Γ.Δ.
1375 -0,44%
ACAG
-0,94%
6.31
CENER
-0,72%
6.89
CNLCAP
0,00%
6.75
DIMAND
+0,10%
9.72
OPTIMA
-1,00%
9.9
TITC
-0,57%
26.25
ΑΑΑΚ
0,00%
6.85
ΑΒΑΞ
-1,58%
1.368
ΑΒΕ
+3,09%
0.5
ΑΔΜΗΕ
-0,68%
2.175
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.905
ΑΛΜΥ
0,00%
2.57
ΑΛΦΑ
-1,45%
1.5275
ΑΝΔΡΟ
+0,59%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,68%
11.69
ΑΣΚΟ
0,00%
2.62
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.44
ΑΤΤ
0,00%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,50%
5.25
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
+0,43%
1.16
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,37%
15.84
ΔΑΑ
-0,41%
8.186
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+0,09%
10.92
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.55
ΕΕΕ
+0,28%
28.38
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.01
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.34
ΕΛΛ
-1,04%
14.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,79%
2.54
ΕΛΠΕ
-1,10%
8.1
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.39
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.87
ΕΛΧΑ
-1,09%
1.81
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.51
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.205
ΕΤΕ
-0,79%
7.018
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-1,25%
5.51
ΕΥΡΩΒ
-0,90%
1.814
ΕΧΑΕ
-2,02%
4.86
ΙΑΤΡ
0,00%
1.58
ΙΚΤΙΝ
+2,05%
0.449
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.51
ΙΝΚΑΤ
-0,81%
4.92
ΙΝΛΙΦ
+0,64%
4.72
ΙΝΛΟΤ
-1,48%
1.064
ΙΝΤΕΚ
-0,98%
6.04
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.2
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.26
ΚΑΜΠ
0,00%
2.46
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
0,00%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-0,65%
1.525
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.518
ΚΟΥΑΛ
-1,59%
1.24
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.21
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.395
ΛΑΒΙ
-2,47%
0.79
ΛΑΜΔΑ
-0,45%
6.58
ΛΑΜΨΑ
0,00%
31.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.09
ΜΕΒΑ
0,00%
3.81
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.94
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-3,10%
3.75
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,23%
26.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
0,00%
2.885
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
-0,68%
26.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.92
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
-0,71%
36.36
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,42%
0.964
ΞΥΛΚ
+0,35%
0.286
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.318
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.7
ΟΛΠ
-0,84%
23.75
ΟΛΥΜΠ
-1,89%
2.6
ΟΠΑΠ
-0,37%
16.09
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.87
ΟΤΕ
-1,14%
13.82
ΟΤΟΕΛ
-0,89%
13.34
ΠΑΙΡ
0,00%
1.24
ΠΑΠ
-1,54%
2.56
ΠΕΙΡ
-1,33%
3.707
ΠΕΤΡΟ
-0,48%
8.36
ΠΛΑΘ
-1,78%
3.86
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,18%
1.128
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
-0,99%
4
ΡΕΒΟΙΛ
+1,64%
1.545
ΣΑΡ
0,00%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.361
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.03
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.34
ΣΠΙ
0,00%
0.718
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,73%
17.72
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.676
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.369
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
0,00%
3.99
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Η Audi στρίβει προς την κινητικότητα του μέλλοντος

Οι Γερμανοί της Audi στρίβουν προς την κινητικότητα του μέλλοντος. Τι εννοούμε ακριβώς;

 

Το σύστημα διεύθυνσης είναι ένα από τα επιμέρους συστήματα του αυτοκινήτου που συνήθως δεν του δίνουμε μεγάλη σημασία, επικεντρωνόμενοι κυρίως στον κινητήρα του, στο στυλ του ή στη δυνατότητα διασύνδεσή του στο διαδίκτυο.

Ωστόσο, είναι και παραμένει ουσιώδες και στην Audi επενδύουν σημαντικούς πόρους για την εξέλιξη τόσο αυτού όσο και του τιμονιού καθαυτού.

Όπως γράφει το caranddriver, σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, η φιλοσοφία εξέλιξης του συστήματος διεύθυνσης στα μοντέλα της χαρακτηρίζεται από το τρίπτυχο: ακριβής αίσθηση, αβίαστη προσπάθεια και πλήρως ελεγχόμενη λειτουργία.

Σύμφωνα με τα στελέχη της Audi, για όλη την γκάμα των μοντέλων της υπάρχει μια διαβάθμιση πέντε επιμέρους επιπέδων εφαρμογής τής μέχρι τώρα τεχνολογίας, η οποία αφορά στο σύστημα διεύθυνσης που υπάρχει σε αυτά.

Με άλλα λόγια, άλλη η ανάγκη σε ένα οικογενειακό μοντέλο της, άλλη σε ένα SUV, διαφορετική σε ένα όχημα επιδόσεων ή σε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο (εσχάτως).

Όμως, αυτή η κατηγοριοποίηση δεν συνεπάγεται και τυχόν παραμέληση στην καταβολή μεγαλύτερης εξέλιξης σε κάποια μοντέλα έναντι άλλων.Τουναντίον.

