Γ.Δ.
1416.78 +0,37%
ACAG
+0,17%
5.76
BOCHGR
-0,45%
4.39
CENER
+1,63%
9.36
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-0,43%
9.3
NOVAL
+0,19%
2.62
OPTIMA
-0,46%
12.94
TITC
-0,76%
32.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,23%
1.444
ΑΒΕ
+5,41%
0.526
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.38
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
+1,68%
3.02
ΑΛΦΑ
-0,17%
1.4675
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.54
ΑΡΑΙΓ
-0,69%
10.03
ΑΣΚΟ
+0,39%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,11%
7.3
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.72
ΑΤΤ
+28,43%
2.62
ΑΤΤΙΚΑ
-0,46%
2.17
ΒΙΟ
+0,36%
5.63
ΒΙΟΚΑ
+0,28%
1.78
ΒΙΟΣΚ
-1,99%
1.48
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
+1,85%
2.2
ΓΕΒΚΑ
-3,18%
1.37
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,68%
17.7
ΔΑΑ
+0,03%
7.55
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
+2,02%
11.64
ΔΟΜΙΚ
-4,38%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,06%
0.297
ΕΒΡΟΦ
+1,03%
1.475
ΕΕΕ
+0,18%
32.8
ΕΚΤΕΡ
+0,13%
1.54
ΕΛΒΕ
0,00%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
-0,76%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,65%
1.842
ΕΛΠΕ
+0,29%
7.02
ΕΛΣΤΡ
-0,49%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,94%
1.682
ΕΛΧΑ
-0,44%
1.822
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.108
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.17
ΕΤΕ
+0,38%
7.45
ΕΥΑΠΣ
-1,54%
3.19
ΕΥΔΑΠ
+0,72%
5.58
ΕΥΡΩΒ
+0,99%
1.9895
ΕΧΑΕ
-0,68%
4.375
ΙΑΤΡ
+0,67%
1.495
ΙΚΤΙΝ
+2,83%
0.291
ΙΛΥΔΑ
-0,78%
1.91
ΙΝΚΑΤ
-0,11%
4.7
ΙΝΛΙΦ
+1,64%
4.35
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
1.084
ΙΝΤΕΚ
+0,50%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,85%
2.38
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.17
ΙΝΤΚΑ
+1,22%
2.915
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+2,90%
1.42
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
+4,33%
1.565
ΚΟΡΔΕ
+0,48%
0.422
ΚΟΥΑΛ
-0,34%
1.16
ΚΟΥΕΣ
+1,40%
5.08
ΚΡΙ
+1,54%
13.2
ΚΤΗΛΑ
+1,11%
1.82
ΚΥΡΙΟ
+0,60%
0.998
ΛΑΒΙ
+0,13%
0.78
ΛΑΜΔΑ
-0,79%
7.49
ΛΑΜΨΑ
0,00%
38.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.262
ΛΕΒΠ
-5,22%
0.218
ΛΟΓΟΣ
+1,49%
1.36
ΛΟΥΛΗ
+2,26%
2.71
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
-0,80%
3.71
ΜΕΝΤΙ
-2,18%
2.24
ΜΕΡΚΟ
+2,94%
42
ΜΙΓ
-1,38%
3.205
ΜΙΝ
+3,85%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,39%
20.78
ΜΟΝΤΑ
+1,41%
3.59
ΜΟΤΟ
+0,77%
2.62
ΜΟΥΖΚ
-2,82%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,86%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.63
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.99
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+0,73%
32.9
ΝΑΚΑΣ
+3,45%
3
ΝΑΥΠ
-0,27%
0.732
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.5
ΟΛΠ
+0,55%
27.3
ΟΛΥΜΠ
+2,53%
2.43
ΟΠΑΠ
-0,19%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.804
ΟΤΕ
+1,99%
15.89
ΟΤΟΕΛ
+1,53%
10.6
ΠΑΙΡ
+0,61%
0.988
ΠΑΠ
+0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
+0,90%
3.7
ΠΕΡΦ
-1,56%
6.3
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,28%
3.61
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.1
ΠΡΔ
0,00%
0.242
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.2
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
+0,39%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
+2,41%
1.7
ΣΑΡ
+0,37%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,89%
0.336
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.58
ΣΠΕΙΣ
+0,32%
6.22
ΣΠΙ
+2,30%
0.624
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.5
ΤΖΚΑ
-1,58%
1.245
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,13%
1.602
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+2,72%
7.55
ΦΡΙΓΟ
-2,88%
0.27
ΦΡΛΚ
-0,40%
3.755
ΧΑΙΔΕ
+10,66%
0.675

