Είσοδο στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) πραγματοποιεί και επίσημα ο όμιλος Μοτοδυναμική, ο οποίος -σε κοινοπραξία 70%-30% με τον κυπριακό όμιλο Κ&Π Τσεριώτης- υπέγραψε με την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Νio για τη διάθεση των μοντέλων της σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία. Η συνεργασία θα ξεκινήσει για την ελληνική αγορά από το τρίτο τρίμηνο του 2025 με την εισαγωγή τεσσάρων μοντέλων της μάρκας, ενώ από το 2026 θα ξεκινήσει η διάθεση στην Κύπρο και τη Βουλγαρία. Πρόκειται για μία εταιρεία που κατατάσσεται στην κατηγορία των premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τιμές που υπερβαίνουν τις 55.000 ευρώ στην ευρωπαϊκή αγορά αυτήν τη στιγμή.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμικής, Πάρις Κυριακόπουλος, «για τη Nio στόχος μας είναι να έχει κερδοφόρα ανάπτυξη και σαφώς κάθε νέα δραστηριότητα δεν είναι κερδοφόρα από την πρώτη ημέρα». Και πρόσθεσε: «Η Νio είναι μία νεοφυής επιχείρηση, η οποία σε επίπεδο μητρικής δεν έχει ακόμα γυρίσει σε κερδοφορία».
«Απορρίψαμε τις περισσότερες κινεζικές εταιρείες από αυτές που εξετάσαμε. Καταλήξαμε στη Nio γιατί μας ταιριάζει η φιλοσοφία, η τεχνολογία, οι άνθρωποι και τα προϊόντα της», συμπλήρωσε ο κ. Κυριακόπουλος.
Για τον όμιλο Μοτοδυναμική εκτιμάται ότι τα πρώτα κερδοφόρα αποτελέσματα από την εισαγωγή των αυτοκινήτων Nio θα παρουσιαστούν με τη συμπλήρωση της πρώτης τριετίας συνεργασίας.
To προφίλ της Nio
Η Nio Inc. είναι μια κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων, με έδρα τη Σαγκάη. Ιδρύθηκε το 2014 και υιοθέτησε την τρέχουσα ονομασία της το 2016. Το 2018 η Nio υπέβαλε αίτηση για αρχική δημόσια προσφορά στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Είναι γνωστή για τη λειτουργία σταθμών ανταλλαγής μπαταριών για τα οχήματά της, ως εναλλακτική λύση στους συμβατικούς σταθμούς φόρτισης, δεδομένου ότι τα αυτοκίνητά της έχουν τη δυνατότητα αντικατάστασης της υπάρχουσας μπαταρίας σε διάστημα που δεν υπερβαίνει τα 5 λεπτά. Λειτουργεί πάνω από 1.300 σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών στην Κίνα. Η Nio συμμετέχει στους αγώνες της Formula E από το 2014. Πέρυσι δημιούργησε και μια νέα μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ονομάζεται Onvo, με σκοπό να στοχεύσει στη μαζική αγορά.
Το 2024 βγήκαν από την παραγωγή της Nio 221.970 αυτοκίνητα. Tην περασμένη χρονιά ο κύκλος εργασιών της κινέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν 9 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένος κατά 18,2% σε σύγκριση με το 2023, ενώ το μεικτό κέρδος ανήλθε σε 889,5 εκατομμύρια δολάρια, αυξημένο κατά 112,8% σε σύγκριση με τη χρονιά που προηγήθηκε.
Η νέα κίνηση στις προσιτές ενοικιάσεις αυτοκινήτων
Σε ό,τι αφορά τον τομέα ενοικίασης αυτοκινήτων, η Μοτοδυναμική προχωράει στην ανάπτυξη και ενός νέου πυλώνα. Πρόσφατα ο όμιλος ξεκίνησε μία νέα δραστηριότητα στην προσιτή ενοικίαση αυτοκινήτων με το Flizzr -πέραν της Sixt, η οποία ήδη ανήκει στην ομπρέλα της- που έχει αντικείμενο την ενοικίαση μικρότερων αυτοκινήτων και απευθύνεται σε κοινό που αναζητάει πιο ευέλικτες λύσεις.
Το συγκεκριμένο εγχείρημα ξεκίνησε να υλοποιείται πριν από έναν μήνα, με παρουσία σε Ηράκλειο, Χανιά και Ζάκυνθο. Η εταιρεία λαμβάνει ήδη τα πρώτα δείγματα και επιδίωξη είναι η περαιτέρω ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια. «Το τουριστικό προϊόν στην Ελλάδα απαιτεί και τέτοιες λύσεις ενοικίασης και θέλουμε να τις προσφέρουμε εμείς», σημείωσε ο Πάρις Κυριακόπουλος.