Αυτό που μεταβάλλεται είναι ο λεπτός συντονισμός μεταξύ κινητήρα, πλαισίου και συστήματος διεύθυνσης. Κατά τα λοιπά, στο τελευταίο δίνεται πάντα η μεγαλύτερη δυνατή προσοχή και σημασία, ανεξαρτήτως της κατηγορίας στην οποία ανήκει το εκάστοτε μοντέλο της Audi.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, οι μηχανικοί της εταιρείας προσπαθούν να εξελίξουν όσο γίνεται περισσότερο το σύστημα δυναμικής τετραδιεύθυνσης («Dynamic All-Wheel Steering», όπως το ονομάζουν στην Audi) που υπάρχει στα A6, A7 και A8. Η διαδικασία δεν αφορά μόνο στο σύστημα καθαυτό αλλά και στην αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός μέσω του τιμονιού κατά τη λειτουργία του.

Όσο το όχημα κινείται με ταχύτητα έως 60 km/h, οι πίσω τροχοί στρίβουν στη αντίθετη κατεύθυνση από τους εμπρός, σε μια γωνία έως πέντε μοίρες.

Όταν αυτή ξεπεράσει αυτό το όριο, τότε στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση υπό γωνία έως δύο μοίρες.

Όπως είναι κατανοητό, αυτό συμβαίνει για να διευκολύνεται ο οδηγός τόσο στις επιτόπιες μανούβρες ή στην κίνηση εντός πόλης, όσο και κατά το ταξίδι, αντιστοίχως.

Όμως, για να συμβαίνει αυτό χρειάζεται ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα μεταβλητής υποβοήθησης στο σύστημα διεύθυνσης το οποίο είναι απαραίτητο να παρέχει πολύ καλή αίσθηση στον οδηγό για το πόσο έχουν στρίψει οι τροχοί ή εάν αυτοί πρόκειται να χάσουν την πρόσφυσή τους.

Επίσης, το σύστημα διεύθυνσης πρέπει να λειτουργεί με την ελάχιστη δυνατή προσπάθεια από τον οδηγό, ώστε να μην τον κουράζει. αλλά να αποκρίνεται άμεσα και στην παραμικρή εφαρμογή δύναμης στο τιμόνι για την αλλαγή κατεύθυνσης.

Για τους ανθρώπους της Audi που ασχολούνται με την εξέλιξη και βελτίωση του συστήματος διεύθυνσης στα μοντέλα της εταιρείας, είναι σημαντικό να έχει ο οδηγός την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση κάθε φορά, ανεξαρτήτως του προγράμματος που έχει επιλέξει ο οδηγός στο σύστημα παραμετροποίησης των δυναμικών χαρακτηριστικών του οχήματος (σημ.: «Drive Mode»).

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κ. Carsten Jablonowski (φωτογραφία επάνω), επικεφαλής του Τμήματος Εξέλιξης Οδηγικών Χαρακτηριστικών στην Audi, το σύστημα διεύθυνσης είναι πολύ σημαντικό και θα παραμείνει ακόμη και στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της.

Η εξέλιξη του τιμονιού

Στη γερμανική εταιρεία δίνουν μεγάλη σημασία και στο τιμόνι, τόσο ως μέσο χειρισμού όσο και ως αντικείμενο.

Η πληθώρα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συστημάτων που διαθέτει πλέον ένα σύγχρονο όχημα της πολυτελούς κατηγορίας απαιτεί την ύπαρξη τιμονιού που να πραγματοποιεί πολύ περισσότερες λειτουργίες πέραν της κατεύθυνσης του οχήματος.

Για παράδειγμα, η πρόσφατη γενιά τιμονιού που δημιούργησε η Audi μπορεί να διενεργεί μέχρι και 18 διαφορετικές λειτουργίες για τον χειρισμό των επιμέρους συστημάτων.

Βασικό στοιχείο ενός τιμονιού, ως αντικειμένου, είναι η σχεδίασή του, η εργονομία του και η αίσθηση που δίνει στην αφή του οδηγού. Πλέον, για την δομική κατασκευή του χρησιμοποιούνται ελαφρά κράματα που το κάνουν ανθεκτικό και επενδύεται με καλής ποιότητας υλικό το οποίο να είναι ευχάριστο στην αφή και να αντέχει στον χρόνο.

Όπως ανακοινώθηκε, στην Audi κατέληξαν ότι τα τιμόνια που θα χρησιμοποιούνται σε όλα τα μοντέλα της θα έχουν διάμετρο 37,5 cm, ενώ η διάμετρος της στεφάνης αυτών θα κυμαίνεται μεταξύ 30-36 mm, αναλόγως της κατηγορίας του οχήματος και του επιπέδου εξοπλισμού.

Τέλος, το τιμόνι –και η μορφή που αυτό έχει– είναι βασικό στοιχείο στη γενικότερη σχεδίαση του ταμπλώ και του εσωτερικού ενός οχήματος. Αυτό πρέπει να ταιριάζει αρμονικά με το σύνολο και να μην διαταράσσει την αναλογία όγκων και τη γενικότερη εικόνα που επιθυμούν να δώσουν οι δημιουργοί του νέου μοντέλου.

Επίσης, βαρύνουσα σημασία έχει και η γωνία υπό την οποία τοποθετείται αυτό ως προς το ταμπλώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!