Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

Αλλάζω θερμοσίφωνα: Λήγουν οι αιτήσεις – Πώς θα γίνει η επιλογή

Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για τις αιτήσεις στο πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα», που συγκέντρωσε μεγάλο ενδιαφέρον καταναλωτών.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα (https://allazothermosifona.gov.gr/), κλείνει σήμερα Τρίτη 20 Ιουνίου στις 15:00 και θα ξεκινήσει η επιλογή των δικαιούχων. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα χτύπησε «κόκκινο», καθώς ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα οι αιτήσεις είχαν ξεπεράσει των 320.000, ενώ στελέχη του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκτιμούν ότι θα σπάσουν συνολικά το φράγμα των 350.000. Δηλαδή αρκετά περισσότερες από τους δυνητικούς δικαιούχους που μπορεί να καλύψει ο αρχικός προϋπολογισμός των 100 εκατ. ευρώ.

Μέσω του προγράμματος, υπολογίζεται ότι 120.000 ελληνικά νοικοκυριά θα λάβουν επιδότηση για την αντικατάσταση ενεργοβόρων ηλεκτρικών θερμοσιφώνων με νέους ηλιακούς θερμοσίφωνες, σύγχρονης τεχνολογίας. Το όφελος για αυτά αλλά και για το περιβάλλον, θα είναι η μείωση κατά τουλάχιστον 200 χιλ. τόνων CO2 ανά έτος. Καθώς επίσης υπολογίζεται, ότι η κατανάλωση ρεύματος για τη χρήση ζεστού νερού πρόκειται να μειωθεί κατά περίπου 65%.

Για να δοθεί η επιδότηση για την αγορά νέου ηλιακού θερμοσίφωνα είναι υποχρεωτική η απόσυρση των παλαιών θερμοσιφώνων οι οποίοι πρέπει να είναι λειτουργικοί.

Tο εισοδηματικό όριο ανά μέλος οικογένειας είναι 30.000 ευρώ τον χρόνο και η επιδότηση ανέρχεται έως 60% της δαπάνης αγοράς του νέου ηλιακού θερμοσίφωνα. Στο ανώτατο ποσό επιχορήγησης για τους δικαιούχους συμπεριλαμβάνεται και το κόστος εγκατάστασης.

Τα κοινωνικά κριτήρια

Τα κριτήρια κατάταξης είναι:

Μέσο ετήσιο εισόδημα ανά μέλος οικογένειας.
Οικογένειες με μέλη ΑμεΑ.
Μονογονεϊκές οικογένειες, με τουλάχιστον ένα εξαρτώμενο τέκνο.
Οικογένειες με εξαρτώμενα μέλη.

Τα εισοδηματικά κριτήρια

Το πρόγραμμα προβλέπει επιδοτήσεις στη βάση τριών εισοδηματικών κλιμακίων και της χωρητικότητας του προς αντικατάσταση θερμοσίφωνα:

Για την πρώτη κατηγορία με εισόδημα έως 5.000 ευρώ η επιδότηση ανέρχεται στο 60% και ανώτατο ποσό τα 904,84 ευρώ για θερμοσίφωνες πάνω από 186 λίτρα, 771,77 ευρώ για θερμοσίφωνα 136-185 λίτρων και 612,10 ευρώ για θερμοσίφωνα 110-135 λίτρων.

Για τη δεύτερη κατηγορία, με εισόδημα από 5.000 έως 10.000 ευρώ, η επιδότηση ανέρχεται στο 55% και στα 829,84 ευρώ για θερμοσίφωνα πάνω από 186 λίτρα, στα 707,26 για θερμοσίφωνα 136-185 λίτρων και στα 561,29 ευρώ για θερμοσίφωνα 11-135 λίτρων.

Στην τρίτη κατηγορία, τέλος, με εισόδημα πάνω από 10.000 και έως 30.000 ευρώ, η επιδότηση ανέρχεται στο 50% και το μέγιστο ποσό στα 754,03 ευρώ για θερμοσίφωνα πάνω από 186 λίτρα, στα 634,55 ευρώ για χωρητικότητα 136-185 λίτρων και στα 510,48 ευρώ για χωρητικότητα 110-135 λίτρων.

Υψος ενίσχυσης

Η επιδότηση ανέρχεται έως 60% της δαπάνης αγοράς κάθε νέου ηλιακού θερμοσίφωνα.
Κάθε ωφελούμενος θα λάβει επιταγή (voucher), την οποία μπορεί να εξαργυρώσει σε προμηθευτή της επιλογής του.

Στο ανώτατο ποσό επιχορήγησης για τους δικαιούχους συμπεριλαμβάνεται και το κόστος εγκατάστασης.