H συνεργασία με την Toyota
Εκτός των άλλων, θυμίζουμε ότι δημιούργησε τη θυγατρική εταιρεία, Toyota Autodirect, μέσω της οποίας υπέγραψε συμβόλαιο και παρουσίασε την πρώτη έκθεση αυτοκινήτων στην Πάτρα τον περασμένο Φεβρουάριο, ενώ πρόσφατα ανέλαβε την αντιπροσωπεία και στη Σύρο μετά τις προ δύο εβδομάδων υπογραφές. «Συνεχίζουμε να κοιτάζουμε και άλλα περιθώρια ανάπτυξης ανά τον ελλαδικό χώρο, προκειμένου η Toyota να αποκτήσει μεγαλύτερο αποτύπωμα. Η εν λόγω δραστηριότητα δημιουργεί συνέργειες με τη δραστηριότητα ενοικίασης αυτοκινήτων της Sixt και αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους που αναλάβαμε τη μάρκα. Ταυτόχρονα, η Toyota αποτελεί ένα εμπορικό σήμα που είναι κυρίαρχο στην ελληνική αγορά, καθώς πρόκειται για τη δημοφιλέστερη μάρκα στη χώρα μας», συνέχισε.
Εκτός των άλλων, η Μοτοδυναμική ξεκίνησε να εισάγει τα προϊόντα Torqeedo, με αμιγώς ηλεκτρικές εξωλέμβιες. Πρόκειται για μία εταιρεία που εξαγόρασε η Yamaha και ο όμιλος ανέλαβε τη διανομή των συγκεκριμένων προϊόντων, δεδομένου ότι ήδη αποτελεί τον εισαγωγέα των μηχανών θαλάσσης της Yamaha στην Ελλάδα.
Το guidance της Μοτοδυναμικής για το 2025
Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές του 2025 ο όμιλος προσβλέπει σε περαιτέρω κερδοφόρα ανάπτυξη. Τα σημάδια για τον τουρισμό είναι θετικά, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Μοτοδυναμικής, ο οποίος τόνισε ότι σε αυτό το πεδίο υφίσταται ανταγωνισμός, αλλά και μία μικρή σταθεροποίηση. «Συνεχίζουμε να μεγαλώνουμε το αποτύπωμά μας στον στόλο ενοικιάσεων και αυτό το κομμάτι της δουλειάς θα συνεχίσει να πηγαίνει καλά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία κρατήσεων που έχουμε στη διάθεσή μας», εξήγησε.
Για την Porsche, την οποία διακινεί αποκλειστικά η Μοτοδυναμική στην Ελλάδα, ο Πάρις Κυριακόπουλος έκανε λόγο για μία «εξαιρετική χρονιά», γεγονός που βασίζεται κυρίως στις πωλήσεις της ηλεκτροκίνητης Porsche Macan, η οποία τυγχάνει της αποδοχής του κοινού. «Το 40% των ταξινομήσεων έως τα τέλη Απριλίου για τη συγκεκριμένη μάρκα ήταν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Porsche», είπε.
Στόχος του ομίλου είναι να ενισχύσει περαιτέρω το μερίδιο αγοράς και πωλήσεων της Porsche. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της μάρκας -από τις 274, που ήταν συνολικά οι ταξινομήσεις της για το 2024- αντιστοιχούσαν στο 29% των πωλήσεων, με κυρίαρχο το ηλεκτρικό Macan, το οποίο παραμένει ο market leader στον χώρο των premium SUV αυτοκινήτων.
Σε ό,τι αφορά τις μοτοσικλέτες της Yamaha, την κυρίαρχη δύναμη από πλευράς μεριδίου πωλήσεων στην Ελλάδα, η Μοτοδυναμική προσβλέπει σε περαιτέρω ενίσχυση του μεριδίου πωλήσεων, βασισμένη στα νέα μοντέλα TMax και Tracer.
«Σύντομα η ηλεκτροκίνηση δεν θα χρειάζεται τις επιδοτήσεις»
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου αναφέρθηκε και στις δυσχέρειες που έχουν ανακύψει ως προς την επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Σχολίασε, μάλιστα, ότι η εφαρμογή των προγραμμάτων επιδότησης ήταν σημαντική κατά την είσοδο της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. «Εκτιμώ ότι σύντομα η ηλεκτροκίνηση δεν θα χρειάζεται τις επιδοτήσεις, καθώς η τεχνολογική εξέλιξη αυτοκινήτων και δικτύων φόρτισης είναι τέτοια, που σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα θα είναι ανταγωνιστικά χωρίς τις επιδοτήσεις», σημείωσε.
Αναφερόμενος, τέλος, στην κινέζικη επέλαση στις μοτοσικλέτες, όπου ο όμιλος διακινεί τα μοντέλα της ιαπωνικής Yamaha, σχολίασε ότι ο ανταγωνισμός δεν είναι κάτι νέο για τον κλάδο. «Το 2000 κυριαρχούσαν οι Ιάπωνες κατασκευαστές. Μετά ήρθαν μοτοσικλέτες από άλλες χώρες της Ασίας. Είναι αυτονόητο ότι και οι Κινέζοι θα καταλάβουν μερίδιο αγοράς. Ωστόσο, αυτό που μετράει είναι ο δίκαιος και σωστός ανταγωνισμός, προκειμένου ο εκάστοτε αγοραστής να γνωρίζει τις παραμέτρους της αγοράς, αλλά και τις υπηρεσίες after sales. Εμείς έχουμε πολύ φανατικούς αγοραστές της Yamaha. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις και δεν αλλάζει η φιλοσοφία μας. Η Yamaha είναι και θα παραμείνει κυρίαρχη», κατέληξε.