Γ.Δ.
1435.19 -0,93%
ACAG
-0,61%
6.56
CENER
-0,66%
7.52
CNLCAP
+13,67%
7.9
DIMAND
-0,72%
9.61
OPTIMA
-3,56%
10.28
TITC
-0,35%
28.1
ΑΑΑΚ
-0,71%
6.95
ΑΒΑΞ
-1,62%
1.46
ΑΒΕ
-5,47%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-1,35%
2.2
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.26
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-1,26%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,14%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+2,86%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
+2,50%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+3,12%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,09%
16.26
ΔΑΑ
-0,47%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.3
ΔΟΜΙΚ
+1,10%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-0,59%
1.68
ΕΕΕ
-0,14%
29.46
ΕΚΤΕΡ
+4,47%
4.56
ΕΛΒΕ
+1,23%
4.94
ΕΛΙΝ
-0,41%
2.4
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,12%
2.54
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.265
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.46
ΕΛΤΟΝ
-1,28%
1.844
ΕΛΧΑ
-2,36%
1.904
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+0,64%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.23
ΕΤΕ
-1,25%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,34%
1.99
ΕΧΑΕ
-0,78%
5.09
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.615
ΙΚΤΙΝ
-2,01%
0.438
ΙΛΥΔΑ
-2,81%
1.555
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-1,23%
1.126
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-0,78%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-1,56%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,28%
1.585
ΚΟΡΔΕ
-3,04%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-0,72%
1.37
ΚΟΥΕΣ
-1,25%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,90%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,10%
1.4
ΛΑΒΙ
-1,89%
0.83
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
-0,88%
1.13
ΛΕΒΚ
-0,57%
0.35
ΛΕΒΠ
-8,70%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-6,03%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-2,71%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,89%
3.985
ΜΙΝ
-0,77%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,49%
26.6
ΜΟΝΤΑ
+1,32%
3.06
ΜΟΤΟ
-0,67%
2.98
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,51%
37.72
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,23%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-2,61%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
-1,81%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,57%
0.883
ΟΤΕ
-0,42%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-1,24%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.921
ΠΕΤΡΟ
-0,70%
8.54
ΠΛΑΘ
-1,11%
3.995
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-1,33%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,06%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
-2,76%
1.585
ΣΑΡ
-2,53%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-1,98%
1.98
ΣΠΕΙΣ
+4,47%
7.94
ΣΠΙ
-2,70%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
18.1
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
+6,25%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,27%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+5,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
-1,26%
0.314
ΦΡΛΚ
-0,96%
4.135
ΧΑΙΔΕ
+4,48%
0.7

Κορκίδης: H Black Friday τετραπλασίασε τον τζίρο των online αγορών

Για την πορεία του τζίρου των καταστημάτων μετά το εκπτωτικό τριήμερο λόγω της Black Friday και ενόψει της Cyber Monday, μίλησε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης.

«Πρώτον, καταργήθηκαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις στις αρχές του μήνα, οπότε αυτή η εκπτωτική περίοδος για την Black Friday δεν είναι μία μέρα, αλλά από μία εβδομάδα ως 10 ημέρες. Σήμερα είναι Cyber Monday για τις online πωλήσεις. Μεταφέρθηκε λοιπόν προς το τέλος του τα μήνα αυτή η εκπτωτική περίοδος των λίγων ημερών, με αποτέλεσμα να είναι πιο κοντά στα Χριστούγεννα και να υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Τρεισήμισι εβδομάδες πριν τα Χριστούγεννα, οι αγορές μας έχουν και κάποια δώρα οικογενειακά, κοινωνικά που πάντα είναι μέσα στις υποχρεώσεις μας, οπότε είναι μια ευκαιρία να εξοικονομήσεις κάποια χρήματα. Από την άλλη, τα νοικοκυριά μπόρεσαν να πάρουν κάποια πράγματα τα οποία είχαν προγραμματίσει σε χαμηλότερες τιμές» ανέφερε ο κ. Κορκίδης καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι αυτός ο συνδυασμός λειτούργησε θετικά για τον καταναλωτή και για τους εμπόρους.

