Γ.Δ.
1423.63 +0,43%
ACAG
-1,53%
6.45
CENER
+0,84%
7.19
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
-0,40%
9.88
OPTIMA
+2,66%
8.11
TITC
-0,57%
26.4
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
-0,75%
1.598
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-0,22%
2.28
ΑΚΡΙΤ
-1,09%
0.91
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.69
ΑΛΦΑ
-1,00%
1.6315
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,32%
12.48
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.67
ΑΣΤΑΚ
+1,23%
8.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
0,00%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,89%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+1,13%
2.69
ΒΙΟΣΚ
-0,40%
1.24
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-1,11%
1.775
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,83%
16.94
ΔΑΑ
-0,58%
8.53
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
+1,83%
11.67
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,70%
0.359
ΕΒΡΟΦ
+0,56%
1.8
ΕΕΕ
+0,27%
29.45
ΕΚΤΕΡ
+0,76%
3.97
ΕΛΒΕ
+2,97%
5.2
ΕΛΙΝ
-1,51%
2.61
ΕΛΛ
+1,30%
15.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,19%
2.635
ΕΛΠΕ
-1,29%
8.41
ΕΛΣΤΡ
-0,78%
2.53
ΕΛΤΟΝ
+1,50%
2.03
ΕΛΧΑ
0,00%
1.97
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.5
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
-0,27%
7.32
ΕΥΑΠΣ
+0,87%
3.47
ΕΥΔΑΠ
-0,50%
5.92
ΕΥΡΩΒ
-0,17%
1.785
ΕΧΑΕ
+1,10%
5.51
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.785
ΙΚΤΙΝ
-0,20%
0.503
ΙΛΥΔΑ
-3,45%
1.82
ΙΝΚΑΤ
-1,29%
5.34
ΙΝΛΙΦ
-1,21%
4.88
ΙΝΛΟΤ
+3,37%
1.166
ΙΝΤΕΚ
-0,95%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.6
ΙΝΤΕΤ
-2,86%
1.36
ΙΝΤΚΑ
-0,27%
3.67
ΚΑΜΠ
0,00%
2.35
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+1,31%
1.55
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-2,68%
0.58
ΚΟΥΑΛ
-3,19%
1.365
ΚΟΥΕΣ
+1,20%
5.88
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,68%
11.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+8,67%
1.63
ΛΑΒΙ
0,00%
0.884
ΛΑΜΔΑ
-0,52%
6.69
ΛΑΜΨΑ
-0,63%
31.4
ΛΑΝΑΚ
+1,90%
1.07
ΛΕΒΚ
+9,66%
0.386
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
+1,03%
3.92
ΜΕΝΤΙ
-0,65%
3.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
+1,56%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,73%
27.44
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.36
ΜΟΤΟ
+1,95%
3.13
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
+0,76%
26.46
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,30%
3.34
ΜΠΡΙΚ
+1,04%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.84
ΝΑΚΑΣ
+2,94%
2.8
ΝΑΥΠ
+2,78%
1.11
ΞΥΛΚ
0,00%
0.328
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
+0,88%
22.9
ΟΛΠ
+2,68%
28.75
ΟΛΥΜΠ
-2,74%
2.84
ΟΠΑΠ
+2,71%
16.7
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,01%
0.898
ΟΤΕ
+0,89%
13.65
ΟΤΟΕΛ
+0,30%
13.3
ΠΑΙΡ
+0,37%
1.35
ΠΑΠ
0,00%
2.38
ΠΕΙΡ
+1,62%
3.894
ΠΕΤΡΟ
+1,51%
9.44
ΠΛΑΘ
-0,72%
4.145
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+1,60%
4.44
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
+1,38%
11.76
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,09%
0.439
ΣΙΔΜΑ
+0,49%
2.07
ΣΠΕΙΣ
-0,25%
7.88
ΣΠΙ
+15,38%
0.93
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+1,80%
18.06
ΤΖΚΑ
-4,01%
1.675
ΤΡΑΣΤΟΡ
-4,13%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,71%
1.672
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-4,15%
0.37
ΦΛΕΞΟ
+1,23%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.3
ΦΡΛΚ
-0,94%
4.225
ΧΑΙΔΕ
-1,37%
0.72

ΕΕ: Μείωση κατά 62% στην παραγωγή μαζούτ την τελευταία εικοσαετία

Η παραγωγή του μαζούτ φαίνεται ότι έχει μειωθεί σημαντικά στην ΕΕ την τελευταία εικοσαετία, ενώ σε πτωτικές τάσεις κινήθηκε και στην Ελλάδα σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία που ανακοίνωσε η Eurostat. Συγκεκριμένα, η παραγωγή πετρελαϊκού καυσίμου (μαζούτ) στην ΕΕ μειώθηκε κατά 62%

Το 2020 στην ΕΕ παρήχθησαν 48.500 kt μαζούτ, έναντι 127.000 kt το 1990.

Μεταξύ 1990 και 2020, και τα 21 κράτη-μέλη της ΕΕ που εξακολουθούν να παράγουν μαζούτ κατέγραψαν μείωση της παραγωγής. Οι πιο σημαντικές μειώσεις στην παραγωγή παρατηρήθηκαν στην Ιταλία (από 23.700 kt το 1990 σε 5.400 kt το 2020) και στην Ισπανία (από 15.000 kt το 1990 σε 2.400 kt το 2020).

Το 2020, δεκατρία κράτη-μέλη παρήγαγαν πάνω από 1.000 kt πετρελαϊκού καυσίμου. Από αυτές τις χώρες, πέντε αντιπροσώπευαν περίπου το 60% της συνολικής παραγωγής στην ΕΕ: η Ολλανδία (19% με 9.000 kt), Γερμανία (13% με 6.200 kt), η Ιταλία (11% με 5.400 kt), η Γαλλία (9% με 4 300 kt) και η Σουηδία (8% με 3.900 kt).

Την ίδια χρονιά, έξι κράτη-μέλη της ΕΕ δεν παρήγαγαν καθόλου πετρελαϊκό καύσιμο: το Λουξεμβούργο, η Λετονία, η Μάλτα και η Εσθονία δεν είχαν ποτέ διυλιστήρια, ενώ η Κύπρος και η Σλοβενία σταμάτησαν την παραγωγή πετρελαίου το 2004 και 2000, αντίστοιχα.

Στην Ελλάδα η παραγωγή μαζούτ μειώθηκε από περίπου 5.500 kt το 1990 σε περίπου 3.000 kt το 2020, σύμφωνα με τη Eurostat.

Το πετρελαϊκό καύσιμο, που αναφέρεται και ως βαρύ καύσιμο λόγω του βάρους του, είναι ένα συγκεκριμένο προϊόν πετρελαίου που παράγεται σε διυλιστήρια και χρησιμοποιείται από τα περισσότερα πλοία. Υπάρχουν ανησυχίες για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της χρήσης του, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του θείου που περιέχει καταλήγει στην ατμόσφαιρα όταν καίγεται σε κινητήρα πλοίου. Υπό το φως αυτών των ανησυχιών, οι προσπάθειες περιορισμού της ρύπανσης από τις μεταφορές πλοίων τέθηκαν σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2020, σύμφωνα με τις οποίες τα πλοία μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν μόνο μαζούτ με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!