Γ.Δ.
1451.24 +0,17%
ACAG
-0,67%
5.95
CENER
-2,43%
9.22
CNLCAP
0,00%
7.55
DIMAND
-0,48%
8.22
NOVAL
+0,73%
2.77
OPTIMA
-0,50%
11.96
TITC
+0,16%
30.5
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
+0,55%
1.468
ΑΒΕ
0,00%
0.468
ΑΔΜΗΕ
+0,93%
2.16
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.735
ΑΛΜΥ
+0,36%
2.76
ΑΛΦΑ
+1,22%
1.618
ΑΝΔΡΟ
+0,61%
6.64
ΑΡΑΙΓ
+0,86%
11.68
ΑΣΚΟ
-1,87%
2.62
ΑΣΤΑΚ
-1,71%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.42
ΑΤΤ
0,00%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
+0,85%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,12%
6.26
ΒΙΟΚΑ
-1,58%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,75%
1.34
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.153
ΒΟΣΥΣ
+0,83%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,67%
1.485
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,33%
16.72
ΔΑΑ
-0,54%
8.154
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.62
ΔΕΗ
+0,09%
11.11
ΔΟΜΙΚ
+0,91%
4.42
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,30%
0.337
ΕΒΡΟΦ
-0,63%
1.57
ΕΕΕ
+1,52%
32.08
ΕΚΤΕΡ
+3,06%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+0,43%
2.36
ΕΛΛ
-1,43%
13.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,21%
2.405
ΕΛΠΕ
+1,28%
8.325
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-2,71%
1.722
ΕΛΧΑ
+2,61%
1.89
ΕΝΤΕΡ
-0,38%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+4,55%
1.38
ΕΤΕ
-1,40%
8.176
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.16
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.74
ΕΥΡΩΒ
+1,22%
2.157
ΕΧΑΕ
+1,71%
5.07
ΙΑΤΡ
+7,92%
1.635
ΙΚΤΙΝ
-6,55%
0.371
ΙΛΥΔΑ
+0,30%
1.695
ΙΝΚΑΤ
-1,17%
5.05
ΙΝΛΙΦ
-1,03%
4.8
ΙΝΛΟΤ
+0,53%
1.128
ΙΝΤΕΚ
+1,70%
5.98
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,44%
4.6
ΙΝΤΕΤ
-1,21%
1.22
ΙΝΤΚΑ
-2,93%
3.48
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-3,52%
1.37
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,53%
1.61
ΚΟΡΔΕ
-1,56%
0.506
ΚΟΥΑΛ
+12,28%
1.28
ΚΟΥΕΣ
+2,27%
5.4
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,46%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.22
ΛΑΒΙ
-1,31%
0.907
ΛΑΜΔΑ
-0,30%
6.65
ΛΑΜΨΑ
+1,10%
36.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.955
ΛΕΒΚ
0,00%
0.308
ΛΕΒΠ
0,00%
0.29
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,74%
1.37
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-0,64%
0.928
ΜΕΒΑ
-2,76%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-1,03%
2.88
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-0,66%
3.785
ΜΙΝ
-1,20%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,55%
25.36
ΜΟΝΤΑ
-1,69%
3.49
ΜΟΤΟ
+2,13%
2.88
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-2,01%
26.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.38
ΜΠΡΙΚ
-4,57%
1.88
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
36.6
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.98
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.494
ΟΛΘ
-0,46%
21.6
ΟΛΠ
-0,19%
25.6
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.56
ΟΠΑΠ
-0,07%
14.7
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,54%
0.93
ΟΤΕ
-0,07%
13.72
ΟΤΟΕΛ
+0,35%
11.6
ΠΑΙΡ
-1,80%
1.09
ΠΑΠ
-1,20%
2.47
ΠΕΙΡ
+1,06%
3.82
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-0,66%
15
ΠΡΔ
+9,57%
0.252
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,47%
4.82
ΡΕΒΟΙΛ
-0,60%
1.66
ΣΑΡ
-0,72%
11.1
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,40%
0.352
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.84
ΣΠΕΙΣ
-0,29%
6.8
ΣΠΙ
+2,06%
0.694
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,91%
18.92
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.704
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,84%
0.24
ΦΡΛΚ
-0,87%
3.995
ΧΑΙΔΕ
+0,77%
0.655

