Επίπτωση στις πωλήσεις της κατηγορίας καφέ, με μείωση των πωλήσεων σε όγκο κατά 8% στο πρώτο τρίμηνο του 2025 κατέγραψε ο όμιλος Coca Cola HBC όπως αναφέρθηκε στη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών σε συνέχεια της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Πρόκειται για μια εξέλιξη που έρχεται σε συνέχεια της απόφασης του ομίλου στη διάρκεια του 2024, να επικεντρώσει το ενδιαφέρον του διαθέτοντας τον Costa Coffee αποκλειστικά στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης, αντί για την εντός σπιτιού κατανάλωση. Ο λόγος για τον οποίο ελήφθη η συγκεκριμένη απόφαση, είναι γιατί ο όμιλος διαβλέπει ισχυρή προοπτική βιώσιμης ανάπτυξης στην εκτός σπιτιού κατανάλωση για την Costa Coffee τα επόμενα χρόνια, όπως τόνισε ο Zoran Bogdanovic, διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola HBC. Χαρακτηριστικό της προοπτικής που έχει η εκτός σπιτιού κατανάλωση, είναι ότι σε αυτό το πεδίο της αγοράς καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 19% στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2025, προερχόμενη τόσο από υφιστάμενες συνεργασίες, όσο και από νέες συνεργασίες με καταστήματα εστίασης και σημεία HoReCa. Η στρατηγική απόφαση που ελήφθη αναμένεται να επηρεάσει θετικά στο άμεσο μέλλον και τα αποτελέσματα του ομίλου στην κατηγορία του καφέ. Μεταξύ άλλων ο κ. Bogdanovic ανέφερε ότι η κατηγορία του καφέ έχει στρατηγικό ενδιαφέρον για τον όμιλο. Εκτίμησε μάλιστα ότι οι πωλήσεις καφέ σε όγκο θα συνεχίσουν να μεγαλώνουν το προσεχές διάστημα.
Αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 19% στην εκτός σπιτιού κατανάλωση στο α’ τρίμηνο
«Θέλω να αφιερώσω λίγο χρόνο για να εξηγήσω τις επιδόσεις μας στον καφέ. Όπως ανέφερα κατά τη διάρκεια του σχολιασμού των αποτελεσμάτων του 2024, έχουμε λάβει την κοινή απόφαση με τους συνεργάτες μας στην Costa Coffee, να δώσουμε προτεραιότητα στην περαιτέρω ενίσχυση του καφέ στο κανάλι εκτός σπιτιού, αντί για το κανάλι στο σπίτι. Αυτό συνέβη επειδή στην πρώτη περίπτωση βλέπουμε τη μεγαλύτερη δυναμική για βιώσιμη, κερδοφόρα ανάπτυξη. Σε συνέχεια αυτής της εξέλιξης, στο τρίμηνο πετύχαμε καλά αποτελέσματα στο κανάλι εκτός σπιτιού, με αύξηση όγκου 19%, τόσο από τα υπάρχοντα καταστήματα όσο και από τα νέα καταστήματα».
«Ωστόσο, καθώς απομακρυνόμαστε από το κανάλι της οικιακής κατανάλωσης, αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξει αντίκτυπος στους συνολικούς όγκους καφέ βραχυπρόθεσμα. Γι’ αυτό και είδαμε μείωση όγκου κατά 8% στο τρίμηνο. Επιτρέψτε μου να επαναλάβω ότι παραμένουμε πολύ αισιόδοξοι για την κατηγορία του καφέ μακροπρόθεσμα, και εξακολουθούμε να βλέπουμε σημαντικές ευκαιρίες. Έχουμε μια ισχυρή, αξιόπιστη επιχείρηση με μοναδικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Αυτή η στρατηγική μετατόπιση θα μας επιτρέψει να συνεχίσουμε να εκμεταλλευόμαστε αυτή τη θέση, καθώς αξιοποιούμε τα καινοτόμα εργαλεία και τις υπηρεσίες μας για να προσθέσουμε αξία τόσο στους πελάτες όσο και στους καταναλωτές μας».