Η τελική αξία της κάθε επιταγής εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά του ηλιακού θερμοσίφωνα (χωρητικότητα δεξαμενής ζεστού νερού), την τιμή αγοράς του και καθορίζεται ως εξής:

Αξιολόγηση αιτήσεων χρηματοδότησης

Ωφελούμενοι οικιακοί καταναλωτές, με τοποθετημένο ηλεκτρικό θερμοσίφωνα οι οποίοι:

πληρούν τις προϋποθέσεις συμμετοχής της παραγράφου 2 και
υποβάλλουν επιτυχώς αίτηση χρηματοδότησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Προγράμματος, πριν τηνκαταληκτική ημερομηνία και ώρα υποβολής, επιλέγονται μέσω αξιολόγησης.. Η αξιολόγηση βασίζεται αποκλειστικά σε αυτοματοποιημένους ελέγχους. Δεν παρέχεται η δυνατότητα διόρθωσης υποβληθεισών αιτήσεων.
Κατά την υποβολή μίας αίτησης γίνεται άντληση και διασταύρωση στοιχείων μέσω των διαδικτυακών υπηρεσιών. Εφόσον (1) δεν είναι δυνατή η διασταύρωση-επιβεβαίωση βασικών στοιχείων που επιτρέπουν την αξιολόγηση και βαθμολόγηση μίας αίτησης, είτε (2) από τα στοιχεία που αντλούνται επιβεβαιώνεται η μη επιλεξιμότητα της αίτησης, η αίτηση δε δύναται να υποβληθεί επιτυχώς και να προωθηθεί προς αξιολόγηση. Ο αιτών ενημερώνεται άμεσα μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Όσες αιτήσεις υποβάλλονται επιτυχώς, κατατάσσονται ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:

Κάθε αίτηση που λαμβάνει μία συνολική βαθμολογία, η οποία προκύπτει από τις επιμέρους βαθμολογίες των κριτηρίων αξιολόγησης/βαθμολόγησης.
Αφού παρέλθει η καταληκτική ημέρα και ώρα υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης, ακολουθεί η διαδικασία κατάρτισης Προσωρινών Πινάκων για όσες αιτήσεις έχουν υποβληθεί επιτυχώς και βαθμολογηθεί. Σύμφωνα με αυτή, οι αιτήσεις χρηματοδότησης κατατάσσονται με βάση τη βαθμολογία τους σε επιλέξιμες και επιλαχούσες ως εξής:
1. Με βάση τα στοιχεία των υποβληθεισών αιτήσεων υπολογίζονται καταρχάς τα ποσά της δημόσιας δαπάνης που αναλογούν σε κάθε Περιφέρεια τόσο για την 1η όσο και για τη 2η & 3η εισοδηματικές κατηγορίες

2. Στη συνέχεια γίνεται η κατάταξη των αιτήσεων σε 26 διακριτές λίστες, ως εξής:

οι αιτήσεις της 1ης εισοδηματικής κατηγορίας κατατάσσονται σε 13 χωριστές λίστες – μία ανά Περιφέρεια, ξεκινώντας πάντα από αυτή με τη μεγαλύτερη βαθμολογία και προχωρώντας με φθίνουσα σειρά κατάταξης.
οι αιτήσεις της 2ης και 3ης εισοδηματικής κατηγορίας κατατάσσονται μαζί σε 13 χωριστές λίστες – μία ανά Περιφέρεια, ξεκινώντας πάντα από αυτή με τη μεγαλύτερη βαθμολογία και προχωρώντας με φθίνουσα σειρά κατάταξης.

3. Για κάθε διακριτή λίστα επιλέγονται οι αιτήσεις, είτε μέχρι εξαντλήσεως της διαθέσιμης δημόσιας δαπάνης του Προγράμματος για τη συγκεκριμένη Περιφέρεια, είτε μέχρι της κάλυψης του συνόλου των αιτήσεων εφόσον επαρκεί η αντίστοιχη δημόσια δαπάνη. Οι αιτήσεις αυτές εντάσσονται στον πίνακα επιλέξιμων προς χρηματοδότηση
αιτήσεων της συγκεκριμένης λίστας.

4. Στην περίπτωση που ενταχθούν όλες οι αιτήσεις της 1ης εισοδηματικής κατηγορίας στον πίνακα επιλέξιμων αιτήσεων χωρίς να καλυφθεί το σύνολο της δημόσιας δαπάνης, το πλεονάζον ποσό χρησιμοποιείται για την επιχορήγηση επιλαχουσών αιτήσεων 2 ης και 3ης εισοδηματικής κατηγορίας. Αντίστροφα, σε περίπτωση που ενταχθούν όλες οι αιτήσεις της 2ης και 3ης εισοδηματικής κατηγορίας στον πίνακα επιλέξιμων αιτήσεων χωρίς να καλυφθεί το σύνολο της δημόσιας δαπάνης, το πλεονάζον ποσό χρησιμοποιείται για την επιχορήγηση επιλαχουσών αιτήσεων της 1ης εισοδηματικής κατηγορίας.

5. Στην περίπτωση που εξαντληθεί η διαθέσιμη δημόσια δαπάνη είτε της 1ης, είτε της 2ης & 3ης εισοδηματικής κατηγορίας, οι πλεονάζουσες αιτήσεις εντάσσονται στον πίνακα επιλαχουσών αιτήσεων της συγκεκριμένης λίστας και δύναται να χρηματοδοτηθούν εφόσον:

αυξηθεί η δημόσια δαπάνη με μεταγενέστερη απόφαση,
αποδεσμευθεί δημόσια δαπάνη λόγω μη χρήσης κάποιας επιταγής ή εξαργύρωσής της σε χαμηλότερη αξία από την προβλεπόμενη (αποδέσμευση κονδυλίων).

Μοριοδότηση βάσει Περιφέρειας

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!