Pax Hospitality: Μετά τα Fridays, Pax και Ancho, φέρνει στην Ελλάδα και την ασιατική κουζίνα με τα PF Chang’s

Το πρώτο κατάστημα PF Chang's θα λειτουργήσει το 2026 στα βόρεια προάστια της Αθήνας. Η στρατηγική της Pax Hospitality και οι επενδύσεις

Εστιατόριο P.F Chang's © P.F Chang's/Facebook

Νέα στρατηγική κίνηση πραγματοποιεί ο όμιλος Pax Hospitality, καθώς προχωρεί στην είσοδό του στην κατηγορία της ασιατικής κουζίνας μέσω συνεργασίας με την P.F. Chang’s, αλυσίδα με παρουσία σε διεθνές επίπεδο, με έδρα στις ΗΠΑ. Έτσι, μετά τη διαχείριση ισχυρών brands, όπως τα Fridays, Pax Burgers και Ancho Mexican Grill, ο όμιλος ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Pax Hospitality, Νίκο Νέγκα, ο οποίος μίλησε στο powergame.gr, το πρώτο κατάστημα P.F. Chang’s στην Ελλάδα θα λειτουργήσει το 2026 στα βόρεια προάστια της Αθήνας. Το πλάνο ανάπτυξης προβλέπει τη δημιουργία τεσσάρων καταστημάτων σε ορίζοντα πενταετίας, επένδυση που εκτιμάται ότι θα ενισχύσει περαιτέρω το αποτύπωμα του ομίλου στον χώρο της εστίασης.

Η Ελλάδα πρώτη χώρα της ΕΕ με παρουσία της P.F. Chang’s

Η ελληνική αγορά θα είναι η πρώτη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση όπου θα αναπτυχθεί η αλυσίδα. Μέχρι σήμερα στην Ευρώπη λειτουργεί μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο η P.F. Chang’s διαθέτει πάνω από 300 εστιατόρια εκτός ΗΠΑ, καθώς και 207 καταστήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε αμερικανικά αεροδρόμια, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας.

Η διεθνής παρουσία της καλύπτει αγορές όπως η Γουατεμάλα, η Ινδία, το Καζακστάν, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Χιλή, η Κόστα Ρίκα και ο Καναδάς. Η επιτυχία του brand βασίζεται στο Asian fusion concept, το οποίο συνδυάζει ασιατικές γεύσεις με σύγχρονες γαστρονομικές επιρροές.

Το προφίλ του brand και η ιδιοκτησία

Η P.F. Chang’s ιδρύθηκε το 1993 από τον Paul Fleming και τον Philip Chiang, ενώ το όνομά της προέρχεται από τα αρχικά του Fleming (P.F.) και το επώνυμο του Chiang. Η εταιρεία εδρεύει στο Scottsdale της Αριζόνα και ανήκει στην επενδυτική εταιρεία TriArtisan Capital Advisors, η οποία την εξαγόρασε το 2019 από τη Centerbridge Partners.

Η ιδιοκτησία από private equity αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα για το brand, καθώς του επιτρέπει πρόσβαση σε κεφάλαια για επιθετική διεθνή ανάπτυξη. Η είσοδος στην ελληνική αγορά εντάσσεται σε αυτό το πλαίσιο, με στόχο την κάλυψη αγορών με υψηλή τουριστική κίνηση και αυξημένη ζήτηση για διεθνή concepts εστίασης.

Η στρατηγική της Pax Hospitality και οι επενδύσεις

Η συνεργασία με την P.F. Chang’s αποτελεί μέρος του ευρύτερου σχεδίου ανάπτυξης του ομίλου Pax Hospitality, δεδομένου ότι διερευνάται η επέκταση σε νέα σημεία και με τα υπάρχοντα εμπορικά σήματα. Όπως επισημαίνει ο Νίκος Νέγκας, εντός του 2025 θα λειτουργήσει και νέο Fridays στο εμπορικό κέντρο Smart Park στα Σπάτα, ενώ διερευνάται το ενδεχόμενο ανάπτυξης των Pax Burgers και Ancho Mexican Grill. Υπενθυμίζουμε ότι η Pax διαχειρίζεται τρία από τα έξι καταστήματα Ancho σε κομβικά σημεία (Αιόλου, The Mall Athens, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών), ενώ σχεδιάζει νέα ανοίγματα.

Σε επίπεδο οικονομικών επιδόσεων, η Pax Hospitality έκλεισε το 2024 με τζίρο 35 εκατ. ευρώ, ενώ κατά τη φετινή χρονιά η ανάπτυξη ανέρχεται στο επίπεδο του +7%, σε μια αγορά που χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό και μεταβαλλόμενες καταναλωτικές τάσεις.

Προοπτικές και προκλήσεις

Η είσοδος ενός διεθνούς brand, όπως η P.F. Chang’s, συνεπάγεται σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές, ανθρώπινο δυναμικό και εκπαίδευση, ώστε να διασφαλιστεί η εμπειρία που έχει καθιερώσει το brand παγκοσμίως. Η Pax Hospitality διαθέτει ήδη εμπειρία στη διαχείριση διεθνών brands εστίασης, προκειμένου να αναπτύξει το νέο αυτό εγχείρημα.

Σημειώνεται ότι η ελληνική αγορά εστίασης παρουσιάζει αυξημένη ζήτηση για διεθνή brands, κάτι που φαίνεται τόσο από την πρόσφατη άφιξη της αλυσίδας εστιατορίων μεξικάνικου φαγητού, Taco Bell, υπό τη διαχείριση της Food Plus (έχει στην ομπρέλα της και τα KFC), αλλά και από την επάνοδο της Pizza Hut, από τον κυπριακό όμιλο PHC, ανοίγοντας το πρώτο σημείο στη λεωφόρο Υμηττού στο Παγκράτι. Η έλευση της P.F. Chang’s στην Ελλάδα δεν αποτελεί μόνο μία νέα πρόταση στο χώρο της εστίασης, αλλά και ένδειξη ωρίμανσης της αγοράς για concepts υψηλών προδιαγραφών με διεθνές brand name.