Meyer Werft: Γιατί η Γερμανία σώζει τη ναυπηγό κρουαζιερόπλοιων

Ο καγκελάριος της Γερμανίας, Όλαφ Σολτς, χαρακτήρισε τη Meyer Werft ως «βιομηχανικό διαμάντι» κατά την ανακοίνωση της χρηματοδότησης διάσωσης της ναυπηγικής εταιρείας από το κράτος στα τέλη Αυγούστου. Τώρα οι συμβάσεις έχουν υπογραφεί και η ανάλυση δείχνει γιατί η γερμανική κυβέρνηση και το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας επενδύουν πολλά χρήματα για τη διάσωση της Meyer Werft και τη διατήρηση της ναυπήγησης κρουαζιερόπλοιων.

Η Meyer Werft έχει πάνω από 200 χρόνια ιστορίας και είναι μία από τις μεγαλύτερες και πιο σύγχρονες ναυπηγικές εταιρείες παγκοσμίως, με περίπου 7.000 εργαζόμενους και άλλες χιλιάδες θέσεις εργασίας στους προμηθευτές της. Παρά τις δυνατές επιδόσεις της, όπως αναφέρει το Zeit Online, η εταιρεία αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας COVID-19 και της αύξησης των τιμών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Οι συμβάσεις που είχαν υπογραφεί πριν από την πανδημία δεν προβλέπουν αναπροσαρμογές για τις αυξημένες τιμές ενέργειας και πρώτων υλών, ενώ οι τράπεζες είναι πιο προσεκτικές στη χρηματοδότηση των ναυπηγικών δανείων.

Η χρηματοδότηση από το κράτος στοχεύει στην εξασφάλιση των χιλιάδων θέσεων εργασίας και στη στήριξη της ναυπηγικής βιομηχανίας στη Γερμανία. Επιπλέον, η κυβέρνηση έχει στρατηγικά συμφέροντα, καθώς σε περίπτωση επιδείνωσης της γεωπολιτικής κατάστασης, οι εγκαταστάσεις της Meyer Werft θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για στρατιωτικά πλοία.

Η κριτική που εγείρεται από περιβαλλοντικές οργανώσεις, όπως οι Πράσινοι, αφορά την αντίφαση μεταξύ της κατασκευής κρουαζιερόπλοιων και των στόχων για κλιματική προστασία. Ωστόσο, οι υποστηρικτές της διάσωσης, όπως ο υπουργός Οικονομίας, Ρόμπερτ Χάμπεκ, αναφέρουν ότι η Meyer Werft μπορεί να συνεισφέρει στην ενεργειακή μετάβαση με την κατασκευή πλατφορμών για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Η κρατική ενίσχυση, όπως αναφέρει το Zeit Online, περιλαμβάνει την αγορά περίπου 80% των μετοχών της εταιρείας από την κυβέρνηση και το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, καθώς και την παροχή εγγυήσεων για δάνεια συνολικού ύψους περίπου 1 δισεκατομμυρίου ευρώ. Παρ’ όλο που η κυβέρνηση δεν επιθυμεί να διατηρήσει τη συμμετοχή της μακροπρόθεσμα, αναμένει να επαναφέρει την εταιρεία σε ιδιωτικά χέρια όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Ο ανασυγκροτημένος σχεδιασμός της εταιρείας περιλαμβάνει την αποχώρηση 340 εργαζομένων μέσω προγράμματος εθελουσίας εξόδου και την επαναφορά της έδρας από το Λουξεμβούργο στη Γερμανία. Παρά τη χρηματοδότηση, οι ειδικοί προβλέπουν ότι η Meyer Werft θα αρχίσει να καταγράφει κέρδη μόνο το 2028.

Διαβάστε επίσης

Αίτημα στην Κομισιόν για επέκταση του “Ηρακλής” κατά 1 δισ.

Mickey: Ο “Δαβίδ” της Παραγουάης που νίκησε τον “Γολιάθ” Disney

Στο ναδίρ η ζήτηση για LNG: Οι προοπτικές των τερματικών σταθμών στην Ευρώπη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!