Επιπλέον, επισήμανε ότι τα ποσοστά των εκπτώσεων ήταν υψηλά και οι εκπτώσεις ήτανε πραγματικές. «Το έχουμε πει πάρα πολλές φορές ότι δεν συμφέρει να προσπαθήσεις να κοροϊδέψεις τον καταναλωτή. Έχει κάνει την έρευνα αγοράς του, μπορεί να το κάνει πάρα πολύ εύκολα και ό,τι θέλει να αγοράσει το έχει εντοπίσει, το έχει παρακολουθήσει στην τιμή και θεωρώ ότι αυτός που τιμωρεί τελικά πιο αυστηρά και από τα χρηματικά πρόστιμα είναι ο ίδιος ο καταναλωτής» τόνισε.

Κατά 10%-12% αυξήθηκαν οι συναλλαγές, σύμφωνα με τους πρώτες εκτιμήσεις, τόνισε ο κ. Κορκίδης, σημειώνοντας ότι πέρσι ο τζίρος ήταν στα 300 εκατομμύρια ευρώ. «Νομίζω ότι τα ξεπεράσαμε. Ο μέσος όρος απόδειξης ήταν γύρω στα 100 ευρώ και εκεί είχαμε μια αύξηση της τάξης του 15%-20%. Άρα γίνανε γύρω στα 3 εκατ. συναλλαγές, πωλήσεις και ο τζίρος της εβδομάδας εκτιμάται ότι έχει ξεπεράσει τα 300 εκατομμύρια, συμπεριλαμβανομένης και της Cyber Monday» ανέφερε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ.

Όσο αφορά την χθεσινή ημέρα, που λειτούργησαν τα εμπορικά καταστήματα, ο κ. Κορκίδης, δήλωσε «παρά το γεγονός ότι δεν είμαστε και πολύ θετικοί στα ανοίγματα τις Κυριακές, γιατί απλώς αυξάνει το λειτουργικό μας κόστος και δεν έχει και το αποτέλεσμα που θα θέλαμε, αυτή η Κυριακή σφήνα μεταξύ Black Friday και Cyber Monday έδωσε τη δυνατότητα στα φυσικά καταστήματα να μπούνε σε αυτή τη διαδικασία, γιατί κατά την περίοδο της Black Friday- Cyber Monday έχουμε έναν τετραπλασιασμό των online πωλήσεων». Στην βάση  ότι ο καταναλωτής θέλει να επισκέπτεται ένα φυσικό κατάστημα για να βλέπει, να δοκιμάζει αυτό που αγοράζει, κάτι που του έχει λείψει τα τελευταία δύο χρόνια, ο κ. Κορκίδης εξέφρασε την γνώμη ότι είχε νόημα η λειτουργία της αγοράς εχθές. «Το 25% των καταναλωτών, ό,τι ξόδευαν πριν την κρίση κατά τη διάρκεια της κρίσης, ξοδεύουν και μετά την κρίση. Είναι θέμα ψυχολογίας, αλλά είναι και ένα 75% που πραγματικά βιώνει δύσκολα και νομίζω ότι τους δώσαμε την ευκαιρία κάποια πράγματα τουλάχιστον να τα αγοράσουν φθηνότερα και εμείς να ρευστοποιήσουμε εμπόρευμα για να γεμίσουμε τα ράφια για τα Χριστούγεννα. Αν και θεωρώ ότι η Χριστουγεννιάτικη εορταστική αγορά ξεκίνησε από την Παρασκευή» προσέθεσε ο κ. Κορκίδης.

Σχετικά με τις προτιμήσεις των καταναλωτών, επικεντρώθηκαν κυρίως στα δώρα, τα χριστουγεννιάτικα, τα καλλυντικά, τα είδη σπιτιού, τα έπιπλα, τις λευκές συσκευές, εκτός από τα ηλεκτρονικά, αλλά και στην ένδυση-υπόδηση όπου παρατηρήθηκε ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον στα επώνυμα προϊόντα, λόγω των εκπτώσεων στις τιμές. «Φέτος, είναι σημαντικό ότι πολλά σουπερμάρκετ μπήκαν και στη διαδικασία της Black Friday. Παρά το καλάθι του νοικοκυριού, μπήκαν στη διαδικασία να διαφημίσουν τις τιμές Black Friday και να κάνουν και τιμές Black Friday» επισήμανε ο κ. Κορκίδης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!