Γ.Δ.
1407.14 0,00%
ACAG
0,00%
5.61
BOCHGR
0,00%
4.29
CENER
0,00%
8.62
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
0,00%
9.23
NOVAL
0,00%
2.505
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
32.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.442
ΑΒΕ
0,00%
0.488
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
3.15
ΑΛΦΑ
0,00%
1.438
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.52
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.34
ΑΣΚΟ
0,00%
2.61
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
6
ΑΤΤΔ
0,00%
125
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.51
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.78
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.565
ΒΙΟΤ
0,00%
0.35
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.325
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.36
ΔΑΑ
0,00%
7.55
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
0,00%
11.7
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.287
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.47
ΕΕΕ
0,00%
33.34
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.544
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.05
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.798
ΕΛΠΕ
0,00%
6.97
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.05
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.796
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.165
ΕΤΕ
0,00%
7.324
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.62
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.8905
ΕΧΑΕ
0,00%
4.35
ΙΑΤΡ
0,00%
1.475
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.289
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.87
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.7
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.4
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.08
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.13
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.31
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
0,00%
1.55
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.412
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.1
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.7
ΚΡΙ
0,00%
13.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.777
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.298
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.29
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
0,00%
3.68
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45
ΜΙΓ
0,00%
3.215
ΜΙΝ
0,00%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
20.48
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.66
ΜΟΤΟ
0,00%
2.61
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.04
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
32.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
28.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.45
ΟΠΑΠ
0,00%
15.76
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.812
ΟΤΕ
0,00%
15.73
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.29
ΠΕΙΡ
0,00%
3.71
ΠΕΡΦ
0,00%
6.14
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.14
ΠΛΑΘ
0,00%
3.71
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
0,00%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.61
ΣΑΡ
0,00%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.335
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.565
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.28
ΣΠΙ
0,00%
0.584
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.65
ΤΖΚΑ
0,00%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.765
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.615

Μάχη Ευρωπαίων και Κινέζων για τα 750 λεωφορεία ΟΑΣΑ – ΟΑΣΘ

Τουλάχιστον τρεις ευρωπαϊκοί όμιλοι και άλλοι τρεις κινεζικοί ετοιμάζονται να διεκδικήσουν τα 750 νέα λεωφορεία για τους οργανισμούς αστικών συγκοινωνιών Αθηνών και Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ) στον διαγωνισμό που προωθεί το υπουργείο Υποδομών με προϋπολογισμό 383,5 εκατ. ευρώ.

Από ευρωπαϊκής πλευράς σχεδόν σίγουρη θεωρείται η συμμετοχή του γερμανικού ομίλου Daimler (Mercedes-Benz, Setra, κ.α.), της ισπανικών συμφερόντων Solaris Bus & Coach και του σχήματος IVECO – Heuliez Bus που ελέγχεται από τον διεθνή όμιλο CNH Industrial και από το 1992 συνεργάζεται στην Ελλάδα με τον όμιλο Κοντέλλη.

Στο ευρωπαϊκό στρατόπεδο βάζουν κάποιοι το σχήμα του ομίλου Σαρακάκη με την σουηδική Volvo ΑΒ στην οποία δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος, με 16%, είναι πλέον η κινεζική Geely Holding Group που ελέγχει και το πλειοψηφικό πακέτο της Volvo Cars (που παράγει τα αυτοκίνητα Volvo).

Στην άλλη πλευρά, στους Κινέζους, περιλαμβάνεται η Build Your Dreams (BYD), επίσημος διανομέας της οποίας είναι στην Ελλάδα η εισηγμένη Π. Πετρόπουλος, καθώς και η YUTONG.

Η μάχη δεν θα έχει μόνο έναν νικητή καθώς ο διαγωνισμός περιλαμβάνει πέντε διαφορετικά τμήματα. Συνεπώς οι υποψήφιοι θα μονομαχήσουν για να επικρατήσουν σε όσο το δυνατόν περισσότερα από τα πέντε τμήματα. Το πρώτο τμήμα αφορά στην προμήθεια 100 απλών υβριδικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, κατηγορίας EURO VI. Το δεύτερο τμήμα αφορά στην προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO V και το τρίτο τμήμα την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, CNG κατηγορίας EURO VI.

Το τέταρτο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στην προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χιλιομέτρων. Το μεγαλύτερο πακέτο είναι το πέμπτο για την προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χιλιομέτρων, συνολικής εκτιμώμενης αξίας 124,69 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ.

Μερικοί από τους ενδιαφερόμενους κατεβαίνουν μέσω των τοπικών συνεργατών τους, όπως συμβαίνει στην περίπτωση του ομίλου Σαρακάκη με την Volvo. Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό κατευθείαν οι μητρικοί όμιλοι όπως η πολωνική Solaris Bus & Coach S.A, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της οποίας είναι ο κ. Πέτρος Σπινάρης.

Η Solaris ανήκει εδώ και τρία χρόνια στον ισπανικό όμιλο Grupo CAF και στο παρελθόν είχε ακουστεί το όνομά της ως υποψήφιας για επένδυση στη Δυτική Μακεδονία. Είχαν μάλιστα πραγματοποιηθεί και συναντήσεις με σειρά κυβερνητικών στελεχών εν μέσω πληροφοριών για σχέδιο δημιουργίας μονάδας παραγωγής υδρογόνου, για γραμμή συναρμολόγησης λεωφορείων, κ.α. χωρίς μέχρι σήμερα να υπάρξουν εξελίξεις.

Τόσο η Solaris, όσο και κάποιοι άλλοι από τους υποψηφίους όπως η IVECO, διαθέτουν ήδη λεωφορεία που κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης μέσω της συμμετοχής τους σε παλαιότερους διαγωνισμούς.

Οι Κινέζοι ήταν αρκετά κινητικοί την τελευταία διετία και έφεραν στην Αθήνα για δοκιμαστική περίοδο, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ, κάποια από τα οχήματά τους. Τον Απρίλιο του 2019, η Build your Dreams παρουσίασε στη χώρα μας, το ηλεκτρικό αστικό λεωφορείο Midi Bus, ενώ τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2021, δοκιμάστηκε για πρώτη φορά στους αθηναϊκούς δρόμους και το Κ9 12μετρο ηλεκτρικό λεωφορείο. Δοκιμές στην Αθήνα έχει πραγματοποιήσει και το 12μετρο αστικό, αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο της Yutong.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!