Αλεξοπούλου: Στο Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 τα τιμολόγια από 1 Μαΐου

«Εάν υπάρχουν τιμολόγια από την 1η Μαΐου και ενώ ακόμη δεν έχει ανοίξει η πλατφόρμα για το νέο πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3″- το οποίο είναι θέμα λίγων ημερών για να ξεκινήσει-, θα μπορούν να μπουν σε αυτό το πρόγραμμα, όταν αυτό ανοίξει». Αυτό αποκάλυψε η υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χριστίνα Αλεξοπούλου κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας του τριήμερου BALKAN ENERGY FORUM που πραγματοποιείται στην Κοζάνη με διοργανωτές το ΥΜΑΘ και τη ΔΕΘ-Helexpo.

«Η ηλεκτροκίνηση τα τελευταία χρόνια μπήκε στη ζωή μας και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη βιώσιμη κινητικότητα. Βέβαια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ρυπαίνουν κατά τη διάρκεια της παραγωγής τους, όχι όμως και κατά τη διάρκεια της χρήσης. Ειδικά αν σκεφτούμε ότι το 57% της συνολικής ενέργειας παράγεται από ΑΠΕ. Σήμερα στην Ελλάδα ένα στα 10 αυτοκίνητα είναι ηλεκτρικό, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη είναι δύο στα 10. Άρα έχουμε πολύ δουλειά ακόμη», τόνισε η Αλεξοπούλου.

Αναφερόμενη στα προγράμματα που τρέχουν στην Ελλάδα για την ηλεκτροκίνηση η Χριστίνα Αλεξοπούλου επεσήμανε πως: «σήμερα υπάρχουν τέσσερα προγράμματα για την ηλεκτροκίνηση. Σε λίγες ημέρες θα ανοίξει το νέο πρόγραμμα «κινούμαι ηλεκτρικά 3». Σύντομα θα παρουσιάσουμε και τα ποσά με τα οποία θα επιδοτούνται οι ενδιαφερόμενοι. Θέλω να πω ότι ακόμη και αν υπάρχουν τιμολόγια από την 1η Μαίου αυτά θα ικανοποιηθούν στο πλαίσιο του νέου προγράμματος. Άλλο πρόγραμμα για την ηλεκτροκίνηση είναι τα πράσινα ταξί. Η επιδότηση αγγίζει και τα 22.500 ευρώ, ενώ αν συντρέχουν και άλλοι λόγοι, όπως για παράδειγμα ΑμεΑ, αυτό το ποσό μπορεί να φθάσει και τα 28.000 ευρώ. Είναι ένα σημαντικό ποσό για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που θα χρησιμοποιηθεί για ταξί και με δεδομένο ότι κάθε μήνα οι τιμές των αυτοκινήτων μειώνονται, αποτελεί μια καλή ευκαιρία. Υπάρχει το πρόγραμμα «φορτίζω παντού» που επιδοτείται με 80 εκατομμύρια. Τα 30 εκατομμύρια είναι για την υποδομή που θα μπει στους δήμους και τα υπόλοιπα 50 εκατομμύρια για τις εταιρείες που θέλουν να τοποθετήσουν δημόσιους προσβάσιμους φορτιστές. Τέλος, υπάρχει το πρόγραμμα “Αστυπάλαια – έξυπνο και αειφόρο νησί”, όπου στόχος μας είναι να μην υπάρχει θερμικός κινητήρας και όλα να είναι ηλεκτρικά. Θα θέλαμε και άλλα νησιά να γίνουν πράσινα».