Μία χρονιά με πολλές προκλήσεις και απρόβλεπτες συνθήκες σε οικονομικό και γεωπολιτικό πεδίο
Στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου της φετινής χρονιάς, ο όμιλος Coca Cola HBC συνέχισε να παρουσιάζει ανάπτυξη οικονομικών μεγεθών, ταυτόχρονα με την ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων. Επιδίωξη είναι ότι τα αποτελέσματα να έχουν βιώσιμο αναπτυξιακό πρόσημο εν μέσω οικονομικής και γεωπολιτικής αστάθειας. Για το 2025 ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου σημείωσε ότι αναμένεται μία χρονιά με πολλές προκλήσεις και απρόβλεπτες συνθήκες στο οικονομικό και γεωπολιτικό πεδίο.
Η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της σε κιβώτια, ως αποτέλεσμα της τιμολογιακής πολιτικής που εφάρμοσε, διατηρώντας σταθερές τις τιμές της για δύο συνεχόμενα τρίμηνα. Καθοριστική ωστόσο ήταν η συμβολή του μείγματος των προϊόντων της, όπου η ζήτηση καθοδηγήθηκε κυρίως από τα ενεργειακά ποτά αλλά και το λανσάρισμα της Finlandia.
Συνεχίζεται η ανάπτυξη της Coca Cola Zero
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η Coca Cola Zero συνεχίζει να αναπτύσσεται και στο πρώτο τρίμηνο με υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, κάτι που ανέφερε στο πλαίσιο ενημέρωσης των αναλυτών ο Zoran Bogdanovic, διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola HBC. Τα αθλητικά ποτά κινούνται θετικά και κατά περίπτωση η εταιρεία πραγματοποιεί χορηγίες με το Powerade, όπως στην περίπτωση του ημιμαραθωνιου της Αθήνας, το παγκόσμιο πρωτάθλημα χόκεϊ γυναικών στην Τσεχία και τον μαραθώνιο στη Βιέννη, προκειμένου να ενισχύσει περαιτέρω τη δυναμική της κατηγορίας. Όπως αναφέρθηκε στη διάρκεια της ενημέρωσης η ανάπτυξη των ενεργειακών ποτών παραμένει πολύ ισχυρή με αύξηση του όγκου πωλήσεων άνω του 25%, παρά τις δύσκολες συγκυρίες. «Μετά την κυκλοφορία του Monster Green Zero Sugar πέρυσι, συνεχίσαμε να χτίζουμε ισχυρότερη διανομή της μάρκας στις αγορές μας. Εισαγάγαμε νέες γεύσεις του Monster, όπως το Rio Punch, το οποίο λανσάραμε σε 10 αγορές στο πρώτο τρίμηνο τρίμηνο», είπε ο CEO του ομίλου.
Η εταιρεία αύξησε σημαντικά το μερίδιό της στα μη αλκοολούχα αναψυκτικά από την αρχή του 2025 έως και σήμερα, διατηρώντας ένα χαρτοφυλάκιο που ανταποκρίνεται στις καταναλωτικές απαιτήσεις 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα, με βάση τα όσα αναφέρθηκαν στην ενημέρωση των αναλυτών. Η Coca Cola HBC στο πρώτο τρίμηνο κατέγραψε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 1,8% σε οργανική βάση, η οποία οφείλεται κατά κύριο λόγο στις καλές επιδόσεις των αναδυόμενων αγορών. H εταιρεία παρουσίασε ένα ακόμα τρίμηνο ισχυρή ανάπτυξη εσόδων κατά 10,6% σε οργανική βάση, καθώς ανήλθαν στα 2,41 δισεκατομμύρια ευρώ από 2,22 δισεκατομμύρια ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Οι όγκοι πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά αυξήθηκαν κατά 1,1% και στα ποτά ενέργειας κατά 25,5%. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 8,7% σε οργανική βάση, αντικατοπτρίζοντας την αποτελεσματικότητα των πρωτοβουλιών της επιχείρησης για την αύξηση των εσόδων.