Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

taz: Προαναγγελθείσα καταστροφή το ναυάγιο στην Πύλο

Ο γερμανικός Τύπος γράφει για το τραγικό ναυάγιο του αλιευτικού σκάφους ανοιχτά της Πύλου, το οποίο μετέφερε μετανάστες από τη Λιβύη στην Ιταλία και έχασαν τη ζωή τους τουλάχιστον 79 μετανάστες, ενώ οι αρχές φοβούνται πως ο αριθμός θα μπορούσε να είναι κατά πολύ μεγαλύτερος.

«Σύμφωνα με αναφορές επιζώντων, το αλιευτικό σκάφος ήταν υπερφορτωμένο, μεταφέροντας έως και 750 άτομα», γράφει η Frankfurter Allgemeine Zeitung. «Τρεις από τους επιζώντες ανακρίνονται από τις αρχές, καθώς υπάρχουν υποψίες πως έδρασαν ως διακινητές.

Ήδη από την Τρίτη, οι ιταλικές αρχές είχαν ενημερώσει τις ελληνικές για ένα απολύτως υπερφορτωμένο αλιευτικό σκάφος στην ελληνική περιοχή έρευνας και διάσωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της ακτοφυλακής». Το Γερμανικό Δημοσιογραφικό Δίκτυο (RND) αναφέρει ότι «η ελληνική ακτοφυλακή επικοινώνησε με το σκάφος μέσω ασυρμάτου και προσέφερε βοήθεια.

Διερχόμενα εμπορικά πλοία προσφέρθηκαν επίσης να μεταφέρουν τους επιβάτες αρκετές φορές, αλλά αυτοί αρνήθηκαν, σύμφωνα με τις ελληνικές αρχές, δηλώνοντας πως θέλουν να συνεχίσουν το ταξίδι τους προς την Ιταλία. Παρά την άρνηση αυτή, ένα περιπολικό σκάφος συνόδευε το αλιευτικό πλοίο, ώστε να μπορέσει να παράσχει βοήθεια εάν χρειαστεί». Η εφημερίδα του Μονάχου, Süddeutsche Zeitung, επισημαίνει ότι «οι αρχές υποψιάζονται ότι στο σκάφος επικράτησε ξαφνικά πανικός, που φαίνεται να είναι και η αιτία του ατυχήματος. Η ακτοφυλακή παρακολουθούσε το σκάφος και ξαφνικά παρατήρησε απότομες κινήσεις στο κατάστρωμα που τελικά προκάλεσαν το ναυάγιο».

Κατά την tageszeitung, «το ατύχημα αυτό ήταν μια προαναγγελθείσα καταστροφή. Η μονοκομματική κυβέρνηση του συντηρητικού πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ακολουθεί μια άκρως περιοριστική προσφυγική και μεταναστευτική πολιτική. Στόχος της είναι να μειωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο ο αριθμός των αφίξεων προσφύγων και μεταναστών και, κατά συνέπεια, των νέων αιτούντων άσυλο. Η Ελλάδα πρέπει να είναι ένα φρούριο, έχει ξεκαθαρίσει επανειλημμένα ο πρωθυπουργός».

Η γερμανική εφημερίδα εξηγεί πως η ελληνική κυβέρνηση παρεμποδίζει το έργο όσων βοηθούν τους πρόσφυγες, προσθέτοντας επιπλέον πως «αυτή η πολιτική, που εστιάζει στην Τουρκία στα ανατολικά, αυξάνει την πίεση στην πολύ πιο επικίνδυνη διαδρομή δυτικά της Ελλάδας στην κεντρική Μεσόγειο, ιδίως στη διαδρομή από τη Λιβύη προς την Ιταλία. Τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, σχεδόν 12.000 πρόσφυγες και μετανάστες έφτασαν στην Ε.Ε. μέσω αυτής της οδού. Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη η αύξηση των ατυχημάτων με εντελώς υπερπλήρη σκάφη σε αυτή τη διαδρομή».

Πηγή: Deutsche Welle

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!