Ωστόσο αναφέρθηκε και στην εκπαίδευση φορέων για την ηλεκτροκίνηση. «Τα παιδιά μαθαίνουν από παραδείγματα. Αυτά βλέπουν και κρίνουν τους γονείς και επεμβαίνουν όταν ένας γονέας δεν φοράει ζώνη. Αυτά θα μάθουν εύκολα γιατί θα ζήσουν στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Το σίγουρο είναι ότι την ηλεκτροκίνηση την μαθαίνουμε. Έχει εκπαιδευτεί πάνω σε αυτό το θέμα η Αστυνομία και η Πυροσβεστική, ενώ κάθε μήνα έχουμε νέους μηχανικούς που έχουν ειδικευτεί στην ηλεκτροκίνηση. Όσο αυτή προχωράει, τόσο και εμείς εξελισσόμαστε».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων, Βασίλειος Καππάτος τόνισε πως «η ακαδημαϊκή κοινότητα παίζει σπουδαίο ρόλο για την μάθηση και διάδοση της πράσινης κινητικότητας. Φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε το γεγονός ότι λαμβάνουμε τεχνογνωσία από την Ευρώπη», για να συμπληρώσει η τεχνική εμπειρογνώμονας στη Διεύθυνση Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Motor Oil, Βασιλική Παναρέτου, ότι «στο πλαίσιο της μετάβαση της εταιρείας προς την πράσινη κινητικότητα επενδύουμε 4 δις ευρώ για να μειώσουμε το CO2. Οι βασικοί πυλώνες που δίνουμε πολύ μεγάλη βαρύτητα είναι η ηλεκτροκίνηση, το δίκτυο φόρτισης, η ανάπτυξη των εναλλακτικών καυσίμων και το υδρογόνο».

Ιδιαίτερα αισιόδοξος για την τεχνογνωσία που απέκτησε η Ελλάδα και τον ρόλο που διαδραματίζει στην διεθνή σκηνή, στον τομέα της φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων φάνηκε ο Χαράλαμπος Μαρμάγγελος, ένας εκ των δύο ιδρυτών της εταιρίας MC CHARGERS η οποία εξειδικεύεται στην ανάπτυξη και παραγωγή Σταθμών Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων. «Πλέον μπορούμε να ικανοποιήσουμε κάθε ανάγκη που αφορά την φόρτιση. Από τις ανάγκες ενός σπιτιού μέχρι και τις ανάγκες μιας εταιρείας. Αναπτύξαμε την τεχνογνωσία της φόρτισης και πλέον κάνουμε συνεργασία και στο εξωτερικό. Η θέση της Ελλάδας σε αυτό τον τομέα είναι πολύ καλή και βρισκόμαστε ένα βήμα μπροστά. Γενικά η Ευρώπη είναι πολύ πίσω στο κομμάτι των φορτιστών. Όπως συμβαίνει και στην χώρα μας. Σήμερα σε όλη την Ευρώπη υπάρχουν μόλις το 10% των φορτιστών. Φανταστείτε τι δυναμική υπάρχει. Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες. Όχι μόνο στην χώρα μας, αλλά και στα Βαλκάνια που είναι πίσω σε αυτό το κομμάτι», επισήμανε.

Τέλος, ο Flavio Grazian που εργάζεται ως διευθυντής έργου στο Bus, που είναι μια μονάδα του τμήματος Γνώσης και Καινοτομίας στη Διεθνή Ένωση Δημοσίων Μεταφορών τόνισε πως: «η μετάβαση προς την πράσινη κινητικότητα δίνει πολλές ευκαιρίες. Στόχος μας είναι να υπάρξει πλήρης ανθρακοποίηση και η ΕΕ προσπαθεί προς αυτή την κατεύθυνση. Επίσης πολύ σημαντικό είναι να αναπτυχθεί το δίκτυο υδρογόνου, να γίνουν σταθμοί πλήρωσης και να βγουν στην παραγωγή αυτοκίνητα με αυτό το καύσιμο».

Διαβάστε επίσης:

Megalopolis: Η νέα “τρέλα” του Κόπολα που στοίχισε 120 εκατ.

Woodstock: Πίνακας του Μπομπ Ντίλαν πωλήθηκε για 157.000 δολάρια

Ρούσης (SMPnet): Στοχεύει σε νέο γύρο χρηματοδότησης μέσα στο 2024

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!