανδημία αύξησε το ενδιαφέρον τους για συλλογή έργων τέχνης. Μάλιστα, ένας στους τρεις (32%) απαντά ότι αυτή η αύξηση ήταν σημαντική.

Η αμερικανική αγορά διατήρησε την ηγετική της θέση, συγκεντρώνοντας μερίδιο 42% των παγκόσμιων πωλήσεων. Οι αμέσως επόμενες πιο δυναμικές αγορές, παγκοσμίως, για την τέχνη ήταν η Κίνα και η Μεγάλη Βρετανία με ποσοστό 20% έκαστη.

Γυναικεία υπόθεση

Οι γυναίκες συλλέκτριες έργων τέχνης ξόδεψαν το 2020 περισσότερα από τους άνδρες, με τη μέση δαπάνη να αυξάνεται κατά 13% από έτος σε έτος και να φτάνει τα 154.000 δολάρια. Συνολικά, το μερίδιο των συλλεκτριών έργων τέχνης διευρύνθηκε στο 39% το 2020 έναντι 37% το 2019 και 33% 2018.

Οι συλλέκτες που ανήκουν στη γενιά των Millennials ήταν αυτοί που έβαλαν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για την τέχνη το 2020 με το 30% να έχει ξοδέψει πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια. Οι Millennials επίσης ήταν η γενιά που περισσότερο από όλες δραστηριοποιήθηκε στην αγορά έργων τέχνης μέσω του Διαδικτύου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!