Γ.Δ.
1406.91 -2,19%
ACAG
-2,20%
5.77
CENER
-1,55%
8.91
CNLCAP
-1,33%
7.4
DIMAND
+0,49%
8.25
NOVAL
-1,97%
2.733
OPTIMA
-2,32%
11.78
TITC
-3,10%
29.7
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
-2,85%
1.434
ΑΒΕ
-2,44%
0.44
ΑΔΜΗΕ
-2,32%
2.105
ΑΚΡΙΤ
-16,67%
0.75
ΑΛΜΥ
-4,42%
2.7
ΑΛΦΑ
-4,79%
1.54
ΑΝΔΡΟ
-1,81%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-2,08%
11.3
ΑΣΚΟ
+1,14%
2.67
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.44
ΑΤΤ
-3,10%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
-2,13%
2.3
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,23%
6
ΒΙΟΚΑ
-4,40%
2.39
ΒΙΟΣΚ
-1,86%
1.32
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
-7,19%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-3,28%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-3,06%
1.425
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,36%
16.42
ΔΑΑ
-2,61%
7.9
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.62
ΔΕΗ
-3,37%
10.6
ΔΟΜΙΚ
-4,88%
3.9
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,44%
0.32
ΕΒΡΟΦ
-5,50%
1.46
ΕΕΕ
-0,75%
31.56
ΕΚΤΕΡ
-3,70%
4.17
ΕΛΒΕ
+4,00%
5.2
ΕΛΙΝ
-0,88%
2.25
ΕΛΛ
-1,80%
13.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,51%
2.33
ΕΛΠΕ
-2,78%
8.03
ΕΛΣΤΡ
-2,26%
2.16
ΕΛΤΟΝ
-4,15%
1.664
ΕΛΧΑ
-2,87%
1.83
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,49%
1.32
ΕΤΕ
-1,10%
7.89
ΕΥΑΠΣ
-0,64%
3.11
ΕΥΔΑΠ
-2,44%
5.6
ΕΥΡΩΒ
-4,70%
2.047
ΕΧΑΕ
-1,39%
4.98
ΙΑΤΡ
-6,42%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,72%
0.3575
ΙΛΥΔΑ
-2,96%
1.64
ΙΝΚΑΤ
-1,79%
4.94
ΙΝΛΙΦ
-1,88%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+0,54%
1.114
ΙΝΤΕΚ
-4,78%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.66
ΙΝΤΕΤ
-1,68%
1.17
ΙΝΤΚΑ
-0,90%
3.29
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,60%
332
ΚΕΚΡ
-3,42%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,27%
1.56
ΚΟΡΔΕ
-3,78%
0.483
ΚΟΥΑΛ
-5,17%
1.138
ΚΟΥΕΣ
-2,24%
5.24
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,78%
10.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+1,72%
1.185
ΛΑΒΙ
-1,00%
0.89
ΛΑΜΔΑ
-1,52%
6.5
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.8
ΛΑΝΑΚ
-0,52%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.292
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-1,46%
1.35
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.928
ΜΕΒΑ
-0,51%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-1,08%
2.75
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+0,26%
3.785
ΜΙΝ
-3,61%
0.48
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,87%
24.4
ΜΟΝΤΑ
+2,65%
3.48
ΜΟΤΟ
-3,11%
2.8
ΜΟΥΖΚ
-2,17%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-2,59%
25.62
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.4
ΜΠΡΙΚ
-2,13%
1.835
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
-2,01%
35.12
ΝΑΚΑΣ
-2,94%
2.64
ΝΑΥΠ
-2,49%
0.94
ΞΥΛΚ
-0,77%
0.258
ΞΥΛΠ
0,00%
0.494
ΟΛΘ
+1,43%
21.3
ΟΛΠ
-1,38%
25
ΟΛΥΜΠ
-2,76%
2.47
ΟΠΑΠ
-0,60%
14.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,08%
0.92
ΟΤΕ
-0,95%
13.55
ΟΤΟΕΛ
-1,21%
11.44
ΠΑΙΡ
+1,38%
1.1
ΠΑΠ
-1,61%
2.45
ΠΕΙΡ
-4,26%
3.6
ΠΕΤΡΟ
-3,34%
8.1
ΠΛΑΘ
-1,40%
3.86
ΠΛΑΚΡ
+2,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
-2,77%
1.124
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-3,26%
4.595
ΡΕΒΟΙΛ
-5,14%
1.57
ΣΑΡ
-1,61%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-3,43%
0.338
ΣΙΔΜΑ
-0,55%
1.82
ΣΠΕΙΣ
-2,68%
6.54
ΣΠΙ
-5,59%
0.642
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
-0,85%
18.6
ΤΖΚΑ
-1,05%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,78%
1.66
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-2,50%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-3,70%
0.208
ΦΡΛΚ
-3,23%
3.9
ΧΑΙΔΕ
-9,85%
0.595

Προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για 770 λεωφορεία σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Με αλλαγές όσον αφορά το μίγμα των οχημάτων προκηρύσσεται μέσα στις επόμενες ημέρες ο διαγωνισμός των 385 εκατ. ευρώ για την αγορά 770 νέων οχημάτων που θα ενισχύσουν τον στόλο του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Απαιτήθηκε πολύμηνη διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να επιλεγεί το τελικό μίγμα των οχημάτων και να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και τον υπουργό Κ. Καραμανλή.

Όπως εξηγεί στο powergame.gr ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, τα 350 από τα νέα οχήματα θα είναι ηλεκτρικά, 300 θα χρησιμοποιούν συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) και τα 120 θα είναι υβριδικά.

Η χρηματοδότηση, μετά και τη θετική γνώμη της Κομισιόν όσον αφορά τα λεωφορεία με CNG, θα γίνει από τρεις πυλώνες: το υφιστάμενο ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).

Σύμφωνα με τον κ. Ξιφαρά, προχωρά παράλληλα και η διαδικασία για την εγκατάσταση των υποδομών φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων στα αμαξοστάσια και τον τελευταίο καιρό έχουν υπάρξει απανωτές συσκέψεις με τον ΔΕΔΔΗΕ που διαχειρίζεται το δίκτυο μέσης και χαμηλής τάσης.

Τα νέα οχήματα με φυσικό αέριο στο τέλος του 2023

Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι να υπάρξει εμπροσθοβαρής παράδοση των νέων οχημάτων. Για παράδειγμα τα νέα οχήματα με φυσικό αέριο προγραμματίζεται να παραδοθούν, από τον ανάδοχο του διαγωνισμού που θα βρει στον αέρα τις επόμενες ημέρες, στο τέλος του 2023.

Η προμήθεια των 770 λεωφορείων αποτελεί το πρώτο τμήμα του σχεδίου ανανέωσης του στόλου οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη καθώς προγραμματίζεται μέσα στην επόμενη διετία και δεύτερος διαγωνισμός για την προμήθεια αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Η χρηματοδότηση του νέου διαγωνισμού μπορεί να γίνει είτε μέσω του ΕΣΠΑ, με συνδρομή και του Ταμείου Ανάκαμψης στην περίπτωση που υπάρχουν κονδύλια όταν γίνει η αναθεώρηση που προβλέπεται από τη συμφωνία με την Ε.Ε.

Το υπουργείο θα προχωρήσει μέσα στον Οκτώβριο σε διαγωνισμό πρόσληψης συμβούλου ο οποίος θα υποστηρίξει τις υπηρεσίες στο σχεδιασμό του νέου διαγωνισμού και ειδικά για τις πρόσθετες υποδομές φόρτισης που απαιτούνται.

Προβλέπεται πως θα εγκατασταθούν ταχυφορτιστές οχημάτων σε αφετηρίες και άλλα σημεία του οδικού δικτύου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ο γενικός γραμματέας Μεταφορών τονίζει πως ο σύμβουλος θα δώσει προτεραιότητα στη μελέτη των υποδομών φόρτισης σε αφετηρίες, κ.λπ. ώστε κάποιες να εγκατασταθούν όσο το δυνατόν νωρίτερα.

Ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και προαστιακός

Το σχέδιο ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών δεν περιορίζεται στα λεωφορεία. Όπως είχε ανακοινώσει ο κ. Καραμανλής, προκηρύχθηκε προ ημερών ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση συρμών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (λειτουργούν στη γραμμή 1 της ΣΤΑΣΥ), ενώ προγραμματίζονται ακόμα δύο διαγωνισμοί για την προμήθεια νέων συρμών.

Ο ένας θα αφορά συρμούς που θα μπορούν να κυκλοφορήσουν και στο δίκτυο του προαστιακού ώστε να καλύπτουν τη διαδρομή μέχρι το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!