Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

Politico: Δεν υπάρχει ενιαία αγορά για Coca Cola, Nutella

Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι υπάρχει ενιαία αγορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όταν οι Ολλανδοί πληρώνουν 70% περισσότερο από τους Γερμανούς για ένα μπουκάλι Coca Cola.

Η υπουργός Οικονομίας της Ολλανδίας Micky Adriaansens βλέπει ότι οι Ολλανδοί πελάτες εξαπατώνται. Παρά τη λιτή φήμη τους, οι Ολλανδοί πρέπει επίσης να ξοδεύουν περισσότερα από τους Γερμανούς γείτονές τους για κορυφαίες μάρκες για επάλειψη σοκολάτας και παγωτό.

«Βλέπουμε μερικές φορές όσον αφορά την Coca-Cola ότι στη Γερμανία το προϊόν είναι κατά 1 ευρώ φθηνότερο από ό,τι στην Ολλανδία, που είναι πολλά χρήματα», δήλωσε στο POLITICO σε συνέντευξή της την περασμένη εβδομάδα.

Έρευνα του ολλανδικού υπουργείου Οικονομίας διαπίστωσε πέρυσι ότι ένα μπουκάλι Coca-Cola του 1 λίτρου κοστίζει 1,08 ευρώ στη Γερμανία και 1,83 ευρώ στις Κάτω Χώρες. Ένα βαζάκι Nutella κοστίζει 2,79 ευρώ για τους Γερμανούς αγοραστές και 3,02 ευρώ για τους Ολλανδούς. Ένα κουτί παγωτά Magnum κόστιζε 3,73 ευρώ στη Γερμανία και 5,22 ευρώ στις Κάτω Χώρες.

Δεν είναι μόνο οι Ολλανδοί. Ο πρωθυπουργός της Τσεχίας Petr Fiala βιντεοσκόπησε τον εαυτό του στο X πέρυσι συγκρίνοντας την τιμή των 1,49 ευρώ στη Γερμανία για ένα μπουκάλι Coca-Cola 1,5 λίτρου με την τιμή των 1,33 ευρώ στην Τσεχία για ένα μικρότερο δοχείο του 1 λίτρου. Η Nutella κόστιζε 4,58 ευρώ για 750 γραμμάρια στη Γερμανία και 6,87 ευρώ για 600 γραμμάρια στην Τσεχία.

«Από την άποψη των καταναλωτών, αυτό δεν θα έπρεπε να συμβαίνει σε μια ενιαία αγορά», δήλωσε η Vanessa Turner της ευρωπαϊκής οργάνωσης καταναλωτών BEUC. «Τα μέλη μας ανησυχούν πολύ για τις τιμές των τροφίμων, ιδίως σε περιόδους κρίσης του κόστους ζωής».

Αναμφισβήτητα δεν μπορεί εύκολα να υπάρξει ενιαία αγορά τροφίμων όταν υπάρχουν μεγάλες διαφορές στα εισοδήματα σε ολόκληρη την ΕΕ. Οι Βούλγαροι, οι Σλοβάκοι και οι Ρουμάνοι έχουν μόλις το ένα τρίτο του μέσου διαθέσιμου εισοδήματος των κατοίκων του πλούσιου Λουξεμβούργου.

Τα προϊόντα πωλούνται συχνά φθηνότερα σε φτωχότερες χώρες, και μέχρι πρόσφατα αυτές οι χώρες είχαν επίσης μικρότερες συσκευασίες ή χειρότερη ποιότητα, ένα θέμα για το οποίο οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης διαμαρτυρήθηκαν την τελευταία δεκαετία, κερδίζοντας τη δράση της ΕΕ κατά της «διπλής ποιότητας» τροφών.

Η Adriaansens βλέπει ένα διαφορετικό χάσμα σε όλη την Ευρώπη, όπου οι τιμές των τροφίμων είναι χαμηλότερες σε μεγαλύτερες χώρες με μεγαλύτερες αγορές η οποίες μπορεί να είναι σε θέση να υποστηρίξουν πολλές επιθετικές αλυσίδες παντοπωλείων που μειώνουν το κόστος – σκεφτείτε τα Lidl και Aldi της Γερμανίας ή τα Carrefour και Auchan της Γαλλίας.

«Βλέπουμε ότι ειδικά όταν εξετάζετε τις μεγαλύτερες χώρες όπως η Γερμανία ή η Γαλλία με χώρες όπως η Ολλανδία, οι μικρότερες χώρες, έχουμε ένα μειονέκτημα όταν πρόκειται για ορισμένα προϊόντα», είπε.

Ο αγώνας για τα τρόφιμα μετατοπίζεται τώρα στην ενιαία αγορά τροφίμων που πωλούνται σε επίπεδο χονδρικής ή πώς οι κατασκευαστές σκοπεύουν να παραμείνουν σε αυτήν τα προϊόντα που πωλούνται σε μια χώρα. Ο στόχος τους μπορεί να είναι να σταματήσουν τους λιανοπωλητές παντοπωλείων από το να αγοράζουν προϊόντα όπου είναι φθηνότερα για να τα μεταπωλούν σε πλουσιότερες χώρες, όπου οι μάρκες θα μπορούσαν να χρεώσουν περισσότερα για αυτά.

