Πού θα ανοίξουν τα επόμενα Taco Bell και KFC στην Ελλάδα

Ο στόχος για τις δύο από τις πιο γνωστές αλυσίδες εστίασης παγκοσμίως, την Taco Bell και την KFC του Ομίλου Food Plus

Taco Bell © Taco Bell

Τρία νέα εστιατόρια Taco Bell ανά έτος έχει προγραμματίσει να λειτουργεί κάθε χρόνο ο όμιλος Food Plus στην Ελλάδα, με το πρώτο εξ αυτών να κάνει εγκαίνια σήμερα στην οδό Κολοκοτρώνη στο Χαλάνδρι. Σε επικοινωνία που είχε το powergame.gr με το μέλος της διοίκησης της Food plus, Χαΐμ Οβαδία, αναφέρει ότι στόχος εντός της τριετίας είναι το δίκτυο της μεξικάνικης αλυσίδας εστιατορίων να προσεγγίσει τα 10 καταστήματα, στο σύνολό τους στην Αττική.

«Πρόκειται για ένα πλάνο ορθής επέκτασης τα επόμενα χρόνια, καθώς υπολογίζουμε ότι θα ανοίγουμε τρία καταστήματα κάθε χρόνο. Προϋπόθεση είναι να εντοπίσουμε τα σωστά σημεία. Εντός του 2025, εκτός του Χαλανδρίου που ήδη λειτουργεί, πρόκειται να ανοίξουν δύο ακόμα σημεία, το ένα στο The Mall Athens και το δεύτερο στην οδό Πανόρμου», αναφέρει ο ίδιος.

Σημειώνεται ότι η Food Plus διαχειρίζεται στη χώρα μας και τα καταστήματα KFC με βασικό προϊόν το κοτόπουλο. «Το επόμενό μας κατάστημα θα βρίσκεται στη Λάρισα, ενώ πρόσφατα ανοίξαμε και στην Πάτρα. Ακολούθως, στο πλάνο για το 2026 είναι να λειτουργήσει το τρίτο drive thru KFC – και αυτό στην Αθήνα -, μετά από εκείνα που ήδη διατηρούμε στον Γέρακα και τη Μεταμόρφωση».

Όμιλος Food Plus: Ανάπτυξη κατά 7% στο τζίρο του 2024 και περίπου στα ίδια επίπεδα το 2025

Αναφερόμενος στο τζίρο της Food Plus το 2024, σημειώνει ότι η ανάπτυξη άγγιξε το 7%. Ο κύριος Οβαδίας εκτιμά ότι η ανάπτυξη για τον όμιλο θα κινηθεί αντίστοιχα και φέτος παρά τις προκλήσεις που παρουσιάζει έως τώρα η αγορά της εστίασης στην Ελλάδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 2019 μέχρι το 2023 η εταιρεία έχει υπερδιπλασιάσει τα καταστήματά της (από 8 σε 17) και έχει σχεδόν τετραπλασιάσει τον τζίρο της: από τα 13,1 εκατ. ευρώ το 2020 στα 17 εκατ. το 2021 (+61%), στα 27,6 εκατ. το 2022 (+62%) και στα 42 εκατ. ευρώ περίπου το 2023 (+52%).

«Το 2025 είναι μία χρονιά όπου επικρατούν ιδιαίτερες συνθήκες, ωστόσο εκτιμώ ότι ο τζίρος μας θα κλείσει με ανάπτυξη μεταξύ 5% έως και 7%. Σε ό,τι αφορά την κερδοφορία αναμένουμε ότι θα κινηθεί περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2024, δεδομένου ότι αυξήθηκε το κόστος των πρώτων υλών και το εργατικό κόστος, ενώ εμείς από την πλευρά μας δεν προχωρήσαμε σε αναπροσαρμογές των τιμών», συμπληρώνει.

KFC: 22 καταστήματα έως το τέλος του 2025 στην Ελλάδα

Έως τώρα η KFC έχει στο δίκτυό της 21 σημεία στη χώρα μας και συμπεριλαμβανομένου του νέου καταστήματος στη Λάρισα, στο τέλος του έτους θα διαθέτει 22 εστιατόρια. «Βλέπουμε προοπτική επέκτασης στην περιφέρεια, δεδομένου ότι στην Αθήνα έχουμε ήδη αρκετά σημεία».

Αναφερόμενος στο τοπίο της εστίασης φέτος και την καταγραφόμενη μετατόπιση της κατανάλωσης από τα σημεία εστίασης στο σπίτι (φαινόμενο homing), φαινόμενο που απορρέει κατά κύριο λόγο από τις μεταβαλλόμενες συνήθειες του εισερχόμενου τουρισμού, επισημαίνει ότι: «το delivery έχει ενισχυθεί κατά πολύ, αποφέροντας περίπου το 50% του συνολικού τζίρου της εστίασης στην Ελλάδα. Πρόκειται για μία εξέλιξη που επίσης ευνοεί και την μεταφορά της κατανάλωσης από τα εστιατόρια προς το σπίτι. Επιπλέον, αυτό που έχουμε διαπιστώσει είναι η μείωση στο διαθέσιμο εισόδημα, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του τζίρου στην εστίαση φέτος, σε ποσοστό που υπολογίζεται μεταξύ 7% έως και 10%».

Yum!Brands: Ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους εστιατορίων στον κόσμο

Να σημειωθεί ότι τόσο η Taco Bell όσο και η KFC, ανήκουν στον αμερικανικό όμιλο Yum!Brands με έδρα το Λούισβιλ του Κεντάκι, αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους εστίασης παγκοσμίως, διαχειριζόμενη –άμεσα ή έμμεσα μέσω δικαιόχρησης (franchise) – περισσότερα από 61.000 εστιατόρια σε πάνω από 155 χώρες και περιοχές. Στο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνονται τα διεθνώς αναγνωρισμένα brands KFC, Taco Bell, Pizza Hut και Habit Burger & Grill.

Η KFC ηγείται της παγκόσμιας αγοράς στο κοτόπουλο, η Taco Bell στην κατηγορία της μεξικανικής κουζίνας και η Pizza Hut στην πίτσα, ενώ η Habit Burger & Grill λειτουργεί ως αλυσίδα γρήγορης εστίασης, με εξειδίκευση στα μπέργκερ και τα σάντουιτς. To 2024 η Yum!Brands είχε τζίρο 7,54 δισεκατομμύρια δολάρια (από 7,07 δισεκατομμύρια το 2023) με καθαρά κέρδη 1,48 δισεκατομμύρια δολάρια (από 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023).