Αυτό λέγεται «παράλληλο εμπόριο». Δεν αρέσει στους κατασκευαστές και μπορεί να το αποτρέψουν χρησιμοποιώντας ετικέτες που καθοδηγούν ένα προϊόν για ορισμένα έθνη αλλά όχι για άλλα ή χρησιμοποιώντας διαφορετικά μεγέθη συσκευασίας για κάθε αγορά. Τα εμπόδια μπορούν επίσης να λάβουν τη μορφή ενός ευγενικού email που ανακατευθύνει έναν αγοραστή σε ένα τοπικό γραφείο στη χώρα του που έχει διαφορετικό τιμοκατάλογο.

Η Adriaansens επισημαίνει πώς τα ολλανδικά σούπερ μάρκετ περιορίζονται να αγοράζουν από ορισμένους χονδρεμπόρους και δεν μπορούν να αγοράζουν από φθηνότερους προμηθευτές στη Γερμανία.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει υποστηρίξει τα οφέλη του περισσότερου παράλληλου εμπορίου, συμπεριλαμβανομένης της εξοικονόμησης έως και 14 δισεκατομμυρίων ευρώ για τους καταναλωτές. Οι αρχές επιβολής του ανταγωνισμού επέβαλλαν πρόστιμο στη βελγική ζυθοποιία AB InBev επειδή εμπόδισε την πώληση φθηνότερης ολλανδικής μπύρας στο Βέλγιο και τη Mondelēz για παρεμπόδιση των πωλήσεων σοκολάτας, μπισκότων και καφέ.

Η Ολλανδή υπουργός Οικονομίας θέλει να προχωρήσει περαιτέρω με μια «απαγόρευση της ΕΕ στις διακρίσεις» για το εμπόριο μεταξύ επιχειρήσεων που θα αντιμετωπίσει τέτοιους «εδαφικούς περιορισμούς προσφοράς», είπε.

Η Adriaansens έλαβε την υποστήριξη οκτώ άλλων χωρών (μεταξύ αυτών η Ελλάδα) σε μια συνάντηση την περασμένη εβδομάδα για νέους κανόνες για να εμποδίσουν τους εμπόρους και τους πωλητές να εμποδίσουν τα σούπερ μάρκετ να προμηθεύονται αγαθά από εκεί που είναι φθηνότερα.

Η Επιτροπή υποσχέθηκε έρευνα για να δει τι θα μπορούσε να γίνει. Ωστόσο, η Επίτροπος Ανταγωνισμού Margrethe Vestager είπε στους υπουργούς ότι «το θέμα του εδαφικού περιορισμού της προσφοράς είναι αμφιλεγόμενο».

«Οι λιανοπωλητές από τη μια πλευρά και οι διεθνείς προμηθευτές επώνυμων προϊόντων από την άλλη πλευρά. Δεν μοιράζονται την ίδια ανάλυση», είπε στο Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας την Παρασκευή.

Πράγματι, η European Brands Association είπε ότι η τιμολόγηση δεν είναι απλή και αντανακλά τους τοπικούς κανόνες και το κόστος για τη συσκευασία, τη μεταφορά και τους φόρους. Επισημαίνουν επίσης ότι οι λιανοπωλητές είναι τελικά υπεύθυνοι για τον καθορισμό της τιμής που πληρώνουν οι καταναλωτές και απολαμβάνουν την ισχύ στην αγορά που τους επιτρέπει να χρεώνουν περισσότερο ορισμένους πελάτες.

«Εξακολουθούν να υπάρχουν διαφορετικοί κανόνες στις χώρες που θα πρέπει να αξιολογηθούν, καθώς και διαφορετικές οικονομικές καταστάσεις συμπεριλαμβανομένης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών», ανέφερε σε ανακοίνωσή της.

Απλώς η αποκάλυψη αυτών των διαφορών και η δημοσίευση των τιμών μπορεί να κάνει τη διαφορά, δήλωσε ο καθηγητής Νομικής στο University College of London, Ιωάννης Λιανός, ο οποίος προηγουμένως ήταν επικεφαλής της ελληνικής αρχής ανταγωνισμού.

«Αυτό αυξάνει το ενδιαφέρον των υπευθύνων χάραξης πολιτικής, οι καταναλωτές θα είναι πιο συνειδητοποιημένοι», είπε. «Αλλά αυτό δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα. Και το πρόβλημα είναι ότι η ενιαία αγορά πρέπει να λειτουργήσει».

Διαβάστε επίσης:                           

Πώς θα αλλάξει το μετοχικό καθεστώς στην Elpedison

Γραφεία: Οι τρεις περιοχές με τα υψηλότερα ενοίκια

Streem Global: Πώς δημιουργεί ένα ισχυρό δίκτυο πράσινων logistics

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!